Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Ystäväni vaimo on minusta mustis, vaikka olemme vain kavereita!

Vierailija
23.02.2009 |

Minulla on hyvä miespuolinen ystävä, jota tapaan töissä ja yhteisen harrastuksen parissa. Mitään romanttista tässä ystävyydessä ei ole, mutta nyt miehen vaimo on keksinyt ryhtyä mustasukkaiseksi.

En ole koskaan kuvitellut olevani ystävälleni vaimoa tärkeämpi, ja tietenkin minunkin oma mieheni menee muiden ystävien edelle. Silti ystävilläkin on tärkeä paikkansa. Tämä ystävä on minulle rakas juttukaveri ja tukija.

Eilen ystäväni kertoi, että vaimon mielestä minä vokottelen hänen miestään ja miehen pitäisi ottaa minuun etäisyyttä. Asia selvästi harmittaa häntä, koska hän tietää ettei se ole totta.

Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä puolisonsa ystäviä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menoistaan ja kavereistaan vaimolleen niin miksi hän olisi tilivelvollinen harrastuskaverilleen?

välttelemään pitkäaikaista ystäväänsä, niin ONHAN se nyt jotenkin ystävälle selitettävä!

Vierailija
42/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla niinkin, ettei vaimo ole oikeasti mustasukkainen, hän ei vain pidä sinusta ja toivoo, että miehensä ei olisi niin paljon tekemisissä ihmisen kanssa, joka on hänestä vastenmielinen. Vaimon on ok olla jossain määrin mustasukkainen (sehän voi imarrellakin miestä - ei ole välttämättä pelkästään negatiivinen asia), mutta jos suoraan sanoisi, etttä "se sun kaveris Pirkko on kyllä pirun ärsyttävä eukko", niin siitä nousisi ukolla karvat pahemmin pystyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästäkin ketjusta näkee, ap on aivan oikeassa. Osa naisista ei voi uskoa, että miehet ja naiset voivat olla "vain" ystäviä.

Tottakai voi olla. Mutta aina jos joku asia nyppii ei kysymys ole mustasukkaisuudesta.

Niin kuitenkin on. Vaikka ystävyyssuhteessa olisikin ollut jossain vaiheessa hiukan seksuaalista värinää (aina ei siis ole, mutta vaikka olisikin), olennaista on se, miten suhde käytännössä toimii. Jos ollaan kavereita, harrastetaan samaa asiaa, niin MISTÄ siinä on syytä olla mustasukkainen?!.

AIKA, pienten lasten isä viettää aikaa mielummin harrastustensa ja ystäviensä kanssa kuin perheensä kanssa. Miehelle on helpompi tulkita että on kysymys mustasukkaisuudesta kuin ajasta mikä on pois perheeltä, lapsilta ja vaimolta.

Perhe ja lapset on itsestään selvyys johon ei tarvitse investoida niinkuin ystävyyssuhteisiin ja harrastuksiin.

Minusta tuollainen mustasukkaisuus on hyvin teiniä ja kielii ihmisen omasta epävarmuudesta. Jos siippa pettää, sitä ei voi ehkäistä nalkuttamalla ja kyttäämällä kumminkaan. Ei se siipan harrastuskaveri ole vaimolta poissa, koska mies joka tapauksessa kävisi harrastuksessaan.

Minusta taas ap:n kaveri kuulosti tosi teiniltä isäksi ja aviomieheksi. Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Se ei tarkoita että ei voi harrastaa ollenkaan vaan sitä että sillä isänkin 'omalla ajalla' on rajansa kun lapset on pieniä.

Vierailija
44/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vaimolleen epälojaali näkeehän sen siitäkin, että on kertonut vaimon mustasukkaisuudesta työkaverilleen. Sellaiset asiat puidaan kotona.

Eihän kukaan nainenkaan kerro parhaalle ystävälleen parisuhteeseensa liittyviä asioita. Tuo vaimokaan ei varmasti ole ystävättärelleen manaillut miehensä käytöstä.

Vierailija
45/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en kyllä kauhean hyvällä katsoisi jos miluummin viettäisi aikaa kaverin, kuin perheensä kanssa. Ei siinä ole edes sukupuolella väliä. Olisin kyllä mustis, jo miespuolisillekkin kavereille. Asiaa vain nyt pahentaa se, että olet ap nainen.

Mielestäni perheellinen mies laittaa vaimonsa ja lapsensa etusikjalle, eikä kavereita, oli ne sitten miehiä tai naisia. Joten tosta kyllä voisi ajatella, ettei tosiaan halua viettää aikaa vaimonsa vaan sinun kanssa.

Vierailija
46/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaverin vaimo EI ollut kieltänyt miestään harrastamasta, vaan nimenomaan olemasta tekemisissä ap:n kanssa.

[Minusta taas ap:n kaveri kuulosti tosi teiniltä isäksi ja aviomieheksi. Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Se ei tarkoita että ei voi harrastaa ollenkaan vaan sitä että sillä isänkin 'omalla ajalla' on rajansa kun lapset on pieniä.

Vierailija
47/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on velvollinen kertomaan menoistaan, kuten vaimokin. Se on perheen toimivuuden kannalta olennaista, että menoista sovitaan ja ne kerrotaan. Mutta se on eri asia kuin se, voiko puoliso kieltää toista esim. harrastuksista vain mustasukkaisuuttaan.

Tässä nyt ei ollut kyse siitä, että mies kysyisi ap:ltä lupaa tms., vaan siitä, että hän kertoo muuttuneelle käytökselleen syyn. Eihän ketään aleta vältellä ja kaihtaa ja anneta tämän luulla, että vika on hänessä. Näin on reilua ja avointa.

EPÄLOJAALIA sen sijaan olisi, jos mies pyytäisi ap:tä salaamaan ja peittelemään ystävyyssuhteen jatkumista tai jos mies haukkuisi ja panettelisi vaimoaan ap:lle.

Miksi ihmeessä miehen pitäisi salata lojaaliuden nimissä se, jos vaimo syyttä suotta häntä kieltää olemasta tekemisissä kaverinsa kanssa? No joo, itse en tottelisi moista kieltoa, enkä myöskään kertoisi - koska minusta puolisolla ei ole oikeutta tuollaisia pyytää (jos ap:n kertomus pitää paikkansa, eikä minkäänlaista flirttiä, saati pahempaa, ole todellakaan tapahtunut), MUTTA jos mies aikoo ottaa etäisyyttä vaimoaan hyvitelläkseen, niin minusta ainoa reilu tapa toimia on kertoa syy siihen.

menoistaan ja kavereistaan vaimolleen niin miksi hän olisi tilivelvollinen harrastuskaverilleen?

välttelemään pitkäaikaista ystäväänsä, niin ONHAN se nyt jotenkin ystävälle selitettävä!

Vierailija
48/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei vietä enää aikaa harrastuskaverinsa kanssa niin hänen on selitettävä se harrastuskaverilleen jottei harrastuskaverille tule paha mieli, mutta jos vaimolle tulee paha mieli siitä että mies ei välitä viettää aikaa hänen kanssaan niin vaimon on se vaan nieltävä, koska vaimon on se nieltävä.

Vierailija
49/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap-tä selkeästi tilanne imartelee. Ja olet ihastunut. Kyllä minäkin voin toki väittää, että mulla saa olla miespuolisia ystäviä ja se on ihan viatonta.. Mutta mistä kummasta mä kuitenkaan tietäisin mitä se mies sisimmässään ajattelee.. Ja kun on petturimiehiä tarpeeksi tavannut, ja nähnyt miten jotkut eivät pääse yli existään.. En kyllä luottaisi jos mies viettäisi aikaa jonkun toisen naisen kanssa. Ja mistä pirusta sen naisen ajatukset tietää... Kun tuo mies purkaa parisuhteen ongelmia toiselle naiselle, epäilen ettei tämä nainen asetu puolustamaan naista, vaan säälittelee miestä ja mollaa vaimoa, vaikka itse toimisi tilanteessa ihan samoin..

Ja vaikka olisi satavarma että seksiä ei harrastettaisi, en silti katselisi sitä, että mies purkaa syvimpiä tuntojaan jollekin toiselle naiselle, eikä puhu minun kanssani, jos jokin mättää.

Vierailija
50/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aina kuvitellaan seksiä naisen ja miehen välillä. Minun miehelläni ei ole naispuolisia ystäviä mutta lukuisia työkavereita kyllä ja yhteisiä pikkujouluja yms. saunailtoja..en tiedä kuinka näihin naiset osallistuvat mutta minua se ei kiinnosta, enhän kysele kuinka moni mieskään näissä on osallisena. Ehkä voin kysyä, että oliko porukkaa..tjtn.

Jos puoliso pettää niin silloin se pettää mutta tuskin juuri sen ystävän kanssa, ehkä hän sille ystävälleen avautuu tästä pettämisestä -siinä kaikki.

Eikä sitä pettämistä voi estää, ehkä pahentaa vain tilannetta epäilemällä puolisoaan. Suhteessa on vakavasti jotain pielessä jos mennään epäilemään toisen tekemisiä, miksi epäillään? Olisi kamalaa olla syyttömänä jatkuvan syytöksen alla. Kuvitelkaa, että käyt itse hyvän ystävän kanssa keilaamassa ja saat siitä aina kauheat paheksunnat ennen ja jälkeen. Kun itse saisit siitä kuitenkin hyvän olon.. Pidemmän päälle mitä tekisit? Minä tuskin jättäisin sitä ystävää, ehkä miettisin onko avioliittoni ihan terveellä pohjalla..

Minusta on suuri rikkaus jos saa olla hyvä ystävä miehelle tai mies naiselle ja tämän hyväksyisin kyllä omalta puolisoltanikin.

Toivon että ap ja ystävä löytää sen ystävän puolisolle jonkun vakuuttavan keinon ettei hänen tarvitse turhaan miettiä, ei sekään kivaa hänelle ole. Ehkä otatte hänet joskus mukaan vaikkei hän tästä harrastuksesta niin välitä tai ehkä pyydätte hänet tutustumis mielessä syömään/kahville tai jotain.. ettei jää epäselvyyksiä..

Vierailija
51/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ketjun kokonaan?

On luonnollista että, paljon mielumminhan siitä syyttää vaimoa kuin katsoisi peiliin ja miettisi omaa käytöstään.

Nykyajan elämässä tuntuu että moni lähi-isä ehtii nähdä lapsiaan todella harvoin. Harrastukset ja ystävät ovat tärkeämpiä kuin oma perhe, lapset vaimosta nyt puhumattakaan.

Vierailija
52/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso pettää niin silloin se pettää mutta tuskin juuri sen ystävän kanssa, ehkä hän sille ystävälleen avautuu tästä pettämisestä -siinä kaikki...

Vierailija
53/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ystävyys voi muuttua rakkaudeksi. Itsekin pysyttelisin poissa tilanteista joissa voisi tulla kiusauksia. Vuosien saatossa ystävyys syvenee.. Kunnes huomataan että se oma puoliso onkin aika vieras.. Mielestäni suhteessa olisi syytä sen oman puolison olla se paras ystävä.

Vierailija
54/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi selittää paljon.

Vierailija
55/73 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni on myös naispuolinen ystävä. Aluksi oli ihan ok, mutta jossain vaiheessa homma muuttui siihen, että mies höösäsi sen kanssa koko ajan jotain. Heti, ku se ystävä tarvii vähänkin apua, niin mies oli pääkolmantena jalkana juoksemassa auttamaan ja minä jään kotiin lapsen kanssa. Jos olemme kaikki yhdessä samassa paikassa, niin tämä nainen ja mies vain höpöttää omia juttujaan, joista itse en mitään ymmärrä.

Ei varmaan ole vaikea ymmärtää miksi en kyseisestä naisesta pidä!

Vierailija
56/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat....Toivottavasti ette siirrä omia fobioitanne lapsiinne...Pelottavaa.

Ei toista voi omistaa. Mun mielestä jokainen täällä huolehtii omista asioistaan. Minä olen ainakin valinnut oman mieheni sen perusteella, että arvomaailmamme sopivat yhteen. Minun ei siis tarvitse olla mustasukkainen jne, koska mieheni arvostaa samoja asioita kuin minä.

Ehkä ap:n tapauksessa tuon vaimon olisi kannattanut miettiä tarkkaan ennen kuin avasi suunsa. Jos olisin hänen miehensä, en antaisi mokoman hyppiä nenille.

Vierailija
57/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minä olisin se vaimo.

mies viettää paljon aikaa harastuksessaan, ja siellä käy myös nainen, josta mieheni puhui suhteemme alkuaikoina kohtuutoman paljon.

Siis kun se pirkko pyysi HÄNTÄ jämään vastuuseen kun lähti käymään kahvilla, ja pirkko teki sitä ja sanoi tätä ja pyysi HÄNTÄ auttamaan jossain jutussa...

Sain jo silloin raivarin että sen pirkon takiako siellä käyt kun siitä pitää kokoajan puhua. (pirkko sattuu olemaan erittäin kaunis nainen)

No, mies edellen harrastaa, mutta raivarini takia valehtelee, ettei ole nähnyt pirkkoa siellä. Siten kuulen jostain muualta että pirkko olikin siellä, vaikka siippani väitti ettei ollut. Arvatkaa sainko taas raivarin...

Vierailija
58/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se edes kelpaisi kaikille. Ja vaikka joku sitä vokottelisikin, niin siitä vaan. Saisipa mies enemmän hyvää oloa itselleen.

Vierailija
59/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni ei ole tarkoitus vokotella kavereidensa miehiä sänkyyn tms mutta hän haluaa aina vain ja ainoastaan kuulla sen lauseen "oot kyllä kuuma pimu mutta kun seurustelen..."

Siitä hän saa tyydytyksen ja itsetunto nousee kun kuulee että on seksikäs tms ja käsi sydämellä väittää, ettei ikinä maailmassa tekisi rakkaille ystävilleen noin paskaista temppua, että vonkaisi miestä. Noo, tämä nainen on eri ihminen humalassa-oli pakottanut kaikki varatut miehet räsypokkaan ja riisui ihan mielellään ja sai miehet kihelmöimään kun näytteli kauniita rintojaan ja TIETYSTI tämä kaikki vain omien sanojensa mukaan ystävänä ja huumorimielellä ja että miten VOIMMEKAAN kuvitella muuta???!!! :O

Vierailija
60/73 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kiusaa tahallaan, muuten toki tuntisi vaimon ja pyytäisi tätä mukaan edes muodon vuoksi. Taitaa ap nauttia tilanteesta kun hänestä ollaan mustis ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme