Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TAMMIMAMMAT vko 19 ma-to ***

05.05.2008 |

Pieniä vierotusoireita, kun palsta yhtäkkiä ei toimintukaan... Tästä uudistuksesta en vielä sano mitään, pitänee totutella.... Kirjautuminen oli ainakin työn ja tuskan takana... Piti rekistöryityä uudelleen, mutta onneksi se huoli saman tunnuksen...

Groove: Kaikki odottavat malttamattomina sun plussauutisia!!! :D Samaten kaikilta muiltakin piinailijoita, teitähän oli loppuviikkoon muutama?!?!

Omaa napaa: Ovis tuli, meni ja hyödynnettiin... :p Nyt vaan sitten saa odotella yli viikon, että tietää tuloksista... Miten mä kestän... :p Eilen tuntui ihmeellisesti nivusissa viiltävää kipua?!!? Muistan tunteen edellisestä raskaudesta, mutta sitä tuntui vasta paljon myöhemmässä vaiheessa. Mahdanko kuvitella, vai voiko se merkitä jotain!?!?

Sofi kp18/28 yk1 (dpo5?)

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kovasti Groovelle ja Hilperiinalle tätsyn tulosta!!!! Piti käydä kurkkimassa moneen otteeseen noita Grooven uutisia, mutta tänne ei näköjään viestit tulleet perille.

Onnittelut Pinkspinksille!!!!!

ON: Ovistestissä näytti keskiviikkona (kp15) aika tummaa viivaa (oli vain pikkusen ohuempi kuin toinen viiva) ja torstaina ei enää ollut kuin hailakka viiva, eilen ei enää toista viivaa ollenkaan. Keskiviikkoiltana myös oli kunnon kipuja vasemmalla puolella vatsaa ja jatkuivat torstaina vähän lievempinä. Toivottavasti ovis nyt sitten oli, vaikkei ihan samanlaisia viivoja tullutkaan. Ekaa kertaa kuin testailin tuota ovista. Lämpöjä en ole mittaillut. Onneksi tuli sitten mahdollinen ovis hyödynnettyä sekä ke, to ja pe :) Nyt vain niitä peukkuja pystyyn.

Olen huomannut, että aika samassa aikataulussa mennään 2poj@anäidin kanssa! Päästään sitten jännäilemäänkin samaan aikaan!

Toivottavasti tämä viesti nyt menee perille, pari on jo jäänyt matkalle.

Vierailija
22/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TINTTANA: me mennäänkin sit ihan samoissa, mulla oli ovis kans ke-iltana! ;) pahimmat kivut oli siinä 22 jälkeen. koko päivän väänsi hiukan ja iltaa kohti paheni. aamulla sain plussan o-testiin ja torstaina oli ihan haalea. me pupuiltiin to aamuna viimittex... mua ei enää kiinnostanut pe yhtään ja limatkin oli loppu. nyt on tullut vaan sellaista tahmeaa, valkoista valkkaria - aika paljon.

Koska aattelit testata? mä aattelin heti perjantaina vaikka se urhaa oliskin ja sit sunnuntaina... jne.. ;) Mä en ees lupaa olla testaamatta, kun rikon sen lupauksen kyllä.

admini78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalta Admini kuulostaa.. :) Saas nähdä miten kauan jaksan olla testaamatta. Yritän päästä mahdollisimman pitkälle hoppuilematta. Mutta tuskin onnistuu :) Jos edes sunnuntaihin saakka? Peukkuja meille molemmille, mukavaa että on samaan aikaan jänskääjiä!

Tinttana kp18/32

Vierailija
24/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken grillattiin ulkona. Voisiko helpompaa ruuanlaittotapaa olla. :)

Tuli vaan piipahtamaan tänne.

ON: Tällä viikolla ei muuten ole jomottanut alavatsaa, mutta tänään oikea puoli oli jotenkin outo.. Jotenkin kramppasi kun esim. venytteli tai käänsi kylkeä sängyssä. Se v'ähän sattui. Kp 18/26-30 menossa. Ei kai se kiinnittymistäkään voinut vielä olla. Mutta olipa outoa. Mitä tuollainen kramppi/repimiskipu voisi olla? Siis tuntui vain jos venytteli tai käänsi kylkeä tms.

