Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Ystäväni vaimo on minusta mustis, vaikka olemme vain kavereita!

Vierailija
23.02.2009 |

Minulla on hyvä miespuolinen ystävä, jota tapaan töissä ja yhteisen harrastuksen parissa. Mitään romanttista tässä ystävyydessä ei ole, mutta nyt miehen vaimo on keksinyt ryhtyä mustasukkaiseksi.

En ole koskaan kuvitellut olevani ystävälleni vaimoa tärkeämpi, ja tietenkin minunkin oma mieheni menee muiden ystävien edelle. Silti ystävilläkin on tärkeä paikkansa. Tämä ystävä on minulle rakas juttukaveri ja tukija.

Eilen ystäväni kertoi, että vaimon mielestä minä vokottelen hänen miestään ja miehen pitäisi ottaa minuun etäisyyttä. Asia selvästi harmittaa häntä, koska hän tietää ettei se ole totta.

Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä puolisonsa ystäviä?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen läheisin ystävä ja työkaveri on nainen. Kaunis, nuorehko ja älykäs. Minun ystävilleni on jotenkin kovin mahdoton ajatus että tämä asia on minulle ok. Miksi ei olisi? Olen tavannut tuon naisen useasti ja hän todella on erittäin mukava. Hän on käynyt miehineen ja lapsineen meillä ja me heillä. Joka tapauksessa jos vaikkapa joku työkaveri kuulee tästä, niin heti varoitellaan minua suhteesta (siis että miehellä ja sillä naisella on suhde). Ja kaiken huipuksi he jopa käyvät usein työmatkoilla yhdessä. Eikö ole kamalaa? En minä usko mieheni pettävän minua reissuillansa "Pekan" kanssa niin miksi sitten "Pirkon"?

Vierailija
22/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä kanssasi.

Mies ja nainen voivat todellakin olla vain ystäviä. Varmaan useimmissa ystävyyssuhteissa on ainakin alussa pientä värinää, mutta ei se mitenkään sulje pois aitoa ystävyyttä. Totta kai minäkin tiedostan ystäväni olevan mies, mutta käsi sydämellä voi vakuuttaa, etten odota hänestä mitään muuta enkä ole häneen ihastunut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nekin jotka pettävät tai haluaisivat pettää väittävät olevansa vain ystäviä.

Mutta ainahan vaimo on väärässä...

Vierailija
24/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimon toiveet ja tunteet.

Minusta tuollainen mustasukkaisuus on hyvin teiniä ja kielii ihmisen omasta epävarmuudesta. Jos siippa pettää, sitä ei voi ehkäistä nalkuttamalla ja kyttäämällä kumminkaan. Ei se siipan harrastuskaveri ole vaimolta poissa, koska mies joka tapauksessa kävisi harrastuksessaan.

Vierailija
25/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos puolison tunteet ja toiveet menisivät aina ykkössijalle, niin joidenkin olisi käytännössä mahdotonta tehdä yhtään mitään. Tunteet ja toiveet kun voivat joskus olla erittäin itsekkäitä.

Vierailija
26/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten se vaimon mustasukkaisuus ESTÄÄ miestä, jos tämä haluaa pettää? Ei estä, voi jopa vain yllyttää miestä huomaamaan, että itse asiassa se Maijahan onkin aika vetävä nainen.

Joten mustasukkaisuus on hyödytöntä.

Ja jos vaimo oikeasti haluaa saada selville, pettääkö mies vai ei, ei kannata epäluulojaan sanoa ääneen, pettävä puolisohan vain kävisi aiempaa varovaisemmaksi...

Kaikki nekin jotka pettävät tai haluaisivat pettää väittävät olevansa vain ystäviä.

Vierailija
27/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten se vaimon mustasukkaisuus ESTÄÄ miestä, jos tämä haluaa pettää? Ei estä, voi jopa vain yllyttää miestä huomaamaan, että itse asiassa se Maijahan onkin aika vetävä nainen.

Joten mustasukkaisuus on hyödytöntä.

Ja jos vaimo oikeasti haluaa saada selville, pettääkö mies vai ei, ei kannata epäluulojaan sanoa ääneen, pettävä puolisohan vain kävisi aiempaa varovaisemmaksi...

Vierailija
28/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltään ihan mitä vaan, ja miehen on nöyrästi toteltava, koska se nyt vaan sattuu olemaan vaimon toive...? Vaimo polkee jalkaa maahan kuin uhmaikäinen tenava ja vaatii miestä valitsemaan "joko harrastus tai minä!"

Ei hitsi, ei tuo ole aikuisten tapa toimia. Eri asia olisi, jos mies todellakin pettäisi vaimoaan - silloin voisi vaatia tätä tekemään valintansa. Mutta siihen asti mies on syytön kunnes toisin todistetaan - eikä puolison elämää voi syyttä lähteä rajoittamaan vain epäluulon perusteella.

Mieshän harrastaisi joka tapauksessa jotain, joten kyse ei nyt ole harrastuksesta, vaan siitä, että siellä harrastuksessa on läsnä myös ap ja siitä, että ap on miehelle tärkeä kaveri.

vaimon toiveet ja tunteet.

Minusta tuollainen mustasukkaisuus on hyvin teiniä ja kielii ihmisen omasta epävarmuudesta. Jos siippa pettää, sitä ei voi ehkäistä nalkuttamalla ja kyttäämällä kumminkaan. Ei se siipan harrastuskaveri ole vaimolta poissa, koska mies joka tapauksessa kävisi harrastuksessaan.

Vierailija
29/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan rakkausliitossa niin silloin vaimon eikä miehen ei tarvitse polkea jalkaa ja vaatia että puoliso haluaa viettää aikaa hänenkin kanssaan eikä vaan työkaverin vaan se on itsestäänselvyys.

Vierailija
30/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä perustuu puhtaasti omiin kokemuksiini vuosien varrella. Olen ollut "mukava" kaverille useille miespuolisille kollegoille/tutuille. Harmittavan usein, sanotaanko 9/10 heistä jossain vaiheessa haluaa enemmän kuin "ystävyyttä". Eikä sen jälkeen enää ole paluuta takaisin "ystävyyteen "

Olemme tästä mieheni kanssa usein jutelleet, ja hänen vastauksensa tähän on ollut - en minä tarvitse naispuolisia ystäviä, jos niin kokisin, olisin kiinnostunut tästä naisesta jollain "muulla tavalla".

Itse voisin hyvinkin ( ja varmaan moni muukin nainen tällä palstalla) olla "ystävä" miehelle, mutta toisinpäin se ei oikein tunnu onnistuvan.

Vierailija
31/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viettää kaiken aikansa poissa kotoa, on oma vikanne jos mies pettää.

Vierailija
32/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että hän on ap:lle rakas juttukaveri ja tukija... !!

Vierailija
33/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo saa esittää eikä niitä pidä myöskään noudattaa.

Mieshän on viisi iltaa kotonaan ja kahtena iltana harrastaa - eikä harrastus mihinkään katoaisi, vaikka mies ei siellä tapaisikaan ap:tä. Kyse siis ei ole siitä, haluaako mies viettää aikaansa vaimonsa kanssa.

Rakkaus ei rajoita, vaan avaa rajoja, sanotaan runossa. Ja niin se kuulkaa on... niin miehellä kuin naisellakin pitää olla myös omaa, puolisosta erillistä elämää, ei se symbioosivaihe kestä parisuhteessa pitkään.

Jos ollaan rakkausliitossa niin silloin vaimon eikä miehen ei tarvitse polkea jalkaa ja vaatia että puoliso haluaa viettää aikaa hänenkin kanssaan eikä vaan työkaverin vaan se on itsestäänselvyys.

Vierailija
34/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niinkin, että kaikenlaisia tunteita voi kehittyä, jos hirmusesti ollaan yhdessä ja uskoudutaan toiselle. Minusta tässä ap:n jutussa on omituista -

ja siksi ymmärrän vaimon mustasukkaisuudenkin - on se, että mies ei ole vaimolleen lojaali. Eli se, että mies on heti rientänyt kertomaan ap:lle, että

"mun vaimo on mustasukkainen sinulle".

Ehkäpä miehen vaimo onkin vähän epävarma ihminen itsestään. Ja siksi

on helposti mustasukkainen. Mutta asiaa ei takuulla auta, että mies rientää sitten puimaan tätä vaimonsa heikkoa puolta "rakkaan ystävänsä ja tukijansa" kanssa. Mitä mies kuvitteli saavuttavansa kertomalla tämän mustasukkaisuus

jutun ap:lle?

Vierailija
35/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeehän sen siitäkin, että on kertonut vaimon mustasukkaisuudesta työkaverilleen. Sellaiset asiat puidaan kotona.

Vierailija
36/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin näin kahdesta miespuolisesta ystävästäni.

Eikö ystävä saa olla tärkeä?

Vierailija
37/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missä vaiheessa se tukeminen tulee kuvioon? Ei siellä harrastuksen tiimellyksessä varmaan kauhean henk. koht. asioista keskustella? Tämä tapahtunee muualla?

vaimo saa esittää eikä niitä pidä myöskään noudattaa.

Mieshän on viisi iltaa kotonaan ja kahtena iltana harrastaa - eikä harrastus mihinkään katoaisi, vaikka mies ei siellä tapaisikaan ap:tä. Kyse siis ei ole siitä, haluaako mies viettää aikaansa vaimonsa kanssa.

Rakkaus ei rajoita, vaan avaa rajoja, sanotaan runossa. Ja niin se kuulkaa on... niin miehellä kuin naisellakin pitää olla myös omaa, puolisosta erillistä elämää, ei se symbioosivaihe kestä parisuhteessa pitkään.

Vierailija
39/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttelemään pitkäaikaista ystäväänsä, niin ONHAN se nyt jotenkin ystävälle selitettävä!

. Minusta tässä ap:n jutussa on omituista -

ja siksi ymmärrän vaimon mustasukkaisuudenkin - on se, että mies ei ole vaimolleen lojaali. Eli se, että mies on heti rientänyt kertomaan ap:lle, että

"mun vaimo on mustasukkainen sinulle".

Ehkäpä miehen vaimo onkin vähän epävarma ihminen itsestään. Ja siksi

on helposti mustasukkainen. Mutta asiaa ei takuulla auta, että mies rientää sitten puimaan tätä vaimonsa heikkoa puolta "rakkaan ystävänsä ja tukijansa" kanssa. Mitä mies kuvitteli saavuttavansa kertomalla tämän mustasukkaisuus

jutun ap:lle?

Vierailija
40/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on kyse siitä, haluaako viettää aikaa vaimon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän