facebookin kaverihamstereista
Miksi ihmeessä pyytää kaveriksi ihmistä jonka tapaa ensimmäistä kertaa elämässään yhteisen tutun luona ja siitä parin päivän päästä facebookissa pyytää kaverikseen? Ja kumpikin tietää ettei oikeata ystävyyttä tule...
Kommentit (8)
Miksi levittelisin elämääni koko maailmalle vaikka siellä mitään niin salaista olekaan?! On kuitenkin asioita joita haluan pitää yksityisenä.
ap
Ihan sama, vaikkei edes olis koskaan nähnyt niitä "kavereitaan". Mullekin tulee kutsuja ihan tuntemattomilta. En niitä tietenkään hyväksy.
On sitä ystävystytty mitä epätodennäköisimpien ihmisten kanssa kun tutustutaan kunnolla
olisi varmaankin laittanut henk.koht viestin kaveripyyntönsä mukana...
On sitä ystävystytty mitä epätodennäköisimpien ihmisten kanssa kun tutustutaan kunnolla
tosi cool ja tosi "suosittu" kun kaveri määrät menee yli sadan...
Varmaan jonkinlaista kilpailuakin kellä eniten "kavereita".
mä olen kolmen tyypinoppinut kunnolla vasta tuntemaan vasta facebookissa. Muuten olisi varmasti yhteydenpito jäänyt.
Ja nyt ollaan ihan oikeita kavereita. Yksi kurssikaveri, yksi kaverin kaveri jonka anssa tykästyttiin toisiimme bileissä ja yksi han facebookin ryhmän kautta tutuksi tullut. Nitä "oikeita kavereita" voi saada jopa sieltä facebookista. Älä ole niin tiukkanutturainen.
...minä tiedän muutenkin mitä tosiystäville kuuluu, joten feisbookin ilo on lähinnä siellä olevan sosiaalisen piirin laajuudessa. En koe haalivani kavereita, koska tarkoitus fb-kutsua laittaessa ei ole julistaa alkavaa tosiystävyyttä kellekään, vaan kertoa pelkästään että tämä ihminen kuuluu minun sosiaaliseen maailmaani ja mielelläni lueskelisin juttuja hänen elämästään, jos hän haluaa niitä feisbookkiin laittaa.
Tottakai ymmärrän jos joku ei sitten kutsua hyväksy ja haluaa pitää piirit pienenä, mutta itse koen, että feisbookin "kylänraitilla" hauskuus on nimenomaan siinä, että kuulee lähestulkoon koko sosiaalisen universuminsa kuulumiset. Tietysti sitten vähemmässä määrin niiltä, jotka eivät halua asioistaan kertoa, mutta siihenhän on kaikilla oikeus.
Ei kaikki fb-kaverit ainakaan minulla ole mitään sydänystäviä. Löytyy ihan tuttavia, työkavereita, sukulaisia, jne.