Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ystävänpäivä-verhot olette laittanut? Joko olette vaihtanut?

Vierailija
11.02.2009 |

.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutenkin harmittaa, että meidän tosi kauniita Runeberginpäivänverhoja ehtii pitää niin vähän aikaa.

Mulla ei vielä noita ystävänpäväverhoja ole edes ollut, ainoastaan seinävaate, sohvatyynyt ja muut koristeet pöydille jne. Mutta nyt innostuin teidän viesteistä niin, että taidan laittaa verhotkin! Kun löytyis vaan joku kiva kangas!

Muuten meillä on käytössä. Kesäverhot ja erikseen juhannusverhot, syysverhot, talviverhot ja erikseen jouluksi ja uudeksi vuodeksi, runeberginpäiväverhot, kevätverhot ja pääsiäisverhot. Täytyy tunnustaa, että olen ihan verhofriikki, enkä ymmärrä ihmisiä, jotka roikottaa samoja koko vuoden!

Vierailija
22/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen virkannut meille serpentiinistä vappuverhot. Ulko-oveen ripustetaan vappukranssi eli sellainen irto-perse jonka renoille on kiinnitetty pullonkorkkeja, edellisvuosien vappukukkia ja pieniä ylioppilaslakkeja (niitä mitä saa ostaa kakun koristeiksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasten kanssa liimaillaan tyhjiä ilmapalloja rullakaihtimiin.

Vierailija
24/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viattomien lastenpäiväverhot, ym. ym

Vierailija
25/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluverhot, tavalliset verhot, ystävänpäiväverhot, kevätverhot ja taas tavalliset jouluverhoihin asti. Siis perussetti!! Ihan Anttilasta saa niitä sydänkuvioisia ystisverhoja jos ei joku tiedä!

Vierailija
26/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna aion mennä Porvooseen Runebergin museoon katsomaan verhovinkkejä.

Minusta kunnon äiti ei unohda veteraaniverhoja veteraanien päivänä. Voi käyttää tietty itsenäisyyspäiväverhoja, jos muu koristelu on eri. Ekologistakin, kun ei tarvitse ostaa jokaiselle päivälle eri kankaita!

Vierailija
27/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"perussettiin" kuten täällä joku laiskana ( ja ei varmaankaan ole imettänytkään lasta 2v asti) kirjoitti. Kaikki tehdään alusta loppuun saakka itse, työtä ja vaivaa nähden, kaikki perheen ja kodin parhaaksi. Sydän, sydän sydän...

Vierailija
28/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen painattanut hääkuvamme verhoihin, jotka laitan edellisenä iltana makuuhuoneeseen niin mies muistaa seuraavana aamuna mikä päivä on ja osaa mennä ostamaan kukkia ja lahjan.

Vierailija
29/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät itse jaksa vaihtaa verhoja jokaisen vuoden merkkipäivän kunniaksi! Siis kun eivät muka ymmärrä verhojen vaihtamisen tärkeyttä.

Itse juhlistan myös syys- ja kevätpäivän tasauksia, sekä talvi- ja kesäpäivän seisauksia uusimalla sisustuksen. Joinakin vuosina kyllä otan rennommin ja virkkaan vain päälliset sohvaan, en siis uusi sohvaa ihan aina. Tapetit pyrin myös uusimaan aina juhlapäiviksi, kyllähän se kiirettä pitää, mutta kotiäidillä (hyvillä sellaisilla siis!) on aikaa tehdä näitä pieniä tekoja suu hymyssä.

Vierailija
30/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä ole joka päivälle omia verhoja, pidätte siis samoja verhoja monta päivää peräkkäin... yök...

Vierailija
31/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kotiäitinä on ainakin aikaa koristaa kotia lähes jokaisena juhlapäivänä verhoin ja koristein ym. Sen lisäksi, että teen kaksi kertaa päivässä ruoan + aamupalat, iltapalat ja välipalat. Ulkoilemme lasten kanssa joka päivä 2-3h. Pesen pyykkiä, silitän, mankeloin ja siivoan, leivon päivittäin jne. Ja illalla tietysti pidän miehen tyytyväisenä ;) Mutta siis en tajua, miten jollain kotiäidillä ei muka olisi aikaa tälläiseen? Mitä te sitten oikein teette? Lapsetkin tykkää kun muistetaan erilaiset juhlapäivät. Yleensä myös askartelemme koristeita ja kortteja ja lähetämme ystäville. Minusta lasten on tärkeä tietää Aleksis Kiven-päivät ym. silloin mm. luemme seitsemää veljestä yhdessä=) Kotiäitinä olo on ihanaa=)

T: viiden lapsen äiti

Vierailija
32/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedättekö millaiset verhot laitamme kaatuneitten muistopäivänä. No tietenkin valkoiset, jossa on veriroiskeita.

Vierailija
33/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte te aika ihaniiiiii

Vierailija
34/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin että valkoiset, joihin sitten hernekeiton jälkeen pyyhitään suut

Vierailija
35/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiniä ja muinaispuvut ja kaikille lapsille Väiskit (se sininen pipo, missä on valkoinen risti). Me aiotaan siivota koko olkkari tyhjäksi ja painia heinissä koko ilta. Iltasaduksi on Kalevalaa ja sitten me nukutaan heinillä koko yö. Täytyykin käydä ostamassa allergialääkkeet valmiiksi, koska pienimmällä on astma ja isoimmalla heinänuha, mutta muistot on niin ihania aina, että pieni lääketöhnä ei tunnu missään.

Verhot me otetaan silloin yleensä pois. Sorry naapurit, mutta ne ei oikein sovi meidän sisustukseen, varsinkin kun me poltellaan illalla päreitä. Muutama vuonna on vähän palovaroitin piipotellut, kun heinät on syttyneet palamaan, mutta tänä vuonna ollaan ihan autenttisia ja viedään ullakolle myös palovaroitin.

Mä käyn töissä, mutta onneksi mun mies omistautuu lapsilleen niin kovin, että se ei valita kun sillä menee koko edellinen yö kantaessaan huonekaluja ja tavaroita ullakolle ilman hissiä kolme kerrosta. Sen takia mä sen kanssa menin naimisiinkin, kun se on niin hyvä isä. Kolme sillä oli edellisestä liitosta ja kaksi tokasta, meillä on yhteensä viisi. Ihana mies ja tykkää lisääntyä.

Vierailija
36/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :) Aivan ihana :'D

Vierailija
37/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jutusta... ens yönä tulee painajaisia.

Vierailija
38/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit luulivat meillä kummittelevan kun haamuiksi naamioidut verhot liehuivat yötäpäivää pöytätuulettimen voimalla.

Vierailija
39/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli jouluverhot ne piti vaihtaa loppiasverhoihin Loppiaisverhoja pidimme 22.1 asti jolloin laitoin vainojen uhrien muistopäivän verhot.

Kaikista haastavin viikko oli kuitenkin viimeviikko eka oli Runebergin verhot seuraavana päivänä sisustus uusiksi kun oli Saamelaiset kansallispäivä. Nyt sitten ystiksenpäivän verhot jotka joutuu jo vaihtamaan sitten laskiaisverhoihin.

Laskiasiverhon jälkeen tuleekin sitten Kalevalan päivän verhot.

Turha väittää ajattelevansa lapsen parasta jos ei sen vertaa ole energiaa, että opettaa lapset kunnioittamaan juhlapäiviä. Senhän takia minäkin olen kotona vuosikaudet jotta Jessica-Jannica sekä Mico-Nico voivat kasvaa rauhassa ja samalla oppivat oikeat arvot kotona.

Vierailija
40/67 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eihän Vainojen uhrien muistopäivä ole 22.1 vaan 27.1. Tulee pieniä virheitä kun tässä samalla leivon lasten suurinta herkkua Ruislesealkiotäysjyväsämpylöitä meidän lapsukaiset ei kaipaa edes muita herkkuja kunhan saavat näitä erittäin terveellisiä ja ravitsevia sämppyjä.

Tottahan te kaikki muutkin teette hyviä ravitsevia ruokia itse. Meinasin kerran kuolla kun mummo tarjosi meidän lapsukaisille Kauraruissämpylöitä voitteko kuvitella siis KAURAA eikö mummo arvosta lapsia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme