Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikilla suomalaisilla naisilla pitää olla Kalevalakoru kaulassa?

Vierailija
02.02.2015 |

aika monesta työpaikasta on kokemusta ja yleisin koru on joku Kalevalakoru. Hopeisena tietty.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä mielikuvituksetonta kuin marimekon vaatteet tms. En ikinä pitäisi ko. valmistajan koruja. Ei sillä, etteikö rahaa olisi. 

Vierailija
102/129 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä kun kannattavat suomalaista! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Kalevala koruista. Oon saanut ekat rippilahjoiksi. Mulla on niitä yli 50 ja käytän jokaista väh kerran vuodessa

Vierailija
104/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän ja kyllä tekin tiedätte. Suomen tunnetuin korubrändi on helppo lahjavalinta, jos ei tiedä, mitä ostaa. Harva niitä koruja itse on itselleen hankkinut.

Se on kyllä miehiltä mielikuvituksen puutetta, jos aina äitienpäivänä, jouluna, syntymäpäivänä ostaa Kalevala korua vaimolle tai tyttöystävälle. Toinen syy on tietysti raha. Kalevala korun hopeiset ja varsinkin pronssiset korut on edullisia. Ei mitään neli- saati kuusinumeroisia summia. Suomessa asuu köyhä kansa ja sen näkee, kun vertaa suomalaisten huutokauppakamarien nettisivuja esim. Ruotsalaisen Bukowskin vastaaviin. Suomesta ei kuuna päivänä löydy sellaisia koruja kuin Ruotsista.

Suomalaisuudesta sen verran, että Kalevala korun korut taidetaan tehdä ulkomailla. 

Vierailija
105/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan tuollaisesta säännöstä. Tuleeko joku sanktio jos ei pidä?

Juu. Menettää kansalaisuuden. Kaikkien suomalaisten on pidettävä kalevalakorua ja osattava ulkoa Kalevalan 3 ensimmäistä säettä.

Vierailija
106/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä pakko siihen on. Itsellänikin on tosin se on laatikon pohjassa koko setti. Hopeinen Lumikukka sarjaa. Sormus, rannekoru, korvakorut ja kaulakoru. Siellä ne tummuu käyttämättömänä. Sain ne lahjaksi, kun täytin 40.  Kiva lahja juu. Varsinkin, kun lahjan antaja tiesi, että olen allerginen hopealle.

Anna kun arvaan: äiti. Tyypillistä.

Vierailija
107/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on lapsihelat, lahja mieheltäni molempien lasten synnyttyä enkä ymmärrä,miksen näitä voisi käyttää. Ne ovat kauniita ja niillä on suuri tunnearvo.

Vierailija
108/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi moukka  kyselet tyhmiä.  

Vierailija
109/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 lapsihelaa aina kaulassa, tulee alaston olo ilman.

Mulla on 2 hepsilalaa housuissa. Mieluiten olen alaston ilman housuja.

Vierailija
110/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä mielikuvituksetonta kuin marimekon vaatteet tms. En ikinä pitäisi ko. valmistajan koruja. Ei sillä, etteikö rahaa olisi. 

Pidä vaikka säkki päässäsi ihan yx hailee.

Vierailija
111/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala-korut tehdään Helsingissä! Ehtaa suomityötä. Pajalle voi varata vierailun ja kattoo itte kun koruja työstävät. Tehtaanmyymälästä ostaa samalla tuliaiset.

Vierailija
112/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan tuollaisesta säännöstä. Tuleeko joku sanktio jos ei pidä?

Juu. Menettää kansalaisuuden. Kaikkien suomalaisten on pidettävä kalevalakorua ja osattava ulkoa Kalevalan 3 ensimmäistä säettä.

Imaise moukka persreikääsi nyt just.

Vierailija
113/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, taidankin ostaa rouvalle jonkin kultaisen Kalevala-korun 25. hääpäivän kunniaksi.

Vierailija
114/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kaunis koru. Mutta miksi amerikkalaisilla ja venäläisillä naisilla on avain kaulassa? Onko noiden miehet munalukossa? Melkoista cuck-kansaa ovat.

Vierailija
115/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mieluummin jalometallista valmistettuja kauniita koruja. Kalevalakorulta löytyi minua miellyttävä kaulakoru, jota käytän. Ihan sama mitä muut ovat siitä mieltä. En tykkää rihkamakoruista ollenkaan, käyttäköön näistä tykkäävät niitä.

Vierailija
116/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kaikilla kaikilla, onko levy jäänyt pyörimään yhteen paikkaan kun neula hyppii.Miksi 1.4 miljardia kiinalaista on kopioitu ei niitä erota toisista.

Vierailija
117/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan on yllättävää että suomalaisilla naisilla, kelaeläteillä, kaikilla roikkuu kaulasta Kela-koru.

Haista 💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩

Vierailija
118/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ystävällä on viisi lapsihelaa  ja niiden välissä vielä sydänhela,ihmetyttää eivätkö ne yhtään paina ja tunnu epämukavalta.

Vierailija
119/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod. ole kalevala korua.

Vierailija
120/129 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole kalevalakorua