Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 52-vuotiaana vielä opiskella uusi tutkinto?

Vierailija
13.04.2026 |

Edellisen ammatin kanssa rajoitteita terveydellisestä syystä. Työelämää vielä noin 15 vuotta jäljellä. Mietin 3 vuoden kandintutkintoa, kannattaako? Kauppatieteet. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa ainakin yrittää, jos itsellä motivaatiota jne. Niin kauan, kuin henki pihisee, pää toimii ja kunto kestää, on elämää ja mahdollisuuksia. 

Vierailija
4/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Valmistuin itse filosofian maisteriksi saman ikäisenä. Kolmas maisterintutkintoni : )

Ei kyllä varsinaisesti palkkapussia kartuttanut, mutta kivempi työ.

Vierailija
5/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Ei ne edes antaisi tuon ikäisen enää opiskella yhteiskunnan tahoilla, valtio ei saisi koskaan sijoittamiaan rahoja takaisin.

Vierailija
6/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, 55v. valmistunut ilman työkokemusta. Ei paranna työllistymismahdollisuuksia, mutta muuten toki voi opiskella.

Vierailija
7/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, 55v. valmistunut ilman työkokemusta. Ei paranna työllistymismahdollisuuksia, mutta muuten toki voi opiskella.

On mulla työkokemusta kyseiseltä alalta! Mutta tutkintoa en koskaan ole suorittanut. Mulla kesken jääneet opinnot ysäriltä kun silloin vaihdoin alaa. Eli en siis ihan ummikkona lähde ja myös tällä hetkellä olen työssä, joka osittain vastaa alaa. 

Vierailija
8/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työttömyysaste on 10,5%, joten työllistyminen uudelle alalle yli 5-kymppisenä ilman työkokemusta ...

Vierailija
9/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 55-vuotias vastavalmistunut kollega, joka on aivan mahtava lisä tiimiin. Jos kiinnostusta ja rahkeita on ja talous antaa myöten, miksipä ei. Eipähän ainakaan myöhemmin jää harmittamaan, että jäi tekemättä. 

Vierailija
10/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida jäädä sijaa omalle mielipiteelle, jos ei satu olemaan rahaa riittävästi tulla toimeen ilman mitään yhteiskunnan tukia.

Vierailija
11/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei Sinua kukaan enää palkkaa edes tuossa nykyisessä iässäsi, saati potentiaalisessa valmistumisiässäsi. Ja jos vielä on terveys- ja työkykyongelmiakin, niin - avot! - mieti nyt itsekin.

Peli on pelattu Sinun osaltasi ja työelämäsi on ohi. Voi toki olla, että kaikki muukin elämäsi.

Kaikki on turhaa. Mikään ei enää kannata.

Valitan, mutta näin on.

Lihapullia syövä heteromies

Vierailija
12/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla työkokemusta kyseiseltä alalta! Mutta tutkintoa en koskaan ole suorittanut. Mulla kesken jääneet opinnot ysäriltä kun silloin vaihdoin alaa. Eli en siis ihan ummikkona lähde ja myös tällä hetkellä olen työssä, joka osittain vastaa alaa. 

Ei ysärin suorituksia enää minkään tutkinnon osaksi hyväksytä. Täysin nollasta joudut aloittamaan uudelleen.

Vierailija
13/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa.

Kukaan ei tiedä tulevasta, siis suuntaan eikä toiseen. Eli anna mennä, jos siltä tuntuu

Vierailija
14/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ysärin suorituksia enää minkään tutkinnon osaksi hyväksytä. Täysin nollasta joudut aloittamaan uudelleen.

Ei vaan työkokemus oli vuodelle 2010 asti. Toki siitäkin aikaa. 
Ja työkykyongelma ei ole mikään kaikkea rajoittava vaan työtäni hammaslääkärinä rajoittava paha ihottuma. T. Ap

Vierailija
15/15 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Ei Sinua kukaan enää palkkaa edes tuossa nykyisessä iässäsi, saati potentiaalisessa valmistumisiässäsi. Ja jos vielä on terveys- ja työkykyongelmiakin, niin - avot! - mieti nyt itsekin.

Peli on pelattu Sinun osaltasi ja työelämäsi on ohi. Voi toki olla, että kaikki muukin elämäsi.

Kaikki on turhaa. Mikään ei enää kannata.

Valitan, mutta näin on.

Lihapullia syövä heteromies

Typerys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan