Paras salaattireseptisi! Auta minua innostumaan jostain terveellisemmästä iltaisin...
Eli nykyisen sipsi-popkornilinjan sijasta jokin kaloripitoinenkin maukas ja mielellään ei-kovin-vaikeatekoinen salaattiannos olisi varmasti edes suojaravintoarvoiltaan parempi kuin nykyinen iltanapostelulinjani. Perus salaatti-tomaatti-kurkku(edes feta-sipuli-oliivi) linja ei innosta, vaan kastikkeessa tai salaatin täytteissä pitäisi olla jotain jujua ja makua. Vinkkejä?
Kommentit (15)
se kotipizzan tonnikala-katkarapu salaatti on hyvää ja sitä otan mieluummin kuin pizzaa..
teen myös ite salaattia johon laitan tonnikalaa ja katkarapuja.
sit musta on tosi hyvää se aurinkokuivattu tomaatti feta juttu salaatissa namskis..
yks hyvä on salaattia, omenaa lohkoina, viinirypäleitä, ritarijuustoa paloina ja pähkinöitä... mmm..
oi ja amarillon vuohenjuusto salaatti... mmmm.... eli salaattipedillä grillattua vuohenjustoa..
ja monesti viipaloin hyviä tomaatteja ja mozzarellaa ja siihen vähän basilikaa..... mmmmmmm
jossa on suolapähkinöitä ja viinirypäleitä. NAM!
niin en kyl laita kastikkeita... tai jos vaikka tonnikalaa jossa on lientä jo itessään. mun mielestä turhia kaloreita kun niitä jo sit juustoissa on.
joskus laitan lorauksen jotain hyvää öljyä ja rouhin vähän mustapippuria.
juustoa, on parempi iltapala kuin sipsit yms. Ja pitää nälän huomattavasti kauemmin poissa + ylimäär. neste ei keräänny kroppaan.
Kokeile vaikka vihreää salaattia (mieluusti erilaisia salaattilaleja), jossa lisänä kasviksia/hedelmiä maun mukaan + savustettua lohta yms. kalaa tai kinkkusuikaleita tai tonnikalaa tai kalkkunaa/broileria. Keitetyt kananmunalohkot sopii kanssa ainakin kalan kanssa. Pala ruisleipää tai täysjyväpatonkia lisukkeeksi.
Tai sitten sama kuin yllä, mutta lisää pieni määrä keitettyä pastaa tai riisiä. Tämä ei välttämättä kaipaa silloin leipää kaverikseen.
Rasvaton salaattikastike tuo makua, lisäksi voi esim. kanasalaatin päälle rouhia hieman mustapippuria myllystä. Tai kermaviili- tai öljykastike käy myös kunhan laitat hillitysti (ei ole tarkoitus, että salaatti lilluu kastikkeessa!).
Viikonloppuisin voi nauttia lasillisen viininä kera, muutoin vettä/vichyä. Ja hyvää on.
kastike,1-2 rkl oljya, paalle
1tl oreganoa
1tl basilikaa ja
mustapippuria,
ja sekoita.
toimii!! eika tartte ostaa kalliita
oljymarinoituja feta juustoja.
olen kayttanyt ihan perus kasvis
oljyja.
ja kokeile paahtaa auringonkukan siemenia
kevyesti pannulla ilman rasvaa tai oljya,
ja lisaa niita salaattiin..
ne on myos hyvia,jos haluat enemman
makua, niin paahda soijakastikkeen kanssa,
niin tulee suolaisuutta, nam!!!
ja keksin uuden raasteen viikonloppuna,
jota poika oikein himoitsi tanaan,
valkokaalia raastettuna,
seka omenaa ja paarynaa
raasteena, TOSI hyvaa!!
Paista jauhelihaa ja lisää sekaan sellainen mausteseospussi. Sitten jäävuorisalaattia, tomaattia, pakastemaissia, paprikaa, punasipulia etc. mitä haluat. On todella hyvää, eikä kastikkeita kaipaa. Jos jääkaapista löytyy salsaa, voit laittaa sitä kastikkeeksi kyllä.
Tätä onkin tehtävä huomenna... :)
Tulee täyteläinen, kookoskermainen ja miedon tulinen maku.
Eli punasipulia renkaina sekaan :).
Ei ole koskaan kaupassa pistänyt silmään.
Kaikki paahdetut pähkinät, siemenet ja krutongit, samoin vuohenjuusto kuulostaa hyvältä, nam! Siinä sivussa voisi ne muutama salaatinlehti ja kirsikkatomaattikin mennä kuin huomaamatta. ;)
Lisääkin vinkkejä vastaanotetaan!
Ap
Jäävuorisalaattia
Kurkkua
Kirsikkatomaatteja
Fetaa
Seesamiöljyssä paistettua kanaa
Nuo paloina kulhoon, sekoitus.
Päälle: parmesaaniraastetta, halutessasi paahdettuja cashewpähkinöitä
Pirkan tonnikalassa mukana sopivana määränä yhteen annokseen..
Jollain muullakin merkillä taisi olla satay-tonnikalaa mutten muista millä.
Etkö pidä tonnikalasta? :)
-2
reilusti oljya,
tuoretta basilikaa,
valkosipulia,
tuoretta paprikaa,
(kaikki silputtuna pieneksi)
ja suolaa seka mustapippuria
todella hyvaa!!!
en tieda voiko keventaa etikalla??
Mä olen saanut kiitosta aina tästä kokoonpanosta:
- erilaisia salaatteja (valmis mix tai vaikka perussaatti + rucola)
- 2 kypsää avocadoa
- kirsikkatomaatteja
- kuivattua sipulia tai punasipulia
- artisokkaa öljyssä (säilyke)
- 2 keitettyä kananmunaa
- auringonkukansiemeniä
Kastikeeksi loraus artisokkasäilykkeen öljystä. Lisäksi olen paistanut kanaa tai pekonia jos on vielä kaivattu ruokaisampaa versiota, mutta kyllä tuo muutoinkin on jo ihan napakka. Ei mikään superkevytsalaatti mutta voittaa sipsit ym.
-Tomaattia pieneksi paloiteltuna
-jäävuorisalaattia pieneksi silputtuna
-kurkkua, ananasta mielen mukaan pieninä paloina (+oliiveita)
-Pirkka tonnikalaa satay-kastikkeessa
Valmistus kestää 10min ja on tosi hyvää :)