*** TAMMIMAMMAT vko 19 ma-to ***
Pieniä vierotusoireita, kun palsta yhtäkkiä ei toimintukaan... Tästä uudistuksesta en vielä sano mitään, pitänee totutella.... Kirjautuminen oli ainakin työn ja tuskan takana... Piti rekistöryityä uudelleen, mutta onneksi se huoli saman tunnuksen...
Groove: Kaikki odottavat malttamattomina sun plussauutisia!!! :D Samaten kaikilta muiltakin piinailijoita, teitähän oli loppuviikkoon muutama?!?!
Omaa napaa: Ovis tuli, meni ja hyödynnettiin... :p Nyt vaan sitten saa odotella yli viikon, että tietää tuloksista... Miten mä kestän... :p Eilen tuntui ihmeellisesti nivusissa viiltävää kipua?!!? Muistan tunteen edellisestä raskaudesta, mutta sitä tuntui vasta paljon myöhemmässä vaiheessa. Mahdanko kuvitella, vai voiko se merkitä jotain!?!?
Sofi kp18/28 yk1 (dpo5?)
Kommentit (86)
Groove: Pahoittelut negasta ja typerästä tädistä :( Kenties helmikuu on SE kuukausi!
ON: Aika epäuskoinen olen vielä tässä vaiheessa, mutta testi näytti plussaa... Lasken vaan päiviä, milloin voisi mennä ultraan tarkistamaan, että onko siellä oikeasti joku!?
Nyt ei ehdi enempää.
-PP ja varovaiset 4+0
Toimiskohan tää nyt.. eilen yritin kirjottaa, mut ei tää sitten lähettänyt sitä viesteihin, höh. Ja jos joku osaa neuvoa, oisko mun pitänyt ottaa sivulta se aloita uusi keskutelu (ettei mee sit yleiseks keskusteluks)??? No mä otin nyt ton vastaa viestiin ja lainaan hiukan sun tekstiä PP, mut eipä toi plussan toistaminen varmaan pahaks oo :D Mielettömästi ONNEA PP :x
Ja Groovelle ISOT pahoittelut :(
Omaan napaan.. Luulisin oviksen olevan ohi, kun oli eilen jo kuivan oloista ja sitä ennen pari päivää kipuiluja (toispuoleisia) + rinnat tosi herkät. Se on nyt sit hyödynnetty, mut en tie pitäiskö kokeilla toi mies vie kellistää täs yhteisen kotonaolopäivän kunniaks, kun ovislaskurikin antais tän päivän ovikseks.. Pitää siis koittaa ;)
++++ tuulia ja tulkaahan kertomaan iloisia uutisia jo!!
Emmuli kp 17/30 yk 10
Se menikin ihan oikein, kun otti ton vastaa viestiin.. ennen kun otii sen niin sehän lainas sen viesti tekstiin.. vai muistanko oikein? No hyvä, että meni oikein..
Kaippa tähän joskus oppii ja tottuu..
E again
Groovelle pahoittelut tädistä X-(
Tulin taas eilen kotiin ja heti syöksyin koneelle (kellistettyäni ensin miehen :x ) ja tää ei toiminutkaan! Voih mikä pettymys, no onneksi nyt taas pelaa. Kahden viikon työrupeaman (aamuvuoroja ja herätys klo.5.30) jälkeen mun sisäinen kello käski herätä tänäänkin vapaapäivänä klo. 6. Olen siis jo ottanut päivänokoset ja kylläpä oli ihanat, näin IHANAA unta, että meillä oli pieni poikavauva jota ahkerasti imetin, olisipa vaikka jonkunlainen enneuni...
Omaa napaa sen verran, että kirjoitinkin jo aikaisemmin, että nyt saa ovistikut ym. muut jäädä... Enkä ole sortunut. Meidän kohdalla niistä ei oikein mitään iloa olisikaan, koska olen ainoastaan sen 3päivää viikosta kotona, eli ei auta kuin silloin yrittää. Nyt siis kp 15 ja viikonloppusuunnitelmiin kuuluu peittojen heiluttelua :D
Emma kp 15/28-30 yk5 (jos tää viis olis nyt se onnenluku meidän kohdalla)
Groovelle täältä myös pahoittelut, samassa veneessä ollaan :-( Tänään alkoi mullakin menkat ja mieliala on sen mukainen.
Mies on ihan täysi minun höyryämistä, en kuitenkaan mahda sille mitään etten osaa ohittaa tätä olankohautuksella. Koko yrityksen aloittaminen oli minulle iso päätös enkä siis pysty suhtautumaan raskautumiseen tyyliin "tulee jos on tullakseen". Tämä aiheuttaa turhaa riitaa meidän välille, mies kun ei haluaisi stressata asiasta ja itse en osaa olla stressaamatta. Toisaalta ihan haluankin höyrytä, sillä tiedän tämän olevan viimeinen kerta, kolmannen jälkeen meille ei lapsia enää tule. Haluan ottaa kaikesta kaiken irti, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :-)
Hilperiina, kp1, yk2
Taitaa olla vieroitusoireita täälläkin, kun kovin otti päähän kun en päässyt kirjoittelemaan tänne!
Hurjasti onnea plussanneille! Kaakalle, PP:lle, Pai-81 ja @liselle! Toivottavasti muistin kaikki, niin (ihanan!!) moni oli plussannut! Ja 2pojanäidille myöhästyneet synttärionnittelut =)
HOPE-alle hauskaa matkaa! (taitaa tulla nyt vähän myöhässä!)
Pahoittelut Groovelle negasta!! Tosi harmillinen juttu kun testi meni näyttämään ensin jotain muuta.. =(
Olitte keskustelleet tuosta miehen halukkuudesta.. Mä oon yrittänyt pitää kiertopäivät ja oikeastaan ihan kaiken tähän yritykseen liittyvän pelkästään omana tietona. Tiedän, että minun miehelle ainakin tulisi sellainen olo, että käytän vain hyväkseni häntä, jos ilmoittaisin, että nyt on ovis ja hommiin olisi alettava. Kokisi sen jotenkin painostavaksi varmastikin, etenkin jos yritys jatkuu pitkään. Ja itse olen kokenut että näin tämä yritys on sujunut ihan hyvin ja olen ihan yllättänyt itsestäni, etten tämän enempää ole tästä asiasta alkanut hössöttämään =). Toki sitten välillä jutellaan, että toivottavasti joskus meille lapsi tulisi jne. mutta en tosiaan alussa edes kertonut miehellä ovistesteistä mitään =) Ja nyt jossain vaiheessa sitten vain mainitsin miehelle että tilaan niitä enkä kyllä ole sitten kertonut mitään kun testejä olen tehnyt.. Aina mies on kuitenkin ollut valmiina petipuuhiin, kun olen sinne houkutellut ;)
Tännepä ei tämän kummempaa.. Hieman on limaa, mikä hämmästyttää kun greippimehua en ole juonut nyt varmaan viikkoon ja minulla ei tosiaan normaalisti näitä limoja ole esiintynyt. Terot aloitan vasta tänään, joten pikkaisen pidempi kierto edessä.
Annu_81, kp20/27, yk 4
Eilen kirjoitin tekstiä, jota moneen kertaan yritin lähettää eikä toiminut. Tallensimpas sen itselleni kun uutta en kuitenkaan jaksa kirjoittaa, joten tässä on:
Eilen tuntui omituiselta kun ei päässytkään lukemaan tekstejänne, voisiko melkein sanoa mullakin vieroitusoireita ;o) Ihan niin usein en kirjoita, mutta yritän lukea kuitenkin päivittäin.
Nyt kp 16, ovis tässä luullakseni oli.MIes rupesi jo kyllästymään, kun reilu viikko tästä joka ilta sanoin oviksen olevan käsillä ja puuhailuajan samoin. Eilen sitten oli, että tässähän se on sulla olut joka päivä, kauan se vielä muka jatkuu ;oD No, kurkkukipuisena kuitenkin yritti suoriutua jotenkin ja eiköhän se ovis ole nyt ainakin yritetty hyödyntää...
Nyt vain odottelua :x
Niiin joo, vihlonnasta. Mullakin on nyt, ehkä viikon parin sisällä 2 kertaa ja tänään kerran, tuntunut ikävä vihlonta nivusten kohdalla. Muistan joskus tunteneeni samaa ennenkin, en vaan sitä, koska...
Ja nyt siis 2 päivää on ollut ilman tätä sivustoa ja kyllä jo tuntuu ;o) Toivottavasti nyt toimii.
V kp 17 (luulisin että se ovis meni, mutta jotain valkkarin omaista tulee kuitenkin) ?:|
Olen muutamia viikkoja seurannut juttujanne, kirjautuminen/viestin lähettäminen ei ole aiemmilla kerroilla onnistunut, jospa nyt....
Toivomme kolmatta vauvaa, ensimmäinen yrityskierto vasta menossa. Toiveet aika korkealla, koska edelliset lapset saaneet alkunsa helposti, mutta saa nyt nähdä.
Heti alkuun kysyisin milloin teillä, varsinkin plussanneilla on alkaneet raskausoireet? Itsellä on nyt kp 27/29-33 ja nyt alkuviikosta asti ollut etovaa oloa ja rinnoissa tuntunut nipistelyä, jälkimmäistä kyllä esiintyy ennen kuukautisiakin. Edellisistä raskauksista en oikein muista oliko oireita ennen plussaamista. Taustalla myös yksi tuulimuna v.2006, joka huomattiin viikolla 8, silloin ei oireita ollut ollenkaan.
Lämpimät onnittelut kaikille jo plussanneille!
Bamboe kp 27/29-33
... ja ilmoittaa suuret osanotot Groovelle.
Minäkään en vielä oikein "handlaa" tätä uutta sivustoa. Kirjoitin tänä aamuna tänne, mutta minne lie sitten mennyt? Minullakin oli jo lieviä vieroitusoireita, kun tänne ei pääsyt. :)
Kiitos onnitteluista (synttäri-)! =)
ON: Ovis on hyödynnetty kp 14. Silloin tuli vahva ovisplussa ja kp 15 myös, mutta kp 15 ei huvittanut sänkypuuhat enää yhtään. Ja kohdun nipukkakin nousi illalla ylös, joten kai puuhailut aika nappii osui. Kp 15 aamulla ainakin jomotti niin kovasti alavatsan vasenta puolta etten kunnolla voinut seisoa suorassa. Eli jotain siellä selvästi tapahtui. :D Tietäisi vaan mitä. Munisko irtosi? Seuraavana päivänä ei jomottanut enää lähes yhtään. Yleensä on jomottanut monta päivää kovasti. Mitäs hormooneissa nyt on t pahtunut..? Ja pinna ollut tosi kireällä pari päivää. :/ Nyt sitten pitäisi taas odottaa n. 12 päivää. Ajatukset vaan pyörii koko ajan tämän asian ympärillä. Pitää varmaan keksiä jotain tekemistä.
Hyvää viikonloppua! =)
Kp 17/26-30, yk 9
Höh, laita ihmeessä testimerkki vaihtoon, mä sanoin miehellekin silloin ennenkuin tää palsta alkoi taas toimia, että jos sä et nyt ole raskaana, niin ihan järkyttävän ilkeä testimerkki kun antaa tuollaista toivoa ja sitten ei annakaan sitä lopulta loppuun asti :( Mä en edes ala laveasti tässä selitellä miten pahalta tuntuu sun puolesta, uskot ja tiedät varmasti miten voi tuntua pahalta vaikkei sua edes tunne ja toivon teille kaikkea hyvää ja toivon että pysyt edelleen vahvana naisena etkä menetä edelleenkään uskoasi vauvaanne!!
Sitten iloisempiin asioihin, jee, mä oon saanu kaverin o-puolelle täältä taas, onnea PinksPinks plussasta!! Monesko lapsi teille on tulossa? :)
Kiitos onnitteluista kaikille ja anteeksi kun edelleen täällä roikun, jotenkin vaan en "uskalla" pitää itseäni raskaana olevana ja täällä on tuttuja ja muutenkin tuntuu turvallisemmalta pysyä täällä, ihan kuin siten jotenkin saisin suojeltua alkiota joltain, taikauskoa täysin mut ei voi mitään, mä ajattelin etten soita neuvolaankaan nyt liian ajoissa kun syksyllä jouduin sen perumaan, km tuli siis rv7+4, ajattelin jos johonkin rv8+ varaisin alkuraskauden ultran ja jos sieltä tulen iloisten uutisten kanssa niin sitten voisin soittaa vaikka neuvolaankin taas...
Oireista joku kysyi, no mulla on niissä kierroissa missä ei tärpännyt ollut vaikka mitä oireita olevinaan, nyt ei sitten ollut mitään tässä onnistuneessa ykssa, mutta tossa kp25/27-30 paikkeilla aloin kehitellä kunnon raivistelua, oikeastaan olin viikonlopun ihan kestoraivossa miehelle, siitä aloin sunnuntaina epäillä jos olisin raskaana, samanlainen raivo mulle tuli silloin syksylläkin meinaan, ja maanantaina sitten tein testin ja roskishaamuhan se sieltä joka myöhemmin vahvistui plussaksi ;) Eli ainut oire ennen plussaa oli pysyvä raivis :/ Sen jälkeen viikolla on alkanut valkovuotoa puskea että koko ajan pelästyn ja olen varma että kesken meni taas, ja yks jännä juttu on että mun kasvojen iho on tosi hyvässä kunnossa, oon ollu aika näppyläinen (mustapäitä ja millenuumeja tms) mutta nyt on aika sileät posket tän viikkoa ollut ihan itsestään ilman mitään kosmetologikäyntejä, ehkä mun masussa on pieni kosmetologi siis ;)
No, toivon teille monelle monelle plussaa vielä tälle kierrolle, vaikka kaikki saisitte plussata eiks vaan!! Niin ja ketkä on kierron alussa vasta niin juokaa vaan sitä greippimehua, mulle se ainakin toi mainiot limat ja sitä myötä raskauden niin nyt ja silloin syksylläkin :)
amber rv5+
moi.
AAMULLA (tämä kirjoitettu jo aamulla.. ;) ) vasta tajusin koittaa vauvan pääsivulle tulla, ku aiemmin oon tuolta mun suosikeista koittanut tulla keskusteluihin ja se herjaa ihan omiaan. Mutta täältähän nää keskustelut löytyi. :)
Täällä olis dpo2... eli lämmöt oli alhaalla ke-aamuna ja eilen aamulla ylhäällä, ja ke-iltana oli kauhiat kivut. Ovis on siis hyödynnetty PERUSTELLISESTI, joten nyt ei auta kuin ootella! KÄÄK! Edelleenkin juilii alavatsaa; se on sellaista menkkamaista särkyä ja polttoa sekä viiltelyä. Eli löydä tästä nyt sit jotain raskauteen viittaavaa, kun alaosasto on tulessa koko ajan.. ;) Mut ens viikolla voin sit jo alkaa kuvittelemaan. Ensin tietty etsin selaista kiinnityskipua, mikä vois olla su-ke aikana.. heh heh... ja sit niitä muita oireita.
Ja nyt sit niitä PLUSSIA TÄNNE! ja heti!
***Tulihan sieltä plussa !! Onnea PINKSPNKS!! :) jee!
admini78 kp21/33 dpo2 (tänään alkoi tulla kauheesti valkoista, tahmeaa, paksua valkkaria... )
Olin ihan varma, että saat vahvan plussan. Omituisia testejä, jos ensin antavat plussan ja sitten puhtaan negan! Minä oon myös vähän miettinyt, että jos alkais testaamaan esim apteekin omalla ja vasta sitten, jos/kun menkat kunnolla myöhässä. Onnea seuraavaan kiertoon.
PP:lle onnittelut plussasta! Nyt vaan lisää plussia meidän pinkkaan.
ON: Nyt on muutaman päivän ajan nippaillut alavatsalla, toivotaan, että se olis ovis. Vauvansiemeniä kylvettiin keskiviikko-aamuna :D mies lähti sitten päivällä reissuun ja tulee vasta sunnuntaina, täytyy toivoa, että ovis ois just ollu eilen tai tänään ja simpat ois selvinny sinne asti, tai sitten että ovis ois vasta maanantaina, luulen kyllä, että se on näillä main. Toivottavasti ei menny tämä kierto ihan pipariksi...
Sellasta mietin, että jos ois sattunut käymään niin hyvä tuuri, etttä ois tärpänny tässä sanotaan vaikka eilen, niin uskaltaakohan juoda vknloppuna vähän kuoharia, mitä ootte mieltä? Mun ystävällä on tuparit ja niihin olisin menossa ja olis kiva kilistellä uuden asunnon kunniaksi parilla lasilla.
Toinen asia (mulla näitä pohdintoja ja kysymyksiä riittää, elkää hermostuko :8} )
Kohdun nipukka-asiaa mietin, en oo koskaan kokeillu etsiä mokomaa. Miten siitä tunnistaa ovulaation? Eli siis, pitäskö sen olla alhaalla vai mitenkäpäin ?:|
Jos joku jaksaa vastata niin kiitos:)
Nyt saunaan, huomenaamuna töihin ja illalla tupareihin, mahtava yhdistelmä..
Kitteni kp16/? yk2
Onnea plussanneille PP, amber ja muut
ja pahoittelut pudonneille...
En oo paljon kirjoitellut, mutta nyt varmaan vähän aktiivisemmin kun yritys toden teolla alkoi. Tein ensimmäisen ovistestin eilen ja se näytti kahta viivaa, sitten vaan petipuuhiin ;) Vaikka kyllähän tuon oviksen jo tunnistaakin oireista ihan hyvin.
Greippimehua en ole onnistunut lähikaupoista löytämään, mutta greippejä on tullut popsittua sitten yksi päivässä, josko niissä joku taika olisi?
Nyt sitten on tehty mikä on voitu ja ei muuta kun odottelemaan kuinka kävi.... parin viikon päästä sitä sitten tietää.
Vähän on hakemista näillä uusilla sivuilla vielä...
T. Jaffa kp 14/26 yk 1
Oon pitäny taukoa palstailusta, koska on ollu niin kiire, ettei ole jaksanu istua koneella yhtään. Viikonloppukin tulee olemaan kiireinen, huomenna synttärit ja sunnuntaina äitienpäivä.
Mutta ensiksi, ONNEA PLUSSANNEILLE!!!!! Pinkspinks, ihan mieletön juttu, ja sä ite epäilit ettet edes ovuloinu.. :)
Pahoittelut tädin yllättämille, voimia ja jaksamista uuteen kiertoon!
ON: täytyy myöntää, etten ole hirveästi ehtiny miettiä omia jomotuksia tai oireita. Onneksi. Ovistakaan en tikuttanu, mulle tulee vaan turhaa stressiä siitä metsästyksestä. Miehen kans hommailtiin sillon ku kivalta tuntui. Menkkojen pitäis (tai paremminki ei pitäis :)) alkaa tiistaina ja ajattelin olla hurja ja testata JO sunnuntaina ku on kp 24/25-26. Taitaa olla turhan aikaista mutta katotaan.. :))
Hauskaa alkanutta viikonloppua joka iikalle!!!!!
Rhanna kp 22/25-26
p.s. toivottavasti osasin nyt oikein tän viestittelyn.. saas nähdä minne tää viesti pamahtaa.. sori jos töskään!
Pari viestiä katosi eilen ja torstaina jonnekin bittiavaruuteen, mutta eipä tuo haitanne. On muuten hienot nämä uudet sivut.
Uusille tervetuloa, onnea plussanneille, rutistuksia tädin yllättämille tai muuten niitä tarvitseville.
Mun mies on ollut ihanan kiinnotunut ja jaksanut kysellä kaikenlaista kierrosta, hedelmöityksestä, raskaudesta ja vauvoista. Etenkin tuon km jälkeen. Musta on tuntunut tosi hyvältä, kun toinen tukee, kuuntelee ja vaikuttaa haluavan tätä aidosti yhtä paljon kuin minäkin.
lisää omaa napaa: Selaisin toisaalla olevasta pinosta viime kierron tuntemukisani (yllättävän kätevää ellei pidä itse muuten mitään päiväkirjaa: näkee minä kp on ollut minkäkinlaisia tuntemuksia/oireita). Silloin samoina kp hyvin samanlaisia tuntemuksia kuin nytkin (pieniä alavatsan vihlaisuja, päänsärkyä, väsyttää, kn tuntuu suunnilleen samalta). Vielä viikko pitäisi malttaa testaamiseen, ellei pahamaineinen täti sitten ehdi ensi. Tietyllä tavalla testaaminen pelottaa; mitä jos nytkin käy samoin kuin viime kierrossa? Mitä jos en olekaan raskaana ja km jälkeen saadaan yrittää vuosikaudet? Toisaalta voisi vain odottaa tätiä saapuvaksi, mutta toisaalta taas se vuodon määrä ja kivut kyllä paljastivat varsin selkeästi, mistä oli kyse -todella kaukana mun normimenkoista. Täytyy yrittää olla stressaamatta. Onneksi on menossa paljon kaikkea muuta (töitä, gradua, kaasoilua, jne) jotka pitävät sopivan kiireisenä ja pakottavat ajattelemaan välillä muutakin. ..ja onneksi mun mies on niin <3
Tänne ei (taaskaan) mitään ihmeellistä mutta pitää nyt vaan jotain tänne saada kirjotella :)
Tänään aloitan syömään niitä Metforem-lääkkeitä ja jännittää kuinka paha olo niistä tulee (aiheuttaa huonoa oloa monelle ainakin alkuviikkoina) :p Pakkausselosteessa oli, ettei niitä saisikaan syödä, jos yrittää tulla raskaaksi ja tottakai aloin sitten miettimään, että mitä ihmettä! Mutta nettiä taas tutkittuani tätä lääkettä on kyllä määrätty monelle kenellä on PCO, joten se kai tekee sitten poikkeuksen? Lisäksi alkoholin nauttiminen on ilmeisesti kokonaan kielletty, mikä on kyllä ihan hyvä juttu ihan jo laihdutuksenkin kannalta :)
Annu_81, kp 21/27, yk 4
putosin tammiksista jo tiistaina, joten se oli sitten siinä.
Onnitteluja plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!
kaaka
Eilen illalla yritin moneen otteeseen kirjottaa.
Ei valitettavasti tule plussauutisia täältä. Ke aamun testi näytti puhdasta negaa, ja eilen tuli täti. Vuoto on vielä kovin vähäistä mutta eiköhän se tästä lisäänny. Olin toki todella pettynyt, mutta nyt on jo ihan ok olo. Testaamisen suhteen päätin kuitenkin sen, että en osta enää noita halpoja liuskatestejä, enkä osta testejä varastoon, vaan seuraavan kerran testaan kun on OIKEA tarve testata, ja silloin haen apteekista yhden ainoan kalliin puikkotestin. Ei sitten tarvi tiirailla niitä viivanpaikkoja.
Parempaa onnea muille! Ja amber, olis ollu hauska mennä yhdessä odotuspuolelle. Kaikkea hyvää sun odotukseen ja vielä kerran ONNITTELUT!! :)
Groove kp 2