Tapaus Bertta ja lisäsiipi...
Tarvisivatko he lisätilaa, jos lapsia olisi normaalimäärä? Eli tarvitseeko sitä lisätilaa sairas lapsi vai sittenkin se iso lapsilauma...? Miksi he eivät vain tiivistä? Yksi huone sairaalle, muut minne mahtuvat. Ennen perheet asuivat yhdessäkin huoneessa ja keittiö oli yhteiskeittiö. Onko tämä nyt sairausongelma vai mukavuusongelma?
Kommentit (1124)
Itse asiassa lestadiolaisilla on tapana aika helposti luovuttaa vammaiset lapset laitoshoitoon. Harva edes yrittää itse niitä hoitaa. Varsinkin kun yleensä samaan perheeseen syntyy monta vammaista lasta, koska on naitu pienestä piiristä ja kummallakin on sama geneettinen virhe. Kuulostaahan se toki karmealta, kun syntyy "viallinen lapsi" se pannaan laitoshoitoon ja tehdään heti lisää. Mutta näin on monella pikkupaikkakunnalla. Ongelmia on näillä perheillä edessä, kun laitospaikat puretaan muutaman vuoden sisällä ja joutuvat ottamaan vammaisista lapsistaan enemmän vastuuta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:31"]
Luin Hannan blogia ja eivät ihan persaukisilta vaikuta, koska on ollut varaa matkustaa ison porukan kanssa T haimaahaan ja varastossa on yksi seinä täynnä lasten laskettelu- ym monoja. Vaikuttaa lähinnä siltä, että äiti on väsynyt ja purjaa pahaa oloaan valittamalla joka asiasta. Elämä ei ole mennytkään niin kuin on suunniteltu niin sitten mikään ei kelpaa. Varmaan haluaiai heivata Bertan laitokseen muttei ilkeä oman koulutustaustansakin vuoksi. Haluaisi olla täydellinen, mutta rahkeet ei riitä. Hyvin tyypillistä näille lestaäideille että yritetään antaa ulospäin ihana vaikutelma mutta totuus on toinen.
[/quote]
Mutta 13 lasta... Miksi oi miksi? Vaikka kuinka mietin ja mietin, en saa päähäni yhtäkään järkevää vastausta, miksi joku tekee 13 lasta ja vielä vaikeasti sairaan lapsen jälkeen HETI uusi vauva! Ihan mielipuolista eikä millään argumenteillä selitettävissä, ihmisellä ON VAPAA TAHTO PANEEKO ILMAN EHKÄISYÄ VAIKO EI. Jos ei halua millään käyttää ehkäisyä, niin ei pane ollenkaan.
[/quote]
Itsetyydytys on synti, joten uskonto määrää näin. Siemeniä ei saa heittää hukkaan, eli varmoja päiviä ei saa käyttää ehkäisynä, eikä laukaista lakanoille. Mutta mietipä, kuka mies jaksaa olla selibaatissa kuukausikaupalla, ilman, että saa mihinkään purkautua. Joten tilanne on tämä ja muuksi ei muutu, ennen kuin rauhanyhdistys toisin päättää
[/quote]
Mites lessut selittää kun miehillä tuppaa olemaan niitä yöllisiä siemensyöksyjä nukkuessaan.
[/quote]
Sitä sitten pyydetään anteeksi joltain uskonveljeltä ja homma on sillä sovittu - vähän niin kuin pedofilia, lapsiin kohdistuva väkivalta tai muut pikkusynnit. Näppärästi hoituu nämä jutut liikkeen sisällä, meitä ikuiseen kadotukseen joutuvia maallikoita tarvitaan vain kustantamaan tämä lysti.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:52"]
Olettekohan perehtyneet asiaan? Tässä on casessa toimittu täysin oikein - tosin mediassa esitelty vain Kinnusten puoli tarinasta. Tilanne ei miksikään muutu, vaikka kuinka vauhkoatte. On kohtuutonta vaatia kunnalta taloon laajennuksia, kun vaihtoehtoinen hoitopaikka on järjestetty. Tv lakinainen
[/quote]
Lakinainen? Ja väität, että on toimittu täysin oikein, vaikka kaupungin toiminta tuomittiin oikeudessa? Vaihtoehtoinen hoitopaikka on järjestetty virheiden jälkeen, mutta ei ole ainakaan vielä oikeuden ratkaisua, onko kontti vammaispalvelulain mukainen mahdollisuus asua kotona. Odottaisin ratkaisua ennen kuin toteaisin keskeneräisestä riidasta toisen olevan oikeassa. Ajattelisin ratkaisun lähtevän siltä kannalta, että parakin pitäisi täyttää asunnolle asetetut vähimmäisvaatimukset ennen kuin edes kuvittelisin sen riittävän muutostöistä. Ulkorakennus tuon ikäiselle erossa muusta perheestä? En ole varma tilanteen vastaavan ollenkaan lain tavoitetta.
[/quote]
Perheellä on silloin velvollisuus itsellä hommata itselleen lisätilaa kotiinsa tai ostaa isompi talo.
[/quote]
Ja tämä oli "lakinaisen" vastaus..? Et ole lakia nähnytkään.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:52"] Olettekohan perehtyneet asiaan? Tässä on casessa toimittu täysin oikein - tosin mediassa esitelty vain Kinnusten puoli tarinasta. Tilanne ei miksikään muutu, vaikka kuinka vauhkoatte. On kohtuutonta vaatia kunnalta taloon laajennuksia, kun vaihtoehtoinen hoitopaikka on järjestetty. Tv lakinainen [/quote] Mites "lakinainen" suhtautuu hallinto-oikeuden päätökseen, joka asiassa on tehty? Miksi kumosivat kaupungin laillisen päätöksen? Huvikseen? [/quote] Oletko sinä, maallikko, perehtynyt kaikkiin kyseiseen caseen liittyviin asiakirjoihin? Pystytkö todistamaan kaiken Kinnusten kokeman vääräksi? Juuri tänään töissä puhuimmekin tapauksesta. Kun Kinnuset tietävät olevansa väärässä, turvautuvat he median voimaan. Kerrotaan surutarinaa lehdistölle, ja toivotaan, että joku järjestäisi varainkeruun heidän hyväkseen. Se vaikuttaakin enää ainoalta keinolta saada ilmaiseksi lisää tilaa (ja arvoa) heidän kotiinsa. toinen juristi
[/quote]
Salli minun nauraa. :D Casen faktat on selvillä. Hallinto-oikeus on kumonnut kertaalleen kaupungin lainvastaisen päätöksen ja kaupunki on tehnyt lainvastaisen päätöksen uudestaan. Sinä voit nyt luetella ne syyt, miksi Kinnuset ovat mielestäsi väärässä tässä asiassa, jossa hallinto-oikeus on todennut heidän olleen oikeassa.
[/quote]
Ja perustele ne lain kohdilla, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:26"]
Itse asiassa lestadiolaisilla on tapana aika helposti luovuttaa vammaiset lapset laitoshoitoon. Harva edes yrittää itse niitä hoitaa. Varsinkin kun yleensä samaan perheeseen syntyy monta vammaista lasta, koska on naitu pienestä piiristä ja kummallakin on sama geneettinen virhe. Kuulostaahan se toki karmealta, kun syntyy "viallinen lapsi" se pannaan laitoshoitoon ja tehdään heti lisää. Mutta näin on monella pikkupaikkakunnalla. Ongelmia on näillä perheillä edessä, kun laitospaikat puretaan muutaman vuoden sisällä ja joutuvat ottamaan vammaisista lapsistaan enemmän vastuuta.
[/quote]
Näyttää siltä, että ongelmia tulee olemaan enemmänkin näiden perheiden asuinkunnilla, kun perheet keksivät vaatia isompia asuntoja verovarojen kustannuksella. Onhan se tietysti hankalaa ymmärtää lakitekstejä, kun se lähihoitajatutkinto on jäänyt kesken 18-vuotiaana vauvatehtailun alettua.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:55"]
Toivottavasti äiti ei ainakaan opeta äidinkieltä, blogista tulee mieleen se mielikuvitusblogi jota joku hullu täällä jatkuvasti mainostaa.
[/quote]
Uskontoa ja musiikkia yläasteella. Itse vain ihmettelisin, jos uskonnon opettajana olisi lahkolainen. Omat lapset opiskelevat uskontoa, vaikka emme kuulu kirkkoon. Olen ollut sitä mieltä, että uskonto objektiivisena oppiaineena on hyvä, koska uskonnot ovat vaikuttaneet maailmanhistoriaan niin paljon. Uskonnonopetuksesta on ollut todella paljon hyötyä historiassa, koska on löytynyt paljon syy-yhteyksia maailman tapahtumiin.
Mutta en haluaisi lestadiolaisopettajaa, joka opettaa, että he vain pääsevät taivaaseen ja kaikki muut oppilaat menevät helvettiin.
[/quote]
Mä olen vl ja urahaaveena uskonnonopettaja. Mutta ikinä en tulis opettamaan sitä että vain minun uskoni on oikea jne.
Mä haluaisin olla sellanen opettaja joka sais nuoret oikeesti pohtimaan niitä uskonasioita, omaa suhtautumista, tutustumista eri uskontoihin ja niiden syvällisempiinkiin puoliin.. Omakohtaista miettimistä ja tutkiskelua ja ennenkaikkea keskustelua. Ei mitään ykstoikkosta pänttäämistä tai tämä on oikein ja tämä väärin -asettelua.
Mä tosin olen aika liberaali vl enkä jaa kaikkea sitä hulluutta mitä vl:t omaksi tahdokseen kutsuvat. Mutta sen olennaisen, sydämessä olevan hlökohtaisen uskon koen olevan meillä oikea. Mutta ahneuksissaan ja synnissään vl "päättäjät" ovat tehneet näitä järjettömiä "päätöksiä".
Vallan ja maineen hurmassa tuppaa vain unohtumaan se millä on oikeasti merkitystä ja merkityksettömät asiat nousee korkeammalle kuin itse pääasia.eli se usko.
Täällä Suomessa ihmetellään eri uskonlahkoja, taistelijoita jotka lähtevät aatteen perässä ulkomaille. Ettekö huomaa, että tämä lestadiolaisuus ei eroa mitenkään näistä. Samat teesit. Tämä on kotimainen versio. Erittäin ppelottavaa. Täällä meidän kylällä puolet opettajista on näitä ja valitettavasti se näkyy opetuksessa ja kanssakäymisessä. Opetussuunnitelmaa rukataan uskontoon sopivaksi.
Sääliksi käy pientä sairasta tyttöä, joka on koko tilanteessa viaton. Loisivat liukuhihnasikiäjät sitten taas suututtavat. Mielestäni lestadiolaisliike saisi kerätä jäseniltään niin tuntuvaa jäsenmaksua, että kirkko voisi maksaa järjettömästä lapsiluvusta koituvia lisäkustannuksia (busseja perheautoiksi, ylimääräisiä siipiä tai kerroksia taloon kun tila loppuu jne). Kirkon oppien mukaisestihan niitä lapsia väännetään perheen omasta varallisuudesta riippumatta. Koska tyttölapset vielä ovat tulevaisuuden synnytyskoneita, eli työikäisenä jatkuvasti äitiyslomalla jos ylipäätään ovat töissä, näiden jättiperheiden yhteiskunnallinen hyöty syntyvyyden laskun korjaamisessa on todella kyseenalainen.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:55"]
Toivottavasti äiti ei ainakaan opeta äidinkieltä, blogista tulee mieleen se mielikuvitusblogi jota joku hullu täällä jatkuvasti mainostaa.
[/quote]
Uskontoa ja musiikkia yläasteella. Itse vain ihmettelisin, jos uskonnon opettajana olisi lahkolainen. Omat lapset opiskelevat uskontoa, vaikka emme kuulu kirkkoon. Olen ollut sitä mieltä, että uskonto objektiivisena oppiaineena on hyvä, koska uskonnot ovat vaikuttaneet maailmanhistoriaan niin paljon. Uskonnonopetuksesta on ollut todella paljon hyötyä historiassa, koska on löytynyt paljon syy-yhteyksia maailman tapahtumiin.
Mutta en haluaisi lestadiolaisopettajaa, joka opettaa, että he vain pääsevät taivaaseen ja kaikki muut oppilaat menevät helvettiin.
[/quote]
Mä olen vl ja urahaaveena uskonnonopettaja. Mutta ikinä en tulis opettamaan sitä että vain minun uskoni on oikea jne.
Mä haluaisin olla sellanen opettaja joka sais nuoret oikeesti pohtimaan niitä uskonasioita, omaa suhtautumista, tutustumista eri uskontoihin ja niiden syvällisempiinkiin puoliin.. Omakohtaista miettimistä ja tutkiskelua ja ennenkaikkea keskustelua. Ei mitään ykstoikkosta pänttäämistä tai tämä on oikein ja tämä väärin -asettelua.
Mä tosin olen aika liberaali vl enkä jaa kaikkea sitä hulluutta mitä vl:t omaksi tahdokseen kutsuvat. Mutta sen olennaisen, sydämessä olevan hlökohtaisen uskon koen olevan meillä oikea. Mutta ahneuksissaan ja synnissään vl "päättäjät" ovat tehneet näitä järjettömiä "päätöksiä".
Vallan ja maineen hurmassa tuppaa vain unohtumaan se millä on oikeasti merkitystä ja merkityksettömät asiat nousee korkeammalle kuin itse pääasia.eli se usko.
[/quote]
Sä oot äitiyslomalla vuoden välein. Ei kukaan halua sellaista opettajaa lapsilleen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:59"] On kohtuutonta vaatia kunnalta taloon laajennuksia, kun vaihtoehtoinen hoitopaikka on järjestetty. Tv lakinainen [/quote]
Kun Kinnuset tietävät olevansa väärässä, turvautuvat he median voimaan. Kerrotaan surutarinaa lehdistölle, ja toivotaan, että joku järjestäisi varainkeruun heidän hyväkseen. Se vaikuttaakin enää ainoalta keinolta saada ilmaiseksi lisää tilaa (ja arvoa) heidän kotiinsa. toinen juristi
[/quote]
Tulipa tänne yhtäkkiä paljon ammattikuntani edustajia. Minkä lain nojalla sairaalan on kohtuutonta edellyttää terveydelle välttämättömiä tiloja lapsen hoitoon kotiutuksen edellytyksenä? Tässä jotenkin epäilen, että arvion tehnyt lääkäri on lukenut teitä molempia enemmän lakia.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:49"]2,5 vuotta vuokraa hoitoparakista = muutostyönä toteutettu hoitotilan rakentaminen kustannusarvion mukaan [/quote] Voi olla että laskelmat menivät pieleen
[/quote]
Miltä osin? Tornion valtuutettu kertoi, että parakista maksetaan vuokraa 2000 euroa kuukaudessa. 30 kuukautta tarkoittaa 60000 euroa, joka oli kustannusarvio muutostöille. Tuolla jollain kunnan viranomaisella on nyt periaate, josta ei jousta, vaikka mikä olisi. Ei kai sairaalasta olisi muuten maksettu jo sadoissa tuhansissa.
Olisikohan niin, että kunnan viranomaisen kallis toimistopöytä uhkaisi jäädä saamatta? Ei taida olla sekään, koska mälläävät rahaa muuten vaan vastustamiseen.
[/quote]
Ei ne kulut siihen siiven rakentamiseen loppuisi. Edelleen tarvitaan yöhoitaja, että vanhemmat saa rauhassa hoitaa parisuhdetta ja hankkia vielä muutaman elätettävän. Oisihan se ihan hirvittävän rankkaa hoitaa itse ne jotka maailmaan pykää.
[/quote]
Yöhoitajien kustannukset ei kuulu tähän. Hoitotilana lisäsiipi tulee nopeasti parakkia edullisemmaksi.
Vuokra-asunnot pieniä suuri lapsisille perheille. Eikö voitaisi tehdä kerrostaloon 6-7 huonetta ja keittiö, varsinkin maahanmuuttajilla on ahtaat olot koska paljon lapsia. Ovat hedelmällisiä. Mullakin vaan yksi lapsi. Toki oon tyytyväinen , eihän minusta olisi ollut edes suurperheen äidiksi.
Kyllä ihmisen tavanomaiseen elämään kuuluu nukkuminen kotonaan parakin sijaan. Vammaispalvelulain mukaisilla asunnonmuutostöillä on juurikin tarkoitus mahdollistaa tavanomaisen elämän eläminen omassa kodissaan. Parakin ei mitenkään katsoa siis poistaneen kunnan velvollisuutta korvata lisärakentamista, jos lapsen hoito kodissa ei muutoin ole mahdollista ja lisärakentaminen on siis välttämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:52"]
Olettekohan perehtyneet asiaan? Tässä on casessa toimittu täysin oikein - tosin mediassa esitelty vain Kinnusten puoli tarinasta. Tilanne ei miksikään muutu, vaikka kuinka vauhkoatte. On kohtuutonta vaatia kunnalta taloon laajennuksia, kun vaihtoehtoinen hoitopaikka on järjestetty. Tv lakinainen
[/quote]
Lakinainen? Ja väität, että on toimittu täysin oikein, vaikka kaupungin toiminta tuomittiin oikeudessa? Vaihtoehtoinen hoitopaikka on järjestetty virheiden jälkeen, mutta ei ole ainakaan vielä oikeuden ratkaisua, onko kontti vammaispalvelulain mukainen mahdollisuus asua kotona. Odottaisin ratkaisua ennen kuin toteaisin keskeneräisestä riidasta toisen olevan oikeassa. Ajattelisin ratkaisun lähtevän siltä kannalta, että parakin pitäisi täyttää asunnolle asetetut vähimmäisvaatimukset ennen kuin edes kuvittelisin sen riittävän muutostöistä. Ulkorakennus tuon ikäiselle erossa muusta perheestä? En ole varma tilanteen vastaavan ollenkaan lain tavoitetta.
[/quote]
Varmaan joudutaan määrittelemään, mitä tarkoittaa koti 2-vuotiaalle. Ei ole pihanperällä oleva parakki.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:49"]2,5 vuotta vuokraa hoitoparakista = muutostyönä toteutettu hoitotilan rakentaminen kustannusarvion mukaan [/quote] Voi olla että laskelmat menivät pieleen
[/quote]
Miltä osin? Tornion valtuutettu kertoi, että parakista maksetaan vuokraa 2000 euroa kuukaudessa. 30 kuukautta tarkoittaa 60000 euroa, joka oli kustannusarvio muutostöille. Tuolla jollain kunnan viranomaisella on nyt periaate, josta ei jousta, vaikka mikä olisi. Ei kai sairaalasta olisi muuten maksettu jo sadoissa tuhansissa.
Olisikohan niin, että kunnan viranomaisen kallis toimistopöytä uhkaisi jäädä saamatta? Ei taida olla sekään, koska mälläävät rahaa muuten vaan vastustamiseen.
[/quote]
Ei ne kulut siihen siiven rakentamiseen loppuisi. Edelleen tarvitaan yöhoitaja, että vanhemmat saa rauhassa hoitaa parisuhdetta ja hankkia vielä muutaman elätettävän. Oisihan se ihan hirvittävän rankkaa hoitaa itse ne jotka maailmaan pykää.
[/quote]
Yöhoitajien kustannukset ei kuulu tähän. Hoitotilana lisäsiipi tulee nopeasti parakkia edullisemmaksi.
[/quote]
Niin mutta kun sitä parakkiakaan ei tarvittaisi jos perhe suostuisi tekemään asumisjärjestelyjä nykyisiin tiloihin - vaikka se sitten yllättäen olisi vähän ahdasta ja epämukavaa, kun on "muutama" lapsi. Jos vaikka äiti luopuisi ompeluhuoneestaan, tai isi toimistostaan. Olisiko liikaa vaadittu?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:37"]
Kyllä ihmisen tavanomaiseen elämään kuuluu nukkuminen kotonaan parakin sijaan. Vammaispalvelulain mukaisilla asunnonmuutostöillä on juurikin tarkoitus mahdollistaa tavanomaisen elämän eläminen omassa kodissaan. Parakin ei mitenkään katsoa siis poistaneen kunnan velvollisuutta korvata lisärakentamista, jos lapsen hoito kodissa ei muutoin ole mahdollista ja lisärakentaminen on siis välttämätöntä.
[/quote]
Kuntahan on luvannut korvata 60% lisärakentamisen kustannuksista, mutta kun se ei Kinnusille riitä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:40"]
[/quote]
Kuntahan on luvannut korvata 60% lisärakentamisen kustannuksista, mutta kun se ei Kinnusille riitä.
[/quote]
Ei ole. Lue aiempia viestejä ja yritä ymmärtää lukemasi.
Ajatellaampa näin. Olet kirkossa kastetilaisuudessa kastamassa lastasi kirkon piiriin. Kasteen toimittaa pappi, joka on lestadiolainen. Mutta koska itse et ole, olet hänen silmissään maallinen, etkä minkään arvoinen. Hän sisimmässään halveksii sinua. Kun kuulin tämän avasi se silmäni. Tämän vuoksi lestadiolaisten tulisi irrottautua omaksi kirkokseen irti Kirkosta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:40"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Lue aiempia viestejä ja yritä ymmärtää lukemasi.
[/quote]
Kyllä on. Tämä juttu on Ylen sivuilla. Ihan Kinnusen omasta suusta kuultuna.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:04"]
Tutustukaa ensin siihen vammaispalvelulakiin ja vammaispalvelujen käsikirjaan. Sieltä löydätte tiedon siitä, että uudisrakentamisen kustannukset ovat yhtä lailla asunnonmuutostöinä korvattavia siltä osin kun niiden tarve perustuu vammaan. Kustannusten kohtuullisuus suhteutetaan aina tarpeeseen. Myös tarvittavan tuen arviointi lähtee aina tarpeesta. Tässä tapauksessa tarve on, kun on parakkikin hankittu. Kerrostalossa/rivitalossahan ei todennäköisesti edes olisi niin hyvä tuuri, että viereinen asunto olisi vapaa ja sinne voisi laajentaa, eikä siitä voisi mitään 20 neliön tilaa lohkaista käyttöön missään tapauksessa. Omakotitaloa voidaan laajentaa. Asunnon laajennus ei kuitenkaan ole aina ratkaisu, ei tietenkään, vaan niissä tapauksissa missä muuta vaihtoehtoa ei ole ja lisätilan tarve on välttämätön. Eli välttämättömyys on tässä avainsana, ja tarve toinen.
[/quote]
Ei omakotitaloakaan voi laajentaa, jos tontilla ei ole rakennusoikeutta.
[/quote]
Tiedän. Tässä tapauksessa mitä ilmeisimmin on, kun lisärakentamista suunnitellaan.