Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsen kavereita tukistaa??

Vierailija
23.02.2009 |

.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi ei saa tehdä virheitä, mutta aikuinen saa tehdä vaikka sellaisen virheen, että käyttää väkivaltaa? Kun pitäähän sitä nyt ymmärtää.

Vierailija
2/54 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vieraisiin aikuisiin. Ja moraali vähän vaihtelee. Jossain Texasissa saa lain mukaan vaikka ampua varkaan omalle pihalle, ja vaikka en sellaista missään tapauksessa hyväksykään, en ymmärrä vanhempaa, jonka lapsi on jäänyt kiinni varastelusta ja tupakoinnista kaverin luona, ei tunnu pitävän lapsen toimintaa vakavana, vaan jonain normaalina vaiheena.

Eli lapsi ei saa tehdä virheitä, mutta aikuinen saa tehdä vaikka sellaisen virheen, että käyttää väkivaltaa? Kun pitäähän sitä nyt ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aikuinen TUKISTI lasta ja samalla osoitti täydellisen kypsymättömyytensä. Tupakointi ja varastaminen ovat ilman muuta vakavia asioita ja niihin ON puututtava tiukasti ja heti. Aikuisen tehtävä tilanteessa on selvittää asia aikuisen tavoin, ei heittäytymällä lasten tasolle ja tukistamalla. Oli sitten kyse omista tai muiden lapsista. Parasta tupakoimattomuuskasvatusta on olla itse esimerkkinä, tupakoivien vanhempien lapset alkavat itsekin tupakoimaan suuremmalla todennäköisyydellä.

Niin, ja laki kieltää myös tukistamisen ja fyysinen väkivalta on rikosoikeudellisesti tuomittavaa!

Vierailija
4/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli jäänyt tupakanpoltosta kiinni kaverin luona ja kaverin äiti oli tukistanut ja antanut porttikiellon vähäksi aikaa.

En oikein tiedä mitä ajatella koska olen kuitenkin pitänyt tästä tukistajasta ihmisenä.

Vierailija
5/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan; eikä omiakaan!

Meikäinen ainakin kilahtaisi ja kunnolla jos omiin lapsiini joku

aikuinen kävisi käsiksi..

Vierailija
6/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rankaisu oli kaiketi aiheellinen. Oliko myös lapsen kaveri poltellut?

Vierailija
7/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun et ole pystynyt pitämään huolta missä sun lapsesi liikkuu ja kenen kanssa. Tukistaminen on väärin, mutta tässä tapauksessa se parhaimmillaan säikäytti sun lapsen ja sai sen järkiinsä.

Vierailija
8/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä tilanne oli kuitenkin niin vakava, että itse antaisin asian olla. Parempi puuttua vaikka noinkin kuin ei ollenkaan. Kun aikaa vähän kuluu ja tilanne rauhoittuu, voisit yrittää jutella asiasta kys. äidin kanssa.

Vierailija
9/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä kaverin äiti on oikeassa, että on pitänyt kuria kotonaan. minkä ikäinen lapsesi on?

varmaan keskustelet itsekin lapsesi kanssa tupakanpoltosta.

ehkä omien ajatusten selkiyttämiseksi ja kuullaksesi kaverin äidin kannan, kenties teidän vanhempienkin kannattaisi jutella mitä tapahtui. ja sopia miten jatkossa toimitte, jos vastaavaa vielä tapahtuu. voit tässä kohtaa sanoa esim. että lastasi saa komentaa ja pitää kurissa, mutta tukistaa tai fyysisesti ei saa kajota. tai mitä mieltä sit itse oletkin, voit tuoda sen esiin.

yhteisten pelisääntöjen luominen kaverin vanhempien kanssa voisi sikälikin olla hyvä juttu, että tiedät sit miten suhtautua tähän kaveriin jos sama olisikin teidän kotona tapahtumassa.

välejä en kerrasta laittaisi poikki, jos kerran ihmisestä olet pitänyt. sen sijaan tuo ihmeessä esiin, miten hän voi lastasi kohdella ja missä määrin pitää kuria. porttikielto vähäksi aikaa on mielestäni ihan ok, jokainen voi tietysti päättää saako kotonaan polttaa tupakkaa. mutta kavereitten ystävyyttä ei kannata teidän vanhempien laittaa poikki, antakaa sitten tavata muualla kunnes porttikielto poistuu.

Vierailija
10/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

torua ja puhutella saa, ja ottaa yhteyttä vanhempiin. Mutta nousisin kyllä takajaloilleni, jos joku koskisi mun lapsiin, enhän sitä tee itsekään!

Vierailija
11/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minkä ikäisestä lapsesta on kysymys?

2. Kuka kertoi sinullle tukistamisesta, lapsi itse vai tämä "tukistaja-äiti"?

Vierailija
12/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan selvää että lapset kokeilevat tuossa iässä rajojaan. Meidän perheessä ei kannateta fyysistä kurittamista. Miehelläni kilahti kyllä kans totaalisesti kun kuuli asiasta. Kyseiset lapset ovat 12-14 vuotiaita ja ovat tunteneet toisensa eskarista alkaen. Kotona ollaan tupakan poltosta puhuttu ja ja vanhempi lapsi on myöntänyt että on maistanut ja siihen se on jäänyt. Tässä perheessä jossa äiti tukisti ja nyt tämä tyttölauma jäi tupakoinnista kiinni äiti ja isä molemmat polttaa joten sieltä on heidän lapsen helppo tupakkaa viedä.

t.ap

Vierailija
13/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudes- ja kahdeksasluokkalaisesta. Tukistamisesta ym soitti ensin vanhempi lapsi ja sen jälkeen tämä tukistajaäiti.

Vierailija
14/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oikein, mutta en puuttuisi siihen, jos kyseinen äiti sinusta muuten ok ja mukava. Parempi minusta pieni tukistaminen kuin välinpitämättömyys, vaikka en mitään fyysistä kuritusta hyväksykään. Ennemmin laittaisin hänen kanssaan nyt päät yhteen, miten ehkäistään, ettei lasten tupakointia tapahdu jatkossa. Keskustele lapsen kanssa tupakoinnista ja yritä selvittää, mistä tupakat oli hankittu. Ja tee selväksi, että et tupakointia hyväksy.

Vierailija
15/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka en olekaan fyysisen kurituksen kannattaja niin se voi ehkä vielä pienen lapsen kanssa toimia mutta luulenpa että nuoren kanssa se on muut rangaistukset puhumisen kanssa jotka tepsii jos on tepsiäkseen. Kuten esim konekielto, puhelin kielto, viikkorahakielto jne.

t. ap

Vierailija
16/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että olet enemmän kauhuissasi yhdestä tukistamisesta kuin siitä että lapset ovat polttaneet tupakkaa?! Onko sinulle kerrottu koko tarina; esim. oliko lapsesi vastannut rääväsuisesti toisen lapsen äidille ko. tilanteessa jonka jälkeen oli otettu niskavilloihin kiinni? Mielestäni sinun kuuluu soittaa tälle toiselle äidille ja - ei puhua tukistamisesta - vaan sopia miten yhdessä estätte lapsien tupakkakokeilut. Mielestäni 14 v-teinisi saa aika mielenkiintoisen signaalin, jos tukistaminen on pahempi "synti" kuin ensinnäkin tupakan nyysiminen aikuisten tavaroista ja salaa polttaminen. No, kukin tavallaan. Mitä teet kun tyttö jää kännäyksestä kiinni?

Vierailija
17/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se ei ole yllätys koska olen tiennyt että tämä kaveri on polttanut ja asiasta on keskusteltu kotona. Asiasta olen jo keskustellut kyseisen äidin kanssa ja hän sanoi että jos hänen lapsi olisi jäänyt meillä tupakasta kiinni olisin saanut tukistaa hänen lastaan!! En kuitenkaan kannata tällaisia keinoja. Vanhempi lapseni soitti itku kurkussa minulle heti että näin oli käynyt että heitä oli tukistettu ja annettu porttikielto sinne vähäksi aikaa. Siitä asiasta minä olenkin samaa mieltä että on hyvä erottaa heidät vähäksi.Nyt kysynkin että mitä te olette mieltä tällaisesta tukistelusta. Lasten kanssa juttelen kotona illalla. Ei tietenkään ole tupakointi ja varastaminen oikein mutta entä väkivalta sitten....

t.ap

Vierailija
18/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tyttösi enemmän järkyttynyt tukistamisesta vai rysänpäältä kiinnijäämisestä? Jos tukistaminen järkytti häntä enemmän kuin toisen tavaroista varastaminen ja kielletyn asian salaa tekeminen, niin oman tyttöni kohdalla miettisin kyllä kasvatusmetodejani tarkkaan.

Vierailija
19/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta syystä. En minäkään usko ruumiilliseen kuritukseen, mutta suurempaa showta en asiasta tekisi. Toivottavasti lapsi oppi jotain.

Vierailija
20/54 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en jaksa uskoa jos talon tyttö ottaa kotonaan tupakka-askista tupakan ja sanoo kavereilleen että lähdetään ulos poltteleen että kukaan teini sanoisi että hei toi on varastamista. Eri asia sitten on että kuka sitä on ehdottanut. Sitä ei lienee saada selville.

t. ap