Näkijää paikalla?
Hei!
Pitkästä aikaa kyselen, jos joku olisi kuulolla.
Mitä tulevaisuus tuo tullessaan meidän perheelle?
Onko lapsilukumme täynnä?
Nyt tuntuisi, että kaikki on valmista, olemme aika pitkälti siinä tilanteessa, mihin olemme pyrkineetkin, mutta onko tämä nyt tässä?
Onko jotain yllätyksiä (hyviä tai pahoja, uusia suunnitelmia, lisälapsia) kulman takana, vai saammeko nyt alkaa elämään tätä "valmista" elämäämme?
Näin kauniin kevätpäivän kunniaksi olisi kiva saada pieni kurkistus tulevaan :)
Kommentit (198)
vielä kolmatta lasta. Näetkö minut kolmen lapsen äitinä? Miehelläni on lapsia yhteensä viisi, joten hän ei ole yhtä innokas lisäämään lapsilukua.
Millaisia muutoksia näet työkuvioihin? Olen ollut halukas esimiestehtäviin, mutta kun hain paikaa valinta ei kohdistunut minuun. En ole kuitenkaan tästa mietenkään erityisen pahollani. Pidän kuitenkin paljon nykyisestä työtehtävästäni. Jollakin tavalla toivoisin muutoksia tulevan, ja niitä on tulossakin. Miten tämä vaikuttaa omaan työhöni ja asemaani työpaikalla?
Minulla on eräs luova harrastus, poikiiko se joskus vielä jotain merkittävää? En hirveästi huutele tästä harrastuksesta koska koen sen olevan niin henkilökohtainen.
Toivon Sinulle kaikkea hyvää ja kiitos jos jaksat vastata tähän viestiini!
Tunnen olevani jossakin välivaiheessa elämässäni vaikka kaikki pyörät vauhdilla rullaavatkin eteenpäin. Lasten jälkeen on ollut mieheni kanssa vaikeampia jaksoja ja joskus tuntuu ettemme ymmärrä toisiamme ollenkaan. Miten tästä eteenpäin? Hyviä kavereita olemme ja aina välillä enemmänkin :) . Miten työkuviot edistyvät? Tuleeko kohdallani mitään erityistä mieleen? Mielenkiinnolla odotan! Olen kalat, syntynyt 2.3. Kaikkea hyvää ja ihana oli "ketjuasi" lukea!
nim. ymmällään
Kyllä, vähemmästäkin ihminen menee ymmällensä. Mutta se on hyvä tilanne, välillä pitääkin asioita kyseenalaistaa.
Jotenkin näen tasapainoisen, onnellisen elämän. Siis kun kokonaisuutta katsotaan ja sellaisen 100-vuoden perspektiivillä.
Nautit kynttilänvalosta, rauhasta. Sitä SInulla ei ole liiemmin ollut viime aikoina. Voisitkohan käydä yksiksesi muutaman päivän jossakin rentoutumassa, hiljentymässä, keräämässä voimia?
Miehet ovat välillä Marsista, väillä joltain muulta planeetalta, ulkoavaruudesta kuitenkin. Sinulla on kuitenkin kyky kuulla ja nähdä miehestäsi paljon enemmän kuin monella muulla. Ystävyys on suhteenne vahva pohja ja se pohja kestää vähän raskaammankin painon. Sanoisinkin, että yritä keksiä jutun juurta päivittäin, vaikka välillä vähän pinnistellenkin. Kun teillä on hyvät puhevälit, muutin asiat pysyvät oikeassa perspektiivissä.
Olette myös rakastavaisia. Väsymys vain liian usein saa ajattelemaan, että no, huomenna sitten. Toisinaan romantiikka tarvitsee avukseen silkkaa aikatauluttamista ja suunnittelua. Usko pois, on se romantiikkaa sittenkin, kunhan vauhtiin pääsette.
Elämässäsi on hyvyyttä, kauneutta, viisautta. Saat niistä voimasi. Liitän Sinuun hunajan (laita iltateehe, sivele rakastettusi iholle, pistä paahtoleivälle). Ehkä olisi aika käydä konsertissa. Pääsisitteköhän sinne yhdessä? Nyt en ajattele Metallicaa tai Madonnaa, vaan jotain hiukan rauhallisempaa, rentouttavampaa.
No, en häiritse enempää.
Olen tavattoman pahoillani. Yleensä tavoitan viestistä jonkinlaisen energian, sen mikä on vallinnut viestiä kirjoitettaessa. Aina en saa kaikista otetta, aina minulla ei ole vastauksia.
Olen pahoillani, että en ole viesteihisi vastannut. Ehkä en ole oikea ihminen vastaamaan. Tarvitset jonkun, jonka taidot ovat suuremmat, kokemusta enemmän, asiantuntevamman.
Kuten sanoin, en ole varsinainen näkijä, en tee tätä työkseni.
Olen pahoillani, olen näissä vauva-asioissa kertakaikkisen surkea. Olet kyllä oikealla tiellä. Yleensäkin hyvin varauksella kommentoin lapsiin liittyviä asioita. Toivon vain, että tapahtuu se mikä on teille kaikille parhaaksi.
Itse asiassa olet parempi pukemaan ajatuksia sanoiksi kuin arvaatkaan. Tyylisi on lyhyt ja ytimekas, et turhia lavertele.
Äiti-tytär suhde. SInä olet hyvä, kyllä Sinä kelpaat. Sinun oma perheesi on Sinun voimavarasi, turvapaikkasi ja syli. Ehkä olisi aika antaa vanhemmillesi hengähdystauko, ottaa ja antaa etäisyyttä. Voisitko soittaa harvemmin? Siirtyä kirjoittamaan kirjeitä vähäksi aikaa?
Paikan löytäminen. Voisit kysyä muutamalta tuttavalta, entiseltä opiskelu- tai työkaverilta, kaupan kassalta. joltain joka SInut tuntee, että missä työssä he Sinut näkisivät. Ihan läheisiltä ystäviltä tai sukulaisilta ei kannata kysyä - he ehkä haluavat miellyttää SInua ja vastaavat toiveittesi mukaisesti. Yritä lötyää ainakin viisi ihmistä joilta asiaa kysyt. Mutta sydämesi saattaa sen jo tietääkin, tarvitset vain vähän vahvistusta. Mikään ei ole lopullista, työtäkin voi vaihtaa.
Jostain tulee nuhaiseen nenääni sitruksen tuoksu. Saathan tarpeeksi C-vitamiiniä. Pienet mandariinit ovat kuin aurinkoja, joten niitä kelpaa popsia.
En huomannutkaan, että olin jo uloskirjautettu :)
Ihanasti "tunnistit" viestistä minut ja minulle tärkeät asiat. Tuli hyvä mieli positiivisesta viestistäsi ja näin olen itsekin ajatellut. Hassua, mutta olen jo useamman päivän ajan yrittänyt ostaa hunajaa. Se unohtuu aina talvella. Kesällä täytän varastoja kesäpaikassa. Olin juuri James Bluntin konsertissa ja oli kyllä niin mukavaa, että pitäisi todella käydä useammin. Itsekin tiedän, että mies on elämäni mies ja eroaisin vain äärimmäisessä hädässä. Eiköhän tämä tästä ajan kanssa villiinny :) Jos vielä ehdit niin kuulisin mielelläni ajatuksiasi työkuvioista ja kodista. Onko mahdollista asua juuri tässä vanhuuteen saakka?
t. ymmällään
Äitien ikuinen noidanympyrä on kysymys mennäkö töihin vai jäädäkö kotiin. Teki niin tai näin aina meni väärin päin. Töissä oleva äiti suree, ettei ole aikaa lapsen kanssa. Kotona oleva äiti suree ehkä menetettyä työpaikkaa ja sitä, ettei jaksa riittävästi lapsen kanssa touhuta. Ei ole hyviä tai huonoja äitejä (en nyt siis puhu ongelmaisista, lapsiaan laiminlyövistä äideistä), on vain erilaisia äitejä.
Voisitkohan tehdä työtäsi osa-aikaisesti. Lapsellesi olet paras äiti, minkä tahansa ratkaisun teetkin. Sinun ei tarvitse kuunnella kuin kumppaniasi ja itseäsi päätöstä tehdessä. Olisikohan joku valmis auttamaan vauvan kanssa.
Jostain syystä mieleeni tulee laulu jossa lauletaan "let the good times roll". Anna asioiden kelata painollaan. Ehkä on aika ottaa yhteyttä työpaikkaasi - jospa Sinua työpaikassasi tarvitaan, katsele hoitopaikkaa. Asiat saavat suunnan. Elät elämäsi (yhtä) parasta aikaa. Rakentamista, kasvamista, kasvattamista, rakastamista....
Muuttolaatikoita en aivan pian näe. Piirustuksia, kuvia sen sijaan. Suunnitelkaa, unelmoikaa. Nyt jo vallan innostun ja saaretkin alkavat mielessäni vilahdella. Omenapuita ainakin.
vielä kolmatta lasta. Näetkö minut kolmen lapsen äitinä? Miehelläni on lapsia yhteensä viisi, joten hän ei ole yhtä innokas lisäämään lapsilukua.
Millaisia muutoksia näet työkuvioihin? Olen ollut halukas esimiestehtäviin, mutta kun hain paikaa valinta ei kohdistunut minuun. En ole kuitenkaan tästa mietenkään erityisen pahollani. Pidän kuitenkin paljon nykyisestä työtehtävästäni. Jollakin tavalla toivoisin muutoksia tulevan, ja niitä on tulossakin. Miten tämä vaikuttaa omaan työhöni ja asemaani työpaikalla?
Minulla on eräs luova harrastus, poikiiko se joskus vielä jotain merkittävää? En hirveästi huutele tästä harrastuksesta koska koen sen olevan niin henkilökohtainen.
Toivon Sinulle kaikkea hyvää ja kiitos jos jaksat vastata tähän viestiini!
Sanoin jo tuolla aiemmin, että vauva-asioissa olen hunningolla. Kerrassaan toivoton. Sinun avarassa sylissäsi on tilaa, mutta ehkä muitakin tulijoita on. Ehkä voit vielä antaa rakkautta ja voimaa jollekin, joka ei ole ihan omasi, mutta joka sitä paljon tarvitsee.
Työasioissa näen edistymistä. Tilanne tuntuu vähän aikaa kireältä, mutta huomaat että Sinulle on siirtymässä enemmän vastuuta. Pidäthän kuitenkin huolen, että puumerkkisi näkyy kaikessa tekemässäsi. Teet työsi hyvin ja kunnia siitä kuuluu Sinulle.
Ovien kolkuttelua näen myös. Ehkä näet sen elämäsi työpaikkailmoituksen pikapuoliin. Pistä hakemus sisälle. Ajattele niin, että se on kokemus rikastuttamaan osaamistasi, askel lähemmäksi sitä kertaa, kun saat sen mitä haluat. Vielä viihdyt toimessasi, mutta Sinulla on myös kykyjä ja halua muuhunkin.
Harrastus. Vaali sitä. Kasvata kuin arinta kukkaa. Mutta älä arastele, kun tilaisuus tarjoutuu.
Nyt pitäisi popsia paljon vihreää ja oranssia! Muistathan kesällä katsoa nurmelta, löytyisikö nelilehtiapila.
Kiitos kovasti, sain itseluottamusta ja -tuntemusta. Helpotus kuulla, että kelpaan äidilleni. Kirjeiden kirjoittamista vanhemmilleni eräs ystäväni ehdottikin jo tässä hiljattain...en ole vaan vielä saanut aikaiseksi lausettakaan.
Kiitti vinkistä oman paikan löytymiseen. C-vitskutkin ovat tarpeen. Tänään alkoi olo tuntumaan nuhaiselta ja kurkku on kipeänä.
Toivoisin niin kovasti, että aurinko taas paistaisi omaani ja perheen elämään.
Näetkö jotain mihin voisin tarttua?
Kiitos!
Nyt on perhepalaverin paikka. SInä kyllä kestät ja jaksat, välillä tussahdat ja ässähdät, mutta pusket sitten taas (jääräpäisestikin) eteen päin. Mutta perhe pitää valjastaa toimeen mukaan.
Kaikki kynnelle kykenevät mukaan miettimään, miten työtaakkaasi saadaan pienemmäksi. Kun lapset itse ehdottavat jotain he myös siihen parremmin sitoutuvat. Tyyliin, Miina ja Manu tyhjentävät tiskarin tiistaisin, Torsti vie roskat perjantaisin, Kalle ja Ville keräävät lelut torstaisin. Sitten vielä pitää sopia se aika päivästä, jolloin työt tehdään.
Nuha on mieletön ja siksi kai olevn tuntevinani ruuan tuoksua. Tänään tavallista useammin kuin muulloin. Haluaisitko kokata työksesi, ammattimaisesti. Vai toimittaa reseptikirjan?
Jotenkin kuvittelen käsiisi monia lankoja, organiseeraamista ja järjestämistä. Voisitko alkaa järjestää juhlia? Opiskella alaa? Hääjärjestelijä? Messukoordinaattori? Urheilukisojen pystyynlaittaja?
Siinä ajassa kun kumppanisi saa urheiluruudun katsottua olet jo kerännyt aika läjän likapyykkiä, hoitanut iltatiskit, pyyhkinyt pöydät, tarkistanut läksyt, toiminut psykologina, pappina, opettajana, sisustussuunnittelijana, stailaajana.... Eikö vain?
Yritä saada kotijoukot taaksesi ja aloita sitten maailmanvalloitus. Sinulta se luonnistuu.
Pidäthän jalat kuivina ja lämpiminä. Ehkä olisi aika ottaa sinkkiä, flunssa taitaa luurata kulman takana.
Jostain syystä minulle tuli kovin apea mieli puolestasi. En halua, että otat tuntemuksiani liian vakavasti. Katso vain jos löytyisi jotain mitä voisit vaikka kehitellä edelleen, polttoainetta ajattelullesi.
Olet tainnut käydä aika pohjamutia myöten, joutunut miettimään arvojasi ihan uudelleen.
Tähän ei nyt auta markkinahumu, ei sirkus. Tarvitset jotain paljon konkreettisempaa ja pysyvämpää. Ehkä halu auttaa, nähdä että omilla toimilla on merkitystä tässä maailmassa. Voisitteko hankkia kissan, koiran tai muun kodittoman kulkijan kotiinne? Ostaa muutaman kanan, antibiootit tai köulukirjat jollekulle Beninissä? Kasvattaa puutarhan? Omenapuun pienestä taimenesta?
Jos olisit tässä, niin halaisin. Minulla ei ole oikeastaan sanoja. Tarvitset tilaa, avaruutta. Tarvitset tukea ja rakkautta. Sitä on ympärilläsi, annathan sille tilaisuuden. Olet myös majakka, johdat muiden kulkua.
Suru ja huoli häipyvät. Ehkä voisit karkottaa ne ihan konkreettisestikin. Kirjoittaa mieltäsi murehduttaneen asian paperille, polttaa paperin ja ripotella tuhkat tuulen vietäviksi. Huiskuttaa vielä hyvästiksi ja käskeä olla palaamatta.
Aurinko paistaa. Usko pois.
Toivon, ettet näistä mietteistäni pahoita mieltäsi. Minun vajavainen tapani auttaa.
Osuitpa pelottavan lähelle...
Olen kyllä mielestäni turhankiin vastuuntuntoinen ja stressaan myös muiden asioista (tekemättömistä töistä). Huh, lisää töitä... Niiden aiheuttajaksi voisi olla useampikin "myräkkä", toivon sitä positiivista tietä...
Ehkä hautaan siis haaveet meren sinisistä aalloista vielä hetkeksi ja sunnittelen sitä toista unelmaani riippumatossa, se kuulostaa hyvältä. Ehkä löydän rohkeutta sen toteuttamiseen. (ja siitä unelma-ammatista on kyllä aavistus;) )
Kiitos kaunis sinulle perjantai-illan piristämisestä, rentouttavaa viikonloppua ja kevään valoa!
Kaksostyttö 151
Jossain vaiheessa luulen, että haluatte vaihtaa kotia. Paikka on rakas, mutta teille tulee jokin toinen paikka vielä tärkeämmäksi?
Kuule, kummia juttuja saan mieleeni. Alkoi miltei Myrskyluodon Maija soida korvissa.
Näen pienen pellavapäisen pojan juoksevan keppihevose kanssa ja hihkuvan elämäniloa. Luulen, että sitten joskus olet kovin onnellinen mummin roolissa. Mummin nuput ovat etuoikeutettuja.
Työkuvioista en osaa sanoa. En koe draamaa suuntaa enkä toiseen. Kaikki hyvin.
Nyt sitten vaan katselemaan elämää eteenpäin. Aurinkoista kevättä!
t. se ymmällään olija
Kultakala, tutkin nourumerkkisi. Nyt alkoi selvitä. Nousumerkiltäsi olet Neitsyt.
Sinussa siis yhdistyy vaistollaan toimiva Kalat ja organisoinnin superhypervirtuoosi Neitsyt. Ei ihme, että hommat rullaavat.
Neitsyt on Sinulle oikein hyvä virkaminä,työminä. Virkamiesmäisestihän Neitsyt asioihin suhtautuukin.
Ikävä kyllä en ehtinyt katsoa koko karttaasi. Jossain siellä se Oinas tai Härkä luuraaa!
Onnea Sinulle elämässäsi. Sinulla on kaikki, ihan kaikki, asiat puolellasi.
kiitos paljon.. ja usko pois.. olen kova organisoimaan ja järjestelemään!
Toivotaan, että kaikki jatkuukin hyvin. Olen vasta viim. 2.5v. aikana saanut asiat elämässäni toimimaan ja todella teen töitä, että niin jatkuukin.
Oikein paljon onnea sinullekin elämään ja vielä kerran; kiitos! Annoit paljon uskoa ja voimaa. Sitä aina elämässä tarvitaan!
Osuit varmastikin monessa oikeaan. Olen ajatellut uudistaa silmämeikkiäni ja aloittaa uudestaan musiikkiharrastukseni. Nyt olen ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut soittaa tai laulaa vuosiin.
Löydänkö vielä elämääni sen suuren rakkauden? Onko minulla joskus oma talo ja puutarha?
Nyt ympärilläni pyörii eräs mies. Kannattaisikohan hänelle antaa mahdollisuus? Mies on empaattinen. Mutta hänellä on aika iso veto alkoholin puoleen. Olisikohan meillä silti mahdollisuuksia onnistua yhdessä? Mitä mies ajattelee minusta?
Kiitos näkijä. Lämpimiä ajatuksia sinulle.
yh 33v
Osuit varmastikin monessa oikeaan. Olen ajatellut uudistaa silmämeikkiäni ja aloittaa uudestaan musiikkiharrastukseni. Nyt olen ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut soittaa tai laulaa vuosiin.
Löydänkö vielä elämääni sen suuren rakkauden? Onko minulla joskus oma talo ja puutarha?
Nyt ympärilläni pyörii eräs mies. Kannattaisikohan hänelle antaa mahdollisuus? Mies on empaattinen. Mutta hänellä on aika iso veto alkoholin puoleen. Olisikohan meillä silti mahdollisuuksia onnistua yhdessä? Mitä mies ajattelee minusta?
Kiitos näkijä. Lämpimiä ajatuksia sinulle.
yh 33v
Sinulla on vielä oma paikkasi. Puutarhan voit kasvattaa jo nyt! Lapsetkin rakastavat kasvattamista, Kokeilkaa purkissa tomaatintaimia, kukkien kasvattamista siemenistä. Sinimailanen on ihana! Voitte kokeilla myös idättämistä. Sitten vain taimet keväämmällä suurempaan ruukkuun ja ulos. Voisitteko vuokrata palstan?
Miehestä. Taidat jo arvatakin vastaukseni. Sinulle ei sovi kukaan, jolla on jokin suurempi riippuvuus kuin kofeiini. Et tarvitse tupakoitsijaa (oletkohan kausisauhuttelija - kannattaisi jättää kokonaan pois) tai päihdeongelmaista. Tämä mies tuntuu ihanalta: romanttinen, hellä, ymmärtää Sinua. Ikävä kyllä et ole tavannut vielä sitä oikeaa puolta tästä miehestä: hiukan hiljaista, syrjäänvetäytyvää, epävarmaa. Sellainen hän on ihan oikeasti. Hänellä on sen verran omia ongelmia, että etsimääsi kumppania et hänestä löytäne. Mies haluaa Sinusta ennen kaikkea kuulijaa, elämässä on ehkä ollut vastoinkäymisiä ja vääryyksiä.
Olet upea nainen. En voi luvata, että löydät suuren rakkautesi juuri nyt. Ainakin koet vielä romanssin, joka pyörittää niin sukkia kuin silmiä. Sen aika ei ole vielä, mutta vielä saat sen ihanan rakastumisen tunteen kokea.
Saitko mitään tuntumaa minuun? Olemme yrittäneet vuoden päivät perheenlisäystä. En ole aikaisemmin ottanut asiasta stressiä, mutta tämän vuoden puolella heräsin..nyt pitäisi toimia tai jättää asia. Soitin tänään päivällä lääkäriin ja tilasin itselleni ajan. Viime viikolla kävin myös tutustumassa mukavan oloiseen vyöhyketerapeuttiin.
Vaihtoehtoiset hoidot kiinnostavat. Valmistuin ammattiin 2001. Kovasti haluaisin alkaa sitä työtä tekemään ja opiskella lisää siihen rinnalle. Toisena vaihtoehtona haluaisin alkaa hoitamaan lapsia kotona. Mies ei kyllä yhtään kannata tätä viimeistä vaihtoehtoa.
Paljon risteilee ajatuksia päässä. Ajatuksien sanoiksi pukeminen on ollut aina minulle vaikeaa, samoin kirjoittaminen.
Vielä lisäisin sellaisen, että huono tai outo äiti - tytär suhde on vaivannut vuosia. Haluaisn, että minulla olisi läheiset ja lämpivät välit vanhempiini, miksi he eivät hyväksy minua ja perhettäni? Minulla tuntuu olevan vaikeuksia erityisesti äitini kanssa.
Minäkin voin lähettää sinulle energiaa. En tiedä osaanko kun oikeastaan olen hoitanut lähinnä vain itseäni. Kaikkea hyvää sinulle!