Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Ystäväni vaimo on minusta mustis, vaikka olemme vain kavereita!

Vierailija
23.02.2009 |

Minulla on hyvä miespuolinen ystävä, jota tapaan töissä ja yhteisen harrastuksen parissa. Mitään romanttista tässä ystävyydessä ei ole, mutta nyt miehen vaimo on keksinyt ryhtyä mustasukkaiseksi.

En ole koskaan kuvitellut olevani ystävälleni vaimoa tärkeämpi, ja tietenkin minunkin oma mieheni menee muiden ystävien edelle. Silti ystävilläkin on tärkeä paikkansa. Tämä ystävä on minulle rakas juttukaveri ja tukija.

Eilen ystäväni kertoi, että vaimon mielestä minä vokottelen hänen miestään ja miehen pitäisi ottaa minuun etäisyyttä. Asia selvästi harmittaa häntä, koska hän tietää ettei se ole totta.

Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä puolisonsa ystäviä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä pohdin, että oletko varma, että ystäväsi pistää varmasti sen oman vaimonsa etusijalle? Et tietenkään voi tietää sitä, mitä siellä perheen sisällä tapahtuu, mutta jostakin se mustasukkaisuus kuitenkin tulee. En siis todellakaan sano, että sinulla olisi mitään tekemistä sen kanssa. Mutta ystäväsi saattaa sen hyvinkin aiheuttaa. Jos heidän suhde ei ole hyvä, tai vaimo kokee kokoajan jäävänsä kakkoseksi. Ihan sama kuka/mikä se ykkönen on.

Mutta jos hän on sinulle hyvä ystävä ja kuuntelija/tukija, niin nyt on sinun vuorosi olla hänelle tukija. Tee ystävälle selväksi, että tämän vaimo tuntee nyt syystä tai toisesta sinut uhkaksi ja tämän miehen pitää tehdä asialle jotain. Oletko sinä millään tavalla tekemisissä tämän ystävän vaimon kanssa? Auttaisko sinun keskustelu tämän vaimon kanssa?

Luulen siis, etti tässä ole kyse siitä, ettei tämä vaimo hyväksy ystävyyttänne vaan hän ei jostain syystä tiedä, että mitkä ovat miehen tarkoitusperät asiassa. Oletko sinä varma, ettei tämä ystävä ole edes vähän ihastunut sinuun? Oletteko olleet kauan ystäviä, onko tämä mustasukkaisuus tullut paljon myöhemmin kuvaan mukaan?

Vierailija
62/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua huolestuttaa nuo lukuisat muka-parisuhteessa elävät, joiden puolisoila ei ole mitään sananvaltaa heidän tekemisiinsä ja menemisiinsä. Kun nämä ihmiset joskus kokisivat todellisen rakkauden, niin he oppisivat ehkä myös tuntemaan joskus mustasukkaisuutta.

Ihan tiedoksi joillekin: Mustasukkaisuus ei ole pelkästään paha tunne. Mustasukkaisuutta on olemassa myös terveellä tavalla, eikä kaikki mustasukkaisuus ole heti automaattisesti sairaalloista rajoittavaa mustasukkaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus siis nuorena. Oli sinkkumies ja me nähtiin silloin tällöin sattumalta baareissa. Tultiin hyvin toimeen ja oli hauskaa. Ei mitään säpinää tai vastaavaa. Puhuttiin kaikesta mahdollisesta ja hassuteltiin, käytiin tanssimassa ja tarjoiltiin toisillemme mitä ihmeellisimpiä drinkkejä. Oltiin van kavereita.

Sit tää mies alkoi seurustelemaan. Tapasin sitten heidät kerran baarissa. Mies esitteli mut ja juteltiin. Kun mies meni vessaan, niin tää tyttöystävä sanoi mulle, että on ollut tosi mustasukkainen minusta, kun x on puhunut paljon minusta. Totesi, että nyt kun on tavannut, niin hänellä on hyvä olo, eikä oo yhtään mustis :). Eikä muuten ollut. Nähtiin usein jossain joko molempien tai pariskunnan toisen osapuolen kanssa, ystävyys säilyi ja ystävystyin sen tyttöystävänkin kanssa.

Se mustasukkaisuus tulee usein aiheesta - ja jos on aiheetonta, niin se tulee usein siitä, ettei tunne sitä toista osapuolta. Mun mielestäni paras konsti on tutustua. Jos teillä ei oikeesti ole mitään sen ystävän kanssa, niin kyllä se vaimo sen näkee. Ja valitettavasti näkee senkin, jos on jotain "pelättävää".

Jos sun ystäväsi on sulle tosi ystävä, niin sen sijaan, että päivittelet vaimon mustasukkaisuutta, sä voit sen hälventää omilla toimillasi. Sinä et tiedä, mitä siellä kotona tapahtuu ja miehet ei aina älyä. Mies voi tosiaankin omilla puheillaan ja toimillaan ruokkia sitä vaimon mustasukkaisuutta ja epävarmuutta.

Vierailija
64/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan ihmeissäni kuinka paljon negatiivista palautetta oot ap saanut, heti oot muka varmasti ihastunut kaveriisi ja ihankuin se että mies harrastaa 2 kertaa viikossa tarkoittaisi sitä että hän ei halua viettää aikaa vaimonsa kanssa :-S Täytyyhän nyt parisuhteessa elävilläkin olla omia harrastuksia eikä tarvii 7päivää viikossa vierekkäin nyhjätä! Musta 2kertaa/viikko ei edes ole mitenkään paljon, ja kuulemma vaimollakin on omat harrastukset, joten miksei miehelläkin saisi olla.

Sun ap kannattais varmaan tutustua kaverisi vaimoon paremmin jotta hän näkis millainen olet, jos ette siis jo tunne hyvin toisianne, ja ehkä vaimo sit tajuis että ootte vain kavereita!

Tietty ystävyydestä voi kehittyä jotain muutakin, mutta ei niin välttämättä käy! Eihän kaikki ihmiset ole toisistaan seksuaalisesti kiinostuneita!! Itselleni sinänsä tuttu tilanne sillä itselleni kehittyi suhde kaveirin kanssa, mutta mulla on myös monia miespuolisia kavereita joista en todellakaan ole kiinnostunut muuten kuin kaverimielessä eivätkä hekään ole kiinnostuneet musta.

Vierailija
65/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisin uskottu olisi joku mies jonka kanssa vaimo viettää päivät ja illat.

Vierailija
66/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen vaimo kävis harrastamassa kaksi kertaa viikossa aina jonkun miehen kanssa, ihan vaan kaverina, ja olis samalla tälle miehelle tukija ja kuuntelija?

Vierailija
67/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon myös ollut joidenkin miesten ystävä, just sellasten jotka ei sytytä mua YHTÄÄN sillä tavalla. No eikös sitten jossakin vaiheessa ole käynyt niin, et ne onkin ollut kiinnostuneita musta muutenkin. Surullista.

Tää on jopa jättänyt muhun pienen varauksen miehiä kohtaan:( En voi enää luottaa, etteivätkö katsois myös "sillä tavalla".

Ja siis itse olen ihan normaalin näköinen "naapurin tyttö". En mikään malli. Et siitä ei ole kiinni.

Vierailija
68/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä miesvaltaisella alalla ja miespuolisia työkavereita on siis paljon. Osan kanssa olen tullut hyvin juttuun kavereina ja jopa illanvietoissa ym. olemme yhdessä käyneet. Kuitenkin jossain humalan vaiheessa heiltä on tullut ties mitä tunnustuksia ("sä olisit ollut just mun unelmanainen"). Eivät siis ole jättämässä vaimojaan tai tyttöystäviään, vaan toteavat vaan rehellisyyden nimissä tuntemuksiaan. Tästä syystä en tapaa työkavereitani vapaa-ajalla, koska en halua sekoittaa uraani ihastuviin ukkoihin, joista osa mahdollisesti on esimiesasemassakin.

Että sellaista.

Onko ap:lla muita ystäviä vai onko tämä mies ainoa?

Vierailija
69/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan luonnollista. Silti voi olla ystävä, eikä ihastuminen tarkoita pettämistä.

Ihme käsityksiä teillä - ihan kuin elämässä olisi vain kaksi väriä: musta ja valkoinen.

Vierailija
70/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on ap:n suhde tähän vaimoon? Siihen ei ole tainnut tulla selvitystä. Onko ap tavannut vaimon? Miten synkkaa vaimon kanssa, jos on tavannut? Ja mites ap:n mies? Mitä hän tykkää? Ja millainen on ap:n suhde omaan mieheensä? Onko kysessä vakituinen suhde, lapsia jne. Oletteko kaikki neljä tavanneet?

Kaikki vaikuttaa.

Vierailija
71/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mun mielestä mitään väärää - riippumatta sukupuolesta.

YDINKYSYMYS on tässä:

Antaako tämä kaveruussuhde henkisesti enemmän joko ap:lle tai hänen miespuoliselle kaverilleen kuin suhde oman puolison kanssa? Onko oma puoliso molemmille osapuolille se RAKKAIN tukija ja kuuntelija? Vai tämä toinen osapuoli? Jos vastaus on kyllä, asiasta on syytä olla huolissaan.

Ja jos kyseessä on pikkulapsiperhe niin mielestäni 2 iltaa viikossa omaan harrastukseen on kyllä paljon!

Vierailija
72/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä usko, että vaimo on mustasukkainen vain siksi, että on niin suvaitsematon ja heikkohermoinen. Todennököisempää kuitenkin on, että mies käyttäytyy jotenkin niin, että antaa vaimolleen syytä olla mustasukkainen.

Edellä on jo tullutkin mielipiteitä, että paljon yhdessä vietetty aika voi olla syynä. Ja se on ihan hyvä syy. Tai sitten vaimo on huomannut, että ystävyys menee parisuhteen edelle puheissa tai toimissa. Tai mies puhuu ystävästään ylistävämmin kuin omasta vaimostaan. Tai vaimolla on vaikeaa tai sairautta tai muuta, eikä mies ole silti ollut valmis joustamaan harrastuksestaan edes väliaikaisesti. Tai jotain muuta.

On monta tapaa, miten mies on toimillaan voinut synnyttää vaimon mustasukkaisuuden. Tuskin vaimo tunteensa ihan tyhjästä nyhjäisee, vaan jotainhan niiden syntymisen takana on oltava.

Vierailija
73/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona kiljuu koliikkivauva, ja miehen on silti päästävä poikien viikonloppureissuun. Vituttaa, vaikka ihan vain miesseurasta on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme