Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan saamaan tarpeekseni tästä kurkkukivusta! :(

Vierailija
11.02.2009 |

Mulla on kestänyt kurkkukipu nyt kolmatta päivää ja mulla on tosi vaikeeta olla koska en pysty puhumaan, syömään tai nielemään kunnolla. Tämän takia painoni on pudonnut 3kg ja mulla on nälkä ja tuntuu että pyörryn kohta.

Olen koittanut kaiken maailman poppa konsteja. Ostin apteekista resepti vapaita tabletteja, olen kurlannut lämpimällä suolavedellä, syönyt hunajaa ja juonut lämmintä mehua. Mut tuntuu että ei tehoo, tai ehkä vähän. Mä en saa edes juomaa kurkusta alas.

Huomenna mennään lääkäriin mut on olemassa pelko että en saa antibiotti kuuria vaan mulle todetaan että se on virus ja se pitää vaan sairastaa. Siihen en suostu. :(

Mä te olette tehneet silloin ku on ollut kurkku näin kipeä kun mulla? Miten on ruokailu onnistunut?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niissä on erilaiset vaikuttavat ainesosat. Eivätkä poissulje toinen toisiaan.

Vierailija
2/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiina pitää hoitaa kunnolla, varsiunkin jos se on streptokokin aiheuttama. Pyydä ottamaan viljely+pikatesti (aina pikatesti ei kerro totuutta).Bakteeriperäisessä tulehduksessa myös CRP koholla eli yli 50. Älä jätä hoitamatta, ettei tule pahoja jälkitauteja mm. verenmyrkytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö agniina ole vähän sama?

Vierailija
4/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v poikani sairasti yli viikon, useasti lääkärissä, antibioottikuuri ja lopulta sairaalaan kun lääkäri ei nähnyt paisetta eikä lähettänyt eteenpäin ajoissa. Paise oli jo vanha, ei ihme että kuivumispartaalla. Lääkekuuri oli aloitetu mutta en uskaltanut enempää katsoa, vaan vein sairaalaan, jossa kurkkutautien ammatti-ihminen vasta heti näki mistä on kyse. Antibiootit olivat turhaan määrätty, koska diagnoosi oli väärä. Vaadi lähete etenpäin jos et ala tulla kuntoon. Äidillänikin oli paise. Älä pitkitä menoa antibiotilla, jos ei ala auttamaan.

Vierailija
5/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meinaan just jotain kuumetta alentavaa?

t: ap

Vierailija
6/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukivun takia siis.

Vierailija
7/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oli kova työ saada alas, tuntuu että se haluaa kokoajan ylös.

t:ap

Vierailija
8/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsi googlen kautta kurkkupaise ja katso onko sinullla ne oireet?

Vierailija
9/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä vähän auttoi oli Panacod, johon tarvitsee reseptin!

Mut tosin melkein naurettiin ulos lääkäristä, kun sanoin, että tarvitsen voimakkaita kipulääkkeitä pystyäkseni edes nielemään jotain ja sanottiin, että kyseessähän on vain angiina, ja sairastat sen nyt vain rauhassa.

Joopa joo, tosi rauhassa, kun en kivulta voinut kuin käppyrässä olla.

Vierailija
10/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sinne terveyskeskukseen nieluviljelyyn. Täällä meillä sai lähetteen labraan päivystävältä sairaanhoitajalta (samalta jolta saa niitä päivystyslääkäriaikoja) ja vastauksen viljelystä 1-2 vrk:n kuluttua. Lääkekuuria ei määrätä jollei näyte positiivinen, koska silloin kyse viruksesta eikä se parane antibiootein.

Meillä perheessä jo 4 todettua streptokokin aiheuttamaa angiinaa, kolmen muun (oireettomien) vastaukset tulee huomenna - perjantaina.

Mulla oli myös kurkku todella kipeä, ja pari päivää kärvistelin tuolla Panadolilla (2x500mg). Sitten tajusin ottaa myös Buranaa samaan aikaan, jo helpotti. Ja se kurkkukipu oli paljon pahempi ilman niitä lääkkeitä (jolla myös alensin kuumetta).

Vierailija
11/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se särkylääke tuntu auttavan! :D

Nieleminen tietty tuntuu vähän mut se ei oo sitä sattumista ja puhuminenki tuntuu helpommalta vaikka se on yhä oudon kuulosta.

Kiitos avusta... taidanpa kokeilla sitä syömistä tässä välin ennen ku lääkkeen vaikutus lakkaa tehoamasta. Taidan popsia sit noita särkylääkkeitä jos en saan sitä antibiottikuuria.

t:ap

Vierailija
12/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran sairastaneena voin todeta, että mieluummin menen synnyttämään ilman kivunlievitystä, kuin sairastan monon uudestaan. Oli sen verran raju kipu Burana 800:sta huolimatta, että meni aika lahjakkaasti yksi juhannus pilalle.

Vierailija
13/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullä oli hirvittävä kurkkukipu kerran 3 viikkoa, virus oli joten ei lääkekuuria. Hyvä laihis oli, mutta muuten kamalaa:-(

Vierailija
14/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iselläni oli kurkku yhteen menoon kuukauden kipeänä. Kävin sen kanssa kolme kertaa lääkärissäkin ja sain ensin vain lähinnä myötätuntoa, että juu, tätä on liikeellä ja Panacodi reseptin, seuraavalla kerralla antibioottikuurin ja kolmannella kerralla ohjeen ostaa vesipiippu. Kolmannella kerralla otettiin kyllä nieluviljely sekä verikokeista tulehdusarvot, mutta kun niiden mukaan olin täysin terve, niin mitään lääkettä ei määrätty.

Panacodia kannattaa kinuta kyllä jos vain jokin särkyä aiheuttava vaiva on. Se on oiva lääke. Lähtee kivut ja lähtee taju, joten yöunet on taattu. Ihan päiväsaikaan, kun olin lasten kanssa kotona ilman muita aikuisia, en ko. lääkettä uskaltanut ottaa. Sen verran se ainakin mulla hidasti ajattelua.

Vierailija
15/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni paisetapauksessa saatiin kuuri "pusututiin" turhaan, koska ei varmistettu verikokeella. Paise piti kipua ja vei huonoon kuntoon.

Vierailija
16/16 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu kun on niin kova ja pitkäkestoinen, ettei sen kanssa muuten pysty syömään tai puhumaan. Söin 3 viikkoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän