Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irlannin matkustelijoita paikalla? Jos haluaa "nummille" Dublinin lisäksi ov

Vierailija
18.03.2009 |

niin minne ja millä kannattaa matkustaa Dublinista? Syyskuussa viikon matka naisporukalla. Kaikki vinkit tervetulleita :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Irlanti on täynnä romanttisia kirjoja kirjoittavia naisia. Kellyn lisäki Marion Keyes, Patricia Scanlon, Sheila O''flanagan,Claudia Carroll, Cecelia Ahern ja tietty Maeve Binchy.

Vierailija
2/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä sille toisessa ketjussa kyselleelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain esimerkkejä?

Vierailija
4/26 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee niin ikävä taas Irlantiin, että sydämestä ottaa ;) Ap:n naisporukka on lähdössä syyskuussa, ja hyvä niin. Lomakausi on ohi ja turisteja vähemmän. Yhden kerran reissasin yksin suunnilleen Galwaysta Kerryn, Corkin ja Wexfordin kautta Dubliniin ihan julkisilla, junalla ja paikallisbusseilla. olin pari viikkoa matkalla. Hieno matka! Oli kesä ja helle(!) ja ainoa paikka missä turistit pisti silmään oli Dingle. Mutta olinhan turisti itsekin, joten ... Jos lomakauden ulkopuolella vielä pääsee kalastuspaatilla Dinglestä Blasketin saarille (maihin mentiin vain isoimmalle), niin sitä suosittelen. Se oli todellinen elämys!

Ja se sade, ei se nyt niin vaarallinen ole. Mukaan kunnon sadevaate, varsinkin jos kiertää maaseutua, voi joutua odottelemaan kyytiä, patikoi ja sade yllättää yms. Ei kai kukaan mitään aurinkolomaa mene Irlantiin viettämäänkään :D

Vierailija
5/26 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Dublinissa oli +22 lämmintä ;) eikä sateenvarjoa tarvinnut kertaakaan ap

Vierailija
6/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette ole viikkoa pidempään niin mä lähtisin Galwayn suunnille. Ja omalla autolla, auton vuokraus on halpaa ja pääsee paremmin ja helpommin eri paikkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla myös maan keski-osa, järvialue jokineen ja kukkuloineen, pohjoisesta etelään.

Joku jo suositteli Galwayn seutua, jos rannikolle haluatte. Galway on kiva kaupunki. Ihanan kaunis on myös lounaiskolkassa Co. Kerry. Hankkikaa Irlannin turistitoimistosta B&B-luettelo, voitte suunnitella matkaa.

Ihan tuli ikävä! Hyvää matkaa!

Vierailija
8/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä otetaan ilolla vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä 5-vuotiaani kanssa neljäksi päiväksi Irlantiin. Olisiko vinkkejä, minne mennä, mitä nähdä ym.

Vierailija
10/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin ainakin eläintarhaan ja Phoenix parkiin. Ja Botanic Garden on musta ihana ja varmaan ihan kiva lapsellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

majapaikoista siellä nummilla? Viimeksi Dublinissa yövyttiin Blooms hotellissa.

Vierailija
12/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siellä se Wax museokin ja Transport museokin voisi olla kiva. Ja Blanchardstownissa on iso vesipuisto. Keskustasta pääsee bussilla, noin 40min matka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tappavaa... tiet olivat niin kapeita ja pieniä, että koko kolme viikkoa kului suurin piirtein autossa. Ja kertaakaan ei voinut käyttää shortseja, kun mereltä tuuli. Ja satoi - tietysti. Elokuun ensimmäiset viikot oli kyseessä.



Ei ole kyllä yhtään ikävä.

Vierailija
14/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöpymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksi viikoksi ensi kesänä. Jotenkin se muuttui Irlanniksi. Mitäs luulette sään olevan elokuussa ja matkustamme rannikolle Dublinista etetään. Onko siellä mitään erikoista? Lapset 1-6 vuotiaita.

Vierailija
16/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kotiin tai tuliaisiksi?

Vierailija
17/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetä, ja lasten vaatteet on tosi halpoja, vaatteet aina vuodeksi eteenpäin sieltä. Ja esim Clarksin kengät on tosi halpoja verrattuna Suomen hintoihin.

Jos alkosta tykkää niin erikoisempia viskejä tietty. Mitähän muuta....



Sää elokuussa nyt voi olla melkein mitä vaan...useinhan siellä valitettavasti sataa..

Vierailija
18/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lapsille vaatteita hulluna, ovat siellä tosi halpoja. Samoin esim Clarksin kengät tosi halpoja verrattuna Suomeen. Jos alkosta tykkää niin vähän erikoisempia viskejä.

Vierailija
19/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viskiä, teetä, hilloja ja marmeladeja, kylmäsavulohta (maailman parasta mun mielestä), villapaitoja, tweediä, kirjoja, musiikkia, kelttiläiskoruja ...

Vierailija
20/26 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla pääsee nopeasti Dublinista.

Itse haaveilen Doolin:ista, ja Cliffs of Moher:ista, sekä Aran Island:ista..

Irlannin matkailutoimisto tms. löytyy hyvät nettisivut.



Yövyimme Dublinissa Clifton Court-hotellissa, voin suositella. Hyvällä paikalla joen pohjoispuolella, kävelymatka kaikkialle keskustassa. Jonkun varaussivuston kautta saimme edullisesti, olikohan 65€ yö kahden hengen huone, sis.aamupalan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän