Miksi kaikilla suomalaisilla naisilla pitää olla Kalevalakoru kaulassa?
aika monesta työpaikasta on kokemusta ja yleisin koru on joku Kalevalakoru. Hopeisena tietty.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole. En edes pidä Kalevala koruista. Ne ei ole mun makuni mukaisia.
Vittuukx tänne tulet ulisemaan.
En ole ikinä nähnyt sellaista ja minä hurnurimiehenä tunnen kaikki suomen naiset eli joku väittää pashaa taikka muuten huumehöyryssä höpöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vitt/u sua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vitt/u sua vaivaa?
Harvoin se vaivaa kulli on kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, taidankin ostaa rouvalle jonkin kultaisen Kalevala-korun 25. hääpäivän kunniaksi.
...Filigraani-riipus kultaisena voisi näyttää aika hienolta rouvan upean tissivaon yläpuolella...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:43"]
Mulla ei ole eikä tule, liian mummomaista
[/quote]
hahahahaaa 16 alapeukkua! Osuiko suomalaisakkojen arkaan paikkaan?
Jos osaat pestä hampaasi, niin pliis pese tuo kielesi/kielenkäyttösi myös!
Jos koruja käyttää niin paras jos käyttää Suomessa valmistettavia, vaikka Kalevalaa. Sillä on onnistueesti mallistoja varmaan joka makuun, plus se vaalii upeasti suomalaista koruhistoriaa.
Tunnetuimpia ovat suomalaiaista muinaismuistoista inspautuneet Ilmajoen sormukset jne. Sitten on legenda Björn Weckströmin uskomattomat lapinkultaiset koruveistokset ja Tähtien sodan Leiallekin kelvanneet avaruuskorut. Uudemmille siroille Kalevalan nykykoruille on oma kannattajakuntansa.
(Suomen koruhistoria, muinaisempi ja 1900-lukuinen on superkiehtovaa. Anna Pihl, nuori suomalainen muija oli maailmankuulun Fabergen lahjakkuus ja kaikkein kalleimmalla huutokaupatun Fabergen munan suunnittelija.)
Vaalitaan Kalevalakoruja! T. En oo töissä siellä:)
Ei kai kukaan enää käytä Kalevalakoruja. Niitä oli joskus 20 vuotta sitten.
Kiva mies.