Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* SYYSKYYN SYDÄNTEN viikko 6 *

02.02.2009 |

Huomenta kaikille syyskuisille!!

Mä täällä yövuorossa ja ajattelin aloittaa taas uuden viikkopinon!!!

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille joilla menee nyt tämä viikko surujen tai piinaavan odotuksen merkeissä!!! Elämä on raakaa toisinaan, mutta onneksi kaikki on mahdollista niin kauan kuin on elämää!!!

Itsellä tuntuu, että oireet hieman lieventyneet ja usko meinaa loppua.. mitä jos katkarapu onkin kuollut kohtuun, mutta ei vaan vuoda! Täällä saa niin paljon lukea kokemuksia tuollaisesta... No yritän tässä vielä kaksi viikkoa malttaa... jos en malta niin täytyy työmaalla pyytää jotain ultraan.

Voimia siskot!!!!!!

-Mira79 + katkarapu 9+6-

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun on vielä löytynyt lisää syyskuisia mukaan! Ja onnea kaikille, jotka ultrissa ovat nähneet sydämen sykkeen. Uusiakin ultrakuulumisia odotellaan. Np-ultratkin alkavat jo toisilla lähestyä.

Meillä ei neuvola tarjoa sitä veriseulaa, olisin kyllä mielelläni sen halunnut np-ultran lisäksi. Esikoisesta se tehtiin, kun asuttiin silloin muualla. Millä viikoilla olette muuten np-ultraan menossa? Varasin ajan tällä viikolla, ja itselläni on 12+2 silloin. Vielä kolme ja puoli viikkoa aikaa - menisipä nopeasti...

Me emme ole kenellekään vielä kertoneet uudesta tulokkaasta vaan olemme päättäneet odotella np-ultraan asti ja ehkä vähän sen ylikin, riippuu miten sukulaisia ja lähimpiä ystäviä sen jälkeen tapaamme.

Sukupuolitoiveista / -aavisteluista joku kyseli. Toisaalta tuntuisi, että esikoisella ja pikku kakkosella olisi enemmän yhteistä, jos olisivat samaa sukupuolta, mutta toisaalta toivoisin tyttöä. Viimeksi saimme tietää muistaakseni suunnilleen viikolla 18, että poika on tulossa. Haluaisimme tälläkin kertaa tietää sukupuolen etukäteen, mutta en usko että kerromme sitä muille. Viimeksikin pidettiin muita jännityksessä. Silloisessa asuinmaassamme piti myös lapsen nimi ilmoittaa jo sairaalassa, joten senkin vuoksi oli hyvä tietää sukupuoli ennakkoon. Monen monta ultrausta tehtiin raskauden aikana, ja kun kolmelta eri lääkäriltäkin kuulimme vauvan olevan poika, saatoimme pitää tietoa varmana.

Monella on ollut huonoa oloa, itselläni on ollut hiukan kuvottavaa oloa iltaisin (johtuisikohan siitä, että illalla ei ehdi syödä niin säännöllisesti), mutta oksennukseen asti ei silti ole vielä mennyt. Jos siis näin jatkuukin, niin pääsen taas ilmeisen helpolla. Väsymys myös vaivaa iltaisin, mutta se on tainnut viime päivinä johtua enemmän siitä, että puoliso on ollut työmatkoilla ja olen pöyrittänyt kotirumbaa yksinään ja esikoinen herättelee öisin.

Liikunnasta oli myös keskustelua. Olen käynyt ihan normaalisti jumpassa ja koiran kanssa tulee liikuttua myös reippaasti. Samaan malliin aion jatkaa vaikka ihan loppuun asti, kunhan vointi vain sen sallii. Esikoisesta olimme samana päivänä kun hän syntyi 1,5 tunnin reippaalla kävelylenkillä eli voin silloin tosi hyvin. Luulenkin että se osittain oli koiramme ansioita, jonka kanssa tein koko raskausajan pitkiä lenkkejä.

Toivottavasti viikonloppuna olisi hieno talvisää, niin päästäisiin kaikki nauttimaan ulkoilusta auringonpaisteessa! Oikein hyviä vointeja!

Onneli-Orvo, 8+4

Vierailija
62/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivät tuntuu pitkiltä, samoin viikot. Hyvä että edes jotkut saa väsymykseltä ja pahoinvoinnilta aikaseksi käyä liikkumassa... Itse tuli taas eilisilta nukuttua sohvalta, klo.21 heräsin ja katoin Greyn anatomian ja sitten menin sänkyyn yöunille...

SUKUPUOLI: Itse en ainakaan vielä toivo kumpaakaan erityisesti, esikoinen meillä on poika. Oireet alko tosi aikasin ja pahoinvointi on ollut niin voimakasta että sillä perusteella olen miettinyt että se voisi olla tyttö?! Tyttö olisi tosi mieluinen, mutta pojalle olis tietysti vaatteet valmiina. :)

Kivaa että joillain näkyy jo masua. Itse ootan sitä kovasti, se on ihanaa ku alkaa masu näkyä! Edellisen jälkeen vaan oon jäänyt sellasen pömppis ettei välttämättä kovin varhain sitten erota sitä vauvamahaa.

FESSULI: Ei minulla ainakaan oo ollut vaikeuksia tänne lähettää viestejä, vaikka en kovin usein oo yrittänytkään.

MAGGIE: Mulla kans on päänsärkyä mutta omalla kohalla luulen että se johtuu siitä ku palelee niin vimmatusti niin tulee sitte jännitettyä hartioita ja sitten päätä alkaa särkeä. Usein kyllä tuntuu että päänsärky on jo heti aamusta =o/ Sinuna soittaisin sinne ja kysyisin niistä viisurinpoistoista raskauden aikana. Mulla ainakin ku leikattiin viisuri imetysaikana niin ne anto särkylääkettä jo etukäteen ennen leikkausta ja sillon(kaan) ei tietenkään käyny burana mitä ne ekana tarjos. Jälkikäteen myös on hyvä varata itelle särkylääkettä jos leikkaukseen menet.

HIUSTEN VÄRJÄYS: Minä oon kyllä värjäillyt tukkaani raskausaikana, luulen että se on "vanhan aikanen" ajatus ettei niin sais tehä, väriaineet on kai muuttunuut "niistä ajoista". Mutta toki on hyvä välttää kaikkea mihin ei luota.

ELVI: Tervetuloa joukkoon mukaan! Mulle ei maistu teekään joten oon tuonu töihin mehutiivistettä. Eipä oo kukaan vielä kyselly mutta oon kyllä miettiny että varmaan kai epäilevät ku kerrasta heitti teen juonnin.

JKL: Aluksi mullakin oli niitä vihlontoja/nippailuja vas. puolen, en mää tiiä ultrassa oliko se nyt kummallakaan puolen mutta etukäteen toisella nettisivulla arvelivat että ehkä munasolu on irronnu vasemmalta, ultrassa kuitenkin näkyi että oikealta se oli irronnut ja siellä oli keltarauhanen.

ULTRAJUTUISTA: Mulle tehtiin nyt myös varhaisraskauden ultra (tasan rv 7) mahan päältä ja hyvin näkyi pieni ja sydämensykekin kuului.

Vaan eipä tässä tällä erää muuta, pahoinvointi jatkuu vaan vaikka ehkä vähän helpottanut kuitenkin jos vertaa ekaa kahta viikkoa.

EI kellään oo siitä Sea band ranneketta? Pitäiskö semmonen hommata...?

HANNELE rv 7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massusta löytyi yksi pieni vaavin alku jolla ihan pieni sydän läpätti :))))

Päiviä lääkäri sai muutaman vähemmän (6+3) kun mitä laskureiden/kuukautisten mukaan (7+0), mutta mun normaalikiertoni on aina ollut noin 30-31 päivää jossei noita syksyn ihme-mega-heittelykiertoja oteta huomioon joten kuulostaa olevan ihan ok.

