Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meistä on jätetty lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
05.02.2009 |

Ilmoituksen teki neuvolan terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Mitä on odotettavissa? Sosiaalityöntekijä ja perhetyöntekijä ovat tulossa käymään ensi viikolla. Ilmoitus on täysin aiheeton, joten eikö aiheettomasta ilmoituksesta voi tehdä rikosilmoituksen?

Kommentit (309)

Vierailija
261/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta ei voi tehdä rikosilmoitusta... Kuten myöskään rikosilmoituksesta ei voi tehdä rikosimoitusta... muutenhan neuvolatäti voisi sitten nostaa sinua vastaan syytteeen että teit aiheettoman rikosilmoituksen :D

Itse olisin todella tyytyväienn jos joku muu osaisi tarttua tilanteeseen ja tehdä meistä lastensuojeluilmoituksen jos asiat olisivat niin etten itse huomaisi apua hakea.

Viime vuonna tilanne meillä oli se, että yiritin itse neuvolan kautta hakea hankalaan perhetilanteeseen apua. Sain neuvolan perheohjaajan käymään meillä parin viikon välein ja nämä käynnit olivat ihania kahvihetkiä jolloin sain purkautua. Jossain vaiheesser perheohjaaja suositteli perheneuvolaa, mutta meitä ei otettu asiakkaiksi koska lapsemme eivät vielä oirehtineet (vauva 5kk ja esikoinen 1v.8kk), emmekä olleet lastensuojelun asiakkaita. Jäimme siis heitteille, vaikka apua silloin olisi tarvinnut. Onneksi asiat alkoivat sitten itsekseen setviintyä ja kaikki on taas hyvin.

Vierailija
262/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. joskus oli tapaus, jossa häiriintynyt mies teki ex-tyttöystävästään lukuisia turhia ls-ilmoituksia(tyttöystävällä oli lapsi entisestä suhteesta) mies häiriköi, kun nainen jätti tämän. Mies ei kestänyt, ja teki ilmoituksia, nainen teki rikosilmoituksen, mikä meni läpi. Ja mies tuomittiin sakkoihin. Tästä oli mm. Iltalehden sivuilla, en tiedä onko enää, tapahtumasta jonkun verran aikaa.

Aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta ei voi tehdä rikosilmoitusta... Kuten myöskään rikosilmoituksesta ei voi tehdä rikosimoitusta... muutenhan neuvolatäti voisi sitten nostaa sinua vastaan syytteeen että teit aiheettoman rikosilmoituksen :D

Itse olisin todella tyytyväienn jos joku muu osaisi tarttua tilanteeseen ja tehdä meistä lastensuojeluilmoituksen jos asiat olisivat niin etten itse huomaisi apua hakea.

Viime vuonna tilanne meillä oli se, että yiritin itse neuvolan kautta hakea hankalaan perhetilanteeseen apua. Sain neuvolan perheohjaajan käymään meillä parin viikon välein ja nämä käynnit olivat ihania kahvihetkiä jolloin sain purkautua. Jossain vaiheesser perheohjaaja suositteli perheneuvolaa, mutta meitä ei otettu asiakkaiksi koska lapsemme eivät vielä oirehtineet (vauva 5kk ja esikoinen 1v.8kk), emmekä olleet lastensuojelun asiakkaita. Jäimme siis heitteille, vaikka apua silloin olisi tarvinnut. Onneksi asiat alkoivat sitten itsekseen setviintyä ja kaikki on taas hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen etu pitää olla se ensisijainen asia, jota ilmoituksia tehdessä mietitään. Ja miksi mietit jo rikosilmoituksen tekemistä? Jos sinulla on puhtaat jauhot pussissa, miksi vaivaat päätäsi tuolla asialla. Sos.työntekijät käyvät luonasi ja asia on sillä selvä. Minusta on hyvä, että lastensuojeluilmoituksia tehdään. Niitä tehdään vain aivan liian vähän. Liian moni lapsi joutuu kärsimään liian pitkään.

Minä kyllä epäilen ilmoituksen aiheettomuutta, jos lapsen vanhempi/vanhemmat pelkäävät ilmoituksen seurauksia. Jos asiat on kunnossa, ei ilmoituksesta seuraa mitään pahaa. Siis jos..

Vierailija
264/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sitä miettii rikolliselle rangaistusta.

Ja tietenkin miettii myös aiheettoman ilmoituksen seurauksia, koska koskaan ei tiedä, mitä ääliöitä sieltä sossusta löytyy.

Ja juurihan tuolla joku sossu vahvisti, että puolet ilmoituksista on aiheettomia. Mistäs oma totuutesi olikaan peräisin? Perseestä reväistyä faktaako?

Vierailija
265/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostoksi tms(ystävällä oli näin, sossu pahoitteli kovin) Uskon, että silti ovat harvinaisia, ja suurin osa aiheellisia.

Vierailija
266/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen etu pitää olla se ensisijainen asia, jota ilmoituksia tehdessä mietitään. Ja miksi mietit jo rikosilmoituksen tekemistä? Jos sinulla on puhtaat jauhot pussissa, miksi vaivaat päätäsi tuolla asialla. Sos.työntekijät käyvät luonasi ja asia on sillä selvä. Minusta on hyvä, että lastensuojeluilmoituksia tehdään. Niitä tehdään vain aivan liian vähän. Liian moni lapsi joutuu kärsimään liian pitkään.

Minä kyllä epäilen ilmoituksen aiheettomuutta, jos lapsen vanhempi/vanhemmat pelkäävät ilmoituksen seurauksia. Jos asiat on kunnossa, ei ilmoituksesta seuraa mitään pahaa. Siis jos..

Minulla ei ole mitään hävettävää enkä ole tehnyt mitään väärää, paitsi ilmeisesti siinä tein väärin, että menin sairastumaan sjm:een. Aiheettomia ilmoituksia tehdään, netistäkin voi lukea näistä tapauksista. Kun ilmoitus todetaan aiheettomaksi, niin teen ilman muuta rikosilmoituksen. Tällaiset turhat ilmoitukset pitää karsia pois.

Vierailija
267/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, no se on laillinen oikeuteni.

joka sua päin osuu. Ei tutkita ennen kuin aletaan hutkia, ja lääninhallitus kuulostaa tosi hienolta. Sinne vaan sekavia sepustuksia, joissa ei oikein kukaan tiedä että kuka teki mitä missä häh. Tää on NIIN nähty. Ja itsessä ei tietysti ole mitään vikaa, lapset voi aivan loistavasti, kaikki olisi mitä parhaiten, jollei olisi noita kostonhimoisia sossuja, joiden elämäntehtävä on tehtailla lastensuojeluilmoituksia ihan pelkkää vittumaisuuttaan. Hohhoijjaa.

Vierailija
268/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla, eikä eteeni ole vielä koskaan tullut tapausta, jossa joku olisi ilkeyttään tai ihan vain huvikseen tehnyt ilmoitusta jostain perheestä. Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, niin vanhemmat eivät yleensä itse koe, että mitään ongelmaa onkaan, jos näin olisi, niin he hakisivat apua itsekin.

Niin, että kyllä näitä ilmoituksia tehdään myös kiusan vuoksi.

Vierailija
269/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin tuntuu vaikealta ottaa todesta ihmistä, jonka ensimmäiset aseet on kosto, rikosilmoitus ja kantelu.

Mä en tajua ap miksi et halua perhetyöntekijää? Mitä haittaa siitä voisi olla? Miksi koet sen tarpeettomaksi?

Vierailija
270/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheettomia ilmoituksia ei olekaan. Kaikille on aihe, eri asia onko huoli lapsesta todellinen vai liioiteltu. Pienissäkin epäilyissä on asiaan puututtava. Muutaman vanhemman nolostuminen ja häpeä sossujen käynnistä on pieni hinta sille että saadaan edes yksi todellisessa avuntarpeessa oleva lapsi pelastettua.

Jos ilmoituksen teon kynnys nostetaan liian korkeaksi, tulee näitä iltalehtien lööppejä perhesurmista ja muusta kamalasta. Kun ei kukaan uskalla ajoissa ilmoittaa kun pelkää vastakanteita.

Parempi kymmenen ns. aiheetonta sossujen käyntiä kuin yksikin otsikoihin päätyvä juttu.

Vierailija
271/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olemassa myös aiheellisia ilmoituksia(joita suurin osa on) Pitää muistaa, että lastensuojelu auttaa lapsia, se on lapsen parhaaksi. Se ei ole kiusantekojoukko, vaan joukko ihmisiä, jotka auttavat lasta. Jos ap kuitenkin kokee, että kunniaa on loukattu, voi hän tehdä perättömän ilmiannon, siihen on oikeus hänellä, koska elämme oikeusvaltiossa.

Vierailija
272/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle.

Onko kyseessä siis vauva-ikäinen?

Jos olet yksinhuoltaja lapselle, niin tottakai otat vastaan sen avun mitä sinulle tarjotaan!

Mikä sen parempaa että joku tulee ja hoitaa lastasi sillä aikaa kun sinä leivot tai teet jotakin muuta tärkeää hommaa johon voit rauhassa keskittyä.

Et välttämättä saa apua!

Tänäkin päivänä monessa perheessä kaivataan kodinhoitajia, sen tähden että yksi lapsista sairastuu vakavasti ja tarvitsee sairaalahoitoa, toinen vanhemmista käy töissä ja perheessä on useampi pikku lapsi. Siinä yhtälö jossa olisi revettävä moneen paikkaan samaan aikaan.

Näille perheille tarjotaan ei oo´ta! (Kyllä kela ja sossu aina syyt keksii miksei apua saa.)

Vierailija
273/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin tuntuu vaikealta ottaa todesta ihmistä, jonka ensimmäiset aseet on kosto, rikosilmoitus ja kantelu.

Mitä olen sivusta seurannut, tämä on kyllä ihan asiakkaan prototyyppi.

Vierailija
274/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olemassa myös aiheellisia ilmoituksia(joita suurin osa on) Pitää muistaa, että lastensuojelu auttaa lapsia, se on lapsen parhaaksi. Se ei ole kiusantekojoukko, vaan joukko ihmisiä, jotka auttavat lasta. Jos ap kuitenkin kokee, että kunniaa on loukattu, voi hän tehdä perättömän ilmiannon, siihen on oikeus hänellä, koska elämme oikeusvaltiossa.

yhteistyötä sossujen kanssa, kyllä ne ap ne asiat siitä selviävät, tsemppiä.

Vierailija
275/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille kaikille ole perheen sisäistä aihetta, vaan aihe on ilmoittajan mt-ongelmat, kostonhalu, kiusanteko tai muu.

Ja tosiasia on se, että mitä enemmän niitä aiheettomia tehdään, sitä vähemmän apua saavat ne oikeasti apua tarvitsevat lapset, kun resurssit menee hukkaan.

Eli rankat sanktiot peliin ja aiheettomien ilmoitusten tekijät vankilaan, kiitos.

Vierailija
276/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sairasta porukkaa sossut ovat. Semmoisia reppanoita, jotka työ sitten runtelee lopullisesti.

Vierailija
277/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on lääninhallituksessa jo oma mappi.

Vierailija
278/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua ap miksi et halua perhetyöntekijää? Mitä haittaa siitä voisi olla? Miksi koet sen tarpeettomaksi?

Emme katsoneet sitä tarpeelliseksi. Minä toimin hyvin rivakasti omien ja perheen oikeuksien puolesta. En suostu viranomaisten pompoteltavaksi, vaan toimin.

ap

Vierailija
279/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, no se on laillinen oikeuteni.

joka sua päin osuu. Ei tutkita ennen kuin aletaan hutkia, ja lääninhallitus kuulostaa tosi hienolta. Sinne vaan sekavia sepustuksia, joissa ei oikein kukaan tiedä että kuka teki mitä missä häh. Tää on NIIN nähty. Ja itsessä ei tietysti ole mitään vikaa, lapset voi aivan loistavasti, kaikki olisi mitä parhaiten, jollei olisi noita kostonhimoisia sossuja, joiden elämäntehtävä on tehtailla lastensuojeluilmoituksia ihan pelkkää vittumaisuuttaan. Hohhoijjaa.

Minulla kaikki asiat tarkasti dokumentoituina ja asiantuntijoiden lausunnot. Minussa ei ole muuta vikaa kuin sairaus, ja se ei estä minua hoitamasta lastani hyvin.

ap

Vierailija
280/309 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle.

Onko kyseessä siis vauva-ikäinen?

Jos olet yksinhuoltaja lapselle, niin tottakai otat vastaan sen avun mitä sinulle tarjotaan!

Mikä sen parempaa että joku tulee ja hoitaa lastasi sillä aikaa kun sinä leivot tai teet jotakin muuta tärkeää hommaa johon voit rauhassa keskittyä.

Et välttämättä saa apua!

Tänäkin päivänä monessa perheessä kaivataan kodinhoitajia, sen tähden että yksi lapsista sairastuu vakavasti ja tarvitsee sairaalahoitoa, toinen vanhemmista käy töissä ja perheessä on useampi pikku lapsi. Siinä yhtälö jossa olisi revettävä moneen paikkaan samaan aikaan.

Näille perheille tarjotaan ei oo´ta! (Kyllä kela ja sossu aina syyt keksii miksei apua saa.)

En ole yksinhuoltaja, vaan naimisissa. Emmekä tarvitse perhetyötekijän apua.

ap