Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi muuttaa pois kotoa, miten selviät?

Vierailija
03.09.2024 |

Lapsi en ollut elämäni keskipiste ja nyt, kun hän muuttaa pois kotoa, oma elämä tuntuu tyhjältä ja merkityksettömältä. Vähän kuin elämä olisi ohi.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mies.

Vierailija
2/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan surra itsekseni. Onneksi lapsi muuttaa van neljän ratikkapysäkin päähän eli se vähän helpottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan tissuttelun

Vierailija
4/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lähtöä surin varmaan vuoden. En mitään itkeskellyt mut haikeus ja ikävä iski tosi usein. Seuraavat onkin menneet helpommin. Nyt on kaikki omillaan. Tavataan säännöllisesti, viestitellään. Annan nuorille tilaa eli en itse ole koko ajan yhteyttä pitämässä, mutta he ottaa usein yhteyttä. On avun tarvetta ja kysymyksiä, kuulumisia ja juttukaverin puutetta. Minä tsemppaan ja muistutan siitä kuinka hyviä tyyppejä ovat. Ja kerron tietty että ovat tärkeitä ja rakkaita...

Vierailija
5/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä itsekin. Varmaan työ ja harrastukset siirtyvät keskeisempään rooliin elämässä. Ehkä joku lemmikkikin voisi olla vaihtoehto? Miestä en enää ottaisi riesaksi, jos lapset on jo kasvatettu ja lentäneet pesästä. Voihan niitä herrasmiehiä tarvittaessa tapailla päiväkahvien merkeissä. Nyt sulla onkin mahdollisuus tehdä elämästäsi ja kodistasi juuri itsesi näköinen ja elää itsellesi pitkästä aikaa. 

Vierailija
6/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muuttaa johonkin hotelliin?

Vierailija
7/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva aloitus suututtaa yhtä paljon kuin tällaiset. Hyi!

Vierailija
8/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö muutti öitinsä kanssa eri ksupunkiin, se oli jo outoa. Kävi kuitenkin jokatoinrn viikonloppu mun luona. Sitten kohta poiks muutti myöd kotoa ja olihan se opettelua, mutta kyllä mulla on niin paljon kaikkea muuta, että ei olf tiukkaa tehnyt. 

Hyvä vaan kun ovat jo jokseenkin omillaan. Tyttökin asuu nyt yksin. 

M46

Vierailija
9/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapsi asuu nyt kolmatta vuotta omillaan, lähti jo kesken lukion toiselle puolen maata. Vähän aikaa meni tottuessa, mutta kun ymmärtää, että lasten on tarkoituskin itsenäistyä ja muuttaa pois, niin hyvinhän sitä jaksaa.

Vierailija
10/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viisi vuotta omillaan. Vuoden verran meni ihmetellessä vähentyneitä kotitöitä ja kokatessa vanhasta tottumuksesta liikaa. 

Vierailija
11/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kun vanhemmalla on ollut hyvät välit lapseen ja "tyhjä pesä" tuntuu surulliselta?  Olet outo. 

Vierailija
12/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kun vanhemmalla on ollut hyvät välit lapseen ja "tyhjä pesä" tuntuu surulliselta?  Olet outo. 

Ei se ole tervettä, että tuntuu, kuin oma elämä olisi ohi, kun lapsi muuttaa pois. Se ei kerro hyvistä väleistä lapseen vaan riippuvuussuhteesta.

Vierailija
13/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on normaali elämänkulku, että lapset muuttavat pois kotoaan, kun aikuistuvat. Mitä sitä suuremmin suremaan, olihan se tiedossa ja ennakolta. Jos aikaa tuntuu olevan enemmän kuin ennen, niin ei muuta kuin etsimään mukavia harrastuksia esim. kansalaisopiston piireistä. Sieltä löytyy niin teoreettisia aineita kuin käytäntöäkin. Lukukausimaksu ei päätä huimaa. Nythän rahaa jää säästöön, kun ei lapsi ole enää huollettavana.

Vierailija
14/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö muutti öitinsä kanssa eri ksupunkiin, se oli jo outoa. Kävi kuitenkin jokatoinrn viikonloppu mun luona. Sitten kohta poiks muutti myöd kotoa ja olihan se opettelua, mutta kyllä mulla on niin paljon kaikkea muuta, että ei olf tiukkaa tehnyt. 

Hyvä vaan kun ovat jo jokseenkin omillaan. Tyttökin asuu nyt yksin. 

M46

Miehillepä tuo etävanhemmuus tuntuu muutenkin sopivan paremmin. 

Vierailija
15/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vaihe alkaa molempien elämässä, se on hienoa, ei surullista.

Vierailija
16/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen lähti eilen. Olin miettinyt sitä paljon viimeisen vuoden aikana kun tiesin milloin muutto tulee. No olen keuhkokuumeessa niin eipä tässä jaksanut hössöttää ym. Olo on oikeastaan aika iloinen. Kiva kun poika lähti hyvillä mielin ja innoissaan opiskelemaan,

Vierailija
17/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein samasta aloituksen noin 3 viikkoa sitten. Samanlaisia tuntemuksia koin. 

Valtava elämänmuutos. 

Vierailija
18/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista sen lapsen kannalta. Sinun olisi pitänyt olla itse oman elämäsi keskipiste, tietenkin muita unohtamatta.

Ryhdy johonkin vapaaehtoistyöhön, niin saat elämääsi jotain sisältöä tai tarkoitusta, jos et pysty menemään töihin.

Vierailija
19/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista sen lapsen kannalta. Sinun olisi pitänyt olla itse oman elämäsi keskipiste, tietenkin muita unohtamatta.

Ryhdy johonkin vapaaehtoistyöhön, niin saat elämääsi jotain sisältöä tai tarkoitusta, jos et pysty menemään töihin.

Mistä tuo nyt tuli? Minä käyn normaalisti töissä. Työ vaan ei ole elämänsisältöni, vaan lapsesta huolehtiminen on ollut.

Ap

Vierailija
20/105 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän juomalla kahvit vodkan sijasta.