Tuohon "perheeni on vankilani" -juttuun
oli niin pitkä ketju siinä, että aloitin tämän - tuttua tuo juttu oli, olisi melkein voinut olla minun kirjoittamaani. Minulla rasitteena tuon lisäksi toistuva masennus ja väsymys jo ilman lapsiakin, mutta lasten tulo (mm. kaksoset) kärjistivät "kärsimykseni". Aloin pikkuhiljaa juomaan "päästäkseni pois" tuosta oravanpyörästä ja lopputuloksena mies otti eron. Nyt asun yksin ja nautin tästä hiljaisuudesta ja rauhasta... olen varmaan itsekäs, mutta minä en tuota elämää kestänyt (tietysti sairauteni vaikutti myös). En koskaan, koskaan enää hanki lapsia, enkä varmasti uutta parisuhdettakaan. Sekin tuntui joskus liian vaativalta minun päälleni...
Rakastan toki lapsiani, olen heihin yhteydessä päivittäin ja lapsilleni olen rakas, mutta yhteiselämä oli liian rankkaa. Äidin lähtö yhteisestä kodista oli varmasti meille kaikille paras ratkaisu.
En kyllä ymmärrä teitä yhtään..
Se kun lapset on pieniä on yksi vaihe elämässä.
Itse menin ja tulin ennen lapsia niin paljon kuin kerkesin, ajattelin ja elin vain täysin itsekkäästi itselleni mutta - uskokaa tai älkää siihenkin kyllästyy!! Nyt elän lapsilleni ja on ihanaa kun minua tarvitaan.
Kohta lapseni eivät enää tarvitse minua, jolloin minulla on taas mahdollisuus mennä ja tulla ihan omien mielihalujeni mukaan:)
Olisi ollut ihan kamala ja ennen kaikkea TYLSÄ vaihtoehto elää 75-vuotta vaan "samaa elämää"!