Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syömistä erittäin nirsolle?

Vierailija
26.01.2009 |

Siis jos kuivumisen takia on ollut sairaalassa, niin varmasti on tilanne tarkastettu lähemmin. Eli hyvää päivää...

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään...? Ei meillä lapsena herkkuja ollut, ja silti olin erittäin nirso! En syönyt esim. karjalanpaistista kuin liemen, en uskaltanut maistaa joulukinkkua kuin vasta parikymppisenä, sipulia uskalsin maistaa vasta parikymppisenä, en syönyt koskaan joululaatikoita ym ym. Vasta lähemmäs kolmekymppisenä uskalsin suht ennakkoluulottomasti maistaa mitä vaan.

Vierailija
82/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta on aika tavalla eri juttu että ottaa edes karjalanpaistista lientä kuin että syö pelkkää maksalaatikkoa.

Minä luulen että ap ois aika tyytyväinen jos lapsi ottaisi edes lientä.

Olihan näitä vehtaajia mutta jokaiselle löytyi kouluruoassa aina jotain syötävää. Joku otti pelkkää kastiketta mutta ei perunaa, toinen toisin päin ja kolmas jätti salaatin ottamatta.

Mutta kun nyt on tapana että ei oteta mitään jos ei ole mun lempparia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otat lapsen mukaan ruuanlaittoon/leipomiseen. Katselette vaikka kuvia kaikenlaisista syötävistä.

Annat etsiä kirjasta jonkun kivan ohjeen ja yhdessä sitten valmistatte sitä. Jos itse saa pilkkoa/sekoittaa, niin voisi sitten paremmin maistua. Voitte vaikka leipoa yhdessä jotain isälle tms.

Vierailija
84/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päättää mitä syödään. Toki joskus voi lapsukaiset esittää toiveen ja sitä syö sitten kaikki.

Ruoka on tarjolla, pakko ei ole syödä. Pöytään ei tulla riitelemään että ei ole mieluista. Seuraavan kerran kun ruokailu tai välipala, on sitten uusi mahdollisuus. Kiukuttelua nälissään ei hyväksytä jos ei ole ruoka kelvannut

Vierailija
85/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kieltäytymisen jälkeen saa riisipiirakkaa ja näkkäriä?

Vierailija
86/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään ylimääräisiä herkkuja ei ole. jos ei syö, niin ei kyllä saa mitään muutakaan. Lapsi nirsoilee mutta yritän olla huomaamatta koko asiaa. Mitä isomman numeron siitä tekee niin sitä pahemmaksi se muuttuu ja lapsi rupeaa tahallan ärsyttämään.

Olihan niitä nirsoja omassakin lapsuudessa mutta ei niistä kyllä kukaan kuollut nälkään ;)

Vierailija
87/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa lukea, että on muitakin toivottomia stressajia lasten syömisten suhteen. Meilläkin on tosi nirso 3v poika, siskonsa syö, mitä eteen laitetaan.

Poika syö ainoastaan muutamia ruokia. Uusia ruoka-aineita ei edes suostu maistamaan. Päiväkodissa ei syö ruokaa, ainoastaan leipää ja maitoa.

(meillä ei todellakaan toimi millään tavoin lahjonta, uhkaus tai kiristys. Sellaista palintoa ei olekkaan, että esim. kurkkua maistaisi)

Kamalinta äidin milestä tässä nirsoilussa on se, että lapsi on koko ajan kipeä. Korvakierteessä. ja ihmekkös tuo, kun ei saa mitään suojaravinteita. Vitamiinit purkista...

Vierailija
88/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten syö ruokaa ihan kohtuullisesti sekä hoidossa että kotona, mutta kaikki raa´at hedelmät ja vihannekset on ehdottomasti ei-asioiden listalla. Banaania syö joskus, mutta esimerkiksi kurkkua, tomaattia tai raakoja marjoja ei ole maistanut KOSKAAN. Tai yksi vadelma taisi kerran mennä mutta sen sylki pois. Ei aukea suu millään, vaikka lupaisi mitä. Väkisin en rupea työntämään.

Hän oli vauvanakin kovin ennakkoluuloinen kaikkea suuhun laitettavaa kohtaan. Ei ikinä syönyt mitään sormiruokaa vaikka kuinka laitoin eteen jotain kurkkuviipaleita ja ties mitä. Ei myöskään järsinyt leluja tms, liekö näillä asioilla jotain yhteistä? Hän vaan jotenkin aristaa suutaan.

Nyt olen jo hieman helpottunut kun ruokaa menee muuten... Kai ne hedelmätkin jossain vaiheessa alkaa maistua.

Vierailija
89/89 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen lapsesi on?

Taitaa olla provo, kun ap ei osaa keksiä sopivan alhaista, mutta ei kuitenkaan liian alhaista painoa ja pituutta! :)