Näyttää siltä että joudumme kesäksi
asumaan teltassa!
sukulaisten luona oltu jo riittävästi. tukia ei saada mistään, mies lomautettu,itse olen sairauslomalla ja työnantaja irtisanoo
Kommentit (35)
emme oikein voi pienentää muita menoja..autosta on lainaa, siitä saamme maksuvapaita kuukausia pyydettäessä. on autovakuutus, mökkivakuutus, asuntovakuutus odottamassa+sähkö,puhelin(mulla prepaid)+muut lasku
dyykaamme ruokaa
mun mies maailman ahkerin. ei ennen ollut koskaan työttömänä, siksi vaikeaa.
nytkin kirjastoreissulla kysyi ohi kuljettavien työmaiden vastaavilta onko työtä, ei ollut
mökkiä emme halua myydä, koska se itse tehty ja pieni, ei paljon arvoa, vaikka järven rannalla onkin
jospa sitä toimeentulotukea hakisi...
laita kelan sivuilta asumistukihakemus menemään, samoin toimeentulohakemus kaavakkeita kait saa jokaisen kunnan sivuilta tulostettua.
minimoikaa oikeasti menot niin ei tarvitse muuttaa ja kyllä sossu tajuaa ettei sitä mökkiä noin vain myydä sekunnissa.
että en ole mitään muita kuin opintotukea ja laspilisää saanut koskaan, että siinä sulle.
helppoa ei ole aina muillakaan, minäkin ole tehnyt kahta työtä ja kolmivuorotyötä välillä kun on ollut kuule pakko vaikka lapset pieniä.
ja silloin on sitten eletty suu säkkiä myöden että sadaan talolainat lyhennettyä ja maksut maskettau ja ruokaa pöytään.
tai myyty pois tarpeetonta kun on ollut pakko.
että elä sinä ala ap kertomaan muille miten vaikeeta sulla vaan on ja muut saa kaiken ilmaiseksi titetty hopeatarjottimella... elämä on!
siinä yksi tuilla elävä varmasti neuvoo....
minä en työhön kykene vamman takia ja mies lomautettu, töitä ei ole , eikä löydy, kymmeniä hakemuksia laitettu, hiljaista on. kaikki työ kelpaa, että suuta soukemmalle, kun et tiedä taustojakoskaa ei olle kerjätty, eikä tukia aikaisemmin saatu. kai siksi työkyvytön nyt olenkin...
Jos olette nyt vailla työtä, niin eikös nuo bensakulut mene lähelle nollaa sen myötä?
Myykää se mökki ja vuokratkaa rahalla mahdollismman halpa asunto. Sittenhän teillä ei edes olisi sitä omaisuutta joka estää tukien saamisen. Ja kyllä opiskelijakin saa sairaspäivärahan. Oletko edes yrittänyt hakea? Netissä märehtiminen ei elätä. Siirtäkää nyt hyvät ihmiset rahat mökistä asuntoon ja hakekaa uusia tukia kun ei ole omaisuutta.
Omaisuus ei ole peruste sairauskorvausten eväämiselle. Oletko luovuttanut valmiiksi?
Miksi ette voi muuttaa mökille kun kumpikaan teistä ei kerran ole töissä? stääkö lasten koulut vai eikö vain huvita? Jos kotipaikalta ei löydy töitä, niin oletteko harkinneet että miehesi etsisi niitä koko Suomen laajudelta? Kun sinulla ei ole töitä niin voisitte mennä äysin miehesi hommien mukaan. Mahdollisille lapsille kavereiden vaihtuminen on todella ikävää, mutta jos vaihtoehtona on todella asunnosta luopuminen niin on siihen nähden aika pieni paha.
Ps. Meillä kolmen hengen perheen nettotulot n.1000€/kk, vuokra 500€/kk ja hyvin pärjätään. Autoon ei ole varaa eikä lapselle omaa huonetta mutta kaiken ehtii aikanaan. Voisinhan minäkin heittäytyä sohvalle suremaan ettei ole varaa kunnon kampaajaan, autoon tai takalliseen asuntoon...
ja dyykataan sitä safkaa ja mies vei mua töihin ja takas joka päivä, ei huviajelua
ja dyykataan sitä safkaa ja mies vei mua töihin ja takas joka päivä, ei huviajelua
mihin se sua kuskas ? Nythän ootte molemmat kotona, joten fillari alle ja dyykkaamaan. Kunto nousee kummasti....
Käy haastattelussa päivittäin ???? vähä epäilen, jos ukkosi on raksalla ollut töissä niin ei niissä haastatteluissa joka päivä käydä, pelkkä soitto riittää ei siellä matikan taitoja testata.
Ensin sanoi että ovat asuneet sukulaisten nurkissa, joutuvat asumaan teltassa kesän, sitten paljastuikin että on asunto josta maksavat vuokraa. Ensimmäisessä viestissä myös oli että työnantaja irtisanoo ja sitten olikin jo irtisanonut. Bensakuluista puhuttaessa, ukko kuskasi ap duuniin ja takaisin...
kun on se hakukuponki matkassa mukana
se on ihan karsea. Siis oikeesti.
pois budjetista. Ymmärrän ettette halua mökkiä myydä, eikä se nopsasti kävisikään. Kyllä teidän pitäisi saada toimeentulotukea, jos teillä ei muita tuloja kuin tuo 800€ josta 600 € menee vuokraan.
Nyt vain kipinkapin luukulle että saatte asiat eteenpäin. Ei ole mikään häpeä pyytää apua : ei se teidän syytä ole että sinä olet sairas ja mies työtä vailla.
Nyt vain reippaasti eteenpäin, ja josko se auto vain myyntiin? Meilläkin on autosta jouduttu luopumaan ekana, ja siinä SÄÄSTÄÄ.
t no 21
Minä en ymmärrä tuota mökkiä. Ap puhuu että kesä menee teltassa, millonkas te siellä mökillä ootte jos ette kesällä? Eikö nyt kesä olisi parasta aikaa olla juuri siellä jos sitä ei kerran raaski myydä. Tai sitten laitatte sen tuottamaan ja vuokraatte sitä muille. Vähän ontuu selitykset.
Jos se mökin myynti tuntuu aivan ylivoimaiselta idealta, niin ainahan sen voi pistää vaikka vuokralle. Nyt on hyvä aika antaa mökki vuokralle vaikka koko kesäksi. Sellaiselle on kysyntää.
n. 500 e sekin. ja asumistukeas saatte.
jos nyt et provoile. 400e bensalaskut on jotain aivan naurettavaa. eihön teillä niin paljon voi mennä jos säkin olet nyt saikulla. ja miehesi tosiaan saa korvausta työnhakumatkoistaan.
pistäkää mökki vuokralle, luulisi juhannuksena ainakin ottajia löytyvän. jos että itse halua mökissänne asua, vaan mielummin teltassa..
Ja mitä väliä sillä on, että mökki on 1200 kilsan päässä? Mikä teitä pidättelee poissa sieltä jos kotipaikalla ei ole edes töitä?