Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* SYYSKYYN SYDÄNTEN viikko 6 *

02.02.2009 |

Huomenta kaikille syyskuisille!!

Mä täällä yövuorossa ja ajattelin aloittaa taas uuden viikkopinon!!!

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille joilla menee nyt tämä viikko surujen tai piinaavan odotuksen merkeissä!!! Elämä on raakaa toisinaan, mutta onneksi kaikki on mahdollista niin kauan kuin on elämää!!!

Itsellä tuntuu, että oireet hieman lieventyneet ja usko meinaa loppua.. mitä jos katkarapu onkin kuollut kohtuun, mutta ei vaan vuoda! Täällä saa niin paljon lukea kokemuksia tuollaisesta... No yritän tässä vielä kaksi viikkoa malttaa... jos en malta niin täytyy työmaalla pyytää jotain ultraan.

Voimia siskot!!!!!!

-Mira79 + katkarapu 9+6-

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vielä isot onnittelut ultrassa käyneille ja sieltä iloisia uutisia saaneille + neuvolassa sydänäänet kuulleille!!!

-manna-

Vierailija
42/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit tulee luettua päivittäin, mutta ei ehdi aina kirjoitella. Kaikenlaista on tapahtunut, Syysnupulla ainakin oli ihania uutisia! Miran keskustelunavaus oli minusta tarpeellinen, itsekin olin juuri miettinyt, että onpa ahdistavaa lukea viestejä, kun kaikilla tuntuu menevän huonosti. Ehkä tänne vertaispalstalle eksyykin enemmän juuri km:n tms. kokeneita ja toisaalta alkuraskaus on oikeasti vielä epävarmaa aikaa. Mä luulin, että kun alkuraskauden ultra oli ok, voi hengähtää, mutta sitten sitä vuotoa on tullut pariin otteeseen. Ekalla kerralla se säikäytti, toisella kertaa enää ei. Pääasia, että on raskausoireita, olkoonkin että mulla ne alkaa jo hieman vähentyä.

Toivotaan, että palstan positiivisuus lähtisi lentoon viimeistään np-ultran jälkeen. Mulla on tuo ultra tasan viikon päästä, taidan olla ensimmäisiä tästä porukasta? Meillä päin tarjotaan nykyään sekä np- että rakenneultra kunnan puolesta, aiemmin jouduin käymään toisen yksityisellä. Ja sit otetaan se verikoe: mä meinasin siihen mennä, kun alkaa olla jo ikäriskiäkin...

OIREET: Nyt on viikkoja 10+1 väsymys on selkeästi ohitettu ja enää en ole niin vilukissakaan! Ylävatsaa turvottaa edelleen kovasti ja rinnat on kipeät + vessassa täytyy käydä öisin, siinäpä ne tänhetkiset oireet. Olen kovasti tarkkaillut josko oikea vauvamaha alkaisi nousta sieltä alhaalta, mutta eipä juuri vielä. Ruokahalua mulla piisaa ja etenkin kunnon ruoan/suolaisen suhteen, joten voipa se vatsan turvotus johtua ihan lihomisestakin!

SUKUPUOLI: mulla on täysin tyttöfiilis, en osaa edes ajatella että vauva olisi poika. Ennestään meillä on siis molempia, joten sikäli ihan sama. Oireet ja sukupuoli: mulla oli molemmissa raskauksissa hyvin samanlaiset oireet, joten en sen perusteella voisi ennustaa sukupuolta. Ennemminkin olen "luottanut" sormustestiin, joka on näyttänyt tyttö-poika-tyttö - saa nähdä pitääkö tälläkin kertaa paikkaansa :o

LIIKUNTA: mä olen käynyt vielä jumpassa, sellaisessa suht rauhallisessa. Saa nähdä miten kauan siellä voi käydä tai sit pitää alkaa oikaista joissain liikkeissä (mm. mahallaan maassa selkälihasten tekeminen ei tunnu kivalta). Lisäksi olen käynyt uimassa ja kävelylenkeillä.

SYDÄNÄÄNTEN KUUNTELUSTA: mä olin neuvolassa rv8+6. Th olisi kuunnellut sydänääniä, mutta kysyin onko se saanut keneltäkään kuulumaan ääniä noilla viikoilla (doppler on käsittääkseni siellä aika vanha) ja kun ei ollut, en halunnut että edes yritetään. Ehtiihän sitä...

Terkuin Kerttukasperi rv10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttukasperi!! Meillä taitaa olla sama laskettuaika!! 1.9.?? Mulla np-UÄ on "vasta" kahden viikon päästä.... siis 17.2. Tuuhan sitten kertoon kulumiset omasi jälkeen !!

Tänään on se päivä kun alkiostani on tullut sikiö, huisia!! :) Sikiö... hmm, kuulostaa kivalta!!

Vielä niistä oireista. Itsellä alkaa kanssa hieman helpottaan, kaikki muut paitsi se tissien kivistys... eilen nukuin päikkärit selällään ja kun nousin tuntui kun tissit olis revennyt irti !Hassua tosiaan miten tästäkin kivusta iloitsee!! Alavatsalla sellasia epämääräisiä tuntemuksia, vihlaisuja, kolotuksia... kai ne kuuluu asiaan, jostain luin että tässä vaiheessa kohtu alkaisi olemaan greipin kokoinen ja alkaa nyt tosissaan kasvaa :)

Mä tein viiime viikolla muutaman yövuoron ja kun tota alamahaa vilhoi niin pyysin meijän kirurgian katsoon UÄ:lla... hän ei saanut mitään järkevää näkyviin tosta vatsan päältä... meinas iskeä paniikki kun ei näkynyt mitään!! Mutta stten muistelin, että mulla taitaa kohtukin olla aikalailla taakse päin kallistunut ja kun sitten vielä juttelin yhen kätilön kanssa niin rauhotuin kyllä, ettei välttis vielä näy kunnolla mahan päältä! Onko muita ultrattu vielä vatsan päältä, onko näkynyt jotain?? Ja jotainhan siellä on oltava, koska viikolla 7 +5 ultrattu, eikä ole ollut vuotoa, joten ei se tyhjää täynnä voi olla!! :)

Ja sillon joskus oli puhetta siitä muille lapsille kertomisesta... Me kerrottiin esikoiselle, tulevalle isosiskolle viime viikolla. Hän oli kovin innoissaan ja hössötti asian kanssa muutaman päivän... luultavasti koko koululuokka tietää asista ja kampaajalleni hän möläytty asian, mutta eipä tuo mitään. Ihana seurata toisen iloa! Nyt tilanne on rauhoittunut...

Ja minä itse olen kertonut joillekkin työtovereista sekä muutamalle ystävälle. Äitini tietää sekä tätini ja serkkuni... ohhoh... ompas uutinen kuitenkin jo levinnyt :O Onhan tämä kuitenkin iloinen uutinen, ei malttaisi olla hiljaa!!!! :)

Hyvää päivän jatkoa kaikille!! Äideille ja toukille!!

-Mira 10+1 -

Vierailija
44/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on ollut niin monta mieltä, kuin on ihmistäkin. Ite oon kuitenkin laittanut hiuksiini raitoja raskausviikoista huolimatta ja tästä asiasta oonkin jutellut oman kampaajani kanssa pariin otteeseen ja hän oli sitä mieltä, ettei hiusten värjäämisestä ole mitään haittaa raskaanaolevalle ja ite oon mennyt sen mukaan. Ja aivan terveiltä nuo lapseni vaikuttavat raidoistani huolimatta ;)

Vierailija
45/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sairastettu perheen kesken INFLUENSSAA, pitikin mokoma tulla nyt, kerran vaan ollut meillä 10v aikana niin juuri nyt sitten kun en saa jytyjä särkylääkkeitä ees ottaa :( Muksuista kaksi alkoivat sairastaa jo viikonloppuna ja minä varsinaisesti eilen iltapäivällä. Omituista miten yhtäkkiä pukkas tauti päälle, kun eilen aamulla oli melko normaali olo, kävin ekassa neuvolassakin ja PAM-kahdentoista jälkeen alkoi tajuton olo ja kuume oli humahtanut 39 asteeseen!!

Sängyssä meni sitten aika tähän aamuun asti, aamulla oli aika hyvä olo mutta tunnissa tämä taas paheni. Voih, saisi mennä pian ohi!

No, jotain POSITIIVISTA UUTISTA kuitenkin, eilisessä neuvolassa kysyi kokeillaanko sydänääniä dopplerilla ja aattelin että mikäs siinä, JA NE KUULUI :D :D Voih, kuinka ihanaa oli saada tietää että ainakin vielä on jotain elävää massussa :) Ei niin kauheasti pelota enää mennä np-ultraankaan, vaikka toki tässä voi sattua vielä vaikka mitä, varsinkin kun tää kauhea tauti nyt iski.. Oudostelin myös kun eka lääkäriaika annettiin rv.12+4, kun on kolmesta edellisestä ollut rv.14+. Ja sokerirasitukseen nykyään laitetaan KAIKKI yli 25-vuotiaat täällä, tämäkin aivan uutta.

Mutta nyt menen jatkamaan lepäilyä, josko saisi loppuviikkoon olon jo paremmaksi.. Voikaa hyvin kaikki!!

*helene&batman 9+2*

Vierailija
46/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin jo pahemman kerran säikähtää, että raskaus olisi kohdunulkoinen. Sellaista ei olekkaan vielä ikuna ollut vaikka kaikkea muuta onkin ollut.

Itselläni on ollut vallan varma olo tästä raskaudesta ja olen luottanut että vauvan syntymään tämä loppuu sitten aikanaan. Mutta kun lääkäri kerran heitti ilmoitti, että ehkä raskaus onkin kohdunulkoinen niin kyllä heitti ajatukset ympyrää...

Kaikki lähti siitä, että on ollut todella kova hartijapistos, tiedän että se voi olla kohdunulkoisen merkki. Enemmän kuitenkin ajattelin itse vaikkapa keuhkokuumetta (kaksi viikkoa ollut yskäinen ja limainen) tai vastaavaa, kun kohdunulkoista. Lääkärin kanssa keskustellessa iski todellinen pelko, ja entäpä kun lääkäri ei löytänyt kohdusta mitään? Tämä siis eilen... Tänään menin uudelleen ultraan, ja toinen lääkäri ultrasi... Onneksi kohdusta löytyi rv 8+1 vastaava vauvan alku jonka sydän sykki hienosti=)

Vierailija
47/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuliini, onnittelut! Ihania uutisia sinulla :) Ja ihana kuulla myös että muillakin ultrassa näkynyt pienen sydämen sykkeitä. Kyllä se tästä ystävät hyvät!

Minä olen vihdoinkin alkanut uskoa olevani raskaana. Parina viime päivänä on ollut niin huono olo ja MIELETÖN väsymys.. menee kahteentoista joka aamu ennen kuin pääsen millään tavalla vauhtiin. Voisin maata koko päivän sängyssä. Ja se paha olokin on tullut vasta nyt.. Olen miettinyt tuota esikoisen imetyksen lopetteluakin. Ei yhtään tekisi vielä mieli lopettaa, mutta pakko kai se on ettei nuo lapsukaiset vie kaikkia mehuja minusta :) Toisaalta taas sitten harmittaa jos lopetan imetyksen ja raskaus meneekin kesken tms. niin sitten olen lopettanut "turhaan".. Hankalaa.

Sukupuolesta joku kyseli.. Meillä miehen kans molemmilla aivan tyttöfiilis. Yksi poika siis ennestään joten kyllä tyttö meille nyt passaisi. Tytölle olisi nimikin jo valmiina, pojalle ei taaskaan mitään hajua.. Ensimmäisenkin kohdalla sai tapella aika kauan..

Minä olen liikkunut vielä aivan normaalisti, mitä olen pahalta ololta ja väsymykseltä vain kyennyt.

Nyt pikkumies itkee vaunuissaan.. Voimia kaikille!!

Viuhti ja pikkupapu 8+1 (sekä pikkumies eilen tasan 6 kk :))

Vierailija
48/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lueskellut kommenttejanne ahkerasti - en vain ehdi kirjoitella (nytkin olen ulkomaille työmatkalla).

On kyllä ihanaa kuulla välillä hyviäkin uutisia ja kuulumisia. Olen jo harkinnut lopettavani netin lukemisen kokonaan, kun aina tuntuu olevan vain niitä ikäviä kokemuksia tarjolla (ja olen jo suunnilleen löytänyt itsestäni kaikki mahdolliset huolestuttavat merkit ;-)).

Ymmärrän kyllä toisaalta epävarmuuden ja pelonkin. Itse olen sen sortin pessimisti, etten uskalla vielä täysin uskoa tähän. Ei tietenkään auta tilannetta, että oireita ei ole oikeastaan ollenkaan (varmaan sitten parin viikon päästä olen täällä valittamassa, kun on niin kamalaa, kun on paha olo jne.).

Itselläni tilanne on se, että tätä raskautta on yritietty aika kauan, ja nyt vasta olisi sitten ekan kerran tärpännyt. Mutta perjantaina saan lisätietoa asiasta, ja sen jälkeen on taas helpompi mennä ja ajatella eteenpäin.

Emme ole kertoneet tästä kenellekään. Varsinkin vanhemmilleni haluan ilmoittaa iloisen uutisen vasta sitten, kun ollaan jo huomattavasti selvemmillä vesillä. On kyllä vaikeaa salata, kun en ole yleensä lasiin sylkenyt, ja olen aina syönyt kaikkea. On sitten vähän vaikea piilotella lautasella homejuustot ja yrittää kylässä välttää huomaamatta kaikki kielletyt herkut. Nytkin ollaan lauantaina menossa kylään, ja jännittää jo etukäteen, mitä siellä tarjotaan.

Ruokavalio aiheuttaa muutenkin vähän päänvaivaa. Matkustan paljon ulkomailla, ja on vaikea tietää, ovatko kaikki maitotuotteet aina varmasti pastöroituja, kun kaikissa maissa ei sitä edes erikseen ilmoiteta. Tai sitten kaikessa on jotain juustoa tai muuta vastaavaa...

Liikuntaa yritän jatkaa ainakin toistaiseksi. Ratsastella ajattelin vielä noin kuukauden, sitten en ehkä enää uskalla. Tiedän hevostelun riskit, mutta voihan sitä kaatua muutenkin. Tai joutua auto-onnettomuuteen. Ratsastus on ollut minulle aina todellinen henkireikä kaiken muun keskellä, joten uskon voivani henkisesti paremmin, jos en ainakaan ihan heti lopeta. Katson kyllä, millä hevosella ja missä olosuhteissa ratsastan. Onko täällä muuten muita ratsastajia?

Myös jumpassa käyn, jos ehdin, mutta ainakaan kaikki vatsalihasliikkeet eivät tuntuneet mukavilta viimeksi.

Itse uskon siihen, että kroppa kertoo pitkälti, mikä on mahdollista ja mikä ei.

Vielä tyttö-/poika-gallupiin: poliittisesti korrektia on kai sanoa, että kumpikin käy, (kunhan joku tulee ja) kunhan on terve. Jollain tavalla kuitenkin toivoisin ehkä hitusen enemmän tyttöä...En oikein tiedä miksi.

Mutta tällaista tällä kertaa. Onnea kaikille, jotka menevät huomenna ultraan. Itse yritän sitten perjantaina ehtiä kertoilemaan, miltä näytti!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Pola n. 6+5

Vierailija
49/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väsymys tainut vielä kadotakkaan minnekkään. Onneksi töissä on olllut enemmän paperitöitä, ettei ole tarvinut ihan hiki hatussa rehkiä.

Luin muuten netin ihmellisestä maailmasta australialaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan km riski vähenee huomattavasti, jos niinkin varhain kuin rv6 ultrassa on kaikki kunnossa. Sen mukaan km riski olisi sen jälkeen enää 1% No, uskoo ken haluaa, mutta kuulostaisi hyvältä...

Mulla on jo pullahtanut pieni vauvamasu. Jopa aamuisin on navan alle ilmestynyt selvä kumpu, ja iltaisin masu on jo ihana :) Tästä nautin, ja se haihduttaa hieman pelkoja. Kai siellä jokin kasvaa, uskon ja toivon niin.

Täällä ei mitään arvauksia sukupuolesta. Ennastaan löytyy tyttö ja poika. Mulla aavistus sukupuolesta on varmistunut aina vasta lähempänä loppuraskautta. Ja sitten arvaus onkin osunut oikeaan.

Noista verikokeista. Itseä vähän epäilyttää ottaa verikoe np ultran yhteydessä. Tai niskaturvotuksenkin mittaaminen vähän mietityttää. Täytyy kysellä neuvolasta mitä sairauksia sitä yleensä oikein seulotaa. Meille ei olisi maailman loppu vaikka tulisin esim. down-lapsi. Raskaudenkeskeytys ahdistaisi paljon enemmän. Ikää on kyllä jo 36, joten riskit kaikkeen kasvaa, mutta niin myös varmuus siitä, että lapsen haluan ottaa vastaan, ja voimia jostain löytyy.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille. Vietetään se vaikka löhöillen, Pikku-lauantain juhliminen ei voisi vähempää kiinnostaa.

harakkahuttu 7+0

Vierailija
50/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille sykkeen nähneille! Se vähentää jännitystä ja konkretisoi koko raskauden.

Meillä on esikoinen flunssassa ja valvotti pari yötä niin perusteellisesti, että olen kulkenut ihan haamuna pari päivää. Päiväunetkin ovat menneet aika huonosti, kun poju yskii ja pärskii räkäisenä itsensä hereille. Taisi univelka päästä niskan päälle hänelläkin, kun viime yönä ei tarvinnut nousta taputtelemaan kertaakaan! Näin ei yleensä ole normiöinä ilman flunssaakaan.... Oma univelkani ei tietysti ole yhdellä yöllä kuitattu.

Täällä on ollut puhetta sukupuolesta. Minä toivoisin tyttöä, kun poika jo on, mutta omat etunsa tietysti on, jos tulee toinen poika. Vaatteet jne. Sitäkin olen miettinyt, että olisiko veljestä paremmin leikkikaveriksi kuin siskosta. Onhan se yksilöllistä, miten "poikamaisia" tai "tyttömäisiä" leikkejä lapset leikkii.

Huomenna on eka neuvola ja helmikuun lopulla ultra. Kovin pitkään pitää vielä odotella tuota ultraa.. Millään en malttaisi! Päätin myös mennä siihen verikokeeseen, kun kysyivät siitä jo ultra-aikaa varatessa, vaikka en vielä ollut ehtinyt kysellä siitä neuvolassa lisää.

Mullakin alkaa olla vauvamasua. Tai kai se on edelleen turvotusta vaan, mutta nyt se alkaa varsinkin iltaisin näkyä selvästi. Lisäksi on alkanut olla iltaisin lievää huonoa oloa. Tämä on ihan uutta. Välillä tekee mieli karkkeja ym. herkkuja, mutta tulee huono olo, kun syö niitä. Joskus täällä oli juttua mieliteoista. Mulla on ollut pizzeria-pizzan ja kaupan valmispizzan himoa, vaikka normaalisti en kauheasti välitä niistä. :)

Huomisia Runebergin torttuja odotellen,

Fessuli 7+4

ps. Kuinka monella on jatkuvasti ongelmia lähettää viestejä tänne Vauva-lehden keskustelupalstalle? Minä joudun yrittämään 5-10 kertaa lähettää, kun aina tulee virheilmoitus. Joko "keskustelut on hetkellisesti pois käytöstä" tai on joku muu ongelma.. Onko vika yhteyksissäni vai tässä Vauvan saitissa?

Vierailija
51/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna hammaslääkäri. Kääks. Toivotaan ettei poraa tarvii vinguttaa.

Meidän esikois enkeli täyttäisi 5kk. Aika menee nopsaan. Ihan, ettei käsitä! Nyt jo rv 10 menossa. :) Niin ne elämäntuulet vie. Kunhan ei vie mennessään.

Mua huolestuttaa tää mun vointi, lasta ajatellen. Mutta katsotaan miten tässä mennään. Töissä on mahtavaa, kun ajatukset nollaantuu. Se on kuin lomaa :)

Onneksi työpaikalla on tulossa kemut, jotain kivaa mitä odottaa :)

Mukavaa kuulla teidän iloisista mietteistä! Niitä lisää! :) :) :)

Ja murheista vasta onkin syytä kertoa ja jakaa tuntemuksia :)

Toukka 9+3

Vierailija
52/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vierähtänyt aikaa viime kirjoittelusta, keskustelut etenee niin vauhdikkaasti, että hyvä että jaksaa edes vähän lukean menneitä kuulumisia muilta.

Täällä jaksellaan melko hyvin. Pari vapaapäivää töistä ja on saanut sitten rentoutua ja oleilla ihan vaan kotona masun kanssa. Pari päivää on ollut päänsärkyä, en tiedä onko uusi oire vai kertooko liiallisesta nukkumisesta. Muutoin oireet lähes kadonneet, rinnat on todella muhkeat :D ja aamuöisin nälkä kuvotusta. Vessassa pitää ainakin kerran yössä käydä. Lisäksi ummetus vaivaa.

Eka Ultra on perjantaina, se jännittää. Harmittaa kun mies ei pääse mukaan.

Keskusteluista: tyttö vai poika? Mies toivoisi tyttöä, koska siskollansa on kaksi poikaa eikä suvussa vielä tyttöjä. Itse olen aina toivonut ensimmäiseksi poikaa. Mutta mitä nyt on katellut vauvan vaatteita niin olisi se tyttökkin ihan kiva.

Olen kierrellyt kirpputoreja ja yrittänyt katsastella vauva- ja äitiysvaatteita. Makuni taitaa olla vaan aika ronkeli joten ei ole vielä oikein mtn löytynyt. Aikaisemmasti olen vuosien varrella hukuttanut vauvan kaipuuta ja vauvakuumettani ostoksiin, joita nyt on mukava hypistellä. Ja ihan mukava aloituspakkaus alkaakin olla jo koossa.

Hiusten värjäyksestä. Uskon myös, että tukkani (vaalea) alkaa lähiaikoina näyttää jo niin järkyttävältä, että ainakin pitää raidoilla peittää. Mutta koitan sinnitellä vielä niin pitkälle kuin malttaa.

Ihanaa kun joillain jo massu näkyy! Minulla aikamoista turvotusta, mutta jo mies luuli että masu näkyy oikeasti :) Olen normaalisti melko hoikka niin onhan tuo maha vähän hassun näköinen.

Onko täällä paljon vuorotyöläisiä, yö työtä tekeviä? Itse olen hoitoalalla myöskin niinkuin taisi joku muukin olla. Neuvolassa sanoi heti, että yö työtä ei suosittele enää tehtäväksi, kun kropalle kuintenkin kova suoritus. Lisäksi kysyi työn vaaroista ja nostoista. Varovainen olen aina ollut, ja nyt pitää sitten eritoten panostaa työasentoihin ja apuvälineiden käyttöön.

Entäpä löytyykö muita, jotka ovat vaihtamassa paikkakuntaa ennen vauvan syntymää?

Mag-gie rv 10+1

Vierailija
53/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angelmom ainakin oli menossa hammaslääkäriin niin siitä kysymys. Mulla on varattu kaksi aikaa maalis- ja huhtikuulle, viisaudenhampaiden poistoon. Toinen pitää ainakin leikata. Tietääkö kukaan onko raskaudesta estettä, ja miten puudutus aineet ja niiden vaikutus? Leuan RTG on otettu jo aikaisemmin. Pitäisikö jo soitella ja ilmoitella lääkäriin että raskaana ollaan, että mites.

Kiitos jo etukäteen jos joku tietää.

Vierailija
54/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi vielä yksi syyskuuta jännityksellä odottava, joka mieluusti liittyisi joukkoonne - nyt kun tänne löysin ja uskaltauduin :)

Meillä mennään raskausviikolla 6+1 ja laskettu aika olisi juuri ja juuri syyskuun puolella, 29.9. En ole kyllä vielä käynyt neuvolassa tai ultrassa, joten tuo on oma arvio. Kuukautiset kuitenkin olleet kohtuusäännölliset, joten ei varmaan paljoa ole pielessä.

Melkoisesti hirvittää tässä epävarmassa alussa. Sitä tuntuu olevan liikkeellä ja taitaa kuulua asiaan... Itselläkin on nimittäin yksi keskenmeno takana ja vielä ihan lähellä, marraskuun alussa. Silloin ei kyllä ehditty kuin muutaman päivän fiilistellä uutisella, mutta pettymys oli silti iso. Jonkin aikaa oli kuitenkin ehditty jo raskautta toivoa. Meni ihan itsekseen, mutta kovien kipujen vuoksi jouduin sairaalassa käymään. Nyt ollaan oltu paljon, paljon varovaisempia sen suhteen, että uskallettaisiin miettiä kovin pitkälle. Se tuntuu kurjalta, koska olisi hienoa iloita ja suunnitella. Kuitenkin hienoa, että uusi raskaus onnistui näin pian, vain yhden kierron jälkeen uudelleen. Mutta ehkä tästä vielä, jos ja toivottavasti kun vähän kertyy päiviä ja viikkoja lisää.

Muutamalle parhaalle ystävälle uskaltauduin kuitenkin kertomaan asiasta lauantaina. Olisin ehkä odotellut, mutta oltiin istumassa iltaa ja viinilasiin sylkeminen olisi joka tapauksessa huomattu. Enkä minkään verukkeiden linjalle halunnut läheisten ystävien kanssa lähteä.

Viikonlopusta alkaen on ollut jos minklälaista oireilua: kuvotusta, karmeaa väsymystä, turvotusta, vähän huimaustakin. Tissit on olleet arat ja vatsaa nipistellyt jo viime viikolta alkaen. Kuvotus ja huimaus vähän helpottaa, kun jotain saa laitettua suuhunsa. Töissä olen vähän väliä kuorimassa mandariinia tai juomassa mehukeittoa. Kahvia en ole saanut juotua koko viikkona, ajatuskin mausta öklöttää. Kohta kyllä työkaverit, jotka itse ovat olleet raskaana, varmaan arvaavat, kun vanha kahvitratti yhtäkkiä heittäytyy teenjuojaksi...

Tässä lyhyesti alkutunnelmia. Olen tässä parin päivän aikana lueskellut viestejä ja yrittänyt tutustua osallistujiin täällä palstalla. Ihan nopeasti ei ehkä pääse kartalle, pahoittelut :) Mutta keskustelu vaikuttaa mukavan monipuoliselta ja fiksulta, kun voidaan asiallisesti keskustella mielipiteistä. Täällä netissä kun on ehtinyt jo törmätä kaikenlaiseen... Tänne tuntuisi kivalta itsekin kirjoittaa ja osallistua. Jos vaan vielä mahtuu mukaan :)

Hyviä vointeja kaikille!

Elvi rv 6+1

Vierailija
55/94 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggie... en tiedä huomasitko aiemman viestini... Meillä siis taitaa olla sama laskettuaika, 1.9. ?? Mistä päin Suomea olet??

Ja Elvi, tervetuloa mukaan, tänne kyllä mahtuu!!!!

Hyvää ja rauhallista yötä!!!!!!

-Mira ja katkarapu 10+1-

Vierailija
56/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa, jee! Pääsee taas kolaan. Joo, mie oon hullu ton kolaamisen kans - aina ensimmäisenä juoksemassa pihalla kolan varteen. Noh, on ukko ainakin tyytyväinen ;)

Tosta hammaslääkäristä - multa ei viimeksi alettu paikkaamaan hammasta, koska siitä hampaasta ois pitänyt ottaa ne röntgenkuvat. Lekuri selitti, että jos jotain sattuu vauvalle, nii ei tartte arpoa, onko se sitten röntgenin syytä vai minkä. Eli jäi korjaamatta. Noista puudutteista sun muista en tiiä, mutta eikös ne oo ihan paikallispuudutteita?!

Oma olo on edelleen pahoivoiva, milloin tää taas loppuu?!? Kahvin hajukin etoo, ruoka ei maistu, ko vasta illasta, rinnat on turvonneet, pää on kipee, mutta voi johtua kahvin vähyydestäkin. Väsymys vaivaa ja iltaisin peti kutsuu jo viimeistään klo 22-23. Ens viikolla pitis sitten mennä siihen verikokeeseen ja pari viikkoa ultraan, apaut.

Nyt ei jouva enempää, tyäret vaatii osansa :)

Vierailija
57/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas.

Jotkut hammaslääkärit kuvaa suun vaikka, olisit raskaana. Itse en suostuisi kuvattavaksi.Kannattaa soitella ja kysellä mihin vaikuttaa jne.

Nyt on sellainen tunne että, alkio on selkeästi vasemmalla puolella. Vihlonta on ollut niin toispuoleista. Onko muilla tälläisiä tunteita?

On pakko laittaa häihin vähän raitoja hiuksiin. Kampaajan mielestä se on ok. Luotan siis häneen.

Hyviä odotteluja kaikille.

Vierailija
58/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan jännittyneenä, tunnin päästä mies tulee hakemaan ja mennään ultraan...! Mies tajusi vasta aamulla kun heitti mut töihin että se tehdään alakautta, hih, osaa sekin sitten varautua. Ekassa raskaudessa kävin np-ultrassa yksityisellä kun kunta ei silloin sitä tarjonnut ja se tehtiin alakautta, mies oli mukana ja huone niin pieni että siellä ne molemmat ukko + lääkäri istui mun jalkojen välissä... hiukka nolo tilanne ;)

Mutta kivaa saada jotain tietoa massusta nyt, toivottavasti on hyviä uutisia :)

t. Manna 7+0 ja ällötysolo, joka on nyt löytänyt mutkin...örgh...

(toinen tytötöistä jo kysyi aamulla että miksi vessasta kuului ökä-ääniä kun äiti pesi hampaita...)

Vierailija
59/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että kuinka erilaisia noi ultrauskäytännöt on - täällä ultrataan yleensä aina mahan päältä, paitsi silloin, ko on ihan alkuraskauden ultra kyseessä. Itekkin tossa jo mietin, että pitiskö käyä yksityisellä ultrassa.. ;)

Mannaryynille hyvää ultraa =)

Vierailija
60/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tohon vihlontajuttuun. Mulla on nyt muutamina päivinä viiltänyt toiselta puolen mahaa, jos oon äkkinäisesti kääntänyt kylkeä. Viimeksi noi tuli myöhemmässä vaiheessa, mutta normaalia kuulemma on.