Aurinkoista viikonloppua! =)

Kp 18/26-30

Vierailija
25/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kramppas eilen aamulla!, kp oli 16 ja mietin myös, että voisko olla ovisoire tms!! Toivotaan, että molemmilla ois munis irronnut ja simpat löytäs/löytää oikeaan paikkaan :)

ON: Mulla on vuoto lisääntyny nyt, nippailut on loppunut, .en tiedä kumpiin luottaa, nipailuihin vai vuotoon?! Siis oviksen tunnistamisessa.

Tällanen pikavisiitti tällä kertaa :)

Hauskaa lauantainviettoa kaikille kuumeilijoille

Kitteni kp17/? yk2

Vierailija
26/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan napaan heti, sori, mut mitäpäs ette oo tullu kertoon plussauutisia, höh ;)

Niitä uutisia kyllä kaivattais tänne ja paljon!! Kukas tulis kertoon seuraavan ilouutisen?

Eli tänne ei muuten ihmeitä, mut mietin vaan, kun ovisoireita limojen ja kipujen perusteella ois ollu jo ti-to, mut ovislaskuri sanoo hedelmällisiks päiviks pe-su ja mua NIIN harmittaa etten saanu miestä kellistettyä pe päivällä (IHME.. varmaan tiesi miks oisin halunnu, niin ei sitten kiinnostanutkaan). Nyt jotenkin tuntuu, et ovis oli vasta nyt, vaikka kuivuus iski jo to, mut jotenkin tuntuu et oltiin liian aikaisin taas liikenteessä, kun kuitenkin kp:t 14, 15 pupuiltiin ja sitten ei enää ja kierto kuitenkin 30-31.. Voi vee, tais mennä taas plörinäks.. Mä en ikinä saa sitä toista kullannuppua, tahtoo vauvan!!!! (sori purkautuminen :D)

No, ehkä koitan saada nyt ton miehen petiin, hih. Ja sen sit näkee joskus onko tulosta tullu vai ei.. en usko kyl, kun taas vähän heikkoa tän varmistelun kaa!

Ja sit musta tuntuu, kun te jotka ootte samoissa kiertopäivissä mun kaa, puhutte et nyt ois vasta ollut ovis tai sit ois ollu muka samoilla päivillä kuin ite luulisin ja silti mulla pitempi kierto.. joten oon ollu ajoissa tai luullu ihan väärin, se varmaan ois ollu myöhemmin, niinkuin ensin aattelinkin.. mut kivut kyllä on sanonut toista..... Sori TOSI sekava viesti, mut oon tässä eilisestä miettinyt tätä, et mitenköhän tää nyt meni ja aatellut, et ei taida taaskaan tärpätä.. Ja oli siis pakko purkaa johonkin tuntojani, sori sekavuus!

Mut mä aattelin jo testata herkällä testillä, kun ois kp 26.. pakko, en jaksa oottaa ja sillon ois nimpparitkin :)

Kaikille tsemppiä tähän kiertoon, toivottavasti tulee paljon +++++++

Emmuli kp 18/30

Vierailija
27/86 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pinkspinks hurjasti plussasta!! :D

Ja onnittelut niille, ketkä ovat oviksen bonganneet ja sen hyödyntäneet... :p Tuloksia jäämme odottelemaan... :p

Mahtaneeko nuo hymiöt muuten toimia!?!

Mä ehdin jo unohtamaan oliko mitään kommentoitavaa, joten siirrytään omaan napaan. Ovis oli su tai ma ja se hyödynnettiin kyllä... :p Nyt vaan odotellaan ja ajatuksissa on suurinpiirtein joka sekunti pohdinta, että mahtaisko heti ekalta tärpätä vai ei... Perjantaina olis 26/28, ajattelin, että jos sillon jo testailis... Pitäis varmaan tilata testeja kotitesti.fistä... Fiksuahan se kait olis odottaa siihen, että täti olis myöhässä, mutta en kyllä jaksa siihen asti odotella... Ja jos se testi jotain näyttäis, niin sen haluais kyllä asap tietää... :D

Monet meistä mennään nyt suurinpiirtein samoilla kp:lla, että saadaan piinailla samaan aikaan. Toivottavasti siirryttäis kaikki samalla rysäylsellä tonne odotuspuolelle... :D

Sofi kp20/28 yk 1 (dpo6?)

Vierailija
28/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille. Itse putosin helmikuulle jo muutama päivä sitten. :( Yk 16 lähti siis jo käyntiin, huh huh. Plussaonnea jäljelläoleville tammikuisille!

-Annique, kp 5/24-29, yk 16-

Vierailija
29/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitteni: Mulla ovisplussa tuli kp 4 ja 15. Ei varmaan mulla eilen ollut ovis. Jotain muuta se oli. No, katotaan nyt.

Täytyy mennä nyt ulos. Palataan! =)

Kp 19/26-30, yk 9

Vierailija
30/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän oudolta kirjoitella tänne tammikuisiin, kun niin loppuvaiheessa hyppäsin mukaan, pari riviä kuitenkin ajattelin laittaa, kun lukemassa kuitenkin käyn.

Onnea ovis-plussan saaneille ja pahoittelut helmikuulle tipahtaneille!

Tänään kp 29/29-33, en ole testannut vielä. Eilen alamahaa poltteli kuin olisi täti tulossa ja yhdellä vessareissulla olin näkevinäni minimaalisen veriviirun (kaikkea sitä kyttääkin...), polttelu loppunut, eikä tätiä näy, onneksi. Edelleen välillä rintoja vihloo, kylläkin aiempaa vähemmän, etovaa oloa myös, mutta esikoisella oli mahatautia eilen, voi siis olla sitäkin. Väsymystä on myös, eilen en jaksanut tehdä mitään. Tänään oli alaselkä kipeä, sekin ollut mulla joka raskaudessa oireena...On tää vaan piinaamista.

Alunperin ajattelin testata keskiviikkona, jos tätiä ei näy, mutta polttelisi hakea testi jo huomisaamuksi ;) Mulla on aiemmilla kerroilla tullut alkuun aika hailakka plussa, varmaan mullakin nousee raskaushormoonitaso hitaasti. Esikoiselta maltoin odotella testauksen kanssa yli kp 40(!) silloin en vielä palstaillutkaan vauvalla ;) Toiselta testasin heti, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja tuloksena haamu, joka kyllä vahvistui sitten. Tuulimuna-raskaudessa plussa oli haalea vaikka menkat oli vähän myöhässä. Apteekista ostetuilla testeillä kaikki nuo. Kirjoitin muuten aiemmin väärin, että mulla ei ois ollut oireita tuulimunassa, olihan mulla kova painontunne alamahalla koko ajan. Norm. pahoinvoinnit ym. puuttui ja kahvikin maistui koko ajan.

Plussa-uutisia toivon mahdollisimman monelta!

Bamboe

Vierailija
31/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa, plussanneille onnittelut ja tarrasukkia!

Millainen linja teillä on kofeiiniin? Aikaisemmin paheenani on ollut vihreä tee ja Pepsi Max. Kumpaakin on kulunut päivittäin suht paljon, kahvista tai energiajuomista en ole pahemmin edes välittänyt. Mutta, oheisen helistimen jutun luettuani, päätin lopettaa kokonaan kaiken kofeiinin nauttimisen:

"--- Kofeiinin käyttöä kannattaa tosiaan rajoittaa raskauden aikana. Kahvia voi juoda turvallisesti noin 1-3 kuppia päivässä. Joidenkin tutkimusten mukaan yli 5 kuppia kahvia päivässä lisää keskenmenon vaaraa ja saattaa aiheuttaa jopa rytmihäiriöitä sikiöllä. Kofeiini läpäisee istukan.

Kolajuomissa on kofeiinina vähemmän kuin kahvissa. Sen takia kolajuomia voi periaatteessa juoda enemmän. Varmaan raja kannattaa vetää tuohon 1.5 litraan.---"

Lähde: http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=3217100

Vaikka teetä, kahvia, kolajuomia yms olisiki periaatteessa turvallista juoda rajoitetusti, jo ajatus siitä, että se saattaa vaikuttaa vauvan sydämeen ja terveyteen inhottaa. Vaikka olen ollut hulluna erityisesti tuohon teehen, ja olen tämän yrityksen aikana juonut sitä kupillisen/päivä eli ~2dl, aikaisemman litran sijaan, päätin jättää sen kokonaan. Itseasiassa päätös oli aika itsestäänselvä. Liioiteltua varovaisuutta ehkä, mutta ainakin se tuo mulle itselle jonkinlaisen mielenrauhan.

Tässä alkaa pikkuhiljaa jännittää, n.viikko testaamiseen. Välillä olo on toiveikas ja luottavainen,. välillä taas surettaa ja pelottaa mahdollinen nega, uusi km, tuulimuna, kohdunulkoinen tms muut kauhuskenaariot. Täytyy yrittää olla stressaamatta -mitä teen kyllä muutenkin aivan liian helposti- ja nauttia ihanista säistä minkä työkiireiltä ehtii.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja äitienpäivän jatkoja kaikille!

