Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua äkkiä!!! Sikiön pienikokoisuudesta!

Vierailija
17.03.2009 |

Olen raskaana viikolla 36. Viime viikolla kävin ultrassa vain varmistamassa että kaikki on hyvin (asumme ulkomailla, eikä puolen välin jälkeen enää olisi ollut ultraa ollenkaan ellei itse niin jostain syystä halua tai muuten tule aihetta). Nyt soittivat lääkäristä, että ensi viikon lääkärikäynnin yhteydessä uudestaan ultraan, vauva on kuulemma liian pieni. Ultrassa sanoi painoarvioksi 2015g. Nyt alkoi kyllä todella huolestuttamaan! Mikään tässä voi olla? Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Ensimmäinen lapsi tulossa ja olen huolesta sekaisin :(

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi pari päivää tuon viimeisen arvion jälkeen ja painoi 2,5kg. Meillä tosin tuo laskettuaika oli päin honkia ja syntyi sitten oikeasti jo rv36, eli saattoi olla siksikin pieni.

Vierailija
42/44 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyt sun BMI on 22 ja ennen raskautta ollut 19... Eli periaatteessa olisi pitanyt tulla enemman painoa, 7 kg on aika vahan noin pienelle ihmiselle noilla viikoilla (vertailun vuoksi: oma BMI ennen raskautta 22, nyt rv 34 ja painoa tullut 9 kg). Ei varmaan ainakaan haittaisi, sinua tai vauvaasi, jos nyt rupeaisit kiinnittamaan huomiota siihen etta saat tarpeeksi kaloreita/ravintoa vuorokaudessa. Mutta kuten sanottu, on melko epatodennakoista etta sikion pieni koko liittyy sinun painoosi ainakaan kokonaan.

Minä olen vielä pienempi ja painoa ekassa raskaudessa tuli kaikkineen turvotukset mukaan lukien noin. 7,5kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pieni kokoinen vauva. Vauvan liian pieni koko huomattiin jo rv 21 ja oli kovasti seurannasa. Mm. kromosomit tutkittiin ja ne todettiin normaaleiksi. Raskaus jatkui rv. 33+4 saakka, jolloin tehtiin sektio raskausmyrkytyksen takia. Vauva painoi syntyessään 1,3 kg ja oli aivan normaali terve pieni vauva. Istukka todettiin normaaliksi. Napanuora vain oli ohut.

Vierailija
44/44 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 36 ultralla vain 2600g, syntyi tästä vajaan kahden viikon päästä jolloin painoi 3700g eli kyllä heitti rajusti. vauvaani seurattiin tarkkaan koska oli vain 2 suonta napanuorassa joka voi aiheuttaa loppuraskaudesta sen ettei sikiö enää kasva. ei ole mikään vaarallinen juttu kunhan seuraillaan. vielä synnytyssalissa vauva arvioitiiin max 3 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme