Mistä johtuu, että useat erikoislääkärit ovat täysin putkiaivoja?
Kommentit (24)
ja tapaa " muutaman" kerran niitä lääkäreitä jotka eivät ole siitä parhaasta/mukavemmasta päästä vaan tutkivat nopeasti oman osa-alueensa ja kiinnostus loppuu siihen, ei se ole kovinkaan mukavaa. Lääkäri joka jaksaa potilaan tilanteen kuunnella ja haluaa yrittää auttaa vaikka ei edes pystyisi/osaisi sitä tehdä, tekee potilaan olon paremmaksi.
nim. muutaman kerran vastaanotoilla hypännyt kotimamma
nimenomaan kokeneet lääkärit ja kokeneet hoitajat ovat kumpikin oman alansa osaajia ja osaavat arvostaa toistensa taitoja ja työpanosta, kumpikin tietäen, että toisen hommaa ei osaisi tehdä ja että toimiva yhteistyö on molempien ja myös potilaan etu. Enpä juuri koskaan ole kuullut puhuttavan "vastapuolesta" hoitajien ja lääkärien välillä, kyllä me samalla puolella ollaan, useimmiten taistellaan kuntatyönantajaa ja huonoja resursseja vastaan ihan yhdessä...
Useimmiten sekä nuoret hoitajat että nuoret lääkärit ovat nimenomaan niitä, jotka ovat omista tiedoistaan ja taidoistaan epävarmoja ja siksi pyrkivät nostamaan omaa häntäänsä toisia nokittamalla. Ehkä vielä hoitajilla tätä näkee enemmän, koska jonkinlainen alemmuuskompleksi monilla on esim. samanikäistä erikoistuvaa (nais)lääkäriä kohtaan; "kyllä mustakin tohon olisi, mitä tuokin luulee tietävänsä, meillä ei ainakaan noin tehdä" jne. jne.
Nimim. kokemusta on (erikoislääkäri, erikoistunut v. 2004)
siihen kuuluu osaavatko lääkärit oman työnsä vai ei?