Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lankutus. Paljonko on ok tulos?

31.01.2015 |

Ihan aloittelijalta siis. Ja kauanko sinä lankutat?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-kymppinen ja jonkinverran huonokuntoinen nainen ja lankutan 30-45s.

Vierailija
42/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumaannousut (varsinkin jalat tuettuina) vaatii enemmän lonkankoukistajia kuin vatsalihaksia. Ja niiden ylenpalttisesta harjoittamisesta saa varsin helposti kiitokseksi nimenomaan jäykät lonkankoukistajat, ei niinkään hyviä vatsalihaksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ExoPol kirjoitti:

Ihan aloittelijalta siis. Ja kauanko sinä lankutat?

Käsittääkseni joku tippu pilvenpiirtäjästä. Musta se on melko OK tulos lankutuksessa.

Vierailija
44/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa nyt vaikka 10 sekunnista. Voi tehdä esim. 10 sek.-tauko-10 sek-tauko joitakin kertoja. Sitten pidentää 20 sekuntiin jne.

Itse olen treenannut keskivartaloa suht paljon ja 2 minuuttia menee, vaikka onkin täyttä tuskaa. Mielestäni 2min on jo hyvä aika.

Vierailija
45/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että on ylipainoinen tarkoita sitä että on huonossa kunnossa. Läskien alla voi olla voimaa ja lihaksia.

Vierailija
46/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava harjoitus. Kuka viitsii minuuttitolkulla venyä jossain lattialla? Ja en ole läski sohvaperuna, teen mielummin vaikka lisäpainoilla vatsoja ja selkiä penkissä kuin makoilen minuuttitolkulla lattialla.

Vierailija
47/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut minuutista (3krt, pieni hengähdys välissä), en ihan rapakuntoisena, mutten kyllä hyväkuntoisenakaan. Olin siis siinä kunnossa, mitä olin saatuani 3 vauvaa viiden vuoden sisään (välissä ei juurikaan kuntoilua, normaalia lasten kanssa touhuamista vain). Tavoitteena olis tuo 2 min.

Vierailija
48/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70-kymppinen ja jonkinverran huonokuntoinen nainen ja lankutan 30-45s.

700 mitä? Kiloa vai vuotta?

Vierailija
49/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan n. minuutin tällä hetkellä. Tiedän siitä, että olen oikeassa asennossa koska vatsalihaksiin ottaa - ei muualle.

Vierailija
50/68 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee tuota lankkua monesti aivan väärin. Jumppaohjaajan pitäisi kertoa ja näyttää joka kerta kunnolla kuinka se tehdään oikein. Kun sen tekee oikein niin siitä on jotain hyötyäkin corelle. Muuten sitä kenotetaan perse korkealla ja siinä nyt pystyy olemaan vaikka päivän.

Vierailija
51/68 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä harjoite! Just tein 3 min! Pitkä lankussa pysyminen vaatii kosolti myös päätä. Aasian poika vetänyt 33 minuuttia ME:n. Neljä minuuttia jos jaksaisi niin hyvä (painan 95 kg).

Minuutti on "ihan ok" tulos, alle 30 sekuntia huolestuttava.

Vierailija
52/68 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta aihe ajankohtainen.

Meidän liikuntakeskuksen pt sanoi että ei saisi lankuttaa enää sen jälkeen kun alkaa täristä. Muuten ei vaikuta enää syvissä vatsalihaksissa.

Tänään tein treenin jälkeen ja 30 sekunnin kuluttua alkoi jo täristä. Asentoon piti kiinnittää huomiota, jos peppu liian ylhäällä niin vaikutus ei tunnu missään.

Vierailija
53/68 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankutus on hyvä juttu. Odottelen lonkkaleikkaukseen. Lankutus vähentää särkyjä jalassa. Olen nyt lankuttanut 5 kuukautta. Hyvä lihaskunto oli alussakin, koska olen urheillut aina. Nykyään lankutan 3min aloitus, 2min palautus, 2 min lankutus, 1 min palautus, ja sitten 5 kertaa 1 minuutin lankutus, 1min palautuksella. Lisäksi selkää ja vatsaa sarjoina jonkin verran. Tätä teen joka päivä. Joskus välipäivä, mutta harvoin. Välillä innostun lankkuttamaan kaksi kertaa päivässä sen verran mitä huvittaa toisella kerralla. Nyt uskon että tällä aloituksella voisin alkaa nostaa määri pikkuhiljaa. Mutta ei kannata liikaa ahnehtia.

Vierailija
54/68 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sm-tason urheilijana lankutan 3min 45sek. Jengin paras lankuttaa alle 5 min. Kuinka täällä kehdataan väittää, että harrasteurheilijat pystyvät samoihin tuloksiin. Hävetkää!

Vierailija
55/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 98 kg ja olen 184 cm pitkä sekä ikää 50 v . Eka kerta 2 min 30 sec ja toinen kerta 3 min 15 sec. parin viikon sisällä. Eli kokeilin vain.

Vierailija
56/68 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni kohtuullinen tulos on vasta siinä 35 minuutin kohdalla.

Vierailija
57/68 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meemi

Vierailija
58/68 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankutin "kylmiltään" 3 min.

N52

Vierailija
59/68 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli neljä minuuttia pitää jaksaa

Vierailija
60/68 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta koskaan - meni 4 minuuttia. En ihan tappiin vetänyt - huomenna lihakset kipeenä. Liikunnallinen vanha 52 ukkeli. Nyt ollut liikkumatta viimeiset 2kk. 

Näkyy olevan tutkimus, jossa suomalainen lankuttaa keskimäärin 2min 20 sek.