Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-äiti ja viimeinen lapsi

Vierailija
08.03.2009 |

Olen 28-vuotias vanhoillislestadiolainen äiti ja odotan neljättäni. Tämä lapsi jää viimeiseksi, näin olen tämän raskauden aikana päättänyt. Elämäntilanteemme (miehen mielenterveysongelmat, mittavat ulosottovelat ja taloudelliset ongelmat, vaativa erityislapsi, oma jaksaminen) on kestämätön hankkia enää yhtään uutta lasta. Mielummin yritän huolehtia ja jaksaa näiden lasten ja vielä syntymättömän kanssa ja säilyttää oma mielenterveyteni, kun se toiselta on jo mennyt. Olemme tulleet tiemme päähän tämän lapsiasian kanssa. Ei jaksa, ei pysty - edes uskon voimalla.

Olen myös päättänyt vastata rehellisesti mahdollisille kyselijöille ja utelijoille tulevaisuudessa : me emme enää halua ja jaksa lisää lapsia. Jos rehellisyyden vuoksi joku lakkaa pitämästä minua oikein uskovana, se olkoon hänen ongelmansa. Minulle tämä päätös ei ole uskomisen este. Se on minun henkilökohtainen ratkaisuni.

Nautin jo valmiiksi ajatuksesta, ettei minun enää koskaan tarvitse tämän jälkeen pelätä raskaaksituloa, tehdä testiä siinä toiveessa, ettei se näyttäisi plussaa. Ei koskaan pelätä synnytystä ja väsyttävää pikkuvauva-aikaa. Saan olla ja viihtyä omassa kropassani - olla minä itse ilman pakkoa raskautua. Mieleni piristyy jo pelkästä ajatuksesta!

Lapset ovat parasta, mitä olen saanut. Haluan antaa heille jaksavan ja mukavaolevan äidin vielä, kun olen sitä. Tämä raskaus on ollut jo niin vaikea hyväksyä ja niin vaikea kestää - en uskalla kuvitellakaan, mitä se olisi kymmenennen raskauden kohdalla. Siksi vihelsin pelin poikki.

Kiitos.

Kommentit (684)

Vierailija
201/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetyydytys avioliitossa on tottakai sallittua, jos molemmat yhdessä näin haluavat.

Vierailija
202/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

klassista musiikkia ja siionin virsiä...

Olenko tehnyt emämokan.. ? Annoin tuttavalleni (jota en silloin tiennyt lestadiolaiseksi) joululahjaksi cd-levyn jolla englanninkielisiä joululauluja. Lapselleen annoin lastenlevyn. Onkohan nuo menneet roskiin?!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa saamaan lapsen. Jos pari on muuten lapseton. Eivät he tietenkään saa toista lasta ilman uutta hoitoa joten ihan turhaan vl-mies ihmettelit miten ei lapsia tule sitten vuoden välein hoidon jälkeen. Itsetyydytys avioliitossa on tottakai sallittua, jos molemmat yhdessä näin haluavat. Tai suuseksi yms. Kukaan ei pakota tekemään samaa lähetyssaarnaaja asentoa illasta toiseen..

Sitä juuri tarkoitan, että eikö sitten pitäisi mennä heti uudelleen hoitoon, että saa seuraavan lapsen. Eikö se tehtävä ollu lisääntyä! Jos ei mene niin sehän on perhesuunnittelua jos ei halutakaan toista lasta.

Vierailija
204/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäätään sitä frekvenssiä jolla vl-avioparit sikiävät. Heti synnytyksen jälkeenkö uusiin hommiin? Imetyskin antaa yleensä jotain suojaa. Entä missä välissä vl-pariskunnat hoitavat parisuhdettaan; tämäkin kiinnostaa. Olisi kiva saada vinkkejä, koska 10 lapsen vanhemmat ovat taatusti joutuneet organisoimaan ajankäytön aika tehokkaasti, jotta saisivat vielä kahdenkeskistäkin aikaa.

miksi väsynyt/masentunut pariskunta ei harrasta vain suuseksiä. Minua ei ainakaan väsyneenä edes kiinnosta "tavallinen" seksi.

Vierailija
205/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuin YKSILÖLLÄ ei olisi oikeutta olla inhimillinen ja väsyä OMASSA elämäntilanteessaan. Kamalaa vertailua ja painetta teillä koko ajan.

vasta kymmenen lapsen äiti voi suunnilleen sanoa, että voi onpas rankkaa

Vierailija
206/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VL:t hyväksyy hedelmöityshoidot. Ne jotka saavat lapsia hoitojen avulla niin miksi heille ei synny vuoden välein lapsia? Heillekkö perhesuunnittelu on sallittua? Olen vl-mies ja tätä olen ihmetellyt enkä ole vastausta saanut. Itse ajattelen, että luoja on tarkoittanut, että he eivät saa lapsia ja ihminen puuttuu tällä tavoin luojan tahtoon eikä hyväksy tilannetta. Voiko olla oikein?

Tarkoitatko siis, että hedelmöityshoidotkin pitäisi "kieltää" tai saarnata synniksi? Vai mitä tarkoitat tuolla?

Eivätkä kyllä kaikki vl:t hyväksy hedelmöityshoitoja. Joillakin tähän on perusteluna se, että niissä mies voi joutua masturboimaan, mikä on paha synti. :)

Minun mielestä pitäisi kieltää, koska jos lapsia on tarkoitettu tulevaksi niin ne tulevat ilman keinoteikoista hoitoa. Tällä hetkellä ne ei ole kiellettyjä. Tiedän monta paria jotka ovat niiden avulla lapsen saaneet.

Vierailija
207/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin tuo taikauskoinen kultti tajuaa jotakin tieteestä, ihmisruumiista, humaaniudesta ja oikeasta elämästä.

Vierailija
208/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en olekaan ikinä noin ajatellut, hyvä että avarsit näkokulmia. Nyt ymmärrän miksi joku ei hyväksyisi hedelm.hoitoja. Mutta kaikenkaikkiaan hoidot ovat rankkoja ja erittäin hintavia, joten niihin ei monella ole rahaa/voimia, saati sitten montaa kertaa.

Vierailija
209/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliiton ulkopuolella nähdään synniksi :( musiikki käy, ellei se oli rytmillistä jumputusta eli jos ostit lahjaksi kaunista enkunkielistä laulua, voivat kuunnella. Jos taas levotonta tanssimusiikin kaltaista rumpuräminää, luulen että roskiin meni.

Vierailija
210/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en olekaan ikinä noin ajatellut, hyvä että avarsit näkokulmia. Nyt ymmärrän miksi joku ei hyväksyisi hedelm.hoitoja. Mutta kaikenkaikkiaan hoidot ovat rankkoja ja erittäin hintavia, joten niihin ei monella ole rahaa/voimia, saati sitten montaa kertaa.

Ei tässä uskossa kysytä muiltakaan onko varaa/voimia seuraavaan lapseen. Niitä vaan tulee tasaisesti.

Vierailija
211/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kiinnitin huomiota kirjottaessani eli yhtälailla rankkaa ja hintavaa tämä normaali lastentulo :D

Vierailija
212/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valmiina kuin partiolainen! :)

Vierailija
213/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä uskossa kysytä muiltakaan onko varaa/voimia seuraavaan lapseen.

Vierailija
214/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ryhmät ovat tutkitustu myös normisuomalaisia onnellisempia!

Vierailija
215/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkostot ja apu kuin suomenruotsalaisten ja lestadiolaisten keskuudessa. Molemmat ryhmät ovat tutkitustu myös normisuomalaisia onnellisempia!

Vierailija
216/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen utelias tietämään harrastaako vl:t suuseksiä ja sellaista kunnon sekstailuja?

Ja kuinka usein vl miehet ovat vaimon kimpussa?

Vinkkejä haluaisin omiin sekstailuihin;)

Vierailija
217/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä musiikista, äidille ostamassani levyssä oli englannin kielellä laulettuna Ave Mariaa, jouluyö juhlayö yms. hyvin perinteistä ja tosi kaunista. Lapselle ostin levyn jossa oli ihan perinteisiä lastenlauluja, Magdaleenaa ja Karhun poika sairastaa jne.

Voi hitsi, jos eivät käyneet.. Miksei ihminen voi vaan suoraan sanoa ettei voi ottaa lahjaa vastaan! Olisin antanut ne vaikka jollekulle muulle jos olisin tiennyt :(

Kyllä, itsetyydytys avioliiton ulkopuolella nähdään synniksi :( musiikki käy, ellei se oli rytmillistä jumputusta eli jos ostit lahjaksi kaunista enkunkielistä laulua, voivat kuunnella. Jos taas levotonta tanssimusiikin kaltaista rumpuräminää, luulen että roskiin meni.

Vierailija
218/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen utelias tietämään harrastaako vl:t suuseksiä ja sellaista kunnon sekstailuja?

Ja kuinka usein vl miehet ovat vaimon kimpussa?

Vinkkejä haluaisin omiin sekstailuihin;)

Meillä ainakin otetaan poskeen ja puuhastellaan eri asennoissa. Ei siinä ole mitään sääntöjä missä asennossa ja kuinka usein. Riippuu ihan siitä kuinka usein sattuu panettamaan. Halut vaan karkaa kun tuota tenavalaumaa kaitsee ja tietää että lisää tulee jos innostuu peittoa heilutteleen.

Vierailija
219/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssimusiikkia kuunteleva ihminen ajautuu helposti sitten tanssilavoille kuuntelemaan lisää. Tulee kuvioihin sitten alkoholi, julkkistähden palvonta jne. Halutaan lastenkin kuulevan hyviä lastenlauluja eikä pop-tähtien laulamia pettämislauluja. Mutta uskon, että cd:si ovat olleet asiallisia, jos ave mariaa yms. Itse en kehdannut sanoa sukulaiselle, ettei lapseni ota vastaan puuhapete cd:tä. Kamala jytä se laulu mikä siinä oli,huh.

Vierailija
220/684 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisit meille ostanut tuommoset levyt niin ei oli roskiin mennyt. :) mutta jotku on tarkempia niistä rytmeistä esim lastenlaulujakin on montaa sorttia, rytmikkäämpää jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi