Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irlannin matkustelijoita paikalla? Jos haluaa "nummille" Dublinin lisäksi ov

Vierailija
18.03.2009 |

niin minne ja millä kannattaa matkustaa Dublinista? Syyskuussa viikon matka naisporukalla. Kaikki vinkit tervetulleita :)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanne etelaan, County Corkiin pain kannattaa myos lahtea. Itse asiassa taallapain ei edes sada tilastojen mukaan yhta paljon kuin muualla.. ; ) Asun ihanassa pikkukaupungissa nimelta Kinsale taalla ihan etelassa. Koko West Corkin alue ja County Kerry ovat aivan upeita maisemien puolesta! Kerryssa Dingle, Killarney ja kaikki ne kolme niemimaata ovat ihania paikkoja, tosin turisteja riittaa... Galway on kiva, samoin Connemaran alue ja County Mayon rannikko. Pelkkaa biitsia itse asiassa koko lansirannikko. Varokaa petollisia virtauksia, jos kylmaan Atlantiin uskaltaudutte! Moni hukkuu joka kesa. samoin vuorovesi voi olla petollinen.



Kesalla saa voi olla ihan mita vaan, joskus on mieleton helle (aurinko sitten polttaa taalla TOSI helposti, helpommin kuin Suomessa, eli suojautukaa!) ja joskus myrskyaa. Vaikea sanoa etukateen yhtaan mitaan. Varautukaa kaikkeen.



Lapsetkin ovat tervetulleita pubeihin alkuillasta ja aikuiset voivat silloin ihan rauhassa ottaa oluen tai kaksi, kukaan ei paheksu. : ) Pubit ovat usein ihanan tunnelmallisia ja loppuillasta monissa on livemusiikkia.



Tervetuloa!

Vierailija
22/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanne etelaan, County Corkiin pain kannattaa myos lahtea. Itse asiassa taallapain ei edes sada tilastojen mukaan yhta paljon kuin muualla.. ; ) Asun ihanassa pikkukaupungissa nimelta Kinsale taalla ihan etelassa. Koko West Corkin alue ja County Kerry ovat aivan upeita maisemien puolesta! Kerryssa Dingle, Killarney ja kaikki ne kolme niemimaata ovat ihania paikkoja, tosin turisteja riittaa... Galway on kiva, samoin Connemaran alue ja County Mayon rannikko. Pelkkaa biitsia itse asiassa koko lansirannikko. Varokaa petollisia virtauksia, jos kylmaan Atlantiin uskaltaudutte! Moni hukkuu joka kesa. samoin vuorovesi voi olla petollinen.

Kesalla saa voi olla ihan mita vaan, joskus on mieleton helle (aurinko sitten polttaa taalla TOSI helposti, helpommin kuin Suomessa, eli suojautukaa!) ja joskus myrskyaa. Vaikea sanoa etukateen yhtaan mitaan. Varautukaa kaikkeen.

Lapsetkin ovat tervetulleita pubeihin alkuillasta ja aikuiset voivat silloin ihan rauhassa ottaa oluen tai kaksi, kukaan ei paheksu. : ) Pubit ovat usein ihanan tunnelmallisia ja loppuillasta monissa on livemusiikkia.

Tervetuloa!

Olipas ihana lukea sun teksti! Itse olen se joka kirjoitti matkustavansa Dublinista etelään elokuussa. Kuulostaa tosi kivalta. Me olemme kylläkin menossa Wexfordiin, mutta onkos sulla siitä kokemusta? Oli niin vaikea löytää Cottage asumusta 11 hengelle ja suht läheltä Dublinia, joten sinne päädyttiin. 12 km rannasta. Eli siis WEXFORD mitäs sieltä löytyy lapsiperheille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kun kirjoitin asken pidempaakin, ja se perhanan viesti vaan katosi! :/

Vierailija
24/26 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menntiin Dublinista nummille bussilla, oli etukäteen järjestetty matkatoimistosta. kannattaa kysyä. Oli tosi kätevä ja tuli paljon kiinnostavaa paikallistietoa historiasta ja kulttuurista.

Vierailija
25/26 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki paikkani on kyllä Dingle niemimaa. Jos et halua ajaa niin junalla pääsee hyvin Traleeseen, joka on kiva, eläväinen kaupunki, ei pelkkä turistirysä kuten Killarney Kerryssä. Traleesta pääsee näppärästi busseilla tai kietoajelulla Dingleen, siellä on paljon kelttiläisiä jäänteitä ja iirinkielinen alue. Ja kuuluisa Fungi delfiini:-)

Kerry on kaunis, mutta liian turistoitunut. Kenmaren kaupunki on kyllä kiva, ja Bearan niemimaa kaunis, jos on autolla liikkeellä, upeat maisemat.

Galway on kanssa kunis kaupunki ja sieltä voi mennä Connemaran alueelle helposti. Ja pääsee Aran saarille, Moherin kallioille ( tosin sekin on liiaksi muokattu nykyään portiein ja kaitein).

Clew Bay ylempänä on mielestäni kaunein lahti, siellä on Pyhän Patrickin vuori jonne voi kiivetä, ja Westportin kaupunki on yksi Irlannin kauneimpia.

Donegalissa on upeimmat rannat, mutta se on sateisin kolkka, riippuu sästä. Olin siellä kolme kertaa ennekuin "näin" sen, aiemmin näin vain tihkusadetta.

Mistä asioista olette kiinnostuneita?

nimimerkki 16 kertaa Irlannissa

Vierailija
26/26 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se on ihan selvää jos lähtee Irlantiin. Ei sinne säiden vuoksi mennä.. Tai olihan se kostea sumu musta ihan kokemisen arvoinen juttu. Me vuokrattiin talo pikkukaupungista ja eleltiin paikallisten seassa, musta aivan ihanaa elää siellä "arkea".



Vasemmanpuoleiseen liikenteeseen tottui aika äkkiä kun automaattisesti sitä ajaa siellä kieli keskellä suuta. Alussa muutaman kerran kopeloi ovenkahvaa etsiessä vaihdekeppiä ja pohti mihin suuntaan liikenneympyrässä ajetaan, mut sit alkoi sujumaan (automaattivaihteinen auto vois olla ok, jos siihen on tottunut). Mutta kun tultiin kotiin niin mies ajoi heti lentokentän ekasta risteyksestä väärälle kaistalle joten tarkkuutta kun tulee kotimaahan :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi