Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä nyt niin muodikas virikehoito on ihan naurettavaa.

Vierailija
25.02.2009 |

Lapsi 4-v. on 3pvä/vko hoidossa, itse olen 1-vuotiaan kanssa kotona. Tiedän olevani täysip*ska äiti.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kyllä on semmoinen tunnelma että muutaman "vaahtomamman" voisi helpostikin kuvitella seisoon aamulla lapsikatraansa kanssa päiväkodin portille syljeskeleen naapuruston mammojen päälle, jotka itse ovat akkunan rosta kurkistellen laskelmoineet "virikehoitoa" käyttäviksi...

Onkohan nää niitä samoja mammoja jotka opettavat lapsensa kotona rasisteiksi käyttäen avoimesti termejä "nokikeppi", "manne", "sosiaalipummi"...

Ja näiden murkut on sitten varmaan niitä hyvinkäyttäytyviä nuoriaw jotka viettää iltansa ihan missä tahansa muualla kuin Äidin mustavalkoisessa maailmassa ja ajelevatkin sitten mopoilla ja pyörillä läpi huoltoaseman ravintolan...

Vierailija
82/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siis todellakin huutaa verorahojensa perään kun menevät huonommin toimeentulevan perheen auttamiseen?

Hyväksytte ennemmin että eurokansanedustajat nostavat meidän verorahoista maksettuja huikeita tuloja ja tähtitieteellisiä eläke-etuuksia?

Eli köyhät kyykkyyn ja rikkaat rahakkaammiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaapa vaikka sitä, että joku saisi samaan aikaan sekä opintotukea että työttömyyskorvausta, koska olisi mielestään sekä opiskelija että työtön. Olisiko sekin mielestäsi kyseisen ihmisen henkilökohtainen valinta, johon muut eivät saisi puuttua?

Vai menetkö ehkä henkilökohtaisesti huomauttamaan hänelle, että nyt hän kyllä käyttää yhteiskunnan varoja väärin perustein? Vai kirjoitatko mieluummin nimettömänä palstalla?

Vierailija
84/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäni äitejä, ketkä vievät isommat hoitoon kun ovat vauvan kanssa kotona. Tein niin itsekin kun meillä oli vauva. Olen vain ihminen ja kun kotona on esim. 3 v ja vauva, niin ei ole hetken rauhaa. Kun 3 v oli hoidossa, sai edes sen hetken hengähdystauon kun vauva nukkui.

Lisäksi kahden ja kolmen lapsen kanssa lähteminen on kyllä työlästä, vaikkapa sinne puistoon meno. Stressasi joka päivä se miten saan ne pois sieltä, mutta neljän seinän sisäänkään ei viitsinyt jäädä kun se oli sellaista nahistelua sisällä.

En myöskään tykkää leikkimisestä tai askartelusta, joten lapsi sai tehdä niitä hoidossa.

Onneksi kotiäitiys on taakse jäänyttä elämää, oli se sen verran rankkaa aikaa.

:-D Onneksi tosiaan. Myös lapsillesi. Isompi onni olisi voinut olla lapsettomaksi jääminen.

Vierailija
85/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että yhteiskunnan tulonsiirrot lapsiperheille ovat aivan olematon kuluerä verrattuna moniin muihin rahanreikiin. Toiset käyttävät yhteiskunnan palveluita aina härskimmin kuin toiset, eikä se lopu sillä että äidit nokkivat toistensa hoitoratkaisuja keskustelupalstoilla.

Lista olisi aivan loputon. Jotkut laukkaavat terveyskeskuslääkäreillä vaikkeivät ole edes oikeasti sairaita, hakevat sairaslomaa ja syövät turhia lääkkeitä. Toiset eivät ota tarjottua työpaikkaa vaan nostavat mieluummin korvauksia ja dokaavat. Toiset lihottavat itsensä laiskuuttaan ja saamattomuuttaan ja hankkivat kakkostyypin diabeteksen. Lasku kaikista näistä tulee lopulta yhteiskunnan hoidettavaksi.

[

Vierailija
86/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siis todellakin huutaa verorahojensa perään kun menevät huonommin toimeentulevan perheen auttamiseen?

Hyväksytte ennemmin että eurokansanedustajat nostavat meidän verorahoista maksettuja huikeita tuloja ja tähtitieteellisiä eläke-etuuksia?

Eli köyhät kyykkyyn ja rikkaat rahakkaammiksi?

Minun tuttavapiirini virikemammojen perheet ovat järjestään hyvin toimeentulevia. Heti äitiysloman jälkeen töihin ei ole palannut yksikään. On isot asunnot, monet autot, purjeveneet, lomamatkat, rahasta ei ole kiinni mikään. Silti alle kaksivuotiaita sisaruksia pidetty hoidossa kun vauva on syntynyt. Ei mahdu mun järkeeni.

Olen sitä mieltä, että tuskin säästö merkittävä olisi, jos subjektiivinen päivähoito-oikeus lakkautettaisiin. Tarvittaisiin henkilötyövuosia mm. tarkkailemaan sitä, kenellä oikeasti on oikeus hoitoon, pyörittelemään papereita. Raha ei siis minulla ole tässä se kynnyskysymys. En vaan voi ihan rehellisesti ymmärtää, miten joku voi toimia noin. Itselläni olisi ikävä vanhempia lapsia, jos olisivat päivät hoidossa.

Ja tähän vielä lisäisin, että minusta on ihan eri asia puhua esim. viisivuotiaista kuin parivuotiaista. Uskon, että osa kolme-viisivuotiaista todella kaipaa sitä seuraa niin paljon, että hoitoon on hyvä päästä. Mutta osa heistäkään taas ei. Ja parivuotiaat ja sitä nuoremmat eivät koskaan! Silloin on laiskuudesta kyse!

Ja euroedustajat eivät liity tähän keskusteluun millään tavalla:-)

Vierailija
87/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukiessaan kyllä ymmärtää miten esim. natsismin nousu oli mahdollista. Tyhmyys, tietämättömyys, itsekkyys ja empatiakyvyttömyys ovat tietyn ihmisryhmän dominoivimmat piirteet.

Vierailija
88/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanoisit suoraan niille porho"ystävillesi", mitä heidän ratkaisuistaan ajattelet. Voit aloittaa vaikuttamisen ihan ruohonjuuritasolta. Lakiesityksen hyväksyminen vie niin kauan aikaa, että heidän pilttinsä ovat jo kasvaneet yli 3-vuotiaiksi tai mikä pahinta: "ystäväsi" ehtivät mennä jo takaisin töihin!

Argumenttisihan ovat loistavia:

säästöä ei tosin syntyisi, mutta:

- asia ei mene "järkeesi"

- sinulla ainakin olisi ikävä vanhempia lapsia jos olisivat hoidossa

- parivuotiaiden hoitoon viemisessä on kyse laiskuudesta

Kumma jos eivät näistä ymmärrä toimia samoin kuin sinä!

Minun tuttavapiirini virikemammojen perheet ovat järjestään hyvin toimeentulevia. Heti äitiysloman jälkeen töihin ei ole palannut yksikään. On isot asunnot, monet autot, purjeveneet, lomamatkat, rahasta ei ole kiinni mikään. Silti alle kaksivuotiaita sisaruksia pidetty hoidossa kun vauva on syntynyt. Ei mahdu mun järkeeni.

Olen sitä mieltä, että tuskin säästö merkittävä olisi, jos subjektiivinen päivähoito-oikeus lakkautettaisiin. Tarvittaisiin henkilötyövuosia mm. tarkkailemaan sitä, kenellä oikeasti on oikeus hoitoon, pyörittelemään papereita. Raha ei siis minulla ole tässä se kynnyskysymys. En vaan voi ihan rehellisesti ymmärtää, miten joku voi toimia noin. Itselläni olisi ikävä vanhempia lapsia, jos olisivat päivät hoidossa.

Ja tähän vielä lisäisin, että minusta on ihan eri asia puhua esim. viisivuotiaista kuin parivuotiaista. Uskon, että osa kolme-viisivuotiaista todella kaipaa sitä seuraa niin paljon, että hoitoon on hyvä päästä. Mutta osa heistäkään taas ei. Ja parivuotiaat ja sitä nuoremmat eivät koskaan! Silloin on laiskuudesta kyse!

Vierailija
89/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minua hävettäisi sanoa jollekin, että meidän lapset menee ennemmin hoitoon kuin jää kotiin äidin kanssa.

-ninamikkostelija- ;-D

Vierailija
90/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minua hävettäisi sanoa jollekin, että meidän lapset menee ennemmin hoitoon kuin jää kotiin äidin kanssa.

-ninamikkostelija- ;-D

Vierailija
91/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vinkuminen, että minua ei saa syyllistää ja ninamikkostaminen.

Kyllä se nyt vain menee niin, että ihmisillä on oikeus siihenkin mielipiteeseen, että te olette yhteiskunnan varoja käyttäviä luusereita. Te ette voi sille vouhkaamisella mitään.

Jos puolustaisitte vähemmän täällä netissä oikeuksia pitää isommat lapset hoidossa, ehtisitte sillä ajalla viettää aikaa heidän kanssaan. Mutta kuka sitä nyt jaksaa kun se perse pysyy tietokonepenkissä päivät pitkät.

Onneksi nykyään uskalletaan mediassakin käsitellä tätä ongelmaa, samoin ammatti-ihmiset uskaltavat tätä kritisoida.

Vierailija
92/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukijapalstoja. Ihan yhtä lailla miehet ihmettelevät näitä laiskoja äitejä, jotka raahaa lapsensa hoitoon, vaikka makaavat kotona.

Harva tämän toiminnan hyväksyy ja suurin osa halveksii sellaisia äitejä. Halveksin minäkin. Kyllä juttu lopahtaa aika äkkiä sellaisen äidin kanssa, joka ensimäisenä kiekuu, että ei jaksa kahden tai kolmen kanssa ja vei isommat hoitoon, että saa olla vauvan kanssa kahdestaan kotona.

Edellisen sukupolven naiset eivät tätä ymmärrä lainkaan kun itse ovat hoitaneet omansa itse.

Turha sitä on empatiaa kerjätä ja hyväksymistä kun sitä ei nyt vain yleisesti ole tällaiselle ratkaisulle. Huutamalla ja meuhkaamalla te ette sitä ymmärrystä saa yhtään enempää.

Halveksittavaa pohjasakkaa ja sillä selvä.

Vierailija
93/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kukaan ei varmasti tule myöskään "empatiaasi kerjäämään".

Oikein hyvää ja aurinkoista kevään jatkoa sinulle! Toivottavasti se lääkitysasia saadaan pian kuntoon.

Halveksin minäkin. Kyllä juttu lopahtaa aika äkkiä sellaisen äidin kanssa, joka ensimäisenä kiekuu, että ei jaksa kahden tai kolmen kanssa ja vei isommat hoitoon, että saa olla vauvan kanssa kahdestaan kotona.

Turha sitä on empatiaa kerjätä ja hyväksymistä kun sitä ei nyt vain yleisesti ole tällaiselle ratkaisulle. Huutamalla ja meuhkaamalla te ette sitä ymmärrystä saa yhtään enempää.

Halveksittavaa pohjasakkaa ja sillä selvä.

Vierailija
94/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nosta kotihoidon tukea, et käytä neuvolapalveluita, kirjastoja leikkipuistoja, terveyskeskusta jne.?

MInulla on ollut esikoinen op-hoidossa, mutta käyn äitiyslomien ulkopuolella palkkatyössä enkä edes koskaan käytä terveyskeskusta, paitsi pakolliset neuvolat. Emme lainaa kirjastosta kirjoja emmekä pääse koskaan hyödyntämään esim. leikkipuistojen sisätiloja, paitsi ehkä joskus satunnaisesti kesälomalla.

Kyllä ihmisillä on pokkaa, vaikka kotona lorvii vuosikaudet!

tämä vinkuminen, että minua ei saa syyllistää ja ninamikkostaminen.

Kyllä se nyt vain menee niin, että ihmisillä on oikeus siihenkin mielipiteeseen, että te olette yhteiskunnan varoja käyttäviä luusereita. Te ette voi sille vouhkaamisella mitään.

Jos puolustaisitte vähemmän täällä netissä oikeuksia pitää isommat lapset hoidossa, ehtisitte sillä ajalla viettää aikaa heidän kanssaan. Mutta kuka sitä nyt jaksaa kun se perse pysyy tietokonepenkissä päivät pitkät.

Onneksi nykyään uskalletaan mediassakin käsitellä tätä ongelmaa, samoin ammatti-ihmiset uskaltavat tätä kritisoida.

Vierailija
95/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei kyllä lapsia 'hoidettu' siinä merkityksessä kuin sana nykyään ymmärretään. Elämä oli kovaa työntekoa, ja niille joille ei ollut, niin lastenhoitaja piti huolta lapsista, ei oma äiti. Esim. mieheni isän isoäiti tapasi omat vanhempansa alle kouluikäisenä päivittäin vain kun kävi sanomassa heille hyvää yötä illalla, muuten hän oli lastenhoitajan ja sisäpalvelijan huostassa.

Omat vanhempani olivat pikkulapsina lähes tulkoon heitteillä, liikkuivat vapaasti kaveriseurassa ulkona ilman mitään valvontaa, vaikka molemmilla sinänsä oli aikakaudessaan kai ihan hyvät kodit, ts. ruokaa, lämpöä ja kaksi vanhempaa. Eivät toki olleet päiväkodissa, koska sellaisia ei tuolloin ollut.

Vierailija
96/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme aamupäivää viikossa, yhteensä 11h viikossa.

En hakenut heille paikkaa virikkeiden takia, vaan siksi että itse jaksaisin. Kaupunkimme järjestää vain yhtä uskonnotonta kerhoa, jonne ei mahdu kaikki halukkaat, lisäksi kerho on hyvin hankalan matkan päässä.

Kotona hoidan 1,5v:tä ja alle nelikiloista vauvaani joka on sydänlapsi ja valvottaa öisin. Minä itken ja murehdin, myös sitä etten pysy tarpeeksi hereillä joka päivä jotta voisin pitää pienet 3v:n ja 4v:n kotona.

Vierailija
97/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä raasu lue näitä hullujen aloituksia. Tilanteesi on tosi raskas. Ihanaa että olette saaneet hoitopaikat edes kahdelle! Et kai ota tosissasi näiden elämästä vieraantuneiden mikkostelijoiden kouhotusta?

kolme aamupäivää viikossa, yhteensä 11h viikossa.

En hakenut heille paikkaa virikkeiden takia, vaan siksi että itse jaksaisin. Kaupunkimme järjestää vain yhtä uskonnotonta kerhoa, jonne ei mahdu kaikki halukkaat, lisäksi kerho on hyvin hankalan matkan päässä.

Kotona hoidan 1,5v:tä ja alle nelikiloista vauvaani joka on sydänlapsi ja valvottaa öisin. Minä itken ja murehdin, myös sitä etten pysy tarpeeksi hereillä joka päivä jotta voisin pitää pienet 3v:n ja 4v:n kotona.

Vierailija
98/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani olivat pikkulapsina lähes tulkoon heitteillä, liikkuivat vapaasti kaveriseurassa ulkona ilman mitään valvontaa, vaikka molemmilla sinänsä oli aikakaudessaan kai ihan hyvät kodit, ts. ruokaa, lämpöä ja kaksi vanhempaa. Eivät toki olleet päiväkodissa, koska sellaisia ei tuolloin ollut.

Ehkä haluattekin takaisin ajan kun lapsia oli niin paljon ettei niistä ehditty huolehtiakaan? Kyllä isänikin on kertonut miten hän ja veljensä patikoivat metsässä kokonaisia päiviä kenenkään heitä huhuilematta? Ei ollut äidillä aikaa katsella missä pojat haahuilivat ja isä oli sodassa... Kaikenlaisia koltosia keksivät, pikkupaukkusia tehtailivat kuulemma. Kumma kun ei näkö mennyt!

Vierailija
99/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosittain, nykyään vain murto-osa tuosta määrästä (alle 20). LApsia tosiaan vahditaan paremmin eli huolehditaan paremmin, enemmän kiinnitetään huomiota erilaisiin riskeihin (ettei penskat tipu kaivoon, jää traktorin alle yms. - kaupungit ovatkin usein turvallisempia ympäristöjä kuin maaseutu).

Vierailija
100/100 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanoisit suoraan niille porho"ystävillesi", mitä heidän ratkaisuistaan ajattelet. Voit aloittaa vaikuttamisen ihan ruohonjuuritasolta. Lakiesityksen hyväksyminen vie niin kauan aikaa, että heidän pilttinsä ovat jo kasvaneet yli 3-vuotiaiksi tai mikä pahinta: "ystäväsi" ehtivät mennä jo takaisin töihin!

Argumenttisihan ovat loistavia:

säästöä ei tosin syntyisi, mutta:

- asia ei mene "järkeesi"

- sinulla ainakin olisi ikävä vanhempia lapsia jos olisivat hoidossa

- parivuotiaiden hoitoon viemisessä on kyse laiskuudesta

Kumma jos eivät näistä ymmärrä toimia samoin kuin sinä!

Sehän oli nimenomaan se, ettei minusta kaikkien tarvitse toimia samalla tavoin, koska säästökään ei käsittääkseni olisi merkittävä, eli omaa napaani tämä tuskin kaivaa. Itse vain ihmettelen miksi joku toimii kuten kirjoitin. Ei ole tarvetta suoraan sanoa sitä kellekään, koska tiedän, miten tunteitaherättävä aihe kyseessä. Ja puhuinkin tuttavista, en "ystävistä".