Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta! Kuinka toiset kehtaavat rahastaa toisilla omat menonsa?

Vierailija
11.03.2009 |

Kävin äsken hakemassa postin ja siellä oli kirjekuori, jossa oli kutsu kaverin vauvajuhliin (siis jonkinlaiset suomalaiset baby shower -juhlat). Hän on siis nyt raskaana ja laskettu aika on kesällä. Kutsun mukana oli oikein lahjalista niistä tarvikkeista, joita voi lahjaksi tulevalle äidille tuoda.

Samainen kaveri on jo aikaisemmin juhlinut samalla konseptilla esim. kihlajaisiaan eli silloinkin oli lahjalista kirjoitettu, häistä puhumattakaan.

Itselleni ei olisi tullut mieleenkään ruveta kerjäämään keneltäkään omalle vauvalleni hoitoalustaa, tuttipullojen sterilisoijaa taikka sitteriä. Kun vuodenvaihteessa kuulin heidän tulevasta perheenlisäyksestä, tarjosin esim. leikkimattoa heille, sillä omani on sen käyttöiän jo ohittanut, mutta heille ei käytetyt tavarat kelpaa.

Taidan jättää koko juhlat väliin sillä en todellakaan halua alkaa kotihoidontuestani ostamaan toisten vauvatarvikkeita.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekisi noin, enkä usko kenenkään tuttavani tekevän noin. Asun Englannissa, joka on varmaan tällaisissa asioissa amerikkalaisempi kuin Suomi, mutta yllättyisin lahjalistasta täällä sekä Suomessa.

Olenko ihan väärässä, mutta kuvittelin että baby showerin järjestävät ystävät )tai vaikka se anoppi, niin kuin täällä jollekin) eikä äippä itse? Sikälikin tuntuu oudolta että joku järjestää itselleen juhlat, joissa on tapana juhlakalulle antaa lahjoja, saati sitten ihan listan kanssa.

Vierailija
62/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tässä on moukka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siis sellaisia ystäviä, jotka eivät ehdi juhlia edes lapsesi syntymää? Vai onko sinulla 19. raskaus menossa tms. minkä takia asia ei enää jaksa kiinnostaa ketään?

Vierailija
64/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tässä on moukka?

sitten mennä sinne tiettyyn kauppaan ostamaan joku Baby Björnin sitteri tai joku tietty hyppykiikku sen sijaan, että kävisi lähimarketista nappaamassa vaikka jonkin sievän kaulalapun.

Joko olette laittaneet lahjatilauslaput lastenne päiväkoteihinkin, jos on lastenkutsuja? Pistäkää siihen vaan suoraan enaritkin, niin ei tule turhia miettimisiä.

Vierailija
65/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siis sellaisia ystäviä, jotka eivät ehdi juhlia edes lapsesi syntymää? Vai onko sinulla 19. raskaus menossa tms. minkä takia asia ei enää jaksa kiinnostaa ketään?

ei heidän tarvitse meille enää mitään "hyötyesineitä" kustantaa. Ne, mitä tarvitsemme, ostamme itse. Vieraat tuovat ilon - jos haluavat jotain erityistä tuoda, annamme kyllä vinkkejä mielellämme. "Turhat" lahjat eivät ole koskaan olleet ongelmana.

Vierailija
66/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahana voisi antaa 20 e/ vieras possuun---

esim. 10 vierasta= 200 e-

itse kannatan lahjan anatmista rahana/ lahjakorttina--

joululahjoistakin puolet meni roskiin- koska olivat huonolaatuisia ( ei ole ostajien vika, että leluja myydään romulaatuisian...)

ja turhat laitoin kierrätykseen

iloahan haluamme toivottaa ystävällemme lahjan avulla- emme mielipahaa ap

tavaraa saa- ystäviä ei

Vierailija
67/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisinkä vauvakutsut nyyttäriperiaatteella ja pyytäisin lahjaksi vain kestovaippoja, käytetytkin käy ja myös lainatavara.

Ja kantoliinan haluaisin. Olisinki törkeä?

Itse tietty ostaisin myös jotakin pientä tarjottavaa. Kaikki muut vauvakamat, paitsi kestovaipat, on jo esikoisen jäljiltä.

huomattavasti mieluummin annan muutaman kivan tavaran kuin myyn ne huutonetissä.

Olisit mielestäni törkeä, jos vain laittaisit lahjalistan, toivoisit kaiken uutena ja siellä komeilisi sitten kaikenlaisia liftereitä, itkuhälyttimiä, sitteri tms.

Mielestäni sekään ei ole törkeää, jos kutsuu ja laittaa sinne vaikka PS:n, että kestovaippatavara on erityisen mieluista. Nimittäin esim. yhden kestovaipan tai lisäimun tuominen ei paljon kukkaroa kevennä, mutta jos heti tilataan joku setti ja määritellään tarkkaan tuotteet väreineen, niin yäks.

t. se, jota kehuttiin pollyannaksi

Vierailija
68/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päätökseni tehnyt ja jätän juhlat väliin. Muistan tulevaa lasta sitten syntymän jälkeen.

Ap.

Vierailija
69/69 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne pitäisi olla ystävien järkkäämät "yllätys"juhlat? Näin minä olen kuvitellut. Tosin nämä on jo toiset babyshowerit, joista olen kuullut, että odottava äiti kutsuu. Ja sitten vielä pitäisi muistaa vauvaa vielä syntymän jälkeenkin? Huh, huh, Onneksi kaveripiirissä taitaa olla vauvat jo tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi