Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi väitätte, että kaurapuuro vie nälän pitkäksi aikaa?

Vierailija
10.12.2008 |

Sehän on vale. Kaksi tuntia puuron syönnistä, ja on kiljuva nälkä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viljamylly. Ja kun laitan tuoreeseen puuroon jossa kaikki vitamiinit on tallella niin 2dl marjoja, niin taatusti pysyy nälkä kauan poissa.

Voin uskoa että kaupan hiutaleilla ei pysykään nälkä pois kun eihän niissä ole jyvien ravintoaineita enää tallella nimeksikään, monta vuotta kun ovat kaupan hyllyllä..

Vierailija
22/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki nämä vuodet. Minua on aina suututtanut tuo puurohuijaus. Nälkä on sietämätön parin tunnin päästä puuron syötyäni. Pari ruisleipää pitää nälän poissa paljon pidempään. Kukaan ei ole ikinä uskonut minua, vaikka olen paasannut asiasta vuosikaudet. KIITOS teille ihanat av:laiset, maineeni on pelastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa on reilu satsi, sekaan tulee pellavasiemenrouhetta, kauraleseitä, loraus öljyä, marjoja sekä puoli purkkia raejuustoa. Kaikki sekaisin ja sotku syödään sokerittoman mehukeiton kanssa. Hyvää, terveellistä ja täyttävää. Aamulla on hyvä syödä hiilareita, mutta ne pelkästään eivät tosiaan pidä nälkää poissa. Elimistö tarvitsee myös hyviä rasvoja sekä proteiinia (=raejuusto).



Minä kuntoilen aika paljon, joten vaikka nälkä ei yllätäkään vielä aamupäivällä, niin syön silti välipalan aamupalan ja lounaan välillä. Ateriavälini eivät mene yli 3 tunnin.

Vierailija
24/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuro kuin puuro pitää vain n. tunnin nälkää. Siksi syönkin monesti jotain juustoa, leipää tai hedelmää lisukkeena. Ei pelkkä kaupan puurohiutaleet kauaa mitää nälkää pidä...

Vierailija
25/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ja myös lasten toivomuksesta, en keitä vesipuuroja ollenkaan. Kyllä puuro sitten paremmin pitää nälkää, kun sen keittää täysmaitoon.

Vierailija
26/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla ihan sama, syön lautasellisen kaurapuuroa ja laitan siihen margariinia. Ja kaksi tuntia menee niin nälkä on kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ruisleipää levitteellä,kinkulla,juustolla ja kurkulla ja pari kuppia kahvia ja hyvin jaksaa lounaaseen.

Vierailija
28/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nimittäin niin totta!



Mulla tulee puurosta lisäksi sellainen "kiljuva" nälkä että oikein mahaan sattuu. Jopa aamiaisen väliin jättäminen aiheuttaa vähemmän huonon olon kuin puuron syöminen.



Esim. 2 viipaletta ruisleipää, jossa päällä juustoa tai kinkkua ja reilusti kurkkua ja tomaattia + kahvi pitää nälän pois paljon pidempään kuin puuro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää se mulla nälkää hyvinkin. Onhan se tietty huijausta kun löytyy niitä joilla ei pidä, mitäpä niistä joilla pitää.

Vierailija
30/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten paino muutenkaan voisi vaikuttaa asiaan. Monihan on kirjoittanut, että esim. ruisleipä pitää paljon paremmin nälän poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi olla vaikka syömättä mitään.

Vierailija
32/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en syö, sinnittelen hvyinkin lounasaikaan klo 12 ilman suurempaa kurnintaa. Mistä tämä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te varmaan olette sitten aika läskejä jos puuro ei nälkää pidä tuntia pidempään!.

Vierailija
34/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaurapuuro ei vieä nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötte aamiaiseksi pelkän veteen tehdyn puuron, jossa on desi kaurahiutaleita (30g) ja päällä vaikka Valion sokeroimatonta mehukeittoa niin ei siinä tulekaan kuin reilu 100 kcal, joten ei ihme jos ei pidä nälkää tuntia pidempään! Syökää enemmän.



Lisätkää siihen kaurapuuroon vaikka leseitä tai vaihtakaa ruispuuroon ja laittakaa päälle voisilmä. Ei se kaurapuuro pahasta sentään ole, vaikka nyt onkin meneillään joku ihmeellinen vastustusbuumi. Ihmiset haluavat ilmeisesti syödä nykyään vaan elintarvikkeita, joiden pakkausmerkinnät on pullollaan E-koodeja.



On muuten tutkittu, että kaura sisältää runsaasti liukoista ravintokuitua, beetaglukaania, joka auttaa pitämään kolesteroliarvoja kurissa ja tasapainottamaan sokeriaineenvaihduntaa.

Vierailija
36/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten lisään aina joukkoon leseitä ja runsaasti voita. Nälkä tulee silti tosi nopeasti. Sen sijaan jos syön kaksi palaa moniviljaleipää, ja pari desiä jogurttia marjoilla nälkä pysyy poissa noin 5 h.

Jos syötte aamiaiseksi pelkän veteen tehdyn puuron, jossa on desi kaurahiutaleita (30g) ja päällä vaikka Valion sokeroimatonta mehukeittoa niin ei siinä tulekaan kuin reilu 100 kcal, joten ei ihme jos ei pidä nälkää tuntia pidempään! Syökää enemmän.

Lisätkää siihen kaurapuuroon vaikka leseitä tai vaihtakaa ruispuuroon ja laittakaa päälle voisilmä. Ei se kaurapuuro pahasta sentään ole, vaikka nyt onkin meneillään joku ihmeellinen vastustusbuumi. Ihmiset haluavat ilmeisesti syödä nykyään vaan elintarvikkeita, joiden pakkausmerkinnät on pullollaan E-koodeja.

Vierailija
37/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä mitään vastustusta ole, lapsille syötetään joka iltan kaurapuuroa jogurtin tai marjojen kanssa. Mutta siis ollaan aina puhuttu, että puuron syönnin jälkeen jo tunnin päästä tulee kiljuva nälkä. Muun ruoan syömisen jälkeen saa odottaa useamman tunnin eikä nälkä sittenkään ole "kiljuva".

Vierailija
38/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi viedä nälkää pidemmäksi aikaa kuin tunniksi (siis minulla ainakaan) mutta mistä se KILJUVA nälkä ja kurninta tulee syötyäni annoksen puuroa? Jos en syö mitään, niin en tunne lainkaan moista tunnetta. Aktivoiko tuollainen pieni määrä vain vatsalaukun himoamaan lisää ruokaa?

Vierailija
39/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut saman! Jos syön aamulla 7 aikaan puuroa maitoon tehtynä, niin ihan kamala nälkä on jo heti kymmenen jälkeen. Ruokatunnille olisi lähdettävä heti klo11 ja todellakin on huutava nälkä!!



Jos syön jotain muuta leipää, muroja tms. niin ihan hyvin pärjää ruokatuntiin!!

Vierailija
40/45 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olisi jokin proteiinipitoinen puuron seurana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi