Onko yleistäkin, että työantaja vaatii lapsen sairastuessa todistuksen lapsen sairaudesta JA
todistuksen myös siitä, ettei toinen vanhepi ole lasta kotona hoitamassa vaan töissä?
Miehen työpaikalla on nyt siirrytty tähän käytäntöön ja minusta todella outoa.
Kommentit (85)
En tiedä missä olet töissä mutta jos olen sairaan lapsen kanssa kotona - EN TODELLAKAAN pysty antamaan samaa työpanosta kuin töissä olessani vaikkakin etäpäivät ovat enemmän joka päiväistä kuin mahdolisia. Jos jossain pääsee noin vähällä työnteosta niin kerrotko meille muillekin.
Valitettavan tosiasia on että LINTSARIT ovat hyvän asian pilanneet ja todistus toimitetaan työnantajalle.
hah, hah haa, huono vitsi! ihan oikeasti naurattaa tuo opettajia YLIarvostu - kuka muu saa samalla työmäärällä yhtä hyvän palkan 40 minuuttia töissä - 20 minuuttia puhutaan sontaa, tehkää tekin töitä se 20 minuuttia niin ei tarvitse illalla tehdä töitä.
Mun mielestä käytäntö on ihan ok ja johtuu varmasti liiallisista luvattomista poissaoloista.
Ja kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin, vapaata ei ole tarkoitettu sairaan lapsen hoitamiseksi vaan ensisijaisesti hoidon järjestämiseksi.
Sanotaan tessissä. Kyllä sitä täytyy työntekijänkin noudattaa, ei ainoastaan työnantajan.
Eikös se ole 3 päivää per sairaus EI VANHEMPI!! Ihmeen pummeja täynnä tämä palsta! Ei ole ihme että teillä menee huonosti!
esimerkki. ..-ystäväni on kampaaja -(huono sellainen) - - miehensä tekee vastuullista työtä ja on hyvä työssään. Mutta koska naisihmisen pitää PÄTEÄ - ei hän ole poissa töistä (koska ei voi perua niitä muutamaa varattua aikaa) hoitamassa lapsiaan koska kela ei sitä korvaa... olettekohan naiset itse aiheuttaneet huonon maineenne työelämässä