Vieläkö meitä on lokakuisia haaveilijoita - uusi pino
Niin, vieläkö on monta lokakuun nyytistä haaveilevaa matkassa? Edellinen pino alkoi venymään pitkäksi ja moni on siitä jo tippunut.
Täällä tätiä odotetaan saapuvaksi lauantai-sunnuntai, joten vielä on piinailtavaa. Oviksen bongasin kp 12 tienoilla, ja uutena jutskana tässä kierrossa on lämmön mittaus. Mielenkiintoista seurata, et tippuuko se lämpö ennen tätiä...voi sitten senkin avulla varautua tädin kurjaan vierailuun...tai toivottavasti jokupäivä valmistautua plussauutisiin :)!!!
Oireita mulla ei siis taaskaan minkaanlaisia, joten olen vähän kirvestä heittämässä kaivoon tämän kierron suhteen. Mies kyllä ihanasti lohduttelee, et eihän sitä välttämättä mitään tuntemuksia vielä tartte olla. Kertoi nähneensä unen, et meillä suloinen tyttövauva, jota kaikki kävivät ihastelemassa. Uskoo usein näkevänsä enneunia, joten jospa olisi ukko tälläkertaa oikeassa ;)
Enpä ole tätä pitkään aikaan tehnytkään, mut lp olisi hetki... 13.10.09....
t. wilukisu yk4 kp 21/24-26
Kommentit (136)
Rosa2 kovin suuret pahoittelut menetyksestänne. Tuollainen tilanne on varmasti joka äidin / odottajan painajainen. Me kanssa mennään ihan luomuna. Yk4 menossa ja tässä kierrossa, tosin vasta oviksen jälkeen, rupesin "tekemisen puutteessa" aamulämpöjä seurailemaan. Mitä rosa2 oot lämmöistä huomannut. Kovin olen niistä täällä koittanut kysellä, mut kellään ei tunnu olevan kokemusta. Itse ajattelin, että jos lämmöt kerta tippuu ennen tädin vierailuja, niin on sitten hetki aikaa valmistautua tuohon kurjaan vierailuun. Onnea rosa miehen liehittelyyn.
Eilen kirjoitin tuolla toisessa pinossa et mun aamulämmöt oli oviksen jälkeen 36.6, mut sit kahtena aamuna tippu 36.4:n ja huolestuin et siinäkö se sit oli. Mut tänään mittasin sit kuitenkin 36.7 eli lämmöt ei nyt vielä ainakaan ole kokonaan laskusuunnassa. Jos ei muuta, niin saimpa nauttia vielä ainakin tän päivän entäjos tunnelmista.
Moona lähes samoissa päivissä mennään. Mulla on kans ollut kuoppainen piinaviikko ja tunteet on menneet laidasta laitaan. Saitteko simpat oviksen kannalta hyvin matkaan. Oireesi kuulostavat kyllä hyviltä. Peukut pystyyn!
Miten on mamako löytyikö ovis? Rauhallista piinaviikon odottelua.
entäjos tunnelmista,
wilukisu yk4 kp24/26
...täti odotettavissa kp26 eli lauantaina. Nyt meinaan olla niin luomu, et jos sattumoisin täti myöhästyisi, niin en aio testata...hahah halvat huvit ;)
Mamako: meillä taitaa olla aika pitkälle samat luvut menossa. Ei muuta kuin ahkeraa yritystä siis molemmilla kehiin!
Wilukissa, sulla onkin jännät paikat! Puhallan onnistumisen tuulia: puuh puuh...
Lämmöistä: mistä olet mitannut (kainalo, suu vai muu?). Nehän tosiaan pitäisi ensin laskea juuri ennen ovista ja sitten nousta noin 0,5 astetta normaalia korkeammalle. Mittailin itsekin tuossa yksi kierto, ja normaalilämpö oli sellaista 35,5 astetta, sitten yhtenä päivänä laski 34,7 ja seuraavana päivänä oli 36 astetta. Ovistesti näytti tässä samassa kierrossa hyvin vahvan plussan juuri tuossa samaan aikaan, eli lämmöt ja ovistesti tuki samaa teoriaa. Mutta: sen jälkeen ei ole ollut ihan niin selvää enää, lämmöt on vähän heitelleet. Katsotaan nyt mitä tässä kierrossa lämmöt osoittaa.
ON: Alan itsekin ovistikuttaa tässä viikonlopun aikana... Mutta kun tuli nyt postissa noita ovistestejäkin se 100 kappaletta (taisin vähän liioitella?) tilattua niin mitä niitä nyt sitten turhaa säästelemään :) Pelottaa vaan, että mies on todennäköisesti yötöissä juuri kun ovis on käsillä. Miksi työn pitää sotkea aina kaikki?
Eikö kenelläkään tosiaan ole plussauutisia? Tai edes kertoa mitään tuntemuksia siihen suuntaan että voisi tulla plussauutisia?
Ninni yk6 kp8
minäki hyppään sitten tähän uuteen pinoon...nimittäin vielä sinnittelen lokakuisissa....vaikka täti on odotettavissa vierailulle milloin vaan...itse luulisin että viikonloppuna saapuu, vaan eipä tuota tiedä.. tai oikeestaan en kyllä yhtään odota tuota riehakasta punapäätä..
oireita ei ole ollut niin minkäänlaisia...no alkuviikosta vähän juili siihen malliin että täti saapuu mut eipä muuta...testinkin sitten hätäpäissäni tein kun en tiedä mikä tuo kierron pituus on, mutta negaahan se näytti :( eli mun kohdalta kirves on kyllä melkein heitetty jo kaivoon..
rosmariini yk1 kp28/?
alkanut ja ajatukset sellaiset että tässä kierrossa ei kyllä tärpännyt. Rauhallisen masentunut mieli siis, toivottavasti teillä muilla on toiveikkaampi olo...
Jennuli-81 yk5 ja kp 24/30 ja varmasti siirtymässä seuraavaan kuukausipinoon :(
Päivää ennen ovista (ovisplussa päivänä) ehdittiin juu lähettää yksi satsi simppoja matkaan. Ovispäivänä ei enää kivuilta onnistunut. Mutta mahdollisuuksia siis olisi olla raskaana. Jotenkin vaan sitä on jo varautunut tädin tuloon, joka pitäisi olla maanantaina. Edelleenkään ei kuitenkaan ole tiputteluvuotoa havaittavissa. Viime kierrossa se alkoi 4pv ennen, sitä edellisessä 8pv ennen... mutta on niitäkin kiertoja ollut kun tiputtelu on alkanut vasta 2pv ennen tätiä.
Odottavalla kannalla siis ollaan... ja sunnuntaina lähdetään viikoksi ulkomaille! :D
Moona yk6, kp22/25-27, 11.dpo
Voihan nyt teitä tytöt, ei nyt näin helpolla vielä luovuteta! Tiedän kyllä hyvin tarkkaan tuon masentuneen tunteen, että eikö taaskaan tärpännyt, mutta totuuden nimissä teillä on vielä toivoa kuitenkin. Varsinkin Jennuli, kp 24/30 ei varmasti vielä olisikaan välttämättä yhtään mitään oireiluja vaikka olisikin tärpännyt. Ja Rosmariini myös, toivoa on vielä - teit juuri tuon saman virheen kuin minäkin olen tehnyt, liian aikaisin ei pidä testata, siitä ei saa kuin täysin epäluotettavan tuloksen (todennäköisesti negan sellaisen oli raskaana tai ei) ja pahan mielen... Pidän teille kovasti peukkuja!
Ja vaikka toivo sitten menisikin, niin lohdutuksen sanana sen verran, että kyllähän se uusi ovis-tikutus aika pian sitten taas on käsillä. Itsellä tuntui silloin tädin tullessa, että seuraavaan ovikseen on ikuisuus ja teki mieli vaan lyödä päätä seinään. Mutta äkkiä aika meni taas ja tikutukset saa kohta taas alkaa. Vaikka totuushan se on, että jos tässä ei kohta jo tärppää, niin johan on (sensuroitu)...
Virvaliekki kehui kasvitieteellisen puutarhan toivomuslähdettä. Taidan mennä heittämään sinne muutaman kolikon, jos nämä negatuulet tästä kääntyisi jo kaikilla meistä vähän lämpimänpiin plussatuuliin. Mikä tässä on nyt vikana, pitääkö simpat viedä suunnistuskouluun kun ne ei tunnu löytävän munasolulle ollenkaan?
Kuitenkin toiveikas Ninni (oviksen vasta ollessa tulossa olen aina toiveikas, mutta sitten loppukierrosta kuin maansa myynyt - mistähän sekin johtuu?)
Kiitos Ninni onnistumisen tuulista ;). Lämpöjä olen mitannut suusta. Joka aamu samaan aikaan. Mun normaali lämpö on aika alhainen joten nää 36.6 on mulle varmaan tuommosen asteen korkeempi, kuin normaalisti. Fertility friendissä näkyy olevan malleja lämpökäyrä kierroista, jossa ei raskautumista ja kierroissa, joissa nainen on raskautunut. Mikäli raskautuminen tapahtunut näyttäsi loppukierrossa tulevan lämmöissä pieni notkahdus, jonka jälkeen lämpö nousee ja pysyy korkealla. Jos ei raskautumista, niin tuosta pienestä notkahduksesta 2 päivää ennen tätiä lämmöt sitten jatkavat laskusuuntaa ja ovat sitten tätiin mennessä sen 0,5 astetta alhaisemmat. Minä mittasin tänä aamuna 36.9 :).... Olen siis hilannut toiveeni aika ylös ja mikäli tipun niin sitten korkealta ja kovaa..... Ninni, jos mies on yössä niin, mielikuvituksen tuulia sulle puhkun täältä minä...
Meitähän on tosi monta piinaviikkolaista. Toivottavasti saadaan ennätys monta tammikuun plussaa! Yhdyn Ninnin sanoihin, et älkäähän nyt tytöt! Tietty pessimisti ei pety, mut kuitenkin, lippu korkealle. Rosmariini älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Testin olet tehnyt niin aikaisessa vaiheessa, et voipi vielä kääntyä plussaksikin. Peukkuja kaikille!
ON: siis lämmöt korkealla. Vilua yötä päivää. Nenä tukkoinen yöllä. Ja kun oikein miettii, niin ehkä myös pientä painon tunnetta alavatsalla. Täti odotettavissa huomenna, krrr pysyköön vain poissa!!!!!!!!!!!!
t korkealla huuhaileva,
wilukisu yk4 kp 25/24-26
Ollaan yritetty nyyttiä jo puolisen vuotta. Minulla on aiemmasta liitostani kolme lasta, nykyisellä puolisollani ei lapsia vielä ole. Nyt olisi kova kaipuu saada yksi yhteinen rakkauspakkaus...
Poistatin Mirenan elokuussa, miltei heti kiertoni muuttui suht säännölliseksi. Oviksia bongailen tikuilla, viimeksi tänä aamuna tärähti kunnon viiva testiin, joten tänään alkaa sitten tehtailu...Olen aiemminkin tikutellut oviksia, mutta tärppiä ei ole tullut. Viime kierrossa herättelin jo kummasti toiveita, tissit äityi ihan hurjan kipeiksi ja väsytti niin maan perusteellisesti. Mutta täti kurvasi kuitenkin paikalle pilaamaan päivän *murmur*.
No, uusi kierto ja uudet kujeet. Toivottavasti tässä kuussa nyt tärppäisi. Mieskin on onneksi sata lasissa mukana, joten muutama päivä menee nyt sitten ankarasti pupuillessa :)
T. peppipihlaja yk5, kp 16/29-33
työviikko takana, huh.
Kiitos Wilikisu osanotosta, kyllä oli rankkaa aikaa tuo lapsen menetys, ja tietysti aina mielessä varsinkin raskausaikana. Mutta olen saanut tästä paljon puhua ihan asiantuntijoidenkin kanssa, mikä on helpottanut kyllä, samoin kun on nyt jo tuosta kulunut aikaa...
Uskoisin että ovis käväisi täällä justiinsa. Aamulämmöt oli korkealla keskiviikosta alkaen - en siis muuten oo mikään lämpöjen asiantuntija, muuta olen käyttänyt tämmöistä Fertility Chart. -taulukkoa (kts linkki) [http:// www.justmommies.com/chart2.pdf] (ja googlettamalla"fertility chart" niitä löytyy muitakin ja lisää tietoa aiheesta) , jonka avulla niitä lämpöjä yms. voi seurailla ja tehdä johtopäätöksia. Sitten oli hiukan kirkasta limaa (kiva sana) ja kipua toisella puolella alavatsaa. (Mitään kohdunnapukoita en kyllä alkanut tunnustella, vähän liian luomua jo.. :)
Mutta miehen sain vieteltyätoissapäivänä, ja eilen aamuna lähti työmatkalle, josta tulee vasta la-illalla, että toivottavasti ajoitus oli oikea.... Aamulla oli hieno fiilis, jotenkin tuntui että olisi tärppi osunu kohdalle, mutta nyt iltaa kohden mieli ajattelee ihan päinvastaista
Näillä miettein viikonloppuun, tsemppiä ja plussanodotusta kaikille!
Rosa
mutta jos kiinnostaa, niin kun googlettaa sen "fertility chart", niin löytyy...
Rosa :)
Ja peukutuksia piinailijoille. Ja vaikka ei mitään oireita olisi, sekin voi olla hyvä juttu. Ennen keskenmenoa me ei keritty yrittämään kuin kaksi kiertoa, mutta ekassa mulla oli kaikki varmat merkit ilmassa ja minutkin, ikuisen pessimistin sai vakuutettua siitä, että on tärpännyt. Mutta ei ollut, sitten vasta tokassa kierrossa, kun oireena oli vain ja ainoastaan menkkaolo oviksesta asti melkein, oli tärpännyt. Ja muistan kyllä saman hämmennyksen myös esikoisen yritysajoilta. Joten vielä on tytöt toivoa, ja heti uutisia meille tänne kun testit on tehty!
Täällä kp 21 ja ei tuntemuksia, eilen oli hetkittäin menkkaoloa ja jotain paksua valkoista mömmöä minusta tuli. mitään intoa tähän piinailuun ei ole ja jotenkin fiilis on luovuttanut, että jos tärppäsikin, kesken se kuitenkin menee...mitenköhänm tästä olosta pääsee ikinä irti, vasta kun se oma pikkuinen nyytti on turvallisesti kainalossa :)...toivottavasti siis lokakuussa :D
manteli
Täällä päiviä lasketaan. Jotenkin jo kiukuttaa välillä koko touhu, laskea kiertopäiviä, kaivella ovistikkuja kaapin uumenista, pissiä liritellä niihin solkenaan. Sitten heilutellaan peittoja vaikka aina ei edes jaksaisi, taas lasketaan päiviä, kuulostellaan tuntemuksia ja tissikipuja, tarkkaillaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta mitä alapäästä tulee :) !
Eilen taas lähetettiin vauvansiemenet matkaan, mieskin jo tokaisi rupaman päätteeksi, että nyt kulta menet seisomaan käsilläsi vähäksi aikaa :D
Voi että kun nyt tulisi tärppi... Illalla ajateltiin vielä pupuilla. Nyt sattuikin aika hyvin nämä ajoitukset tässä kierrossa. Yhdynnät ajoittui joka toiselle päivälle neljä päivää ennen ovista, eilen todennäköisenä ovispäivänä pupuiltiin, ja nyt jos jaksaisi vielä pari päivää varmistella... Testiä voisi sitten Ystävänpäivänä varovasti tehdä... Hui kun jänskättää!
Tervetuloa peppipihlaja! Teillä on ainakin nuo pupuilut ollut kohdallaan... Onhan tämä aikamoista piinaa tämä yrittäminen. Sulla on jännä tilanne, jos on lapsia edellisestä liitosta, muttei nykyisestä, niin voisi kuvetella, että nyt sitä tärppiä taas odottaa samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. Kun olisi siis esikoinen tässä liitossa. Tai mistä minä tiedän, mutta niin voisi ajatella! ;=)
Navassa omassa on nyt tehty hedelmällisyystesti. Että ei ole sitten ainakaan vaihdevuodet tulossa :=) Puhdasta negaa näytti, kerrankin testi, josta oli kiva saada puhdas nega! Jotain vaihdevuosihormonia sen piti testata, ja plussa olisi ollut ilmeisesti paha uutinen. Kai se tällaiselle 30lle naiselle oli hyvä testata tuokin, ja saa sitten olla vähän stressittömämpi taas vaikka ei ole ihan heti tärpännytkään.
Kuinkas paljon olette muuten käyttäneet luontaistuotteita tässä yrittämisen ohessa? Seuraavista ainakin olen lukenut: Glandin25, EPA, Gelee Royal, Mebrosia, Siveydenpuu-uute, Jättihelokit, Harmonella ja mitäs vielä. On niinkuin hiihtoliitossa olis töissä kun luettelee näitä kaikkia droppeja. Jotain voisin ostaa, mutta valitse nyt sitten näistä, kun on niin monia erilaisia...
Ninni kp10
Kunnon tiputteluvuoto alkoi tänään. Joten marraskuisiin mennään viimeistään maanantaina, olettaisin. :(
Parempaa onnea muille!
Moona
Rosa täytyy käydä tuotakin fertility charttia vilkaisemassa. Minäkään en kyllä mitään ymmärrä tuosta kohdunnipukasta vaikka monet siitä tuntuu puhuvan. Tuttua on täälläkin nuo mielialan vaihtelut...Haluaisi toivoa ja uskoa ja välillä silta tuntuukin et jepjep, mut sit välillä aina epäilys iskee....aika vuoristorataa!!!
Manteli eikö voisi myös ajatella, et kun nyt oli KM niin todennäköisyys saada toinen heti perään on pieni (eikös ole?)...et josko olisit jo oman annoksen epäonnea saanut...jaksamisia ja iloista mieltä sinne toivottelen!
peppipihlaja hyvin on teillä ajoitus sattunut. Tuosta jos ei tärppää niin... :) Huvitti tuo käsillä seisomaan juttu, on mieskin sit ymmärtänyt jutun juonen ;)
Ninni minä en ainakaan mitään tiedä noista dropeista...foolihappoa ja G-mehua vain mennyt täällä ja sit pitää vissiin alottaa tuo raskaina olevien vitam. jos/ kun raskautuu.
Voi harmi moona!!!! Voimia ja onnea uuteen yritykseen!
ON: Tänään pitäisi tädin kurvata laskujen mukaan...Lämmöt on edelleen pysyneet ylhäällä. Tänään 36.6. Aamusta kun heräsin, oli läsnä kaikkenlaiset mahakrampit, paineet, kivistykset ja vihlonnat joten pelkopepussa heti, et nytkö ne alko?!? Mut ei ainakaan vielä muita merkkejä ole ja kivistyksetkin on väistyneet. Jänskättää ihan hirveästi!!!! Oisiko nyt voinut tärpätä!?!? Mies ei oikein jaksa tätä vaihetta...taitaa olla vielä pessimistisempi, kun minä eikä ollenkaan lähde leijumaan...En minäkään yleensä näin pahasti kuumeile, mut nyt on jotenkin kumman leijaava olo. Miten teidän miehet?
Jalat, sormet ja varpaat ristissä omasta ja muiden puolesta,
wilukisu yk4 kp 26/24-26
blaaahhhh...niin ne mankat sieltä sitten alko niinkun tuntuki...eli nyt mennään yk2 kp3/28....
Wilukissa: täällä nyt kyllä hiuksetki ristissä sun ja kaikkien muidenkin piinailevien puolesta!!!!! toivotaan että tärppää!!!!
minä alotin nyt sitte tuon greippimehun litkimisen ja katotaan oisko siitä mitään iloa oviksen bongailuun :) huoooh...kumpa olis jo ainski viikko menny näistä menkoista....tuskasen hitaasti päivät matelee...
alkoi ihan jänskättää sun puolesta! Toivotaan kovasti plussaa!!! Mitä itse olen näistä lukenut, niin monella raskautuneellahan on nimenomaan juuri silloin kun tädin pitäisi tulla niin ollut aivan tätimäisiä oireita. Hankaluus tietysti on sitten se, että jos täti tulee niin olisi tietysti myös tätimäisiä oireita. Mutta siis se, että on tätimäisiä oireita niin voi merkata siis myös hyvää! Tulipa sanottua hankalasti, saako tästä kukaan enää selvääkään...
Minun mies on ainakin ihan samanlainen, ei leiju kyllä yhtään eikä kuumeile. Miehet varmaan siiten vain on sellaisia. Mutta sen olen huomannut, että miehetkin kanssa pettyvät jos ei tärppääkään - eivät sano sitä ääneen, muta pettyvät kyllä. Siks koitan aina itse olla näyttämättä tätä kuumeilua niin kovasti, etten antaisi miehelle mitään turhaa toivoa. Hän kun ei voi mahan nippailuista tietää.
Kiva wilukisu kun pidät jännitystä yllä, koita jaksaa vielä vähän aikaa. Koeta ajatella jotain ihan muuta, ettet tule hulluksi miettiessä että tärppäsikö... :=) Pitelen peukkuja ja varpaita kovasti!
Rosmariinille ja Moonalle kaikki sympatiat, typerä täti. Ollaan kaikki kuitenkin toiveikkaita eiköstä niin?
Greippimehusta vielä, olen litkinyt sitä myös nyt aika paljon, Rybb&Deckers on hyvää - mutta nyt sitten luin netistä, että se ei ehkä oliskaan tarpeeksi hapokasta. Taidan mennä ostamaan ihan oikeita greippejä ja nautiskella sitten hampaat irvessä niitä.
Ninni kp10
mikä tilanne? Täällä ihan täpinöissä sun puolesta! Nyt on niin monella täti tupannut kylään että kyllä tällaisesta joukosta asiaan vihkiytyneitä naisia ainakin muutaman pitäisi raskautua :)
( . ) Se että mä olen niin pessimisti ei johdu siitä että oireita ei vielä ole, tiedän että on tosi aikaista niille. Mutta meillä jäi oviksen aikaan pupuilut niin vähälle kaikista suunnitelmista huolimatta, että oikeille päiville ei tullut kuin yksi laaki. Todennäköisyys on siis aika pieni ja simpat olivat aika vanhoja (tietääkseni :), en viitsinyt asiasta miestäni kuulustella... Joka tapauksessa, heikot zaanssit siis.
Piinaonnea kaikille, erityis-tsemitykset Wilukisulle.
Jennuli-81 yk5 kp 26/30
Täällä olikin uusi pino aloitettu lokakuisille. On vaan niin huomaamatoin. Mutta toivottavasti kaikki ymmärtää siirtyä tähän!
ON: Piinaviikko menossa. Menkkamaisia kipuja on ollut siitä asti kun oviskivut helpotti. Tänään alkoi lisäksi muasarjan tietämillä tuntua kipua. Yleensä sitä on ollut vain ja ainoastaan oviksen aikaan... nyt siis samalla puolella kuin tämän kierron ovis. Joko keltarauhanen kuihtumassa tai kasvamassa. Tai sitten kuulostelen liian tarkasti oireitani. Unohdin muuten aikanaan mainita, että tässä kierrossa ensimmäisen kerran Oili bongattu... varmaan siitä syystä että jäi peiton heiluttelut oviksen jälkeen väliin kipujen takia. Yleensä varmaan oili sekoittunut siihen tahmeaan valkoiseen nesteeseen, joka valuu ulos pikku hiljaa, tiedättehän kyllä.
Plussaonnea kaikille!
Moona, yk6, nyt kun on jo torstai, niin... kp22/25-27, 11.dpo