Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Säälittävät tyttöperheet"

Vierailija
19.03.2009 |

Tämä otsikossa mainittu asia nousee tällä av-palsatlla aina välillä esille, siis että joidenkin mielestä on säälittävää tai että he nauravat vahingoniloisesti, jos perheessä on vain tyttölapsia. Nyt minua kiinnostaisikin tyttöjen äitinä ja naisena tiettää, mitä säälittävää tai naurettavaa meissä on, suhteessa esim. "poikaperheisiin" (jos joku nyt haluaa pitää tyttö ja poika -perhettä ideaalina)?

Itse en usko, että olisin yhtään onnellisempi tai onnettomampi, jos meillä olisi vain poikia tai molempia sukupuolta olevia lapsia. Toki tiedän perheitä, joissa on ollut useampi lapsi samaa sukupuolta ja on tekemällä tehty sitä toista sukupuolta (esim. perhe, jossa oli 6 poikaa ja 7. lapsi oli tyttö ja perhe, jossa oli 4 tyttöä ja 5. lapsi oli poika). Meille on kuitenkin, myös miehelleni, ollut tärkeintä, että olemme saaneet lapsia.

Te, jotka näin ajattelette (en usko, että teitä on hirveän monia, mutta jaksatte aina vain moneen aloitukseen tästä asiasta kirjoittaa), tunnetteko henkilökohtaisesti tyttöperheitä ja ovatko he jotenkin onnettomia johtuen lapsiensa sukupuolesta? Oletteko sanoneet myös heille, että säälitte heitä?

Itseasiassa melkein kaikki perheet, joille on tullut avioero, ovat tuttavapiirissäni olleet perheitä, joissa lapset eri sukuopulolta, ei perheissä, joissa lapset samaa sukupuolta. (Tällä ei todellakaan vaikutusta avioeroon, mutta ainakaan näissä tapauksissa "onnellinen tyttö ja poika -asetelma" ei ole tuonut avio-onnea.)

En myöskään ymmärrä äitejä, jotka kirjoittavat, etteivät olisi koskaan voineet kuvitellakaan olevansa vain tyttöjen äitejä tai vain poikien äitejä. Tai eivät olisi halunnetkaan sitä toista sukupuolta. Itse olisin ollut kaikista vaihtoehdoista iloinen ja uskon, että myös lapset ovat iloisia (useimmiten) sisaruksistaan, olivatpa nämä mitä sukupuolta hyvänsä.

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain poikalapsia haluavat naiset ovat usein hukassa oman naiseutensa kanssa. Heitä on lapsena vähätelty heidän sukupuolensa vuoksi tai jostain muusta syystä ovat saanet kokea olevansa arvottomampia kuin pojat. Surullista kyllä.

Vierailija
22/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunneälyllä kuin millään muullakaan, mutta tämä on pohjanoteeraus.

Herranjumala millaiset ääliöt kasvattaa lapsia. ja näköjään varsinkin poikia.

menkää hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän viestinketjun jälkeen en enää yhtään ihmettele että on ihmisiä jotka haluavat salata lapsensa sukupuolen. Aikaisemmin pidin sitä sairaana.

Tasa-arvon päivänä ei voi muuta sanoa kuin että eiköhän yritetä kasvattaa kaikista lapsista empaattisia ihmisiä.

Ja jos joku ei muista niin tasa-arvohan tarkoittaa kaikkien ihmisten jopa miesten tasa-arvoa, vaikka enemmän korjattavaa valitettavasti on täällä naisten puolella. Suosittelen kaikille luettavaksi kirjaa 'Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan.'

Vierailija
24/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä yhtään miksi jotkut perheet tekee vain tyttöjä tai vain poikia. Molempia pitää tietysti tehdä, niin kuin minä tein.

Vierailija
25/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli enkä ajattele asiasta yhtikäs mitään. Mutta tiedän kyllä kaksi perhettä jossa molemmissa kaksi tyttöä ja molemmissa mies haluaisi vielä kokeilla kolmatta, että josko tulisi poika. En usko että kumpikaan tyttöjen kuullen tästä puhuu.

Vierailija
26/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siis oikeasti kukaan fiksu aikuinen ala säälimään yhtään ketään sillä perusteella, onko perheessä tyttöjä vai poikia.

Ja anteeksi kovin ap, mutta ei myöskään tuo sinun yleistyksesi tunnu kovin fiksulta siitä kuika melkein kaikki perheet, joille on tullut avioero, ovat tuttavapiirissäsi olleet perheitä, joissa lapset eri sukuopulolta.

Jokainen oikeasti älykäs ihminen voi ymmärtää, ettei kukaan ala eroamaan tai pysymään yhdessä sen perusteella, onko lapsina tyttöjä, poikia vai molempia. Tai joo, ehkä jossain Kiinassa tai Intiassa, mutta ei meillä.

Vierailija
27/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka sukupuolta minä eikä mieskään ole valinnut.

Surullista, että naiset viitsivät sortaa toisia naisia sellaisella asialla kuin lapsen sukupuoli on todella SURULLISTA ja vanhanaikaista.

Itseasiassa todella ääliömäistä. Ihan kuin olisi jonkun naisen ominaisuus hankkia tyttö tai poikalapsia. Kyse on pelkästään sattumasta.

Naiset, jos haluatte tasa-arvoa lastenne elämään niin kannustakaa erityisesti tyttölapsianne.

Vierailija
28/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä yhtään miksi jotkut perheet tekee vain tyttöjä tai vain poikia. Molempia pitää tietysti tehdä, niin kuin minä tein.

Juu minä ainakin tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi, kun en ole saanut aikaiseksi kuin poikia. Tai miestähän mun pitäisi varmaan syyttää. Pirun y-kromosomit! XD

Vierailija
29/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme ihanaa, rakasta tyttöä enkä halua kenenkään sääliä. En voisi kuvitellakaan, että lapsieni tilalla olisi joitain muita vaikka tiedän, että jos minulla olisi kolme poikaa tai tyttöjä/poikia rakastaisin heitä aivan yhtä paljon kuin näitä kolmea tyttöä.

Eli te sääliät. Säästäkää säälille jollein muulle, joka sitä oikeasti tarvitsee.

Vierailija
30/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset ja nuoret naiset (miehet ei koskaan!) varsinkin tuntuvat ottavan kovastikin asiakseen arvostella perhekokoamme ja lasten sukupuolta.

Meitä säälitään ja väh. kerran kuukaudessa saan vastata jonkun uteluun siitä, koska aiomme tehdä tytön.

Vanhuksilla on täysin erilainen asenne.

Tuntuu, että minua arvostetaan! Katsovat poikia ihaillen ja jotkut tulevat juttelemaankin ja kertomaan miten ihanina pitävät pieniä poikia.

Ja todellakin, olen törmännyt myös siihen, mitä joku tuolla aiemmin kirjoitti, että tyttöjä pidetään aina kauniina ja hyväkäytöksisinä.

Ruma kirkuva pieni tyttö räkä poskella on aina niiiiin ihana pikku prinsessa kun taas samalla tavalla käyttäytyvä poika on ylivilkas ja häntä katsotaan kieroon. Tytöillä saa olla temperamenttia ja se saa näkyä, poikien pitää käyttäytyä täysin moitteetta, ellei halua haukkuja.

Vierailija
31/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, olen törmännyt myös siihen, mitä joku tuolla aiemmin kirjoitti, että tyttöjä pidetään aina kauniina ja hyväkäytöksisinä.

Ruma kirkuva pieni tyttö räkä poskella on aina niiiiin ihana pikku prinsessa kun taas samalla tavalla käyttäytyvä poika on ylivilkas ja häntä katsotaan kieroon. Tytöillä saa olla temperamenttia ja se saa näkyä, poikien pitää käyttäytyä täysin moitteetta, ellei halua haukkuja.

Meillä pojat on myös varsinaisia pehmoluonteita, tykkäävät halailla ja RRakastaa. :) Tuntuu niin pahalta, kun jotkut viittaavat meidän poikiin sellaisella stereotyyppisellä käsityksellä. Pojat on villejä, rajuja ja tykkäävät autoista, siinä onkin koko poikuuden kuva joillekin ihmisille. :(

Vierailija
32/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä yhdeksän lasta, kaikki tyttöjä. Isä ilmoitti kolmennen jälkeen, että sai olla viimeinen tätä lajia, nyt on pojan vuoro. Mutta niin vain Swanin perheen siskoksista on kirjoitettu lukuisia kirjoja ja heidän vaikutusta kulttuurielämään tutkittu kovasti.

Kaikki pärjäsivät mainiosti elämässään ja perhe on vaikuttanut Suomen kulttuurielämässä monin tavoin vaikka olikin niin surkeasti epäonnistunut tässä sukupuolikysymyksessä.

Vierailija
33/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas tätä keskustelua ja voi herranjestas tätä älykkyysosamäärää...

En voi ymmärtää, MITÄ te säälitte? Minä en saa ollenkaan otetta siitä, mikä on SE juttu, mistä ihminen jää paitsi, jos hänellä ei ole sekä tyttöä että poikaa.

En pysty selittämään tätä millään muulla kuin sillä, että säälijällä on jokin tyhjä tunne sisällään. Jokin tyhjyys, johon etsii täytettä. Jos ei ole uraa, ei voi täyttää tyhjyyttä urallakaan. Jos ei ole rahaa, ei voi ostaa sitä kesämökkiä.

Mutta kas, sitten voinkin tehdä sekä tytön että pojan ja saada siten tunnon, että minäkin osaan jotain - NYT minä olen täydellinen.

Ihminen projisoi itseään muihin ihmisiin. Eli me luulemme, että toiset ihmiset ovat samanlaisia kuin me itse. Luulemme, että tuolla tyttölasten äidillä on se tyhjyyden tunne sisällään, eikä se tunne ole täyttynyt ja siksi me sitten säälimme häntä.

Tähän ei VOI olla toista selitystä.

t. kahden pojan äiti

Vierailija
34/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei elämässänne ole ollut oikeita ongelmia. Me olemme käyneet läpi lapsettomuuden ja se todella opetti jotain elämästä. Saimme kauan toivovamme lapsen - eikä sukupuolella todellakaan ole merkitystä.

Vierailija
35/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kirjoitit, että ap:n esimerkki avioeroista ja lasten sukupuolesta oli tyhmä. NIIN olikin, tarkoitin vain, ettei sillä lasten sukupuolella tai lukumäärällä ole mitään vaikutusta onneen ja onnellisuuteen, ne on muut asiat, jotka ratkaisevat.

T. Ap

P.S. Tuo oli hyvä kommentti tuossa, että ehkä ihmisillä on joku tyhjyydentunne, jonka luulevat olevan muillakin jne..

Vierailija
36/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat ovat useimmiten ainoita poikia ko. kerhossa ja kyllä sen huomaa. Jotkut äidit eivät halua keskustella mun kanssani, kun en osaa jutella "tyttöjen juttuja".

Meille saa tulla tyttöjä tai poikia. Rakastan lapsia, ammattinikin on lasten parissa ja mielestäni tytöt ja pojat ovat aivan yhtä ihania. Toivottavasti suurin osa vanhemmista tajuaa saman.

Ja sinulle joka säälit "poikaperheitä". Ei meidän perhettä ainakaan kannata sääliä. Mun pojat on ihania ja rakastettavia. Ujoja ja helliä. Enempää en voisi toivoa.

sen perusteella minkä "merkkisiä" lapsia on. En todellakaan, sanokoot kuka tahansa mitä tahansa.

Vierailija
37/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen joskus kysynyt mieheltäni, haluaisiko hän vielä viidennen, jos tietäisi, että se on poika. Mieheni vastaa joka kerta, että haluaisi viidennen, jos tietäisi, että on terve tyttö. :0) Eli toki olisi ollut iloinen pojastakin/pojistakin, mutta yhtä onnellinen on naislaumastaankin.

Tuosta pojan tekemisestä mekin olemme saaneet kuulla heti esikoistyttären jälkeen kerran jos toisenkin...

Vierailija
38/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunnen useampia poikien äitejä, jotka ihan itse ovat kertoneet toivovansa vielä tyttöä. Myös muutama mies tuttavapiirissä on, jotka harmittelevat kun ei ole poikaa. Että kaikille vanhemmille nämä asiat eivät todellakaan ole samantekeviä, siitä varmasti nämä käsitykset kumpuavat.

t. tytön ja pojan äiti, jonka lapsuudenperheessä oli vain tyttöjä, mikä oli isälleni pettymys :(

Vierailija
39/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty selittämään tätä millään muulla kuin sillä, että säälijällä on jokin tyhjä tunne sisällään. Jokin tyhjyys, johon etsii täytettä. Jos ei ole uraa, ei voi täyttää tyhjyyttä urallakaan. Jos ei ole rahaa, ei voi ostaa sitä kesämökkiä.

Mutta kas, sitten voinkin tehdä sekä tytön että pojan ja saada siten tunnon, että minäkin osaan jotain - NYT minä olen täydellinen.

t. kahden pojan äiti

ps. haaveilin aina kolmesta pojasta

Vierailija
40/148 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden juttujen myötä hänellä on mennyt kokonaan usko naisiin. Ja minä olen syypää, koska kertoilen aina silloin tällöin vouhkaamisistanne.