Mitä mieltä pienistä häistä, joissa ei juuri mitään ohjelmaa? (ov)
Meillä pienet, alle 30 hengen, häät tulossa elokuussa. Tarkoitus vain syödä hyvin ja saunoa (juhlapaikassa ihana sauna!). Varmaan siis miehet saunovat, naiset ei varmaan, koska ovat juhlatällingissä. :) Ohjelmassa myös muutama akustinen biisi. Muuten vaan yhdessäoloa ja seurustelua. Ei tule olemaan häävalssia, kimpun heittoa, sukkanauhan heittoa, kakun leikkausta tms. Näistä tulee just meidän näköiset häät. Hääpaikka sinänsä jo nähtävyys, ihana tunnelmallinen paikka järven rannalla.
Mitä mieltä?
Kommentit (121)
on aina ollut tärkeää. Joten eivät miehet hirveen kauan ole kyllä poissa. Ja naiset saavat saunoa, jos haluavat, tietysti! Tää saunajuttu oli miehen toive häihin ja olis aika tylsää se siltä kieltää....
Ja kaikki on paikalla valmiina eli tarjoilijat ja ruuat, joten naisten ei todellakaan tarvitse tehdä siellä mitään.
ap
panna joku puomi sinne, ettei varmaan vaan nyt kukaan mene. Se on katastrofi.
44
juhliin suihkuun.
Mutta tapansa kullakin.
Ihmetyttäisi vain jos sulhasen suku juoksis saunomaan kesken juhlien ja jättäis muun porukan odottamaan.
Mutta moukkia löytyy joka paikasta.
vieraat eivät ole niin sukuuntuneita, etteivät ole tottuneet seurustelemaan ihmisten kanssa.
Ei ikinä onnistuisi esimerkiksi minun perheessäni. Voin kuvitella serkkujeni mollottavat katseet ja aukinaiset suut, kun paikalla olisi väkeä ihan muista kaupungeista ;)
Itse inhoan häitä tai juhlia (joissa siis useampi kymmenen ihmistä), joissa ei ole ns. seremoniamestaria. Mikään ei ole juntimpaa, kuin istua ja yrittää keksiä tunti tolkulla puhuttavaa ihmisten kanssa. Edes muutama puhe tai laulu/soittoesitys tekisi illasta juhlavamman.
No musta se olis enemmän itsekästä, jos joku serkku alkaisi vaatimaan juhlia HÄNELLE vaikka kyseessä on MEIDÄN häät. Tehkööt sitten omana hääpäivänään, mitä tahtoo. Meidän molempien vanhemmat on onneksi sellaisia, joiden mielestä häät on vain ja ainoastaan hääparin juhla.
Sinänsä huvittavaa, että täällä on puhuttu siitä, että sulhanen ei saa saunoa kavereidensa kanssa, vaan hänen täytyy juhlia morsiamensa kanssa. Mutta sitten ne juhlat pitää kuitenkin järjestää, eli onko niin että väkisin isot kemut ja sitten hääpari kahdestaan äänieristettyyn koppiin kaikkien katseltavaksi, mutta ei häirittäväksi?
Terveisin se Mauritiukselle lähtevä
jos ei osata keskustella pitempää aikaa. Tulee mieleen just ne omat sukulaiseni (olen toi edellinen kirjoittaja): kun karjalanpaistista ja lasten rippijuhlista on puhuttu, niin sit ei enää muuta keksitäkään. (Joo, en ole sukurakas.)
Meillä on häissä siis sellaisen 3 hengen soittamia akustisia esityksiä, esiintyvät noin 2x20 min.
Eli ihmettelen tätä ihme mielipidettä siitä, että häihin ei kuulu saunominen ja että porukka jakautuu kahtia ja kellään ei ole juttukaveria yms.
Aluksikin, me halutaan häät, jotka ei ole " perinteiset" häät, vaan tavallaan illanviettotyyliset. Ajateltiin mennä aluksi maistraatissa kahdestaan, mutta sitten päätettiinkin pitää tällaiset illanvietto häät. Eihän kukaan jossain tupareissa tai puolison pikkujouluissakaan tunne juuri ketään ja niissäkin yleensä saunotaan, tai lähinnä miehet saunoo ja naiset juttelee sen aikaa keskenään. Joten miten tämä saunominen olisi outoa häissä, jotka ei ole tarkoitettu " virallisiksi" häiksi???
No, kukin tyylillään, mutta nämä ovat juuri meidän näköiset häät ja vaihtoehto salahäille maistraatissa. ;)
Emmeköhän huomaa, jos joku on poissa ja sitten odotellaan hetken.
Voiko ihmisillä elämä olla näin hankalaa!!??? Ihan mua alkaa jo naurattaan. :)
ap
kaikissa kissanristiäisissä. Kyllä miehet samalla tavalla paneutuvat pukeutumiseen ja juhlaan ja siihen ei kuulu saunominen välillä.
Voisi olla, että miehenikin olisi tosi hölmistynyt jos menisimme häihin ja siellä alettaisiin hakemaan saunakamppeita kesken juhlan. Mökkibileet saunomisineen on eri asia kuin häät.
Musta kiva, että ovat erilaiset. Rennot bileet. Ja jos ap:n miehen suku (+muut miehet) ovat kovia saunomaan, niin ei kai alle tunnin saunominen maata kaada???? Kummallisia vastauksia.
kun arvostelet muiden tapaa juhlia. Kaikissa niissä häissä, joissa olen ollut mukana JA joissa on ollut sauna, se on mennyt niin että ekaks juhlitaan ja sitten kun bileet alkavat niin sanotusti vähän taantua, menevät ihmiset saunaan. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Sauna kuuluu suomalaiseen kulttuuriin eikä sinne kukaan mene kesken kaiken, niin että muut joutuvat odottamaan.
Toivottavasti et ole mun kaveri, ettei sua tartte kutsua omiin häihin:D
joku käväisee saunomassa niin onpa nyt kamalaa!