Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhien jälkeläiset, miten saitte ekan asuntolainan?

Vierailija
01.02.2015 |

Hieman provosoiva otsikko, mutta jospa se huomataan paremmin.. ;)

Omat ja miehen vanhemmat eivät kykene takaamaan lainaa, enkä sitä mitenkään heidän velvollisuutena edes pidä. Miten te muut köyhien jälkeläiset olette saaneet ekan asuntolainanne ilman takaajia ja omaisuutta? Olettaen siis että ette itsekään ole rikkaita. Esim omat vuosituloni ovat vain vähän päälle 40t.

Ja erityisesti pk-seudulta kämpän ostaneet voisivat kertoa kokemuksiaan! Jossain pohjoisessa asunnot maksavat vain muutamia kymmeniä tuhansia, sellainen laina tuskin on kenellekään työssäkäyvälle vaikea saada.

Sanotaan, että sosioekonominen asema periytyy. Olen itse koittanut kovasti pyristellä tätä vastaan, vanhempani ovat vain peruskoulun käyneitä, toinen pitkäaikaistyötön jne. Itse olen hankkinut AMK-koulutuksen ja työn, mutta huomaan olevani hieman eri asemassa samanikäisiin työkavereihini nähden. He ostelevat siis nyt ensiasuntojaan, vanhempiensa takaamana.

Säästöjä toki on jonkinverran, mutta ne eivät taida yksinään oikein riittää kun pankit myöntävät entistä nihkeämmin asuntolainoja... :S

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävän helposti vuonna 2005. Olin 22v opiskelija ja osa-aikatyössä, mies 25 ja töissä pienellä palkalla duunarina. Mentiin kysymään lainaa 60 000e, saatiin ja ostettiin vanha rivitalokolmio. Remontointiin ja myytiin 20t kalliimmalla 2v jälkeen ja ostettiin rempattava omakotitalo.

Kun myöhemmin v 2018 paaaljon parempipalkkaisina ja vakituisissa työsuhteissa kysyttiin  lainaa omakotitalon rakentamiseen, ei saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla