Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

_:_:_* HAAHUJEN HELMIKUU *_:_:_

31.01.2009 |

.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Irish: toi luoja tietää toimii varmaan aika hyvin vanhemmalle väelle, otan käyttöön heti. Vaan millä pirulla hiljentää nuoremmat tuttavat ja kaverit... Jos sanoo jotain että se ei aina ole oma päätös, niin sitten alkaa puheet lapsettomuudesta ja varmaan joku valopää tulee adoptiota tarjoamaan... tai siten alan parkua jos joku sanoo jotain lohduttavaa, hankalaa kerta kaikkiaan. Ja sieltä haahujen aiemmasta pinosta löytyy ne refleksologian sivujen linkit, tosin sen mukaan meidän kaupungissa ei olisi ollut, mutta löysin kuitenkin täältäkin mun oman "tavallisen" hierojan kautta. Ehkä heilläkään ei kaikki kuulu samaan organisaatioon vaan ovat ns. vapaata riistaa. Kannattaa kysellä, heti kun mäkin varasin ajan sinne niin tuli tää super-ovis!

( . )Tää taisi mennä niin kuin täällä arveltiin, että jonkin sortin super-ovis tässä nyt on menossa. Jee! Eilen ja tänään on tullut mammaksin ovisliuskalla plussat ja pupuiltu on niin että paikat on hellinä... Aikaisemmin mulla on näkynyt ovis aina vaan yhtenä päivänä. Ja yhden (vai oliko niitä kaks) limattoman päivän jälkeen nyt taas löytyy mistä venytellä :) Ja hitto mitkä douppaukset päällä... No joo, parhaamme ainakin tehdään! Jospa vaikka kuudes kerta toden sanoisi!

Jennuli-81 yk6 kp16/30

Vierailija
42/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy joka kaupungin parhaat refleksologit :

http://www.medikanova.fi/index.php?page=etsi-refleksologi

Jennulille onnea super- oviksesta!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea *jennulille* oviksesta! Itselläkin taisi mokoma olla eilen, vähän salakavalasti kun kuvittelin että se olisi ollut tänään. Tänään aamulla oli kuitenkin jo lämmöt ylhäällä, ja ihan kuivaa. Touhuiltua tuli toissapäivänä ja tänä aamuna, täytyy nyt toivoa että toimii. Ja nyt sitten v-loppuna pitäisi sitä progesteronikuuria aloitella, ihan mielenkiintoista nähdä miten se toimii...

Sain kaverilta lainaan sellaisen kirjan, jossa kerrotaan miten omalla ruokavaliolla voi vaikuttaa hedelmällisyyteen ja eri kiertoon liittyviin ongelmiin. Lähinnä aika peruskauraa, eli ei saisi syödä valkoista jauhoa ja sokeria, kofeiini on pahasta jos kärsii PMS:stä, syödä kokojyviä, vihanneksia jne. Mutta siinä oli myös ihan mielenkiintoista juttua vitamiineista ja muista lisäravinteista, mitä purkeista saa. Esim. kerrottiin että jos kärsii luteaalivaiheen ongelmista, mm. ohuesta limiksestä, tiputteluvuodoista ja lyhyestä lut.vaiheesta, niin pitäisi tehota B6-vitamiinin, ja kävinkin sitä nyt apteekista ostamassa. Apteekin täti sanoi kun vähän kyselin, että gynekologitkin ovat joskus b6-vitamiinia määränneet mm. PMS-vaivoihin.

Täytyy vähän tutkailla tarkemmin tuota kirjaa, josko siinä olisi vielä jotain muuta mielenkiintoista. Jos jotain kiinnostaa joku tietty ongelma, niin voin katsoa löytyykö siihen mitään ruokavaliollista vihjettä kirjasta, niin kauan kun se on mulla lainassa :)

t. marjapensas kp13

Vierailija
44/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas vähän sekavaa tekstiä, yrittäkää kestää. siis kokojyvää ja vihanneksia pitäisi syödä, eikä vältellä :)

Vierailija
45/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista Marjapensas! Löytyykö siitä opuksesta vinkkejä miehille? Sen jo tiedän et mustikka, tomaatti, vesimeloni on hyväks, onko muita? Entäs toi kofeiini naisilla, mulla ei (kai) pms:ä ja oon tosi paljon vähentänyt käyttöä, mut juon kyllä teetä melkein joka päivä (vihreää, mustaa ja valkoista vaihdellen) ja ehkä kupin kahvia viikossa. Onko siellä vihjeitä kivuliaisiin menkkoihin tai siihen alkupään kehitysvaiheeseen kun munasolu on kiinnittynyt/kiinnittymässä? Eipä nää mun kysymyksetkään tainnut niin selkeitä olla... Sekavana on helpompaa :)

Jennuli

Vierailija
46/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehille paljoa kerrota, mutta noista vitamiineista sanotaan että C-vitamiini parantaa sperkman laatua, ja se voi vaikuttaa nopeastikin. Sitten mainitaan että sinkkiä tarvitaan testosteronin tuotantoon, A-vitamiini vaikuttaa siittiöiden syntymiseen, samoin B-vitamiinin puute. Miehet myös tarttee enemmän omega 3 ja 6 rasvahappoja. Alkoholi, kofeiini ja tupakka vähentää miehen hedelmällisyyttä, ja suositellaan samaa terveellistä ruokavaliota kuin naisille.

Kofeiini kahvissa, teessä ja suklaassa aiheuttaa tietty normaaleja sivuvaikutuksia, mutta myös vähentää b-vitamiineja ja nostaa verensokeria (vaikuttaa adrenaliinin eritykseen). Kofeiini vaikuttaa erityisesti rintojen arkuuteen. Kirjan perusteella kaikissa teessä on kofeiinia, paitsi yrttiteessä.

Kivuliaisiin menkkoihin on ihan oma ruokavalionsa, joka perustuu siihen että ei pidä syödä liikaa sokeria, suolaa, punaista lihaa, alkoholia, kofeiinia. Proteiinin ja maitotuotteiden määrää tulee rajoittaa, ja proteiinit pitäisi saada kalasta, kanasta, kokojyvistä ja vihanneksista. Lisäksi tulee kovien rasvojen syömistä välttää. Pitäisi syödä "hyviä hiilareita", eli valkoista jauhoa, vihanneksia, ja auringonkukkaöljyä (esim. salaattikastikkeessa kypsentämättömänä). Sitten tässä kehutaan jotain jenkkiläistä valmistetta, jossa on joku miljoona hivenainetta, ja joita syödään 6 tablettiä päivässä. Just joo :D Näistä ehkä tärkein on B6-vitamiini, jota oppaan mukaan pitäisi syödä 200-600 mg/päivässä. Perusmultivitamiinivalmisteissa sen määrä on n. 2-5 mg. Toinen on magnesium ja kalsium, joita pitäisi ottaa niin, että magnesiumin ja kalsiumin suhde on 2:1.

B6-vitamiini tasapainottaa estrogeenin ja progesteronin tasapainoa, ja auttaa mm. kohdun limakalvon paksuuntumisessa, joten se olisi hyvä lisä myös sen kannalta. Lisäksi kirjan mukaan E-vitamiinilla ja foolihapolla on merkitystä km:n ehkäisyssä. Lisäksi tässä mainitaan, että miehillä A, C ja E vitamiinit sekä seleeni voivat auttaa, ja että kahvilla ja alkoholilla on eläinkokeissa huomattu olevan merkitystä km:ihin.

Vierailija
47/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei valkoista jauhoa ;)

Vierailija
48/79 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tärkeä jos kärsii ohuista limakalvoista!! Mulle määrättiin sitä just tupla- annos etenkin nyt kun km:n jälkeen saattaa limikset olla hetken huonossa kunnossa. Ja seleenin puute saattaa aiheuttaa keskenmenoja.

Minä kun tällä hetkellä opiskelen tällä hetkellä näitä vitamiini ja hivenaine juttuja ammattiani varten :)

Myös B-12 vitamiini on hedelmälisyyden kannalta tärkeä vitamiini ja silloin kannattaakin hankkia sellainen kunnon B-vitamiini paketti josta saa kaiken. B-vitamiineissa kun on sellainen erikoisuus että ne auttavat toinen toisiaan imeytymään paremmin. Siksi suositellaan ottamaan kaikkia B-vitamiineja.

Minä en ole halunnut syödä mitään Multivitaa kun mun mielestä ne pitoisuudet ovat tosi alhaisia :(

Hermione kp 10/30-31 ja h-hetki lähenee :D

Vierailija
49/79 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari hyvää vinkkiä tuli reppuun lisää. Ja hermikselle peukutikset ovikseen bd bd bd

Jennuli-81

Vierailija
50/79 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu? Aika hiljaista...

Siis jo kolmatta päivää näyttää ovistesti plussaa, ja nyt en sitten enää tiedä onko se hyvä juttu? No, ei kai muuta kuin ahkeraa pupuilua, kun tarkkaa ovista ei nyt pysty sanomaan. Mikä oudointa, en ole tuntenut nippailuja lainkaan ?:| No, kai niitä testejä ja limoja on vaan uskottava. Mulla on nyt jotenkin tosi hyvä kutina tästä kierrosta, loppukuusta tulee toooodella pitkä :)

Ovatkos kaikki niin viikonlopputouhuissaan että eivät jouda linjoille?

jennuli-81 yk6 edelleen kp 17/30

Vierailija
51/79 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pakerran tän viikonlopun. Ei niin ihanaa, mutta viikolla olevat vapaat korvaa tän vuorotyön huonomman puolen.

Kyllä sulla tosiaan Jennuli on superovis päällä. Toivotaan sen tuottavan tulosta!

Itse aamulla palelin ihan hulluna ja ajattelin että kipeeks tulossa, mutta lämpöjä mittailtuani mittariin paukahti 35,2 astetta... Oonko väärin ymmärtäny ku tuli mieleen että eikös just ennen ovista lämmöt käy aika alhaalla...? Liene unta nähny ja toivon että ovis tulis jo =D Ens viikolla olis todennäköisempää sen saapuminen, mutta kaipa se vois olla nytkin. Kp on ehkä jotain 14 kieppeillä. Ihan varma en ole enkä jaksa tarkistaa. Haluan olla mielluummin tietämätön nuista kiertopäivistä etten taas ala liiaks stressaamaan. Kiertohan on mulla ollu nyt 33-35 ilman lääkkeitä viimesimmän km jälkeen ja sitä ennen oli ihan hillittömän pitkät kierrot.

Irish

Vierailija
52/79 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

( . ) Neljäs päivä ovista menossa tikkujen mukaan ja tänään vasta pamahti mammaksin liuskaan heti yhtä vahva testiviiva kuin on kontrolli. Apua, mun paikat ei kestä tällaista tulitusta... Että vinkkinä vaan muillekin, ei kannata lopettaa tikuttamista ekaan päivään, voi olla että jää vahvat päivät löytämättä ja pupuilut lopetettua liian aikaisin. Urbaanilegendan mukaan jotkut harrastavat näin paljon seksiä koko ajan, mutta ei hitto, miten riittää aika ja kestää paikat, sitä en käsitä. Ei niin että pelkkiin tärppipäiviin tähdättäisiin mutta joku raja sentään...

*irish*: mäkin muistelen että lämmöt menis alas ennen ovista, eli kyllä sulla se ihan hyvin voi olla tulossa, ootko jo testannut?

Kohta hangessa istuva Jennuli-81 yk6 kp 18 (se normaali ovispäivä)/30

Vierailija
53/79 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennulli: ei meinannut mullakaan kunto kestää, eikä miehellä, vaikka enimmäkseen joka toinen päivä pupuiltiin ja kumpanakin ovis+päivänä. Vaikka mies oli alkuun innoissaan, kun ei tarvinnut aloitetta tehdä, niin kyllä siinä muutaman päivän jälkeen jo into laimenee. Ja on se ajan löytäminenkin välillä haasteellista. No toivottavasti olis tuottanut tulosta.

Punkkunappailut jäi lyhyeen, kun lähettiin pikkureissuun, enkä viitsinyt pulloa ottaa mukaan ;). Mut eiköhän se ilman apukeinojakin voi tärpätä. Viikonloppuna oli vähän menkkajomotuksen tapaista, mut en tiedä johtuiko vain jumissa olevista lonkankoukistajista. Kaikenlaista nipistystä oli viime kierrossakin, joten täytyy yrittää olla liikaa niitä seurailematta. Puolentoista viikon päästä se sitten selviää miten kävi...

nau kp20/30 (mikähän se dpo olis, kun o+ oli kp 13 ja 14, mut en erottanut minkä päivän nipistys ois ollut ovis...)

Vierailija
54/79 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau ja Jennuli, kyllä meilläkin huomaa että tuollainen pitkä touhuiluputki tekee tiukkaa. Meilläkin on ollut jotain 5 päivää peräkkäin tahtia välillä kun on koko ajan kuvitellut, että nyt, eikun nyt, eikun... Se on rankkaa, ja sillon viimeisinä päivinä kyllä ajattelee että näinköhän sitä enää koskaan tekee mieli ;) Huomaa kyllä että miehenkin innostus laantuu loppua kohti... Ja meillä mies vielä kesällä yritti auttaa ja ehdotti, että jos touhuillaan h-hetkillä 2xpäivässä! Mä kyllä kieltäydyin ja yritin selittää, että ei siitä ole mitään iloa, mutta miehen mielestä mä en vaan halua tarpeeksi ;D

Täällä ehkä dpo5 tai jotain sitä luokkaa. Mulla ei kyllä ole kovin suuria oletuksia tästä kierrosta, kun jotenkin nyt vähän arveluttaa kropan toiminta. Mutta nyt on luget käytössä, ja sitä b6-vitamiinia olen yrittänyt syödä (ja muutenkin vähän "paremmin"), joten jos niiden vaikutukset sitten kertautuisi ensi kiertoon, ja sitten kaikki menisi hyvin :) Vaikka tuskin nämä ajatukset piinailua tässäkään kierrossa estää...

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

marjapensas, kp17/25

Vierailija
55/79 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs mulla sit nousi eilen kuume :( Sotkee todennäköisesti ovista jos semmosta oli edes tulossa. En tikuttele tällä hetkellä kun se alko viime keväänä turhauttaa. Meni hulluna rahaa kun oli niin epäsäännöllinen kierto enkä onnistunut kun yhdesti oviksen bongaamaan... Eli ilman tikkuja mennään ainakin toistaiseksi.

Vielä tälle päivälle ei ole onneks kuumetta noussut, mutta kerkeehän se vielä tulla. Nyt ollaan ihan normaalilämmössä vielä.

Kyllä me on tässä yritetty varmistella joka toinen päivä tekniikalla, mut alkaa jo väsyttää. Miten onnistunee tänään jos viellä nostaa mulla lämpöjä. En millään jaksa kipeänä peuhata.

Irish kp 17?(en oo varma)/33-35(kai)

Vierailija
56/79 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi päivää näytti ovistesti plussaa, eilen loppui tikut mutta viivakin oli jo aika haalea, eli luulisin että tänään ei olisi enää plussaa tullutkaan. Olihan tossa jo enemmän kuin tarpeeksi... Sanoinkin miehelle että jos tämä tahti jatkuu, mä tarviin lonkkaleikkausta aika nuorena :) Nyt oon jo niin täpinöissä että varmaan tulee kuolema jos ei tärppää. Ei auta mitkään järkeilyt, toivottavasti olo tästä rauhoittuu ennen kuin piinaviikko huipentuu mutta pahoin pelkään...

Kiitos marjapensas ja nau, välillä kun muiden juttuja lukee niin tulee sellainen olo että kaikilla säkenöi makkarissa päivittäisen tuulettelun merkeissä...

*Irish*: voi ei, nyt on kaikenlaista tautia ja tosi sitkeää nuha-kuumetta liikkeellä, toivotaan että paranet pian. Lepoa ja nestettä, ja jos touhuta päätätte niin annat miehen hoitaa työt ja otat itse iisisti ;)

Jennuli-81 yk6 kp 20/30

Vierailija
57/79 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin osan tästä tuolta toisesta pinosta kun en jaksa samaa juttua taas kirjoittaa uudestaan.

Eli eilen oli tarkastusultra koska tiputteluvuotoa on tässä kierrossa ollut ihan hirveästi.

Ei ollut tarkastuksessa mikään hyvin.. limakalvot ovat surkeat, folli surkean kokoinen. Eli voi olla että munis ei edes irtoa tässä kuussa. Eilen oli jo kuitenkin kp 14. Sitten kohdussa oli jokin nestekertymä mikä merkitsee että tiputteluvuotoa on tiedossa. Sain ohjeeksi tehdä ovistestejä vielä viikon ja jos ei sen aikana tule plussa niin aloitan terolutit, jos satun se oviksen bongaamaan niin sitten aloitan Luget. Niin ja jos sitä ovista en bongaa voin aloittaa ens kierrosta Clomit, mutta saan päättää itse halauanko sen jo silloin aloittaa vai katsotaanko vielä yksi kierto irtoaako se munis..

Mutta ärsyttää niin tajuttomasti että tekis mieli hakata päätä seinään, ja ihan sen vuoksi että jokaisen km:n jälkeen palautuminen kestää aina vain kauemmin ja aina vain enemmän ongelmia tullut kiertoihin. Haluaisin vain vihdoin sen nyytin kainaloon..

Nyt menen surkuttelemaan itseäni kaakaomukin ääreen..

Hermione kp 15/? ja yk ainakin miljardi, ainakin siltä tuntuu..

Vierailija
58/79 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökkö Hermione! Ikäviä juttuja sulla. Toivotaan nyt että se ovis sieltä löytäis sun luo ja ei tarviis niitä clomeja alottaa... Luget ilmeisesti auttoi kiinnittymisessä (ymmärtänyt näin) Vai oonko ihan hakoteillä?

Mähän yritin viime keväänä noita clomeja saada itselleni, mutta tulinkin yllättäen raskaaksi enkä tarvinnu. Sit syksyllä lapsettomuuspuolen lääkäri sano, ettei mulle niitä määrää, koska 2kpl raskauksia vuoden sisällä ollut. Eipä lohduttanu se tieto ei... Ihan sama vaikka oli 10 vuoden sisään, mutta yhtään vauvaa niistä ei oo mulle tullu!! Työtäänhän se tekee, mutta ei ne lääkäreiden kommentit ole aina ihan järkeviä. Musta tuntuu enemmän ihmisten kiusaamiselta, että pitää olla 3km tai vuosi ilman tärppiä ennen ku pääsee tutkimuksiin! Oikeen alkaa kiehuttamaan ku taas ajattelen tuota.

Mulle ei sit isommin ainakaan vielä se kuume tullutkaan. Kuumemittarin kanssa kyttäilly eilisen ja tämän päivän =D Nyt on taas lämmöt 35.4 eli alhaalla on. En siis todellakaan ole aamulämpöjä mittaillu ikinä, mutta näin satunnaisotanalla. Pakko mittailla ku huomenna pitäis töihin selvitä ja olishan se mukava kertoo sinne ajoissa jos jää saikulle kuumeen vuoks. Eihän sitä tiedä jos se vielä hyppää ylöspäin... uhmasin itseäni ja kävin lenkillä kun eilinen päivä meni sisällä mököttäessä. Saattaa sitten kostautua liika liikkuminen toipilaana. Kovin oli nihkeetä liikkumista, mutta upee keli ulkoilla ;)

Kylläpäs on sekaavaa tekstiä mulla =D Olen ihan täpinöissäni täällä kun sain vihdoin odottamani uuden kaapiston keittiöön. Pitihän sitä käydä tuhlaamassa rahaa uusiin liinoihin ja keväisiin kukkiin. Tää kevät tekee minusta aina jonkinsortin seinähullun sisustamisen suhteen;D

Irish kp18/33-35 (yk jotain aivan liian paljon yhteensä)

Vierailija
59/79 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut *Hermionelle* huonoista ultrakuulumisista. Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin vielä hyvin.

Miten *Irish* sun olotila, toivottavasti olet jo kunnossa. Ja onnittelut uudesta keittiöstä! :)

Täälläkin ilmeisesti jotain vatsataudin tynkää liikkeellä, vatsa on ollut sekaisin ja vähän sellainen kuumeinen olo, vaikka lämpöä ei olekaan. Ja tyhmyyttään sitä töihin raahautuu, vaikka ihan hyvin töiden puolesta olisi voinut jäädä kotiinkin... Nyt on jo ehkä dpo8, mutta mitään oiretta ei ole, joten tuskin tästä plussaa tulee.

t. ei niin positiivinen marjapensas , kp20/25 ja yk:ta parempi olla miettimättä

Vierailija
60/79 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aika vahva viiva testissä ja jomottelee aina vain enemmän masua!! Nyt toivon että huomenna olisi kunnon viiva testissä ja sitten sais aloittaa ne Luget!! Pitäkäähän mulle peukkuja. Ei sillä että nyt heti tulisin raskaaksi mutta siksi että jos vaikka ens kierrossa olisi jo hyvät mahdollisuudet :)

Hermione kp 17/?