Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vasta istutetun pionin seuraksi paraatipaikalle?

Vierailija
16.04.2008 |

Pionit ei kuulema tykkää kavereista, vaan haluavat kasvaa yksinään. Onko näin? No, haluaisin istuttaa pionin (juurakko on jo ostettu, on pussissa keittiön pöydällä odottamassa lämpimämpää säätä) parhaalle paikalle pihallemme. Pioni kuitenkin kuulema vaatii vuosia kukkiakseen. Siis onko ainut vaihtoehto pitää pitää pihan paras paikka pelkkänä mustana penkkinä, jonka keskellä kasvaa onneton pieni vihreä kasvi n. 5 vuotta, jos kerra sen pionin siihen tahdon?

(Ps kaikki pioni yms vinkit otan vastaan, olen just vasta löytänyt itsestäni viherpeukalon... ihanaa!) Ja muuten, pionin juurakon istuttaminen. Miten onnistuisin parhaiten. Siis osa pitää jättää näkyviin ja mitä muuta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen on, että pionin juurakon päälle ei saa kertyä multaa/lehtiä/katteita, koska sitten se kyllä puskee lehtiä mutta ei kuki.

Ainoa mikä mulla tulee mieleen pionin kaveriksi, on saksankurjenmiekka, jonka päälle saa laittaa vain 2 cm multaa. Kuitenkin aika jäykän näköinen yhdistelmä. Mutta voithan kylvää yksivuotisia kesäkukkia siihen multaan, matalia sellaisia. Itse tykkään kovasti sinisievikistä, sarjasaiposta, tuliunikosta ja keskipäivänkukasta.

Hommaa useampi pionin juurakko, kuten tuossa ehdotettiin. Yksi ei näytä juuri miltään!

Vierailija
2/3 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannattaako hankkia samaa laatua vai erilaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta eri väriä. Istutin " ryppäät" n.20cm päähän toisistaan. Kumma kyllä kukkivat jo istutusta seuranneena kesänä (istutin syksyllä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi