Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* SYYSKYYN SYDÄNTEN viikko 6 *

02.02.2009 |

Huomenta kaikille syyskuisille!!

Mä täällä yövuorossa ja ajattelin aloittaa taas uuden viikkopinon!!!

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille joilla menee nyt tämä viikko surujen tai piinaavan odotuksen merkeissä!!! Elämä on raakaa toisinaan, mutta onneksi kaikki on mahdollista niin kauan kuin on elämää!!!

Itsellä tuntuu, että oireet hieman lieventyneet ja usko meinaa loppua.. mitä jos katkarapu onkin kuollut kohtuun, mutta ei vaan vuoda! Täällä saa niin paljon lukea kokemuksia tuollaisesta... No yritän tässä vielä kaksi viikkoa malttaa... jos en malta niin täytyy työmaalla pyytää jotain ultraan.

Voimia siskot!!!!!!

-Mira79 + katkarapu 9+6-

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Änkeröiselle!

Ei täälläkän mene putkeen. Maantaina menen lääkärille ja katsotaan sairaslomaa. On niin rankkaa tässä ollu, etten jaksa töissä.

Voikun olis ihanaa tehdä käsitöitä! Ihan vaikka tuunata kirppikseltä ostettuja vauvan vaatteita. Siis sitten kun kesä on menossa ja maha iso. :)

Taikka kutoa jotain. Ehkä niitä ei kehtais laittaa lapselle..heh.

Olispa jo lokakuu, en muuta sano! :)

Muutama viikko np-ultraan ja neuvolaan. Peukut on kovasti pystyssä!!!!!!!

Toivoisin, niin että kaikki käy hyvin.

Toukka 9+5

Vierailija
82/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa edelleen, jee! Pössi lappalainen minä ;) No en mie oikeesti oo mikään lappalainen, vaikka Lapista oonkin ja olen. Mutta tulipahan vaan mieleen...

Saako *Angelmom* kysyä, että millä lailla ei mee nyt putkeen? Iloa lähetän sulle täältä miljoonia kiloja :)

Soitin itelle tänään ajan np-ultraan ja se on tasan kahen viikon päästä :) En sitten mene sinne yksityiselle, vaan maltan mieleni ja ootan vielä pari viikkoa. Olo alkaa olemaan ihan jees, mutta ainoa uus juttu on se, että mun on syötävä sopivin väliajoin, muuten tulee se huono olo ja heikotus. Fiilis on jotenkin loistava ja mukava!

Terveisiä kaikille ja voikaa hyvin :) Nyt perheen kanssa ruokapöytään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taida kehdata kirjottaa mitä kaikkea oon saanu kestää. Liittyy meidän esikoiseen, ei tähän toukkaan :(

Mutta henkisten vaivojen takia meen lääkäriin. Vauvalla on varmaan kaikki hyvin!

Toukka kakkonen rv 9+5

Vierailija
84/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu kiireinrn viikko ettei muka ole kerennyt kirjoittelemaan. Lueskelin tuossa viikkopinoa ja täytyy sanoa että HUHU! onpa ollu mielenkiintoisia keskusteluja ei voi muuta sanoa.

Kaikille tämä viikko ei ole ollu ihan sieltä parhaimmasta päästä, voimia heille!

Ja tervetuloa vaan uudet!

Itselläni olo on ihan ok, rinnat paisuu jee, normaalisti onkin kansallispuvun taskut :D Mutta närästys on tullu jo nyt!! Ajattelin että joskus loppupuolella se riesa tulee. Ja tajuton paleleminen aina iltasin.

Amalia-Joel: Täälläkin on yks kolailia hullu, mä oonki norm. talven jälkeen paremmassa kunnossa mitä kesän. Kesällä tulee vaan herkuteltua. Tässä tulee sitä hyötyliikuntaa!!

Sukupuoli jutusta sen verran että on vahva fiilis että tyttö ois tulossa, (onhan kaksi ihanaa tyttöä jo olemassa) ja olishan ne vaatetkin jo valmiina ja käyttäs se leikkikin sit isonpana paremmin, ei tarttis "huutaa" että ottakaa vaan se "Mattikin" leikkiin mukaan.Vaan olis se kyllä pikku-isäntäkin kiva. Miehelle kaveriksi Kaikki vastaan otetaan.Ai niin ja sekin viitais tytöön kun on ihan samanlaista kuin tytöiltä, olotila siis. Oon miettinyt että kysyis sit rk.ultrassa kumpi, tyttöjä en kysyny saas nähdä sit.

Hyvää viikonloppua siskot, muuten eka neuvola maanantaina, jännää

Nyt elbaamaan

Vierailija
85/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeröiselle pahoittelut :( Niin surullista... jaksamista voimia raskaaseen tilanteeseen.

Olipas kiva kuulla Pikkupippurista ja että km-vuoto on jo loppunut! Toivotaan että teillä menisi taas samaa kaavaa kun aikaisemminkin ;) Ja kiitos onnitteluista :)

Harakkahuttu sai hyvin klaarattua kekkerit ilman epäilyjä. Mulla on sama edessä parin viikon päästä ja taktiikkaa olen kovasti miettinyt.. jos/kun mennään saunaan niin luultavasti otan pullon mukaan kuten muutkin, mutta "käyn vielä pissalla" ennen kun menen saunaan ja vessassa kaadan alkoholin pois ja täytän pullon pelkällä vedellä. Eipä kukaan epäile kun hörpin muiden mukana lauteilla ;) Ja jos ruokajuomaksi tilaa olutta niin voihan siinä tilata samalla lasin vettä; "unohtaa" vaan sitten juoda sitä kaljaa ja keskittyy tyhjentämään vesilasia. Pitää vielä vähän hioa taktiikkaa ;)

Mulla taas tuntuu äklö-olo keskittyvän enemmän iltaan... päivällä napsin koko ajan jotain mutta illalla on vaan paha olo, ei tee mitään mieli. Sitten on oikein pakko pakottaa itsensä syömään jotain koska se on ainoa keino saada olo edes hieman paremmaksi. Pussikeitot on pop, sen huomasin. Kun ei halua syödä mitään niin keittokupin juominenkin auttaa parantamaan oloa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

t. Manna 7+1

Vierailija
86/94 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen pieni vinkki teille, joilla on pippaloita edessä ettekä halua kertoa vielä raskaudestanne. Ottakaa alkoholiton versio juotavissa, etiketinhän voi aina pitää piilossa ;)

*Angelmom* Okei, ymmärrän oikein hyvin, ettet halua kertoa täällä asioistasi, mutta jaksamista todella paljon.

*Lippo* Haa, otetaanko kolauskisat? ;) Täällä tulee jälleen lunta ja ootan ulospääsyä kolan varteen. Taitaa tää hullu lappilaisuus osaltaan vaikuttaa tähän...;)

Nyt pitää lähteä kylille, ko pääsen taas kerrankin ihan yksin, ilman lapsia ja miestä!

Vierailija
87/94 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua saa täältä pidettyä pois ;) Torstaina tuli vuotoa ja loppui lyhyeen,perjantaina tuli sitten enemmän ja kauemmin ja taas loppui. Ihan yhtä huono ja heikko olo kuin jokaisena muunakin päivänä. Tiistaina lääkäri. Osaisi nyt masu päättää mitä haluaa. Tuntuu oudolta etteivät raskausoireet häviä vaikka vuotoa on.

Vierailija
88/94 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muuten lainkaan kipuja ton vuodon yhteydessä?! Mulla tuli mieleen hematooma tosta sun vuotamisesta...Ja toivon todella, että on ennemmin sitä, ko km!

Vierailija
89/94 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime käynnillä ei nähnyt mitään siihen viittaavaa. Perjantain suuremmassa vuodosssa oli menkkamaista jomotusta ja tiesin että kohta tulee verta. Muuten ei ihmeempiä kipuja.

Vierailija
90/94 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuonne kriisit ja surut keskusteluun uuden aiheen siitä, missä me nyt mennään. Tuli esikoiseen liittyen virallinen päätös. Siitä voi käydä siellä lukemassa, en halua sitä tänne laittaa, koska herkimmät ei varmaan halua "tietää".

Mielestäni niin on parempi :)

Täällä jatkuu pieni pahoinvointi. Yks oksennuskerta takana, onneksi VAIN! Mitään kunnon laattaamista ei ole näkyvissä.

Ja välillä tulee särkyjä alamahalta, tulee ja menee. Ja välillä vasemmalta ja sitten oikealta. Muistaakseni oli tätä edellisessäkin raskaudessa. Olisko kasvukipuja?

Antibiottikuuri on nyt VTI:hin syöty. Pysyköön poissa myös. En haluaisi syödä lääkkeitä raskausaikana, ainahan se pelottaa.

Toivon sydämeni pohjasta, että masussa on kaikki hyvin!

Onko kellekkään tulossa muuten kaksosia ;)

Vierailija
91/94 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla saikin kaivaa autoa tovin lumen alta ja edelleen sataa....

*Angelmom* Kävin lukemassa sen viestisi ja mun mielestä sie voit nostaa vähintäänkin syytteen hoitovirheestä. Ja mulla kans kohdun kasvukipuja, ko välillä jomottaa silleen menkkamaisesti.

Ja mulla kans oksetuttaa ja eilen yökin melko lahjakkaasti, ko pesin tyären takapuolta. Ja mulla sen tekee vähempikin, että alkaa oksetuttaan. Kerran (kakkosta oottaessani) siivosin koiran oksennnusta lattialta, nii juoksin itekkin oksentamaan enkä pystynyt sotkuja siivoon. YÄK! Joutui mies sitten siivoon ;) Ite juon nyt aika paljon kivennäisvettä niiden happpojen takia ja se auttaa melko pitkälle.

Ai joo ja täällä ei vielä tiedetä, onko 1 vaiko 2 elämänalkua masussa - pari viikkoa vielä!

Vierailija
92/94 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja voimia kaikille kovia kokeneille! *huokaus*

Täällä oltu koko viikonloppu töissä, ja aika kuitti olo.

Perjantaina oli ULTA, tekiljä oli terveydenhoitaja.. ja näkymät oli epäselvät ?!.. Kaksi tuntia virtsaamatta oli liian pitkä aika kun koko kohtu oli lytässä ja piti käydä pissillä välillä :D mönkiäinen oli liikkuvainen ettei edes mittaa saatu laskettua kunnolla. (Koitti mutta sai viikon vähemmän viikkoja kuin mitä melkoista laskelmien mukaan, ja kun meillä yhdynnästä laskettunakin antaa viikkoja enemmän kuin menkoista...) NOOH... SYDÄN <3 siellä kuitenkin jo läpätti. Uusinta ultraan nyt sit vkon päästä eli 13.pvä perjantaina. Jäi kyllä vähän kummallinen olo tuosta käynnistä.. että mikä mokkula siellä sit mahto olla :e

Oireet ovat melkein hävinneet, väsyttää tai.. nukkua voisi vaikka talviunien verran. Eilen töiden jälkeen klo.16 olin koko iltana yhden tunnin hereillä ja nukuin hyvin aamuu asti. Pieniä tuntemuksia on alamahalla myös ollut, ei kipeitä mut nippailuja.

Äiti soitteli tänään ja kyseli kuulumisia :) Meillä 350km välimatkaa, toivoi kovasti vierailemaan. Ikävä äippääkin kun kaipais välillä tukea ja rohkaisua tähän kaikkeen.

Jaksua kaikille Mag-gie 10+5 ????

Vierailija
93/94 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla hiipui ennen vuototippoja jo oireet. Huomasin sen, mutta en halunnut uskoa. Sitten kun ruskeaa tuhrua tuli, tiesin että tämä on tässä.

Eikös niitä ole aika paljonkin tapauksia, kun vuotoa on, mutta syytä ei löydy ja kaikki päättyy kuitenkin hyvin.

Mikä sulla nyt tilanne? Onko ollut hyytymiä? Pääsetkö tarkistusultraan?

Voimia ja tsemppiä ja uskotaan, että tuo ei tarkoita mitään!!

Vierailija
94/94 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on edelleen odottava, joko särkee päätä tai sitten on pahoinvointia. Väsymys on todellakin talviuniluokkaa. Kahden tunnin päikkärit työpäivän jälkeen menee ihan kevyesti ja onpa eilen ja tänäänkin tuollaiset unet tullut otettua.

Edelleenkään en uskalla hihkua ja riemuita, ensimmäinen neuvola on vasta perjantaina ja josko siellä sitten kuunneltaisiin sydänääniä tai ultrattaisiin? Ei mitään tietoa, kun ekaa odotan.

Kukaan miehen ja muutaman nettipalstan lisäksi ei tiedä, enkä oikeastaan halua kertoakaan. Tosin töissä pitää kyllä jotain sanoa, on semmoisia aineita käsiteltävä, joita ei raskaana ollessa saa tehdä.

Muuten kaikki ok, ja pakko tunnustaa. Eilen ostin alesta pienen pipon, ensimmäinen ostamani vauvaan liittyvä juttu, vauvalehtien lisäksi. ;)

Anis