Christina kp 22/28-33

Vierailija
32/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun oli turhauttavaa yrittää kirjoittaa tänne aiemmin kun kaikki tekstit katosi.

Paljon onnea @liselle ja Kimmille plussasta!! Ja muille ketä en huomannut mainita!

Kahdenpoj@n äiti paljon onnea synttäreiden johdosta ja taisi sulla olla oviskin ihan just :) eli paljon plussa tuulahduksia sinnepäin. Ja sofi121 tais kans olla ovis just, toivotaan että tärppää.

Kitteni-(unohtui numero) Ajattelin itsekin et jos jättäisi ensi kierrossa pois ovistestit. Mukavaa kun aloittamani aihe puhutti monia. En siis kamppaile yksin "ongelman" kanssa. Itsellä on ovis eri aikoina kiertoa niin sen vuoksi olisi helpompi kun tietäisi milloin ajoittaa puuhailut oikein. Mies ei oikein innostu joka toinen päivä puuhailusta tai en ole kysynyt, mutta ei välttämättä itseäkään aina innosta.

Pahoittelut tädin yllättämille, mimmi1975, Groove taisi olla ainakin helmikuisiin pudonnut.

ON: Eipä tänne kummempia. Kp 15 tuli peuhattua ja ovis oli kp 16-17 eli ei tullut silloin peittoja heilutettua...harmi. Valkovuotoa on tullut paljon oviksen jälkeen ja 6 päivää oviksesta oikealla alavatsalla ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui hieman oudon kipeältä kun kumarsi oikealle sivulle. Vasemmalle sivulle ei tuntunut lainkaan. Menkat pitäisi alkaa 16.5 eli odottelu jatkuu. Toiveet ei ole kovin korkealla tämän kierron suhteen. Unohdin eilen ottaa terolutin ja otin heti aamulla sen..jatkoin loput 3 pilleriä aamuisin

Terkuin Lila82 kp27/29/38 yk9

Vierailija
33/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsää, että esittelypinoihin ei saa enää värejä eikä kuvia lisättyä :(

Vierailija
34/86 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännitetään lätkäpeliä...

Omaa napaa sen verran, että nyt kp 17 ja ovis tod. näk. ollut ja mennyt tai juuri nyt (viime kierrossa oli kp17), kovasti on yritetty hyödyntää eli puuhastelua kp 14,16 ja 17, toivotaan, että tuottaa tulosta! Nyt siis odottavalla kannalla :) Oon taas huomenna lähdössä neljän päivän työreissulle eli taitaa taas jäädä tää palstailu hieman vähemmälle, palaan asiaan taas viim. ensi torstaina, mutta onkohan täällä silloin enää ketään? Toivon todella, että olette kaikki jäljellä olevat kuumeilijat siirtyneet jo odotuspuolelle :)

PLUSSATUULIA +++

Emma kp17/28-30 yk5

Vierailija
35/86 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja hyvää viikon alkua!

Vierailija
36/86 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat on ollut, koko viikonloppu on vain oltu ulkona. Nyt tällä viikolla sää taitaa jo normalisoitua. Mun puolesta vois olla jo lämmin ja jatkua koko kesän!

ON: Kaikki keinot on taas käytössä. Greippimehusta tykkään kovasti ja juon muutenkin, mutta nyt entistä enemmän. Aamulämpöjäkin olen tässä kierrossa mittaillut, saa nähdä mitä tolkkua niistä saan. Ovista olen jo testaillut muutaman päivän, tänään oli tarkoitus aloittaa testaaminen kahdesti päivässä, mutta unohdin ottaa töihin mukaan. Harmi. Parina päivänä on näkynyt haalea viiva, tarkoittaako se, että ovis lähestyy? Vai onko viiva sitten yhtäkkiä vahva, vai vahvistuuko se pikkuhiljaa? Viime kierrossa en tainnut ovista edes löytää, nyt toivottavasti. Ja muutenkin nyt mennään joka toinen päivä -tyylillä tästä eteenpäin. Tulostin jopa pesun sivuilta sen suomenkielisen fertility friend -taulukon :) Muokkasin sitä vähän omiin tarpeisiin.

Tsemppiä testaajille ja piinajille!

Terv. Pötkö kp 14/28-37

Vierailija
37/86 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kp nyt 30/28-38. Koko ajan kyllä sellanen fiilis, että kohta sitä tipahtaa helmikuisiin. Mutta toisaalta olen jo vähän toiveikaskin: ostin eilen kaksi testiä odottamaan viikonloppua.

Meillä oli tammikuussa keskenmeno, joten sikäli tämä tuntuu vasta ensimmäiseltä etapilta. Ensin plussa, sitten eka ultra, sitten toka ja ehkä sen jälkeen voisi uskoa, että joku meille on tulossa.

Mutta mutta, askel kerrallaan :) Olikos tammiksissa nyt muita tämän viikon piinailijoita? Pitäisi tehdä töitä, mutta mahassa jo vähän kutkuttaa. Olisi niin niin ihanaa saada pikkuinen nyytti keskelle pakkasia!

kaaka ja lapset 06/04 ja 01/06

Vierailija
38/86 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tulehan pian Groove tuomaan hyviä uutisia!

Toivottavasti kaikki muutkin piinailijat, ainakin Kaakan nyt muistan, saatte pian plussat testiin!

Pahoittelut helmikuisiin tippuneille! Aina se kirpaisee, oli yritystä takana minkä verran tahansa. Erityisesti niin toivoin plussaa Vacsulille. Mutta lähetän teille paljon plussasäteitä tähän uuteen kiertoon!

Daim, onnittelut yrityksen aloituksesta! Mulla oli myös vatsataudin aikaan juuri ovis tuloillaan, runsaat limat oli jo. Mutta tauti sitten siirsikin ovista reilulla viikolla eteenpäin, vaikka ensin luulin sen jäävän kokonaan välistä. Joten ei todellakaan kannata vielä luovuttaa ja lopettaa yritystä.

Allergialääkityksestä oli myös puhetta. Mä olen raskaus- ja imetysaikana käyttänyt Nasaleze-nimistä valmistetta.

http://www.nasaleze.fi/nasaleze.html

Tuo ei sisällä mitään lääkeaineita, ainoastaan selluloosajauhetta. Mun kokemuksen mukaan lääkärit ei ikinä ehdota mitään ei lääkkeellistä vaihtoehtoa.

Omaan napaan kuuluu lähinnä oviksen odottelua. Jännäilen täällä teidän piinailijoiden tilannetta. Nyt tarvitaan mahdottomasti lisää plussauutisia tähän pinoon!

anna061 kp 11/28-35 yk5

Vierailija
39/86 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötkö05, mulla ainakin vahva viiva ovistestiin on tullut usein ihan yllättäen. Nyt kun viime kierrossa testasin kaksi kertaa päivässä kp 13-14 niin näkyi asteittainen vahvistuminen. Mutta mulla se testi näyttää aina haaleaa viivaa koko kierron ajan.

Alan olla vähän huolissani... Mulla on ollut noin dpo 2 alkaen aika ikäviä jomotuksia alavatsassa, eli ei oikein voi liittyä mihinkään raskausoireisiin noin aikaisin. Oviskipuja oli myös ihan tuntuvasti, sitä ennen menkkajomotuksia. Ei tunnu kovin mukavalta, että koko kierron ajan tuntuu kohdussa ikävää kipua! Endometrioosi-tutkimuksiin olen menossa, mietin vaan, että onkohan mitään toivoa raskautumisesta - on niin kuluttavaa aina salaa toivoa ja pelätä. Ja vaikeaa olla ajattelematta asiaa, kun jomottelee niin paljon.

Onnea piinailijoille:) Mulle ens viikko on vasta piinaviikko... Silloinkin meitä taitaa olla muutamia!

syre kp 19/28-30 dpo 4 yk3

Vierailija
40/86 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä testasin tänä aamuna uudestaan, kun siitä gynen arvioidusta ovisajankohdasta olis nyt reilu 2 viikkoa ja silloin myös " tunsin ovisoireita" . Mutta niin puhdas nega lävähti ruutuun, ettei hyvällä mielikuvituksellakaan voinut mitään muuta siitä nähdä! Eli tipahdus helmikuisiin on kai edessä... Ottaa aivoon, ihan sairaan paljo!!! Ilmeisesti en ovuloinut tässä(kään) kierrossa... Toivon, ettei tämä kierto veny johonki 50-60 kp:än. Jos niin käy, niin varmaan joudun suoraan maaliskuun pinoon... *@~^*

Mimmi75, kp.38/??(kai...), yritystä jo elokuusta -07