Miksi väitätte, että kaurapuuro vie nälän pitkäksi aikaa?
Sehän on vale. Kaksi tuntia puuron syönnistä, ja on kiljuva nälkä.
Kommentit (45)
kaikki nämä vuodet. Minua on aina suututtanut tuo puurohuijaus. Nälkä on sietämätön parin tunnin päästä puuron syötyäni. Pari ruisleipää pitää nälän poissa paljon pidempään. Kukaan ei ole ikinä uskonut minua, vaikka olen paasannut asiasta vuosikaudet. KIITOS teille ihanat av:laiset, maineeni on pelastettu.
Puuroa on reilu satsi, sekaan tulee pellavasiemenrouhetta, kauraleseitä, loraus öljyä, marjoja sekä puoli purkkia raejuustoa. Kaikki sekaisin ja sotku syödään sokerittoman mehukeiton kanssa. Hyvää, terveellistä ja täyttävää. Aamulla on hyvä syödä hiilareita, mutta ne pelkästään eivät tosiaan pidä nälkää poissa. Elimistö tarvitsee myös hyviä rasvoja sekä proteiinia (=raejuusto).
Minä kuntoilen aika paljon, joten vaikka nälkä ei yllätäkään vielä aamupäivällä, niin syön silti välipalan aamupalan ja lounaan välillä. Ateriavälini eivät mene yli 3 tunnin.
puuro kuin puuro pitää vain n. tunnin nälkää. Siksi syönkin monesti jotain juustoa, leipää tai hedelmää lisukkeena. Ei pelkkä kaupan puurohiutaleet kauaa mitää nälkää pidä...
Siksi, ja myös lasten toivomuksesta, en keitä vesipuuroja ollenkaan. Kyllä puuro sitten paremmin pitää nälkää, kun sen keittää täysmaitoon.
mutta mulla ihan sama, syön lautasellisen kaurapuuroa ja laitan siihen margariinia. Ja kaksi tuntia menee niin nälkä on kova.
kaksi ruisleipää levitteellä,kinkulla,juustolla ja kurkulla ja pari kuppia kahvia ja hyvin jaksaa lounaaseen.
Tämä on nimittäin niin totta!
Mulla tulee puurosta lisäksi sellainen "kiljuva" nälkä että oikein mahaan sattuu. Jopa aamiaisen väliin jättäminen aiheuttaa vähemmän huonon olon kuin puuron syöminen.
Esim. 2 viipaletta ruisleipää, jossa päällä juustoa tai kinkkua ja reilusti kurkkua ja tomaattia + kahvi pitää nälän pois paljon pidempään kuin puuro.
Pitää se mulla nälkää hyvinkin. Onhan se tietty huijausta kun löytyy niitä joilla ei pidä, mitäpä niistä joilla pitää.
En tiedä miten paino muutenkaan voisi vaikuttaa asiaan. Monihan on kirjoittanut, että esim. ruisleipä pitää paljon paremmin nälän poissa.
parempi olla vaikka syömättä mitään.
Jos en syö, sinnittelen hvyinkin lounasaikaan klo 12 ilman suurempaa kurnintaa. Mistä tämä johtuu?
Te varmaan olette sitten aika läskejä jos puuro ei nälkää pidä tuntia pidempään!.
Jos syötte aamiaiseksi pelkän veteen tehdyn puuron, jossa on desi kaurahiutaleita (30g) ja päällä vaikka Valion sokeroimatonta mehukeittoa niin ei siinä tulekaan kuin reilu 100 kcal, joten ei ihme jos ei pidä nälkää tuntia pidempään! Syökää enemmän.
Lisätkää siihen kaurapuuroon vaikka leseitä tai vaihtakaa ruispuuroon ja laittakaa päälle voisilmä. Ei se kaurapuuro pahasta sentään ole, vaikka nyt onkin meneillään joku ihmeellinen vastustusbuumi. Ihmiset haluavat ilmeisesti syödä nykyään vaan elintarvikkeita, joiden pakkausmerkinnät on pullollaan E-koodeja.
On muuten tutkittu, että kaura sisältää runsaasti liukoista ravintokuitua, beetaglukaania, joka auttaa pitämään kolesteroliarvoja kurissa ja tasapainottamaan sokeriaineenvaihduntaa.
Joten lisään aina joukkoon leseitä ja runsaasti voita. Nälkä tulee silti tosi nopeasti. Sen sijaan jos syön kaksi palaa moniviljaleipää, ja pari desiä jogurttia marjoilla nälkä pysyy poissa noin 5 h.
Jos syötte aamiaiseksi pelkän veteen tehdyn puuron, jossa on desi kaurahiutaleita (30g) ja päällä vaikka Valion sokeroimatonta mehukeittoa niin ei siinä tulekaan kuin reilu 100 kcal, joten ei ihme jos ei pidä nälkää tuntia pidempään! Syökää enemmän.
Lisätkää siihen kaurapuuroon vaikka leseitä tai vaihtakaa ruispuuroon ja laittakaa päälle voisilmä. Ei se kaurapuuro pahasta sentään ole, vaikka nyt onkin meneillään joku ihmeellinen vastustusbuumi. Ihmiset haluavat ilmeisesti syödä nykyään vaan elintarvikkeita, joiden pakkausmerkinnät on pullollaan E-koodeja.
Eikä tämä mitään vastustusta ole, lapsille syötetään joka iltan kaurapuuroa jogurtin tai marjojen kanssa. Mutta siis ollaan aina puhuttu, että puuron syönnin jälkeen jo tunnin päästä tulee kiljuva nälkä. Muun ruoan syömisen jälkeen saa odottaa useamman tunnin eikä nälkä sittenkään ole "kiljuva".
ei voi viedä nälkää pidemmäksi aikaa kuin tunniksi (siis minulla ainakaan) mutta mistä se KILJUVA nälkä ja kurninta tulee syötyäni annoksen puuroa? Jos en syö mitään, niin en tunne lainkaan moista tunnetta. Aktivoiko tuollainen pieni määrä vain vatsalaukun himoamaan lisää ruokaa?
Olen itse huomannut saman! Jos syön aamulla 7 aikaan puuroa maitoon tehtynä, niin ihan kamala nälkä on jo heti kymmenen jälkeen. Ruokatunnille olisi lähdettävä heti klo11 ja todellakin on huutava nälkä!!
Jos syön jotain muuta leipää, muroja tms. niin ihan hyvin pärjää ruokatuntiin!!
mitä olisi jokin proteiinipitoinen puuron seurana?
Meillä on viljamylly. Ja kun laitan tuoreeseen puuroon jossa kaikki vitamiinit on tallella niin 2dl marjoja, niin taatusti pysyy nälkä kauan poissa.
Voin uskoa että kaupan hiutaleilla ei pysykään nälkä pois kun eihän niissä ole jyvien ravintoaineita enää tallella nimeksikään, monta vuotta kun ovat kaupan hyllyllä..