Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavaa, että aikuiset ihmiset viettävät joulun vanhempiensa kanssa

Vierailija
10.12.2008 |

.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei todellakaan mennä kenenkään luo "kuokkimaan", vaan sen sijaan laitetaan kotona monipuolinen juhla-ateria, ja vanhempamme yleensä vuorojouluin tulevat meille aattoa viettämään.

Vierailija
62/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee jouluaattona minun vanhempani, mieheni vanhemmat ja kummankin siskot miehineen.

Mekin kyllästyimme reissaamaan, ja nyt ei muidenkaan tarvitse kuin aaton verran, kun tapaamme kaikki yhdessä. On ihanaa viettää oikeaa perhejuhlaa! Aamun olemme kukin omillamme, iltapäivällä vieraat saapuvat. On ihanaa tehdä juhlaruokaa ja kattaa kaunisti ja nauttia jouluaatosta läheisimpien kesken. Me asumme tosin 50 km säteellä toisistamme, joten tämä ei vaadi yökyläilyä välttämättä. Usein osa kuitenkin jää yöksikin. Silti aikaa jää vietettäväksi myös oman perheen kanssa.

Suosittelen lämpimästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna miehen vanhemmat tulivat meille aattona kahville, välimatkaa n.40km.

Tänä vuonna(kuten monena muunakin) ajamme aatonaattona Lappiin mun äidin ja hänen miehensä luo 900km ja risat. Ja viemme toki osan jouluruoista mukana, ettei äidin tarvitse kaikkea laittaa, vaikka ei sekään ongelma olisi.

Käymme heillä muutenkin parisen kertaa vuodessa, kesälomalla ja yleensä pääsiäisenä. Mikäs sen mukavampaa kuin viettää isolla porukalla joulua, ainakin meille se sopii. Kotonakin koristellaan muuten, mutta kuusta ei osteta.

Vierailija
64/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän joka vuosi joulua omien vanhemieni kanssa sillä he tulevat kylään MEILLE. Ei tulisi mieleenkään jättää heitä yksinään viettämään joulua. Tottakai he haluavat tulla meille katsomaan lapsenlapsiaan ja sitä riemua joka joulupukin vierailusta seuraa.

Vierailija
65/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on tullut selville näistä äidin väsymys -ketjuista, kun on tarjottu avuksi isovanhempien pyytämistä hätiin. Sen takia on tietysti ihan mahdottomuus tajuta, että joillakin meistä asuvat sekä omat että miehen sukulaiset niin lähellä, että paitsi että heistä on hoitoapua lapsille, myös jouluna ehditään kyläilemään puolin ja toisin ja silti viettää vielä sitä ihan omaakin joulua siellä omassa kodissa oman kuusen, omien ruokien ja omien lahjojen kera.

Vierailija
66/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jouluna halutaan olla isovanhempien kanssa yhdessä, koska vuoden mittaan työkiireet ja eläimet sitovat meitä ja emme muutenkaan pääse kylästelemään niin usein kuin tahtoisimme. Lapsille joulu mummolassa on todella tärkeä, samoin mummolle on mieluisaa saada lapset ja lapsenlapset koolle. Itse ajattelen, että niitä yksinäisiä jouluja ehtii viettämään vielä liiankin kanssa sitten, kun omia vanhempia ei enää ole elossa. Minusta perinteinen joulu on nimenomaan yhdessäoloa monen sukupolven voimin ja meillä KAIKKI nauttivat siitä! Toki valmisteluihin osallistutaan porukalla ja pikkujouluaikaa ehditään viettää jo ennen joulua kotona, vaikka ei joulun pyhinä täällä ollakaan... Mutta kukin tyylillään, antakaa jokaisen tehdä kuten parhaaksi näkee!

Vierailija
67/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isovanhemmat vetävät nyt herneet nenään kun emme sinne jouluksi mene!

Juu, olisi ruoat ja kaikki valmiina. Mutta kyllä mä haluan silti joulun viettää omassa kodissani omien lasten ja mieheni kanssa.

Tästä siis ollaan saatu riita nyt äitini kanssa aikaiseksi, kun me emme suostu joulua siellä viettämään...

Kuitenkin käydään muulloin usein siellä, miksi meidän olisi pakko joulunakin?

Onhan siihen oikeastaan muitakin syitä kun vaan se että haluan viettää joulun kotonakin, mutta ei niistä sen enempää tänne.

Vierailija
68/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedetään että he haluavat olla lasten ja lastenlasten kanssa joulun. Naurettavaa oli myös ruveta änkeemään kaikkia meidän 89 neliön kämpään, missä on pieni keittiö, kun taas vanhemmillani on melkein 300 neliötä ja iso keittiö ja erikseen ruokasali.

Naurettavaa on myös kuvitella että äitini joutuu tekemään kaikki jouluvalmistelut yksin ja me mennään valmiiseen ruokapöytään. Mä olen tehnyt laatikot, mitkä vien mukanani, lapset ovat leiponeet ja keittiössä autetaan tottakai, niin ruuan kattamisen kanssa kuin tiskien kanssa.

Meillä on taas kerran tulossa ihana joulu, ja me tosiaan nauretaan paljon.

Vierailija
69/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluaa rauhaa.

vaikka tiedetään että he haluavat olla lasten ja lastenlasten kanssa joulun. .

Vierailija
70/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kun se joulu ei ole pelkästään se aattoilta. Me mennään mielellään mun vanhemmille jouluna, meidät on sinne kutsuttu. Illalla tullaan kotiin ja joulupäivänä vanhemmat tulee meille syömään.

Sä varmaan hommaat kaikki kotiin, mutta heivaat ne heti aaton jälkeen roskiin.

ei oikein pysty "käväisemään" päiväseltään

Vierailija
71/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna emme jaksaneet lähteä ajamaan, vaan meille tulee lasten isovanhempia joulunviettoon. Tämä on jouluperinne, jonka haluan välittää lapsilleni: ollaan yhdessä ja välitetään toisistamme!

Vierailija
72/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoihin menee päivä ja joululomaa kun NORMAALISSA työssä käyvässä perheessä ei ole kuin muutama päivä. Ja sekö pitäisi matkustaa ?? ja nukkua toisten nurkissa ilman mitään omaa rauhaa. Ei kiitos.

Meille joulun on ihanaa aikaa OMAN perheen kanssa OMASSA kodissa. tietty anoppi tulee käymään aattoma kahvilla ja me menemme anoppilaan syömään tapanina mutta he asuvat SAMALLA paikkakunnalla

Vierailija
73/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun vanhemmat haluaa, joten sen takia on ihan turha kenenkään itkeä.

Ap, ajattelee säälittävän yksinkertaisesti.

Vierailija
74/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimitaan niin että mummot ja muut sukulaiset suuntaavat minun lihapatojeni ääreen =p

Onko se yhtä paha?

kohta taas av mammat suuntaavat äidin patojen ääreen jouluksi, tsiisus

Vierailija
75/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se muita haittaa, jos joku haluaa sinne toiselle puolelle Suomea matkustaa? Mekin ollaan normaali työssäkäyvä perhe ja siltikin vieteään joulu mummolassa Levillä. Kyllä meillä on rauha nukkua kun halutaan, en tiedä miten mun vanhemmat sitä voisivat häiritä? Lapsilla on tilaa leikkiä niin sisällä kuin ulkona ja kaikilla on hyvä mieli. Samalla tulee nähtyä sukulaisia ja kavereita, joita ei näe kuin pari kertaa vuodessa. Omassa kodissa ehtii sitten olla muuten.

Vierailija
76/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden kodistaan..... huh huh. Kyllä kuule suurin osa asuu eri puolella suomea, jotku katso halusivat opiskella ja asua muualla kuin kotonaan koko nuoruuden

Vierailija
77/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsesi ovat sen kriittisen 18-v täyttäneet.

Onnea vaan ja hauskoja jouluja!

Vierailija
78/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että nyt ei mennäkään anoppilaan, ja olivat kovin pahoillaan. No, ens joulusta eteenpäin me asutaankin jo naapurissa, siinä vaiheessa on niiden rauha lopullisesti mennyt...

Muistan nimittäin omasta jo kuolleesta mummostani sen, että hän nautti suunnattomasti, jos sai olla jouluaaton YKSIN. Hän halusi olla vähän ns. surumielinen, halusi muistella edesmennyttä puolisoaan, polttaa kynttilöitä, kuunnella joulumusiikkia ja syödä oman jouluateriansa. Kyllä hän ilahtui, kun kävimme aatonaattona isolla porukalla kahvittelemassa ja tuomassa joulumuistamiset ja samoin tykkäsi kun aattoaamuna häenlle vietiin pieni riisipuuroannos, mutta aattona sai vain "piipahtaa" ovensuussa. Hän oli onneksi niin suorasanainen, että sai sanottua oman mielipiteensä ;)

Voi olla, että monet isovanhemmat (etenkin jos on puoliso, kenen kanssa joulua viettää) nauttisivat myös siitä omasta rauhasta. Eri juttu on toki se, jos välimatkat on pitkät ja sukua näkee vain muutaman kerran vuodessa. Mutta jos asutaan lähekkäin ja muutenkin nähdään paljon (ja oletetaan, että mummot hoitaa joka viikonloppu lapsenlapsia), niin ehkä joulu olisikin oikea aika antaa isovanhempien hengähtää...

Kyllä isovanhemmille on iso juttu että saavat laittaa joulua lapsenlapsille. Mummolla ja papalla saattaisi olla suorastaan tylsää kaksistaan.

Vierailija
79/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin me asutaan suht lähellä toisiamme melkein koko lähisuku.

Me mennään mun äidin ja isäpuolen luoksen, sinne tulee jopa isomummi ja on ihanaa kun vielä hänkin jaksaa, koskaan ei tiedä mikä joulu on se mummini viimeinen.

Me ollaan 2 joulua vietetty erillämme lähisuvusta. Yksi kerta oman perheen kanssa kotona ja yhden kerran ulkomailla. Ja kumpikin joulu oli vähän plääh..tuli ihan ikävä, varsinkin siinä vaiheessa kun soiteltiin aattona.

Jopa lasten toive oli että ensi vuonna sitten mummolaan jouluksi :)

Vierailija
80/99 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulevat meille. Suku on pieni, kukaan ei asu kenenkään kanssa (paitsi minä tietenkin lapseni kanssa), joten kivahan se on yhdessä joulua viettää... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä