Miksi väitätte, että kaurapuuro vie nälän pitkäksi aikaa?
Sehän on vale. Kaksi tuntia puuron syönnistä, ja on kiljuva nälkä.
Kommentit (45)
Painonvartijoissa.
Onneksi ohjaaja oli niin fiksu ja uskoi minua ja selvitti asiaa.
Pv:n oma ravintoterapeutti oli kertonut, että osa ihmisistä tulee todella nälkäiseksi pelkän puuron nauttimisen jälkeen.
Sellaisten ihmisten kannattaa puuron nauttimisen yhteydessä syödä myös jotakin proteiinipitoista.
Toimii!
vatsan toiminnan aamulla ja nälkä tulee pian. Jos juo vain vettä tmv. vatsa pysyy ikään kuin lepotilassa pidempään. Itsekin olen huomannut, että on parempi olla kokonaan syömättä, kuin ottaa joku (hiilaripitoinen) pikkupala.
Joku kyseli lämpimistä ruuista aamulla. Ainakin karpit syövät usein munakasta eri täytteillä ja tämä pitää varmasti nälkää puuroa pidempään, koska sisältää paljon proteiinia ja myös rasvaa.
Ihmiset ovat vaan erilaisia. Ehkä kaurapuuro sopisi paremmin iltapalaksi niille, joilla se ei aamuisin pidä nälkää? Ehkä teidän elimistönne kaipaa aamulla enemmän proteiineja ja illalla vähän enemmän hiilihydraatteja.
En ole mikään kaurapuuron vannoutunut ihailija, mutta kaura tosiaan sisältää hyvälaatuisia rasvoja muita viljoja enemmän, vitamiineja ja juuri sitä tärkeää ravintokuitua, jolla on paljon hyviä vaikutuksia. Eli kaurapuuro on muutakin kuin pelkkää turhaa hiilaria.
Itselläni kaurapuuro pitää nälkää ja tulee mukava tunne, kun saa syödä jotain "lämmintä", myös vatsa kiittää. Itse en saa leivästä tarpeekseni, voisin syödä sitä vaikka puoli pakettia eli olen aika herkkä hiilihydraateille. Puuro ei kuitenkaan aiheuta minulle himoa. Ihmiset on niin erilaisia.
kaurapuuroa kun ravitsemusterapeutti mainosti sen pitävän nälän hyvin kurissa. Kukkua kanssa, hirveä, kurniva nälkä oli jo tunnin kuluttua. Purkki viiliä aamulla ja pieni leipä pitää nälkäni lounaaseen asti kurissa paljon paremmin.
Tosin rakastan kaurapuuroa, syön sitä noin tupla-annoksen vapaapäivinä aamupalaksi ja ehkä myös illallakin. Illalla se pitää paremmin nälkää jostain syystä. Aamulla olen ensin pari tuntia pelkän kahvin voimalla, sitten syön puuron (voisilmällä). Tunnin parin päästä syön pari kolme leipää kyllä. Mua oikein huikoo ja heikottaa nälästä parin tunnin päästä jos syön puuroa. Työaamuina en syö mitään ja hyvin menee 4-5h ennen kuin syön "aamupalaa".