Oletko nähnyt omin silmin/ kuullut "Karma is a bitch"- tilanteita?
Tänään näin. Olin vauvan kanssa vaunulenkillä ja näin miehen, joka oli ylittämässä suojatietä. Keskellä suojatietä mies kuitenkin kaatui ja menin auttamaan ja kysymään, sattuiko. Tämä autonkuljettaja, joka oli pysähtyneenä suojatien eteen, alkoi soittaa torvea ja viuhtoa käsillänsä, että pois alta, menkää jo.
Kun pääsimme pois suojatieltä, tämä auto kaasutti tuhatta ja sataa pois, menetti auton hallinansa seuraavassa mutkassa ja lumipenkkaan, eikä päässyt peruuttamalla pois. En tiedä, miten tarina loppui, mutta auto oli poissa jo silloin, kun lenkiltä takaisin olin tulossa :D
Kommentit (401)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:33"]
Kun olin lapsi, naapurissa asui Uolevi-niminen alkoholisoitunut mies, kaverini kanssa monesti rallateltiin "Uolevi pian kuolevi". Ei mennyt kauan kun mies vietiin ambulanssilla, sai ilmeisesti jonkin sairaskohtauksen johon kuoli.
27
[/quote]
ihan yllätyksenä tuli että uolevi-nimisetkin kuolee?
[/quote]
Huomaa sana "pian". Tapahtui aika pian tapahtuman jälkeen, mies ei ollut kuuttakymmentäkään.
[/quote]
Eli tuli yllätyksenä, että alkoholistit kuolevat nuorena?
Sen mukiloidun bussikuskin tapaus.
Viime kesänä oltiin Turussa, kun joku nuori kaahaili keskustassa holtittomasti ja vingutti jarruja etc. Musiikki pauhasi ja jätkällä oli ylimielinen virne päällä. Tunnin päästä, kun olimme lähdössä sama auto meni keula rutussa hinausauton kyydissä toisen auton kanssa. Oli nähtävästi ajanut toisen auton perään.
Joulun aikaan ajeltiin huonossa kelissä maantiellä ihan rajoituksen mukaan, kun joku paku liimautui perään kiinni. Roikkui ihan perä pellissä kiinni hyvin kärsimättömän näköisenä, kunnes päätti lopulta ohittaa mulkoillen samalla sivuikkunastaan. Paku hävisi kurvin taakse kunnon ylinopeudella, mutta seuraavalla suoralla nähtiin, kun poliisit pysäytti kyseisen auton tien sivuun. Siinä ohi körötellessä en malttanut tuijottaa hymyillen noloa kuskia.
Kahdelle tutulleni on käynyt vähän samoin. Toiselle, sille mukavammalle en olisi suonut karmaa.
Mutta siis kumpikin kauneuden palvojia ja laihduttivat hulluina ja olivat sitä mieltä, että kakarat pilaa vartalon ja vielä tämän kesän haluan nauttia terasseista ja oluista. Ja raskaana olevat kaveritkin oli tylsiä.
Kumpikaan ei sitten saanut lasta yrityksistä ja hoidoista huolimatta. Toiselle voin sanoa, että karma, koska on yksinkertaisesti niin ilkeä ja ylimielinen. Nyt sitten elää ukkonsa kanssa kahdestaan hienossa talossa ja tihkuu keski-ikäisen naisen katkeruutta lapsettomuudestaan.
Toinen on sopeutunut tilanteeseen ja on oppinut elämään ilman katkeruutta. Hänelle suonkin kaiken onnen, mitä toivottavasti elämässään saa.
Päivi Räsäsen loma sen jälkeen kun oli loukannut homoja koko syksyn oikein urakalla:
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2010123012932522_uu.shtml
Vedenpaisumus aavikolla
Rakeet ja tulvat yllättivät Päivi Räsäsen Egyptissä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:37"]
Olin kerran bussissa rattaiden kanssa matkalla neuvolaan (terveysasemalle menee käytännössä vain yksi bussi), kun toiselle vaunupaikalle nousi nainen jolla oli rattaat täynnä roinaa, ei lasta. Niinpä seuraavalta pysäkiltä ei mahtunut kyytiin lääkäriin matkalla ollut äiti rattaineen (kun huomautin naiselle tästä alkoi vaan valittaa oikeuksistaan).
Paluumatkalla sama nainen oli taas tunkemassa romurattaidensa kanssa kyytiin, mutta minä ja se lääkärikäynnillä ollut äiti oltiin jo viety vaunupaikat, ja niin sai moukka odotella pysäkillä vartin.
[/quote]
En nyt jaksaisi väitellä taas tästä samasta asiasta mutta sanon kuitenkin, että bussin keskivälikkö on tarkoitettu myös isojen tavaroiden kanssa matkustaville henkilöille eikä sitä ole tarkoitettu mitenkään ensisijaisesti vauvanvaunuille. Joten niin kauan kun ko. kärrien kanssa matkustava mahdollinen mamma maksaa matkansa on hän yhtä oikeutettu siihen välikköpaikkaan kun sinäkin. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:33"]
Kun olin lapsi, naapurissa asui Uolevi-niminen alkoholisoitunut mies, kaverini kanssa monesti rallateltiin "Uolevi pian kuolevi". Ei mennyt kauan kun mies vietiin ambulanssilla, sai ilmeisesti jonkin sairaskohtauksen johon kuoli.
27
[/quote]
ihan yllätyksenä tuli että uolevi-nimisetkin kuolee?
[/quote]
Huomaa sana "pian". Tapahtui aika pian tapahtuman jälkeen, mies ei ollut kuuttakymmentäkään.
[/quote] Missä kohtaa tuossa mielestäsi oli se karma?
[/quote]
Niin, ja missä kohtaa oli se sana "pian"?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:35"]
En nyt tiiä kelpaako tää mutta koin niiiiiin suurta vahingoniloa tässä pari päivää sitten... Samassa talossa asuu manneja jotka jättää autonsa aina talon eteen (vaikka merkki kieltää + pelastustie) ja viis veisaa vaikka muiden täytyisi esim. tuoda huonekaluja tms autolla talon eteen. Itselläni sellainen tilanne että joka viikonloppu tuodaan tavaraa vanhasta kodista, mannejen autot aina tiellä. Noh, anyway. Viime vkl piti tuoda peräkärrillä tavaraa ja kärri jäi talon eteen siksi aikaa että saadaan toinen kantaja tavaroille (eli 10min) tänä aikana taas eräs kansallispukuinen ajoi auton talon eteen/peräkärrin viereen mutta HUPS; tuli piiiiiitkä naarmu autoon kun ei ihan taittunut auto kunnolla ;) kuulin tän taivaallisen äänen kun kärri naarmutti autoa. Ai että mä nautin.
[/quote]
Kärri? Missä päin Suome sanotaan kärri, eikä kärry?
[/quote]
Kertokaa nyt.
[/quote]
Ainakin täällä Savossa itse sanon usein puheessa kärri kärryn sijaan.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"] [quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:33"] Kun olin lapsi, naapurissa asui Uolevi-niminen alkoholisoitunut mies, kaverini kanssa monesti rallateltiin "Uolevi pian kuolevi". Ei mennyt kauan kun mies vietiin ambulanssilla, sai ilmeisesti jonkin sairaskohtauksen johon kuoli.
27 [/quote] ihan yllätyksenä tuli että uolevi-nimisetkin kuolee? [/quote] Huomaa sana "pian". Tapahtui aika pian tapahtuman jälkeen, mies ei ollut kuuttakymmentäkään. [/quote] Eli tuli yllätyksenä, että alkoholistit kuolevat nuorena? [/quote] vittu sä oot ärsyttävä :D onko pakko kysyä jonninjoutavia koko ajan? :D
[/quote]
En ole tuo, mutta vittu sun tarinasi oli turha. Alkoholisti kuoli kun sanoit että alkoholisti kuolee, ja se oli karmaa? Ääliö.
En tiedä miten tämä liittyy tänne, mutta serkkuni on lievästi kehitysvammainen. Hänestä näkyy päälle että jotain on, mutta muuten hän on erittäin mukava, sosiaalinen ja kaveripiirissä suosittu. Ainoa miinus on, että hän haukkuu vammaisia ja ilkkuu heitä Facebookissa ja muualla somessa. En vain tiedä, ovatko hänen vanhempansa kertoneet totuutta hänestä itsestään.. (mainittakoon myös, että poika on käynyt tuetusti koulua ja oppimisvaikeuksia on ollut..)
Koulukiusaamisesta mulla on karma on piats- tilanteita monia. Me olimme rinnakkaisluokkalaisen pojan luona koko sisarustripletti perhepäivähoidossa, ja poika kiusasi meitä seka koulussa että kotonaan ja hänen äitinsä oli yhtä hyvä lastenhoitaja kuin American Crimessa - ja silmätikukseen joutui pikkuveljeni. Muistan ikäni vieläkin kuinka vuosia myöhemmin avasin tarumaterapiassa tapahtumia joita näin ja syytin itseäni vielä pitkään tapahtumista joita he veljelleni tekivät ja kirosin sen rinnakkaisluokkalaisen pojan maan alimpaan helvettiin. Tuosta kirouksesta kului ihan pari hassua kuukautta, niin kundi kuoli huumeiden yliannostukseen. Itse huumeet eivät tappaneet häntä, vaan sammumistilassa henkeen vedetty oksennus. Myöhemmin vielä on tehnyt mieli lähettää hänen äidilleen kortti "mätäne helvetissä", mutta se odottaa kaapissani edelleen. Sen sijaan että lataisin energiaani vihaan, koitan tukea pikkuveljeäni ja aina näiden asioiden tullessa mieleeni halaan häntä lujaa ja lupaan olla parempi sisko.
Toinen vastaava tapaus oli myös koulukiusaajani. Hän rääkkäsi minua ala-asteella säännöllisesti ja lietsoi ja nauttia iheuttamastaan vihasta minua kohtaan. Kun olimme jo aikuisia parikymppisiä, hänen mallisiskona teki itsemurhan. Siitä hieman myöhemmin hänen toinenkin sisarensa tappoi itsensä. Mietin vain, että karma taisi käydä kylässä, sillä tuo poika oli rikki (luonnollisesti) tuosta pitkän aikaa.
Kyllä näitä on mukava lukea. Olen itsekin saanut kokea karman oppeja, ja ihan kiitollisena otan vastaan.
Karma on pikkuisen loogisempi kuin joku partaukko taivaassa, jolle pitää uhrisavun tuoksua lähettää sieraimiin, ja joka armahtaa kaikki paskiaiset jotka häneen uskovat.
Minä en ihan tajua tätä karma-ajatusta. Se että tapahtuu ikäviä asioita, on rangaistus? Minusta se lähinnä tuntuu epäreilulta.
Olen itse koulukiusattu. Osalla kiusaajistani pyyhkii huonosti mutta lähtökohdat kyllä näkyivät jo kouluaikoina. Osalla pyyhkii hyvin, ovat varakkaita ja arvostettuja ja ihan fiksuja kansalaisia noin päällisin puolin. En mielestäni ansainnut koulukiusaamista, koska olin aivan pienestä pitäen arka ja kiltti enkä koskaan kiusannut itse ketään. Ketä se karma tässä nyt niin kovalla kädellä koetteli? Niitä muutamaa koulussa huonosti menestynyttä? Entä ne muut hyvin menestyneet? Ja miksi ihmeessä ansaitsin koulukiusaamisen koska jos uskon, että karma rankaisee kiusaajiani, pitää minun myös uskoa, että ansaitsin itsekin kiusaamisen jostain rangaistuksena.
Kärsin aikuisiällä vuosikausia lapsettomuudesta. En koskaan ollut ilkeä tai ylimielinen lapsia saaneita kohtaan. Miksi siis ansaitsin lapsettomuuden?
Ystävälläni on ollut todella helppo elämä. On viettänyt turvallisen lapsuuden, saanut ihan kaikkea (kavereita, harrastuksia, matkoja) ja ihanan nuoruuden ja aikuisuuden . Elämä on oikeasti kohdellut silkkihansikkain ja päälle päätteeksi on ihmisenä herttainen, mukava, avulias jne. Vuosi sitten menetti isänsä, nyt on myös äiti sairas. Ihanko on rangaistus siitä, että on elämä ollut niin mukavaa ja me muut olemme kadehtineet?
Ei avaudu tuo logiikka millään.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:37"]Olin kerran bussissa rattaiden kanssa matkalla neuvolaan (terveysasemalle menee käytännössä vain yksi bussi), kun toiselle vaunupaikalle nousi nainen jolla oli rattaat täynnä roinaa, ei lasta. Niinpä seuraavalta pysäkiltä ei mahtunut kyytiin lääkäriin matkalla ollut äiti rattaineen (kun huomautin naiselle tästä alkoi vaan valittaa oikeuksistaan).
Paluumatkalla sama nainen oli taas tunkemassa romurattaidensa kanssa kyytiin, mutta minä ja se lääkärikäynnillä ollut äiti oltiin jo viety vaunupaikat, ja niin sai moukka odotella pysäkillä vartin.
[/quote]
En nyt jaksaisi väitellä taas tästä samasta asiasta mutta sanon kuitenkin, että bussin keskivälikkö on tarkoitettu myös isojen tavaroiden kanssa matkustaville henkilöille eikä sitä ole tarkoitettu mitenkään ensisijaisesti vauvanvaunuille. Joten niin kauan kun ko. kärrien kanssa matkustava mahdollinen mamma maksaa matkansa on hän yhtä oikeutettu siihen välikköpaikkaan kun sinäkin. Huoh.
[/quote]
Tuo alkuperäinen kirjoitti että rattaat täynnä, ei lasta. Lasten rattaiden kanssa pääsee bussiin ym ilmaiseksi, mutta vain lapsen kanssa. Eli tämä nainen käytti törkeästi hyväksi tuota etua ja esti sitä oikeasti tarvitsevaa pääsemästä kyytiin. Selvisikö?
Kaveri sanoi, että mulle tapahtuu pahoja asioita helpommin, koska erosin kirkosta enkä usko jumalaan. Kahden kuukauden sisällä hän joutui 3 kertaa sairaalaan pienten tapaturmien takia heti sanomansa jälkeen.
Tiedän lasta pahoinpidelleen miehen kuolleen kivuliaasti syöpään.
Mökkinaapuri oli veemäinen mies joka kohteli koiriaan todella huonosti, sairastui syöpään ja kärsi vuosia.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:31"]
Minä en ihan tajua tätä karma-ajatusta. Se että tapahtuu ikäviä asioita, on rangaistus? Minusta se lähinnä tuntuu epäreilulta.
Olen itse koulukiusattu. Osalla kiusaajistani pyyhkii huonosti mutta lähtökohdat kyllä näkyivät jo kouluaikoina. Osalla pyyhkii hyvin, ovat varakkaita ja arvostettuja ja ihan fiksuja kansalaisia noin päällisin puolin. En mielestäni ansainnut koulukiusaamista, koska olin aivan pienestä pitäen arka ja kiltti enkä koskaan kiusannut itse ketään. Ketä se karma tässä nyt niin kovalla kädellä koetteli? Niitä muutamaa koulussa huonosti menestynyttä? Entä ne muut hyvin menestyneet? Ja miksi ihmeessä ansaitsin koulukiusaamisen koska jos uskon, että karma rankaisee kiusaajiani, pitää minun myös uskoa, että ansaitsin itsekin kiusaamisen jostain rangaistuksena.
Kärsin aikuisiällä vuosikausia lapsettomuudesta. En koskaan ollut ilkeä tai ylimielinen lapsia saaneita kohtaan. Miksi siis ansaitsin lapsettomuuden?
Ystävälläni on ollut todella helppo elämä. On viettänyt turvallisen lapsuuden, saanut ihan kaikkea (kavereita, harrastuksia, matkoja) ja ihanan nuoruuden ja aikuisuuden . Elämä on oikeasti kohdellut silkkihansikkain ja päälle päätteeksi on ihmisenä herttainen, mukava, avulias jne. Vuosi sitten menetti isänsä, nyt on myös äiti sairas. Ihanko on rangaistus siitä, että on elämä ollut niin mukavaa ja me muut olemme kadehtineet?
Ei avaudu tuo logiikka millään.
[/quote]
Kukaan ei sinänsä ansaitse kiusatuksi tulemista, mutta ihminen ei voi kehittyä, jos hän ei kohtaa ensin haasteita. Sinä jouduit universumin kannalta kohteeksi sen takia, että sinun piti kehittyä, tai vaihtoehtoisesti kiusaajien piti kehittyä. Ehkä olit kohteena, koska vanhempiesi karma oli bitch. Mistä tiedät, miten näillä menestyvillä nykyään menee? Olet kärsinyt lapsettomuudesta? Eli et kärsi enää? Eli sinulla on lapsi, tai olet kasvanut asian kanssa henkisesti? Mitä ihmeellistä siinä on, että lapsen vanhemmat kuolee? Ei täydellisten ihmisten sukulaiset elä ikuisuuksia. Se on ihan normaalia kiertokulkua.
yksi elina sinkku, vikitteli tuttavan miestä jolla kaksi pientä lasta aika pitkään. mm.kutsui lauantaisin treenien jälkeen saunomaan , baariin yms yms. Meni pari vuotta ,tuli raskaaksi, mies lähti ja jäi yksin pienen lapsen kanssa. läheltä näin että karma toimii.
Eräs tuttavani sanoi kun riiteli miehensä kanssa että sama kait vaikka tämä kesken menis kun et välitä. Meni muutama viikko ja ultrassa todettiin vauvan kuolleen. Kamalaa mutta pitää varoa mitä toivoo!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:21"] [quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:37"]Olin kerran bussissa rattaiden kanssa matkalla neuvolaan (terveysasemalle menee käytännössä vain yksi bussi), kun toiselle vaunupaikalle nousi nainen jolla oli rattaat täynnä roinaa, ei lasta. Niinpä seuraavalta pysäkiltä ei mahtunut kyytiin lääkäriin matkalla ollut äiti rattaineen (kun huomautin naiselle tästä alkoi vaan valittaa oikeuksistaan). Paluumatkalla sama nainen oli taas tunkemassa romurattaidensa kanssa kyytiin, mutta minä ja se lääkärikäynnillä ollut äiti oltiin jo viety vaunupaikat, ja niin sai moukka odotella pysäkillä vartin. [/quote] En nyt jaksaisi väitellä taas tästä samasta asiasta mutta sanon kuitenkin, että bussin keskivälikkö on tarkoitettu myös isojen tavaroiden kanssa matkustaville henkilöille eikä sitä ole tarkoitettu mitenkään ensisijaisesti vauvanvaunuille. Joten niin kauan kun ko. kärrien kanssa matkustava mahdollinen mamma maksaa matkansa on hän yhtä oikeutettu siihen välikköpaikkaan kun sinäkin. Huoh. [/quote] Tuo alkuperäinen kirjoitti että rattaat täynnä, ei lasta. Lasten rattaiden kanssa pääsee bussiin ym ilmaiseksi, mutta vain lapsen kanssa. Eli tämä nainen käytti törkeästi hyväksi tuota etua ja esti sitä oikeasti tarvitsevaa pääsemästä kyytiin. Selvisikö?
[/quote]
No mistä tämä tiesi, onko lapsettomien kärryjen nainen maksanut matkastaan vai ei? Jos minulla olisi paljon tavaraa kuljetettavana ja lastenvaunut, niin miksi en niitä käyttäisi?? Selvisikö??