Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt omin silmin/ kuullut "Karma is a bitch"- tilanteita?

Vierailija
09.02.2015 |

Tänään näin. Olin vauvan kanssa vaunulenkillä ja näin miehen, joka oli ylittämässä suojatietä. Keskellä suojatietä mies kuitenkin kaatui ja menin auttamaan ja kysymään, sattuiko. Tämä autonkuljettaja, joka oli pysähtyneenä suojatien eteen, alkoi soittaa torvea ja viuhtoa käsillänsä, että pois alta, menkää jo.
Kun pääsimme pois suojatieltä, tämä auto kaasutti tuhatta ja sataa pois, menetti auton hallinansa seuraavassa mutkassa ja lumipenkkaan, eikä päässyt peruuttamalla pois. En tiedä, miten tarina loppui, mutta auto oli poissa jo silloin, kun lenkiltä takaisin olin tulossa :D

Kommentit (401)

Vierailija
101/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:26"]Miehen veli ja vaimonsa olivat tosi ylimielisiä ja kolkkoja. Tällä miehen veljellä oli oma yritys, jossa vaimo sihteeri/kirjanpitäjä. Heillä kuusi lasta ja alkoivat rakentaa 300-400 neliöistä omakotitaloa. Talo oli juuri valmistunut, asuivat kaksi viikkoa, kunnes koko suvulle paljastui, että olivat kiertäneet veroja kymmenien tuhansien eurojen edestä. Sinne meni yritys, talo, rahat ja ennenkaikkea maine. Meille aina nauroivat, olimme köyhiä opiskelijoita. Nykyään molemmat työelämässä ja kolme lasta. :)
[/quote]

Siis joutuko ne vankilaan?

Vierailija
102/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma is bitch en ole koskaan kuullutkaan mutta laittakaas "instant karma" youtubeen, videoita on netti täynnä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän täntyyppinen tilanne. Eli olin aina pitänyt ruoka-aineallergioita enemmän tai vähemmän psykologisina ongelmina, kunnes sitten, ylläribylläri, itselleni sattui syntymään hyvin allerginen vauva. No, opin siitä läksyni enkä tosiaan enää ole yhtä ylimielinen ihmisten vaivoja kohtaan.

Vierailija
104/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tuli vaan mieleen kun joku muukin tuolla kirjoitti että pitäis miettiä mitä sanoo. Aika monesti huomaa sen toteutuvan, varsinkin kun on jostain ikävästä kyse.

Vierailija
105/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, kone jumahti, siis 63 vastauksena 52een.

Vierailija
106/401 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli säätöä erään miehen kanssa, ja kun kieltäydyin 2. treffien jälkeen menemästä hänen lluokseen, sain hiukan myöhemmin todistaa hänen vaihtaneen muijaa lennosta eräissä bileissä. Noh aloin jutella kyseisen naisen kanssa ja kerroin hänelle kaiken (olin kännissä kuin käki, en muuten olisi hänelle puhunut) ja nykyään olemme hyviä kavereita. Ja mies jäi rannalle ruikuttamaan kun me naiset etsittiin uudet suoraselkäiset miehet. ;)

Vierailija
107/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
108/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos ikinä haukun jotakuta ihmistä tai käytöstä, ennen pitkää lähipiiristä löytyy just samanlainen tai huomaan itse käyttäytyväni juuri niin kuin olen tuominnut aiemmin. Siksi en nykyään todellakaan tuomitse ketään enkä kuvittele olevani parempi ketään. Nöyrtyminen on olennainen osa inhimillistä kehitystä, imho.

Vierailija
109/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:13"]Kun lapsemme oli vauva, hällä oli koliikki. Silloinen lapseton "ystävä" väitti kurin puutteeksi (xDD)
Nyt hällä itellään on vauva, jolla koliikki+refluksi
[/quote]

Lähes 500 ihmistä yläpeukuttaa, kun pienellä viattomalla lapsella on koliikki ja refluksi.
Nyt ymmärrän mitä tarkoittaa nimitys IHMISPERSE, heitä on tässäkin ketjussa monta sataa.

Vierailija
110/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin männä vuosina töissä aikuisten kehitysvammaisten ryhmäkodisssa. Erään asukkaan vanhemmat olivat kuolleet ja lähiomainen oli hänen veljensä. Tämä veli hoiti esimerkillisesti vierailut, yhteydenpidon, viralliset asiat jne. Oli hienoa nähdä kuinka tärkeitä nämä veljekset olivat toisilleen.
.
Toista oli tämän veljen morsian. Pitkin hampain suostui ottamaan tämän veljen vieraaksi ja kyläili ryhmäkodissa harvoin. Ja hänestä huokui joka kerta inho ja halveksunta tätä kehitysvammaista veljeä kohtaan.
.
Kuinka ollakaan, veljen ja morsion esikoinen syntyi Down-lapsena. Siinäpä morsiolle asennekasvatusta.

Vierailija
111/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:59"]Olin männä vuosina töissä aikuisten kehitysvammaisten ryhmäkodisssa. Erään asukkaan vanhemmat olivat kuolleet ja lähiomainen oli hänen veljensä. Tämä veli hoiti esimerkillisesti vierailut, yhteydenpidon, viralliset asiat jne. Oli hienoa nähdä kuinka tärkeitä nämä veljekset olivat toisilleen.
.
Toista oli tämän veljen morsian. Pitkin hampain suostui ottamaan tämän veljen vieraaksi ja kyläili ryhmäkodissa harvoin. Ja hänestä huokui joka kerta inho ja halveksunta tätä kehitysvammaista veljeä kohtaan.
.
Kuinka ollakaan, veljen ja morsion esikoinen syntyi Down-lapsena. Siinäpä morsiolle asennekasvatusta.
[/quote]

Tämä ketju on pullollaan tämmöisiä tarinoita. Anteeksi nyt, mutta miten te voitte olla noin kamalia ihmisiä, että mielestänne on oikein että näin käy?? Miten helvetissä se viaton lapsi on teidän mielestänne ihan omiaan kärsimään typerien vanhempiensa käytöksestä??

Vierailija
112/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:59"]Olin männä vuosina töissä aikuisten kehitysvammaisten ryhmäkodisssa. Erään asukkaan vanhemmat olivat kuolleet ja lähiomainen oli hänen veljensä. Tämä veli hoiti esimerkillisesti vierailut, yhteydenpidon, viralliset asiat jne. Oli hienoa nähdä kuinka tärkeitä nämä veljekset olivat toisilleen. . Toista oli tämän veljen morsian. Pitkin hampain suostui ottamaan tämän veljen vieraaksi ja kyläili ryhmäkodissa harvoin. Ja hänestä huokui joka kerta inho ja halveksunta tätä kehitysvammaista veljeä kohtaan. . Kuinka ollakaan, veljen ja morsion esikoinen syntyi Down-lapsena. Siinäpä morsiolle asennekasvatusta. [/quote] Tämä ketju on pullollaan tämmöisiä tarinoita. Anteeksi nyt, mutta miten te voitte olla noin kamalia ihmisiä, että mielestänne on oikein että näin käy?? Miten helvetissä se viaton lapsi on teidän mielestänne ihan omiaan kärsimään typerien vanhempiensa käytöksestä??

[/quote]

Kostonhimo sumentaa järjen.

Vierailija
113/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:59"]Olin männä vuosina töissä aikuisten kehitysvammaisten ryhmäkodisssa. Erään asukkaan vanhemmat olivat kuolleet ja lähiomainen oli hänen veljensä. Tämä veli hoiti esimerkillisesti vierailut, yhteydenpidon, viralliset asiat jne. Oli hienoa nähdä kuinka tärkeitä nämä veljekset olivat toisilleen.
.
.
[/quote]

Tämä ketju on pullollaan tämmöisiä tarinoita. Anteeksi nyt, mutta miten te voitte olla noin kamalia ihmisiä, että mielestänne on oikein että näin käy?? Miten helvetissä se viaton lapsi on teidän mielestänne ihan omiaan kärsimään typerien vanhempiensa käytöksestä??
[/quote]

Eihän kukaan sano, että se olisi oikein. Lähinnä kai tarkoitus tuoda esille, että vammaisuus ei ole oma valinta rikä koskaan voi tietää kenen kohdalle se osuu. Jokainen on jonkun rakas ja läheinen, ja kaikki ovat ihmisinä arvokkaita.

Vierailija
114/401 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:59"]Olin männä vuosina töissä aikuisten kehitysvammaisten ryhmäkodisssa. Erään asukkaan vanhemmat olivat kuolleet ja lähiomainen oli hänen veljensä. Tämä veli hoiti esimerkillisesti vierailut, yhteydenpidon, viralliset asiat jne. Oli hienoa nähdä kuinka tärkeitä nämä veljekset olivat toisilleen.
.
.
[/quote]

[/quote]

Eihän kukaan sano, että se olisi oikein. Lähinnä kai tarkoitus tuoda esille, että vammaisuus ei ole oma valinta rikä koskaan voi tietää kenen kohdalle se osuu. Jokainen on jonkun rakas ja läheinen, ja kaikki ovat ihmisinä arvokkaita.
[/quote]

Kyllä toi ilmaisu karma is a bitch viittaa vahvasti vahingoniloon ja ns "siitäs sait" ilmaisuun. Minäkin haluaisin uskoa että asia olisi niin, kuin sinä sen kauniisti yritit ilmaista, mutta kyllä minun silmissäni tämmöiset tarinat ovat enemmän vahingoniloisia ja siltä ne osa vaikuttaa.

Vierailija
115/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:26"]

Miehen veli ja vaimonsa olivat tosi ylimielisiä ja kolkkoja. Tällä miehen veljellä oli oma yritys, jossa vaimo sihteeri/kirjanpitäjä. Heillä kuusi lasta ja alkoivat rakentaa 300-400 neliöistä omakotitaloa. Talo oli juuri valmistunut, asuivat kaksi viikkoa, kunnes koko suvulle paljastui, että olivat kiertäneet veroja kymmenien tuhansien eurojen edestä. Sinne meni yritys, talo, rahat ja ennenkaikkea maine. Meille aina nauroivat, olimme köyhiä opiskelijoita. Nykyään molemmat työelämässä ja kolme lasta. :)

[/quote]

En ihan ymmärrä, miten lasten lukumäärä liittyy tarinaan. Paitsi tietysti ikävää miehesi veljen lapsille, että kotona on paljon lapsia ja ilmeisesti vähän rahaa. Sossun asiakkaiksiko siirtyivät?

Vierailija
116/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:43"]

En ole nähnyt. Sen sijaan olen nähnyt että niillä kaikista kilteimmille ja sorretuille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita, kuten pysyvä työkyvyn menetys. Karma is a bitch, koska sitä ei oikeasti ole olemassakaan. Kyllä kaikenmaailman narsistit porskuttaa täällä. Kannattaa vaan repiä elämästä kaikki mitä irti saa, koska kukaan ei tule sitä sulle antamaan. Ja vetää narsistipaskoja "turpaan" aina kun mahdollista.

[/quote]

Tämä on niin totta. Ei ole olemassa mitään karmaa tai että "hyville tyypille tapahtuu hyviä asioita" -logiikkaa. Veemäiset sosiopaatit porskuttavat esim. työelämässä, viattomat lapset kärsivät sairaalassa jne.

Vierailija
117/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikävä kyllä nähnyt. Pahimmilla ihmsillä joita tiedän, menee oikein hyvin elämässään. Ei ole mitään karmaa. Herkimmät ja kilteimmät kärsivät elämässä usein eniten, se on ikävä totuus.

Vierailija
118/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:43"]

En ole nähnyt. Sen sijaan olen nähnyt että niillä kaikista kilteimmille ja sorretuille ihmisille tapahtuu ikäviä asioita, kuten pysyvä työkyvyn menetys. Karma is a bitch, koska sitä ei oikeasti ole olemassakaan. Kyllä kaikenmaailman narsistit porskuttaa täällä. Kannattaa vaan repiä elämästä kaikki mitä irti saa, koska kukaan ei tule sitä sulle antamaan. Ja vetää narsistipaskoja "turpaan" aina kun mahdollista.

[/quote]

Tämä on niin totta. Ei ole olemassa mitään karmaa tai että "hyville tyypille tapahtuu hyviä asioita" -logiikkaa. Veemäiset sosiopaatit porskuttavat esim. työelämässä, viattomat lapset kärsivät sairaalassa jne.

[/quote]

Kyllä, mä olen päättänyt että toimin itse karmana kun saan siihen tilaisuuden. Jos esimerkiksi sattuisin joskus löytämään jonkun tuntemistani narsistipaskoista sammuneena, ei tuntuisi yhtään pahalta murskata vähän luita tämän ranteesta. Ainakin tyyppi sitten tietäisi, että sadistisella käytöksellä on seurauksia.

Vierailija
119/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:31"]Koulusta tuttu kiusaaja (silloin kaunis ja hoikka) on nykyään alkoholisoitunut yh-mamma, tuli vastaan kauppareissulla enkä meinannut ensin tunnistaa kun oli niin homssuinen ja lihava. Piti käydä FBstä tarkistamassa että oli sama tyyppi :D mua ei kiusannut mutta kavereitani kyllä, tunsin vahingoniloa.
[/quote]

Missä päin?

Vierailija
120/401 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:26"]

Miehen veli ja vaimonsa olivat tosi ylimielisiä ja kolkkoja. Tällä miehen veljellä oli oma yritys, jossa vaimo sihteeri/kirjanpitäjä. Heillä kuusi lasta ja alkoivat rakentaa 300-400 neliöistä omakotitaloa. Talo oli juuri valmistunut, asuivat kaksi viikkoa, kunnes koko suvulle paljastui, että olivat kiertäneet veroja kymmenien tuhansien eurojen edestä. Sinne meni yritys, talo, rahat ja ennenkaikkea maine. Meille aina nauroivat, olimme köyhiä opiskelijoita. Nykyään molemmat työelämässä ja kolme lasta. :)

[/quote]

Liittyykö viimeinen lause heihin vai teihin? Veikö valtio puolet lapsistakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä