Mies tuossa läpsytteli poskiani kaksin käsin
Mä haluaisin tietää ap miten sä jakselet? Toivottavasti sä tämän ketjun avustamana ymmärrät että jotain on tehtävä!
Kommentit (95)
Ensiavuksi käy vaikka kirjastossa hakemassa itsehoito oppaita tuohon huonoon itsetuntoosi ja masennukseesi.
Ole kiltti ja pidä itsestäsi huolta lapsiesi tähden, he tarvitsevat sinua vielä pitkään! Ja mielellään terveenä. Oikeasti , koita KESKUSTELLA miehesi kanssa rauhallisesti, ja kertoa pahoinvoinnistasi. Riitely, tappelu EI auta asiaa , tiedät sen itsekin, eikö niin?
Lykkyä!
Koitahan nyt nähdä tämä kevät/ kesä uutena sivuna elämässäsi ja etsiä positiivisia asioita ympäriltäsi.
Jos miehesi jarruttaa sinua paranemasta, jätä hänet, ota pesäero. Lapsesi ansaitsevat onnellisen äidin!
Ja ota se toinen mitä se tarjoaa!
VAADI PÄÄSTÄ PERHENEUVOLAAN JA SITÄ KAUTTA SAADA APUA ITSELLESI JA LAPSILLESI.
KAIKISTA PARHAIN VAIHTOEHTO NYT TÄSSÄ HETKESSÄ ON SE TURVAKOTI!
Onko minulla oikeus viedä lapset kotoaan ja isänsä luota, joka kuitenkin on heille hyvä suurimman osan ajasta? Itse huudan kuin hinaaja ja päästelen suustani ties minkälaisia sammakoita ja olen muutenkin aivan luokaton mulkero ja luuseri. Voi saatana että alkoi ahdistamaan
ja varaa keskusteluaika joko teille yhdessä tai sitten itsellesi. Tee selväksi miehelle että näin ei voi jatkua. Tee selväksi miehelle että näin ette voi jatkaa ja ilman apua voi olla mahdotonta löytää tietä ulos tilanteesta. Tarvitsette varmasti apua koko perhe, yhdessä ja erikseeseen. Mahdollisuus parempaan on mutta itsestään tilanne ei taida muuttua. Perheen eteen kannattaa yrittää mutta on totta että lasten takia peli on vihellettävä poikki heti. Olisiko vaihtoehto ehkä että isä ottaisi aikalisän ja muuttaisi ainakin vähäksi aikaa muualle. Ota asia rauhallisesti esille mutta ole päättäväinen äläkä suostu jatkamaan entisellään.
Vierailija:
Onko minulla oikeus viedä lapset kotoaan ja isänsä luota, joka kuitenkin on heille hyvä suurimman osan ajasta? Itse huudan kuin hinaaja ja päästelen suustani ties minkälaisia sammakoita ja olen muutenkin aivan luokaton mulkero ja luuseri. Voi saatana että alkoi ahdistamaan
Mutta jos nyt kumminkin aattelet lapsiasi, niin tee jotain!
Kukaan ei saa lyödä tai läpsiä sinua - teit sitten mitä tahansa. Olet jo alistunut, kukaan muu ei voi suojella enää lapsiasi kuin sinä.
Pelasta edes lapset, jos et itseäsi riittävästi arvosta. Vuosien kotiväkivalta tekee lapsistasi samanlaisia nössöjä kuin sinusta on tullut miehesi kynsissä.
Ole aikuinen, kanna vastuusi!
Vierailija:
Oikeasti , koita KESKUSTELLA miehesi kanssa rauhallisesti, ja kertoa pahoinvoinnistasi. Riitely, tappelu EI auta asiaa , tiedät sen itsekin, eikö niin?
aina sitten taas tilanne kärjistyy tähän. Kaikki olisi hyvin kun vain pitäisin turpani kiinni.
ap
Vierailija:
Vierailija:
Ensiavuksi käy vaikka kirjastossa hakemassa itsehoito oppaita tuohon huonoon itsetuntoosi ja masennukseesi.
Ole kiltti ja pidä itsestäsi huolta lapsiesi tähden, he tarvitsevat sinua vielä pitkään! Ja mielellään terveenä. Oikeasti , koita KESKUSTELLA miehesi kanssa rauhallisesti, ja kertoa pahoinvoinnistasi. Riitely, tappelu EI auta asiaa , tiedät sen itsekin, eikö niin?
Lykkyä!
Koitahan nyt nähdä tämä kevät/ kesä uutena sivuna elämässäsi ja etsiä positiivisia asioita ympäriltäsi.
Jos miehesi jarruttaa sinua paranemasta, jätä hänet, ota pesäero. Lapsesi ansaitsevat onnellisen äidin!
Sellaisetkin perheväkivaltatilanteet, joissa lapsi ei ole suoranaisesti osallisena (esimerkiksi vanhempien riitely) voivat aiheuttaa lapselle ahdistusta, turvattomuuden tunnetta ja pelkoa hylätyksi tulemisesta. Koska lapsi tavallisesti rakastaa molempia vanhempiaan, hän voi joutua ottamaan sovittelijan roolin. Usein lapsi reagoi vetäytymällä syrjään. Koska tälläinen tilanne on pelottava ja lapsi joutuu ottamaan vastuuta tilanteen hallinnasta, se rajoittaa lapsen vapautta olla lapsi ja aiheuttaa keskittymiskyvyn puutetta.
Herää ap, jookos!
just se kuuluisa muija sieltä nyrkin ja hellan välistä! Koetahan koota itsesi ja tee nyt jotain tilanteelle, soita vaikka neuvolaan taikka varaa aika jonnekkin parisuhdeasiantuntijalle! Vai haluatko elää elämäsi noin ja sitten vanhana katua, että voi voi olisi silloin nuorena pitänyt erota!
Väkivalta aiheuttaa uhrille myös henkisiä trauman oireita, joiden tunnistaminen on tärkeää. Myös väkivaltaa nähneet tai kuulleet lapset kärsivät trauman oireista. Trauman oireita voivat olla mm. ristiriitaiset tunteet ja mielialojen nopea vaihtelu, jolloin nainen saattaa perua päätöksiään ja sanojaan. Hän voi kärsiä masennuksesta, ahdistuksesta, keskittymiskyvyttömyydestä ja muistamattomuudesta, jolloin hän voi jättää vastaanottoaikoja käyttämättä eikä muista perua niitä. Hän saattaa vaikuttaa alistuneelta, passiiviselta ja pelokkaalta.
Hae apua!
Älä pelkää lähtemistä. Pahoinpidellessään sinua, miehesi tekee samalla hirveyksiä lapsilleen. Hän haluaa tietoisesti vahingoittaa lapsiensa tärkeintä ihmistä, jonka pitäisi edustaa turvallisuutta ja kotia.
Lapsesi muistavat koko ikänsä mitä joutuvat kotona näkemään ja kokemaan. He eivät tiedä mistä pyytää apua. Sinun tehtäväsi on Suojella heitä.
Koti on paikka, jossa ei tarvitse pelätä.
että syy oli minussa. olin hankala, huusin, hermostuin, olin jopa hysteerinen. lapseni syntymän jälkeen minä itse muutuin täysin. kohosin jotenkin asioiden yläpuolelle, sain jotain voimaa hillitä itseni, ettei lapsen olisi tarvinnut nähdä riitelyä. luulin että mieskin siitä rauhoittuisi kun minä järkevöidyin. väärin luulin. sen jälkeen mieheni oli aivan yhtä paha kuin ennenkin, ellei jopa pahempi. silmäni avautuivat - syy ei ollutkaan ollut minussa.
samoin olen jälikäteen ajatellut sitä, että mikä minut sai niin hysteeriseksi ja hermostuneeksi ennemmin? vastaus on että miehen sairas käytös minua kohtaan.
sinunkin nalkuttamisellesi ja masentuneisuudellesi löytyy syy.
Myöhemmin, jos parisuhteenne tuntuu pelastamisen arvoiselta, on keskustelun aika. Juuri nyt et voi luottaa mieheesi ja hänen lupauksiinsä. Peli on vihellettävä poikki.
t: nyt 3 vuotta ilman väkivallan uhkaa elänyt
Perheväkivalta voi olla fyysistä, henkistä, vapauden rajoittamista tai seksuaalista häirintää. Perheväkivalta on rikos ja loukkaus ihmisoikeuksia kohtaan. Väkivalta kohdistuu yleensä naisiin, mutta myös miehet, vanhukset ja lapset joutuvat sen kohteiksi.
Perheessä väkivalta vahingoittaa kaikkia perheenjäseniä, eikä se ratkaise ongelmia. Ellei väkivaltaan puututa ajoissa, se yleensä uusiintuu ja raaistuu. Myös henkinen väkivalta on kiellettyä.
Mikäli olet joutunut tai pelkäät itsesi tai perheenjäseniesi joutuvan väkivallan kohteeksi, muista että:
# Pahoinpitely yksityiselläkin paikalla on virallisen syytteen alainen rikos.
# Etsi apua ongelmaan. Ota yhteyttä poliisiin, sosiaaliviranomaisiin, rikosuhripäivystykseen, turvakotiin tai muuhun auttavaan tahoon.
# Usein myös väkivaltaan syyllistynyttä voidaan auttaa.
# Mieti itsellesi turvasuunnitelma.
# Mikäli tilanne ei vaadi kiireellistä puuttumista, voit kysyä apua kotipaikkakuntasi sosiaaliviranomaisilta tai kääntyä neuvontaorganisaatioiden puoleen.
# Älä viivyttele toimia oman ja perheesi turvallisuuden puolesta, sinua voidaan auttaa.
ihmisiä jotka omalla käytöksellään provosoivat miestä? Jos mielestäsi eivät, vie edes heidät vaikka mummolaan. Miksi lastesi pitää kärsiä? Minkä tekosyyn keksit sille, että miehesi pahoinpitelee myös lapsianne?
Kaikkeni koitan tehdä teitä auttaaksenne.
Muutamia katkelmia netistä kopioituna:
Lyömätön linja
" Lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ilmenee kolmessa eri muodossa; väkivalta kohdistuu suoraan lapseen, lapsi joutuu seuramaan tai kuulemaan väkivaltatapahtumia, tai lasta käytetään väkivallan välineenä toista vanhempaa vastaan
Suoraan lapseen kohdistuvan väkivallan muodot ovat samoja kuin yllä mainitut, lisäyksenä ovat lasten ruumiillinen kuritus, hoidon laiminlyönti ja erityisesti pienten vauvojen ravistelu. Lapsiin kohdistuvat seksuaaliset teot ovat aina rikoksia.
Lapselle väkivallan sivusta seuraaminen on yhtä vahingollista kuin itse väkivallan kohteeksi joutuminen. Vaikka lapset eivät olisi itse paikalla väkivaltatilanteissa, he usein kuulevat tai osaavat aavistaa tapahtuneen."
Yhteystiedot:
Puhelin
(09)-276 6280
(ma - pe 9. 00 - 16. 00, arkisin)
Sähköposti
kontakti@lyomatonlinja. fi
Osoite
Lyömätön Linja Espoossa
Maalarinkuja 3 B
02650 ESPOO
Nettisivut
www. lyomatonlinja. fi