Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teistä ammattimaista käytöstä pyytää anteeksi aiheetonta ls-ilmoitusta?

Vierailija
18.03.2009 |

Kirjoitin muutama viikko sitten lastenneuvolan terveydenhoitajan ja depressiohoitajan tekemästä ls-ilmoituksesta. Ilmoitus todettiin aiheettomaksi ja lähetin siitä hoitajille sähköpostia eilen illalla. Mitään pahoittelua tai anteeksipyyntöä ei ole kuulunut. Eikö teistä olisi aiheellista myöntää virheensä ja pahoitella tapahtunutta? Ihan vain hyvien käytöstapojen mukaisesti?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvalla on välitön vaara, niin silloin huostaanotto heti tietysti. Mutta jossain lievemmässä asiassa jossa vauvan kehitykselle voi olla pitemmällä aikavälillä haittaa, eihän kaksi viikkoa ole mikään pitkä aika. Ja kai nyt sossulla jne. on muitakin asiakkaita kuin ap, maailman napa.

Vierailija
62/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvalla on välitön vaara, niin silloin huostaanotto heti tietysti. Mutta jossain lievemmässä asiassa jossa vauvan kehitykselle voi olla pitemmällä aikavälillä haittaa, eihän kaksi viikkoa ole mikään pitkä aika. Ja kai nyt sossulla jne. on muitakin asiakkaita kuin ap, maailman napa.

Hassua, että se sitä huolta märehdittiin niin kauan... ja ehdin vielä tehdä valituksenkin siinä ajassa. Ei nyt ole kyse huostaanotosta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tajua että on ongelma. En sano että sulla 12/25 on siitä kyse, mutta sanotaan nyt että aina välillä särähtää korvaan jotain. Kuten tuo vuodatuksesi siitä miten terveydenhoitajat on jo koulutuksessa sitä ja tätä, no joo.

Olen itse terveydenhuollon alan ihminen. Olen ollut myös seillä pöydän toisella puolella, perspektiivini on siis toisenlainen. Olen opiskellut terveydenhuoltoalan oppilaitoksessa kuten kuuluukin ja koulussamme oli eri terveydenhuollon aloille opiskelevia, esim. mielenterveyshoitajat olivat tietynlainen ryhmä, terveydenhoitajat toisenlainen ryhmä... olen myös ollut kahvipöydässä eri ammattiryhmien kanssa. En jaksa eritellä, mutta eroja on.. ihmisissä, mutta myös ammattikunnissa.

Sinun korvaasi voi särähtää minun kipakka kieleni,

Minulla ei ole mielenterveyden ongelmaa. En ole edes masentunut. Olen täyttänyt kaavakkeita ja omatoimisesti känyt psykiarin kartoituksessa, ihan siksi, että jos minulla on diagnoosi, se minulle annettaisi ja sitten asianmukainen lääkitys.

Ettei hutkittaisi ja väitettäisi ja oletettaisi.

No, minulla ei todettu mitään diagnoosia, minulla ei ole mitään sairautta, ei mielen puolella eikä muutoinkaan, joten ei minulla ole lääkitystäkään.

12/25

Vierailija
64/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ajaa vain omia oikeuksiaan ja siinä sivussa tokaisee "eipä tuo lapsikaan niitä tukitoimia olisi tarvinnut"..

no lapsi on sopeutuvainen, mutta kyllä vähän kauhistuttaa ap sinun itsekäs ajatusmaailmasi..

Vierailija
65/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ajaa vain omia oikeuksiaan ja siinä sivussa tokaisee "eipä tuo lapsikaan niitä tukitoimia olisi tarvinnut"..

no lapsi on sopeutuvainen, mutta kyllä vähän kauhistuttaa ap sinun itsekäs ajatusmaailmasi..

Enköhän minä äitinä ja mieheni isänä osaa sen parhaiten arvioida. Ja onhan sen ihan lastensuojelukin arvioinut. Hassua, että tämä ei nyt sitten kelpaakaan sinulle...

ap

Vierailija
66/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä aika. Kyllä se minusta vaikuttaa maallikkona lyhyeltä ajalta. Kaksi kuukautta on märehtimistä. Minusta kaksi viikkoa on lähes missä tahansa perusterveydenhoidossa monella paikkakunnalla TODELLA nopeaa toimintaa, mitä olen kuunnellut ihmisten kertomuksia erilaisten ongelmien hoidosta ja hoitumisesta.

Vierailija
67/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä aika. Kyllä se minusta vaikuttaa maallikkona lyhyeltä ajalta. Kaksi kuukautta on märehtimistä. Minusta kaksi viikkoa on lähes missä tahansa perusterveydenhoidossa monella paikkakunnalla TODELLA nopeaa toimintaa, mitä olen kuunnellut ihmisten kertomuksia erilaisten ongelmien hoidosta ja hoitumisesta.

Etenkin jos ollaan huolissaan ihan viran puolesta jostain lapsesta.

ap

Vierailija
68/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanottoa.

Jos kyse on normaalista kartoituksesta ja tukitoimien tarjoamisesta niin eihän sossulla ole mitään syytä pitää niin kiirettä, että teidän asia olisi laitettu tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi.

Vierailija
69/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä enemmän kyllä herää vahva epäilys ettet ainakaan sinä taida olla laisinkaan siinä kunnossa että pystyisit objektiivisesti arvioimaan sitä mikä olisi lapsellesi parhaaksi missäkin tilanteessa..

Vierailija
70/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos ollaan huolissaan ihan viran puolesta jostain lapsesta.

ap

MIKÄ siinä on niin vaikeaa käsittää, että jos sinusta kaksi viikkoa on pitkä aika EI KIIREELLISESSÄ tapauksessa, niin se ei välttämättä ole niin reaalielämässä (millä planeetalla oikein mahdat elää :D). Lasten huostaanottokin ihan selvissä tapauksissa saattaa roikkua VUOSIA kaikenlaisen soutamisen ja huopaamisen takia. Että siinä kaksi viikkoa ei kuule tunnu vielä missään.

Vierailija
71/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa oli kysymys: miksi ette kokeneet

minkälaisia kokemuksia teillä on lastensuojelun perhetyöstä jos osasitte jo etukäteen tietää että se ei ole teidän kohdallanne tarpeellista.. ja vaikka te ette kokeneet sitä tarpeelliseksi se olisi sitä hyvinkin voinut olla, lapsen kannalta katsos..

.. tiedämme mitä on perhetyö, eli mitä ja miten he toimivat perheessä. Tiedämme siis mitä ja millaista apua ja tukea perhetyö tarjoaa perheille. Emme tarvinneet mitään sellaista apua tai mitään sellaista, mitä perhetyö voisi meille tarjota.

Myöskään lapselle he eivät voineet tuoda mitään sellaista, mitä lapsi olisi erityisesti tarvinnut - ja mitä ihmettä se perhetyö olisi lapselle tarjonnut? Ollut leikkikaverina, kaksi aikuistä tätiä? vaihtanut vaipan? Syöttänyt? lukenut satuja? Laittanut dvd. n tai lastenlaulu-cd:n?? Pitänyt sylissä?

Tein tuon kaiken itsekin lapsen kanssa, ei se ollut mikään ongelma.

12/25

Vierailija
72/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä enemmän kyllä herää vahva epäilys ettet ainakaan sinä taida olla laisinkaan siinä kunnossa että pystyisit objektiivisesti arvioimaan sitä mikä olisi lapsellesi parhaaksi missäkin tilanteessa..

Sinä osaisit heti subjektiivisesti arvioida, mikä on lapsellemme parhaaksi :D

ap

Vierailija
73/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanottoa.

Jos kyse on normaalista kartoituksesta ja tukitoimien tarjoamisesta niin eihän sossulla ole mitään syytä pitää niin kiirettä, että teidän asia olisi laitettu tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi.

Oletkin ymmärtänyt asian ihan väärin. Olin siis hoitajien vastaanotolla, jossa alettiin uhkailla lastensuojelulla, jos emme ota kotiimme perhetyöntekijää. Kieltäydyin, ja kahden viikon päästä nämä hoitajat tekivät ilmoituksen. Sosiaalitoimistosta soitettiin seuraavana päivänä ilmoituksen tekemisestä.

ap

Vierailija
74/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ siinä on niin vaikeaa käsittää, että jos sinusta kaksi viikkoa on pitkä aika EI KIIREELLISESSÄ tapauksessa, niin se ei välttämättä ole niin reaalielämässä (millä planeetalla oikein mahdat elää :D). Lasten huostaanottokin ihan selvissä tapauksissa saattaa roikkua VUOSIA kaikenlaisen soutamisen ja huopaamisen takia. Että siinä kaksi viikkoa ei kuule tunnu vielä missään.

ap

Vierailija
75/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin subjektiivinen näkemys asiasta. Mielestäni on todennäköistä, että lastensuojeluilmoitukseen on jokin syy.

Vierailija
76/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. selvitykseni asiasta. Taisit sinäkin ymmärtää väärin.

Ja olen samaa mieltä kuin tuo yksi että mitä enemmän jatkat, sitä kyseenalaisemmalta rupeaa näyttämään mielenterveytesi.

Vierailija
77/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin subjektiivinen näkemys asiasta. Mielestäni on todennäköistä, että lastensuojeluilmoitukseen on jokin syy.

Ja se ei ole todennäköistä, vaan tosiasia.

ap

Vierailija
78/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. selvitykseni asiasta. Taisit sinäkin ymmärtää väärin.

Ja olen samaa mieltä kuin tuo yksi että mitä enemmän jatkat, sitä kyseenalaisemmalta rupeaa näyttämään mielenterveytesi.

No se on hienoa, että osaat tehdä diagnooseja ihan keskustelupalstan viestien perusteella. Ajatella, että osaan hämätä lääkäreitä ja lastensuojelua näin hyvin...

ap

Vierailija
79/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitoin esimerkin siitä että ihan sama kun lääkäri joutuisi pyytämään anteeksi sitä että on "aiheettomasti" tutkinut potilasta..

no sinun vastaus oli heti, että tutkimuksista ja hoidoista kun voi kieltäytyä.. no et todellakaan voi kieltäytyä ihan mistä tahansa LASTASI koskevasta tutkimuksesta tai hoidosta vaikka kuinka olisit sitä mieltä että se on tarpeetonta.. (siitäkin seuraa ls-ilmoitus)

ap, tässä on kyse lapsestasi.. huoli lapsen hyvinvoinnista on ollut syynä ls-ilmoitukseen.. ei ole kyse pelkästään SINUSTA, koska toki voit omalta kohdaltasi kieltäytyä kaikesta vain SINUA koskevasta hoidosta..

Vierailija
80/129 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilmoitus voi olla aiheellinen, jos lastensuojelu on sen todennut aiheettomaksi?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi