Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin voinut vajota maan alle neuvolareissulla viimeksi kun poika

Vierailija
09.12.2008 |

3v alkoi kiukuttelemaan lähtiessä ja vaikka miten yritin houkutella ja sitten kun otin pojan kiinni ja kannoin sen eteiseen niin poika huutaa täysiä: "äiti älä pure mua!"

En todella tajua mistä se sen keksi. koskaan ei olla purtu eikä tulis mieleenkään!

Terkkari kuuli varmasti kun hänen huoneensa ovi oli auki.

Mitähän lienee miettinyt...

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lähes kaikki täällä kertovat jonkun hauskan kommelluksen ja heti perään selittelevät, että "eihän meillä toki näin..."?!

Mikä tarve teillä on selitellä jollain keskustelupalstalla juttujanne ja vieläpä juttuja jotka on tulleet lasten suusta? Hohhoijaa, superäitit taas liikkeellä...

Vierailija
22/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli juhlissa sukkahousut hameen kanssa. Poika 3v sitten meni niitä tutkimaan ja ihmettelemään "mitä ovat nämä nuojat (suojat)?. Eli minä en niitä käytä, joten olivat pojalle aivan oudot. Sitten piti tutkia tietysti onko muillakin hameasuisilla nuojat jalassa.

Serkkuni häissä tyttö 4v huokasi ihastuneena "prinsessa ruusunen" kun serkkuni käveli alttaria kohti. Aika ihanaa, kaikki sen kuulivat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö näki ensimmäisen kerran elämässään hunnutetun naisen. Oli vielä se sellainen malli, jossa on vaan reikä silmien kohdalla ja koko muu pää peitetty. Tyttö ihmetteli ISOON ääneen "äiti katso HAAMU". Ja kyseinen "haamu" osasi ilmeisesti suomea kun kääntyi katsomaan meitä.

Vierailija
24/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömme 5-v oli piirtänyt hoidossa perheen kuvan. Itsensä, pikkusiskon ja iskän. Piirtänyt iskän tosi surulliseksi ja kyyneleitäkin ja selittänyt: "Iskä itkee, kun äiti huutaa sille. Äiti huutaa, kun se ei mee leikkimään meidän kanssa".

=)

Vierailija
25/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni, tällöin 3-v muumifani oli juuri katsellut muumeja telkkarissa. Puettiin päälle uloslähtiessä kun huutaa täysiä: "äkkiä karkuun, vittuvatit tulee!" Ja siis tarkoitti hattivatteja. Ei siis silleen ollut nolo tilanne, mutta kyllä meitä aikuisia nauratti.

Huvittavia tilanteita myös 2-v tyttömme kanssa. Kaikki miehet on isiä ja useamman kerran osoitellut kauppakeskuksissa, kato iskä jne...

Vierailija
26/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan saunapimu!

Ja kerran neuvolassa käveli odotustilassa yhden tuolilla istuvan naisen takaa,pysähty,alkoi nauramaan ja huus että "äiti tällä tädillä näkyy pylly!!"

Onneks oli ymmärtäväinen nainen ja naureskellen vaan nosti housujaan paremmin ja totes etteipä taida näkyä enään.

Ja jos pienempänä halus maksaa kaupassa ite,huus lujaan ääneen kassalle mennessä että haluu paskaa. ("joo joo saat maksaa") :D

Vierailija
27/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jostain ihme syystä sana nyrkkeilee taipui muotoon ryyppää. Lapsen isä harrastaa nyrkkeilyä ja tästä lapsi sitten selittikin monessa paikassa ,että isi melkein joka ilta ryyppää/ryypäilee.

Hyvä stä sitten selittää ,että ei kun se tarkoittaa että nyrkkeilee, kun muuten kaikki sanat tuli kuitenkin ihan oikein ja tämäkin ryyppää sana oli niin kaukana sanasta nyrkkeilee.

Vierailija
28/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käväisin luonanne"??????

Nostin pojan lattialta ja kannoin eteiseen niin siinä vaiheessa huusi että "äiti älä pure"

Näiden muiden kertomuksen jälkeen en yhtään ihmettele että lapset vähän kertoilee omiaan... T:ap

Tiedäthän sen itsekin.. käväisin luonanne...

Tulit puristaneeksi lastasi sormilla liiaksi.. siksi huusi että puret..

Vierailija
29/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kaupan kalatiskillä ihmetteli kaloja ja kerroin niiden olevan muikkuja. Poika kysyi suureen ääneen "ai nuuskamuikkujako?" :oD

Vierailija
30/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten kaljaa/siideriä nähdessään sanoi kovaan ääneen oikein venyttäen HYYYYIIIII.. oltiin siis sanottu,että se maistuu pahalta (ainakin lasten mielestä) ja on hyi.. poika sitten osoitteli kaupassa muiden kärryjä ja huusi hyyyiiii aina,jos jollain oli olutta kärryissä,kyllä muuten hävetti sekä niitä toisia ihmisiä että meitä.. ehkä ei ollut paras tapa sanoa alkoholista,että se on hyi..

laitoin stay upit jalkaan ja poika tokaisi,äiti sulla on mummojen housut ;)

moneen otteeseen on myös juuri kassatädin kohdalla sanonut mahdollisimman kovaan ääneen,äiti minä pierasin..

Nyt poika siis 3vuotta.. kyllähän näitä sattuu ja tapahtuu ;)

Vierailija
31/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivoi nenäänsä ja sanoi maista, naapurin tädin kylävierailulla.

Toista naapurin tätiä se aina huutelee, että minne mies meni. Naapurin rouvalla kun on niin möreä ääni.

Viimeksi ravintolassa tyttö myös huusi uhmakmohtauksen aikaan: "Pappa älä töni minua". Kyllä tarjoilijat vähän katsoivat.

Uusin sanonta on: "Kyllä on hullu."

Aivan ihanaa kun on alkanut tulla puhetta. Meillä vasta puhe lähtenyt käyntiin viimeisen kuukauden aikana ja jo tässä ollaan. Pitää alkaa olla varovainen mitä suustaan päästää, ettei ihan kaikkea kopsaa...

Vierailija
32/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussia odotti goottityttö täydessä tällingissä, siis samettia, pitsiä, hienosti laitettu tukka jne. Pysäkille tuli myös äiti sellaisen prinsessaikäisen tytön kanssa, ja tyttö jää katsomaan goottia aika pitkään. Kysyi sitten äidiltä varovasti:"Onko tuo kuningatar?" :) Sitten kysyi saako itsekin pukeutua noin kun on iso :)

Vierailija
33/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu viime kuukausilta oli kun 4v kysyi muiden kuullen "onko äiti meillä tänään ruoka päivä?"

joo on meillä tänään mutta huomenna ette sitten saa ruokaa :)

Vierailija
34/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikapuoli kysyi joskus 7v-ikäisenä, että miksi sä meikkaat joka aamu? Mä sitten selitin, että mulla vaan on sellainen tapa ja mä nyt vaan tykkään siitä. Poika totesi siihen, että "joo, äitikin sanoo että sä olet sellainen hienohelma."

Nuorimmainen 4v suuttui pari viikkoa sitten kauppareissulla ja jäi meistä muista hieman jälkeen kun käveltiin autolle. Lopulta takaa kuului kiukkuinen pikkumiehen karjaisu "Meinaatteko te jättää teidän oman lapsenne tänne?!?!" Kyllä siinä ihmiset katsoivat :)

Vierailija
36/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia sitten, esikoisen ollessa reilut 3v.

Ostan lihatiskiltä jotain, tyttö istuu ostoskärryssä. Kohta kailottaa kovalla äänellä:"Äiti, meidän pitää ostaa myös sitä kullia!" Ja meillä nimitetään rasvatonta maitoa kurriksi, ei silloin vielä ärrä taittunut tytöltä. Olipa herra kauppiaalla hauskaa...

Vierailija
37/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kirjoittele muualla kuin tällä palstalla..

ap

Vierailija
38/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla oli asiaan kuuluvasti juomapullot mukana. Kaveri ei vielä osaa sanoa s- eikä r-kirjaimia. Yleensä janojuomana on vettä, mutta nyt kaveri raportoi takapenkiltä, että tällä kertaa äiti laittoikin pulloon vittuvettä. Meni hetki ennen kuin tajusin että vichy-vettähän siellä... Täytyykin muistaa kertoa tämä kaverin äidille:).

Vierailija
39/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä kai tulee lähes joka päivä arjessa vastaan itse kullakin.

Omista kokemuksista hauskin oli vuosia sitten, kun esikoisella, silloin 2v, oli tapana nyprätä äidin tai isän kyynärpään nahkaa nukahtamisrituaalina. Puhui jo aika hyvin ja ärräkin sorahti ihan mainiosti, mutta sana kyynärpää tapasi lyhentyä puheessa. Siispä kuulostikin aika hauskalta, kun tyttö illalla unisena sopotti äidille, kyynärpäätä nypäräten "äiti, isällä on kyllä isompi kyrpä kun sulla". Onneksi oltiin kotona...

Vierailija
40/88 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oman, vaan vieraan lapsen suusta. Hääpäivänäni tapahtunutta:

Olin käynyt kampaajalla, hiukset laitettuna, huntu päässä, mutta vielä arkivaatteet päällä. Suomenlinnan lautalla vastapäätä istui pikkutyttö, joka hetken aikaa katseli ihmeissään ja lopulta kysyi vieressään istuneelta mieheltä: isi, onko toi ihan oikea prinsessa? Johon isä vastasi, että "joo, on se".

Mulla oli naurussa pitelemistä.