Kovasti lääkäri pyöritteli ultraa, tarkisti munasarjat ja -johtimetkin että löytyykö toista mutta ihan yksi pikkuruinen 6mm:n tyyppi siellä tällä kertaa näyttää olevan. Heh, miten sitä osaakaan olla raskaana yhtä odottaen ;)

Virvaliekki: Mihin aikaan sulla on ultra tänään? Odotamme uutisia :)

t. Iloinen Manna + Simppu 7+0 (tai 6+3)

Vierailija
64/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mira79: Juu olenkin seuraillut vointejasi kun samoilla viikoilla mennään :) Olen Jyväskylästä, mutta muuttamassa ennen kesää Nokian suuntaan.

Tänään tuli käytyä mukavalla lenkillä jäällä koiran ja isän kanssa. Sen jälkeen tuli syötyä niin, että turvotus on valtaisa. Pienet päiväunet kerkesi nappasta ennen muuta ohjelmaa.

Meillä muuten tietää jo kaikki lähimmäiset ihmiset. Miehen siskotkin arvasivat jo pari viikkoa sitten ja pitihän se sitten myöntää.. hyvin ottivat asian ja ovat olleet kovin uteliaita.

Mag-gie - odottaa innolla huomista ULTRAA !!

Vierailija
65/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tänään alkoi taas verenvuoto ja mä en taida olla kamalan pirteää seuraa tänne... Huomenna todennäköisesti taas lääkäriin, kun käski mennä jos taas alkaa vuoto. Palaan asiaan toivottavasti jos ja kun viikkoja on reilusti enemmän. Hauskaa odotusta muille!

Vierailija
66/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme juttu, että kyllä se vaisto on usein oikeassa...

meillä keskeytynyt keskenmeno.

virva. poistatko mut listoilta? Kiitti

Vointeja muille

-Mira, joka jää nuolemaan haavojaan-

Vierailija
67/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Virvaliekillä* ja * Mannaryynillä* mukavia ultrakuulumisia :)

*Miralle* pahoitteluni ja *Syysnupulle* tsemppiä!

Vierailija
68/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, manna, kun muistit. :)

Käytiin tosiaan miehen kanssa siellä ultrassa, ja kyllä kuusimillinen ihmisalku löytyi helposti, ja sydän sykki hyvin. :) Sain äitiyskortinkin. Rv katsottiin olevan 6+2-3, ajattelin laskea 6+3 koska silloin aina jokaisen viikon maanantai on +0. :D Helppoa. La siirtyi eteenpäin 29.9.

Tyttö-poikajuttuun: näin yöllä unta, että vauva syntyi. Se oli tyttö, ja sillä oli yksi hymykuoppa. Nimeksi tuli Enni :D

Tämä oli pikainen terveis-viesti, palaan juhlistamaan tilannetta miehen tuomien karkkien voimin. :)

virva, 6+3

Vierailija
69/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tänää ekan kerran koti doppler laitteella. Pari kertaa onnistuin kuulemaan sykettä ja rohinaa, samalla tavalla kun vauva liikkuu. Ainakin toivoin kuulevani. :)

Hammaslääkäri reissu meni ok. Ei mitään ollu. Otti hammaskiveä vain pois.

Maggie kyseli niistä viisauden hampaista. Mun ystävältä on poistettu ne ja juuri raskauden aikana. Hyvin meni mutenki tuo hampi reissu, ei yököttäny. Aika rautainen olen :) :)

Töissä oon ollu itkunen... juu. Hormoonit ja syksyn tapahtumat. Odotellaan kevään aurinkoja ja masun kasvua.

Nii ja töistä. Olen sairaanhoitaja ja teen 8-16 päivää. Aika helppoa. Fyysisesti kevyt työ, kun en ole osastolla!

Toukka kakkonen 9+4

Vierailija
70/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani Mira.

Voimia syysnuppu!

"Onneksi elämässä on niitä hyviäkin päiviä, sellaisia missä mansikkaleivokset maistuvat hyvältä ja lämmin tuuli voi puhaltaa kaunista kesämaisemaa vasten."

Nyt pakkasen ja lumen keskellä on ihana ajatella kesää! :)

Vierailija
71/94 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mira79, ei saa olla totta :(( Voimia ja jaksamista raskaaseen tilanteeseen!

Syysnuppu: Pidän sulle ihan hurjasti peukkuja että kaikki olisi ok vuodoista huolimatta bd bd, tsemppiä!

Onnea Virvaliekille iloisista ultrauutisista!

t. Manna 7+0

Vierailija
72/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpä täällä pikaisesti kertomassa, että eilen viimein 3,5 vkon odottelun jälkeen varmistui raskaus tuulimunaksi. Olen juuri lähdössä keskussairaalaan keskeytykseen. Omalla autolla ajattelin körötellä, mutta sinnehän se jää, jos tehdäänkin kaavinta, eikä lääkkeellistä keskeytystä. En ole vielä surua läpikäynyt, vaan työntänyt ne ajatukset pois ja ollut "reipas".

Hyvää ja onnellista odotusta muille syyskuisille, itse taidan pysytellä poissa koko vauva-lehden sivuilta jonkin aikaa ja nuolla haavojani...

Vierailija
73/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeröiselle ja Miralle suuret pahoittelut keskenmenoista! Halauksia ja voimia teille!

HANNELE

Vierailija
74/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia *Änkeröiselle* kovasti ja jaksamista!

Mun pitis soitella ä-polille aikaa np-ultraan. Meillä on tullut lunta eilisen, viime yön ja tän aamun aikana aivan mahottomasti eli nyt se talvi vasta tuli kunnolla :) Onneksi on traktori käyny ottamassa pihan auki, mutta kaikki kulkureitit tontita pitää aukasta eli siinäpä hommaa täksi päiväksi :)

Vierailija
75/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt eilen täällä ollenkaan ja nyt kun tulin niin näin paljon ihania ja surullisia uutisia..

Änkeröiselle ja Miralle kovasti voimia! Kovasti toivotaan että te vielä pikkukääröt syliinne saatte.. Jaksamista! Syysnupulle myös tsemppiä, toivotaan että kaikki olisi hyvin, vuodosta huolimatta.

Mannaryynilla ja Virvaliekillä puolestaan iloisia uutisia.. Ihana kuulla, että teillä ultrassa löytynyt pienen sydämen syke :)

Täällä ei mitään uutta. Kamalaa pahoinvointia ja väsymystä. Siinä kuulumiset..

Nyt aloittelemaan siivousta..

Vierailija
76/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira79, koita jaksaa, muuta en osaa sanoa. Aikansa se ottaa, mutta jossain vaiheessa taas elämä voittaa!

Syysnuppu, toivottavasti tilanne siellä rauhoittuisi, ja nähtäisiin sut sitten myöhemmässä vaiheessa täällä, tsemppiä!

Ja Änkeröinen, pahoittelut ja jaksamista! Odotus oli varmasti kamalaa, ehkä "hyvä" että selvisi nyt kuintekin johonki suuntaan..

Kurjaa lukea näitä tarinoita, muistaa taas kuinka pienestä se onkaan kiinni... :(

Ite oon nyt toista päivää sairaslomalla, kamalaksi äityi tämä flunssa. Kuumettakin on ollut ja yskää.. nyt alkaa vähän helpottaan kun lima irtoaa jo. Panadolia olen ottanut, muuta ei oikeen voi... vieläkään ei oo mitään huomattavia raskausoireita, öisin oon joutunut nouseen vessaan ja vähän turvotusta, mut siinäpä se. Edelleen odottelen innokkaasti niitä konkreettisempia oireita, ja pahoinvoivilta ottaisin mielelläni ne etomiset pois! :)

Sukupuolikyselyyn: niinkuin kaikki toivoo, kunhan tulisi terve!! Mut vähän enemmän on semmonen poikafiilis (salaa mietin nimiä, niin vain poikien nimiä...)

Hyvää viikonlopun alkua kaikille, voikaa hyvin!

myym 6+5

Vierailija
77/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, että jotkut ovat saaneet huonoja uutisia kuulla. Tulee paha mieli toisten puolesta.

Voimia ja jaksamista kaikille!

Itse voin puolestani kertoa hyviä uutisia. Kävin juuri alkuraskauden ultrassa, jossa todettiin pieni maapähkinän näköinen tyyppi ihan oikeassa paikassa ja sydänkin siellä läpätti tarmokkaasti.

Nyt sitten vaan toivotaan, että kaikki jatkuu yhtä suotuisissa merkeissä.

On tässä joka tapauksessa se hieno puoli, että nyt on todistettu, että raskaaksi tulo meillä onnistuu. Sen suhteen olin jo melkein menettänyt toivoni.

Tuntuu myös, että pahoinvointi tekisi pikku hiljaa tuloaan tännekin suuntaan. Ainakaan syömättä ei voi olla pitkää aikaa tai käy kalpaten.

Viikonloppuja kaikille! Nauttikaa talvisäästä!

Pola 6+6

Vierailija
78/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

tulin katsomaan miten pärjäätte!

Aivan ihanaa manna, että vauva siellä voi hyvin!!! Samoin onnea virvalle. Oikein nousee suunpielet hymyyn teidän puolesta. Mahtavaa!

Ikävämpää oli sitten lukea änkeröisen ja miran tarinaa. Valitettavasti epäilin tuota änkeröisen tilannetta alusta alkaen ja aika kauan nuo lääkärit sitä seurasivat.

Itse tämän aikaisen tuulimunan kokeneena ajattelen, että se oli huonoa tuuria, kromomit eivät toimineet eikä sille voi mitään. 7 vuotta sitten keskenmenneessä oli alkio, jonka kehitys loppui. Kummankin jälkeen on epätoivo, suru ja toivo vuorotellut päivittäin. Mutta TOIVO on se, joka lopuksi jää, kun vuodot loppuu ja uskaltaa alkaa toivoa...Paljon voimia ja toipumista teille!!

Syysnuppu; kaikki toivo ei varmasti ole mennyt. Pidän peukkuja, että sulle käy hyvin!

Minä tässä toivon kuukautisia tulevaksi. Km-vuotoni alkoi viime ke, päättyi kokonaan su ja koko ajan vuosin vain tosi vähän, ei hyytymiä ei kipuja. Su-iltana tunsin vihlasun ja löysin housuista pienen kuivan klöntin...enpä ole kuullut näin ihmeellisen "helposta" kmstä...Katsoin, että edellisen km jälkeen alkoi kk 2 viikon päästä ja siitä heti tulin uudelleen raskaaksi ja kaikki päättyi hyvin.

Arvatkaa toivonko nyt samaa kaavaa...laskettuaika olisi sama kuin esikoisella. No, eipä mennä asioiden edelle.

Hyviä vointeja kaikille! Minä lähden lasten kanssa pulkkamäkeen enkä jaksa ressata tänään mistään!!

pp -kpt ?

Vierailija
79/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on selvästi semmoinen kauhun tasapaino. Ihania ihania uutisisia ultrasta ja surullisia uutisia kuuluu toisilta.

Pahoittelut änkeröiselle ja Miralle. Toivottavasti aika pararantaa haavat aikanaan, ja teidänkin vuoro on sitten saada omat kääröt kainaloon.

Syysnupulle voimia, toivottavasti vuoto on viatonta ja toukka voi ja kasvaa edelleen.

Ultra uutisia olikin oikea kasa. Mannaryynin ja virvaliekin uutisia kovasti odotinkin, mutta olihan teitä muitakin. Onnea hyvistä uutisista kaikille tasapuolisesti.

Eilen selvisin työpaikan kekkereistä kunnialla. Kuoharia maiston vain näön vuoksi ja melkein täysi lasi "unohtui" pöytään kun lähdin vessaan. Jos joku jotain huomasi -vatsakin oli aika turvoksissa- niin ainakaan ei mitään sanonut.

Nyt odottelen vaan kuumeisesti ensi viikon ultraa. Viikonloppuna saa onneksi nukkua pitkään ja ottaa vaikka päikkärit jos siltä tuntuu.

Harakkahuttu 7+2

Vierailija
80/94 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Änkeröiselle ja Miralle. Voimia Syysnupulle!

Vähitellen alan itsekin pelätä, että onko kaikki ok, kun luen km-uutisia. Vaikka turha sitä on miettiä, kun ei se siitä miksikään muutu. Kuun lopulla näkee ultrassa, mikä masussa on meininki.

Hyvää viikonloppua kaikille!