Muutto ja rahaongelmat
Minun vanhempani ovat muuttamassa pienempään asuntoon ensi kuun jälkeen ja heidän talossaan on vielä minun tavaroitani - paljon. Asun keski-suomessa ja he etelässä. Haluasin muuttaa itsekin takaisin etelään lähiaikona, koska täällä ei ole minulle mitään. En ole töissä vaan kitkuttelen sairaspäivärahalla, josta joudun myös maksamaan opintovelkoja. Osa minun tavaroistani on myös täällä. Huonekaluja en omista ollenkaan, vaan ne olen jo myynyt sekä nipistänyt omaisuuttani niin paljon kuin mahdollista, mutta sitä on vielä. Enkä halua luopua kaikesta. Mitä minä teen? Maksaako sossu muuttokuorman etelästä tänne keski-suomeen vai onko minun mahdollista saada kunnan asuntoa nopeasti jostain etelästä? Nimittäin todennäköisesti ne kamat olisivat vain hetkellisesti täällä ja olisi helpompi siirtää ne pääkaupunki seudun sisällä tai edes etelässä kuin että lähtisi roudaamaan niitä Suomen poikki. Ja hintana ties mitä. Säästöjä minulla ei ole.
Kommentit (7)
Todennäköisesti sossu maksaa viivana sun muuton koska pääsevät yhdestä elätistä eroon!
Helsingin kaupungilta tuskin ainakaan asuntoa heruu vaikka mitä selittäisit (ei varmaan Vantaalta tai Espoostakaan) sillä jonot ovat käsittämättömän pitkät ja suurin osa kymmenistä tuhansista hakijoista on kiireellisimmässä luokassa.
Hohhoijaa... Yhteiskunnan pitäisi kustantaa romujesi kuskaus. Miksi?
Eipä taida pk-seudulla kaupungin kämppiä olla ihan noin vain otettavaksi tarjolla.
Se saatko kunnan asuntoa nopesti riippuu ihan siitä mihin olet muuttamassa ja kuinka kiireelliseksi tapaukseksi sut luokitellaan. Ylipäänsä siitä, että onko niitä vapaita asuntoa. Muuttoavusta en osaa sanoa. Soita sossuun maanantaina ja kysy.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:31"]
Se saatko kunnan asuntoa nopesti riippuu ihan siitä mihin olet muuttamassa ja kuinka kiireelliseksi tapaukseksi sut luokitellaan. Ylipäänsä siitä, että onko niitä vapaita asuntoa. Muuttoavusta en osaa sanoa. Soita sossuun maanantaina ja kysy.
[/quote]
Yli 70% kunnan asuntoa hakevista on jo kiireellisimmässä luokassa, eli sinne jonon jatkoksi vaan.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:26"]
Helsingin kaupungilta tuskin ainakaan asuntoa heruu vaikka mitä selittäisit (ei varmaan Vantaalta tai Espoostakaan) sillä jonot ovat käsittämättömän pitkät ja suurin osa kymmenistä tuhansista hakijoista on kiireellisimmässä luokassa.
[/quote]
No joo, Helsinki on varmaan luokassa utopia. Vantaa ja Espoo ovat parhaimmasta päästä, mutta onhan siinä vieressä Kirkkonummea ja Lohjaa jne. Pitää näemmä kysellä. Kyllä minä voin periaattessa velaksikin hankkia muutto apua, mutta en tiedä onnistuuko se kun maksan jo nyt velkoja. Ap
Muuta forssaan. Varmasti saat heti heikankehältä vuokrakämpän.