Mitä mieltä pienistä häistä, joissa ei juuri mitään ohjelmaa? (ov)
Meillä pienet, alle 30 hengen, häät tulossa elokuussa. Tarkoitus vain syödä hyvin ja saunoa (juhlapaikassa ihana sauna!). Varmaan siis miehet saunovat, naiset ei varmaan, koska ovat juhlatällingissä. :) Ohjelmassa myös muutama akustinen biisi. Muuten vaan yhdessäoloa ja seurustelua. Ei tule olemaan häävalssia, kimpun heittoa, sukkanauhan heittoa, kakun leikkausta tms. Näistä tulee just meidän näköiset häät. Hääpaikka sinänsä jo nähtävyys, ihana tunnelmallinen paikka järven rannalla.
Mitä mieltä?
Kommentit (121)
ja tuttu jutut. Ne on huipputylsiä. Ja lapsellisia. Kas kun mielipiteitä, mitä tässä kysyttiin, on monia.
11
Sitäpaitsi kaltaiseni sosiaalinen moottoriturpakin ikävystyy aika pian seurueessa, jossa muut tuntevat toisensa ja juttelevat keskenään ihmisistä ja asioista, joista en tiedä mitään. Eli kuvaamassani skenaariossa jotain juttua varmaankin saisin aikaiseksi sen sulhasen parhaan kaverin tyttöystävän kanssa, mutta jos se sulhasen paras ystävä olisikin sinkku ja saisin koko illan viettää kuunnellen joko morsiamen äidin, siskojen ja kälyjen juttuja heidän yhteisistä tutuistaan tai sulhasen äidin, siskojen ja kälyjen juttuja heidän yhteisistä tutuistaan, niin suoraan sanottuna minulla tuskin olisi hirveän hauskaa, vaikka toki morsiamelle esittäisinkin, että olisi ja kehuisin jälkikäteen, kuinka hauskat, tunnelmalliset ja intiimit häät heillä olikaan.
19
Vierailija:
Vai pitäisi tässä vielä perustelemaan ruveta miksi PITÄÄ tutustua vieraisiin ihmisiin ja vielä VÄKISIN... Voin sanoa, ei pidä, ole huoleti, kukaan ei sua pakota. Asenteellasi saisit olla just niin yksin kuin haluat.Mä keksisin juteltavaa ja viihtyisin varmasti :-)
Siis häävieraissa kaikki tuntee jonkun, luultavasti vanhempanne juttelevat keskenään, koska näkevät välimatkan takia harvoin. Miehen veljet vaimoineen varmaan ovat innoissaan, kun saavat jutella serkkujensa kanssa (joilla vaimot mukana), koska näkevät harvoin, mun kavereita on myös mukana, jotka tuntevat kaikki toisensa, mun veli ja sen vaimo tuntee kaikki mun kaverit. Eli kaikilla on ainakin 10 tuttua ellei enemmän. Ainoastaan kahden mun kaverin miehet eivät tunne ketään, mutta he ovat sellaisia suupaltteja, että varmasti löytävät juttukavereita.
Vierailija:
Siis häävieraissa kaikki tuntee jonkun, luultavasti vanhempanne juttelevat keskenään, koska näkevät välimatkan takia harvoin. Miehen veljet vaimoineen varmaan ovat innoissaan, kun saavat jutella serkkujensa kanssa (joilla vaimot mukana), koska näkevät harvoin, mun kavereita on myös mukana, jotka tuntevat kaikki toisensa, mun veli ja sen vaimo tuntee kaikki mun kaverit. Eli kaikilla on ainakin 10 tuttua ellei enemmän. Ainoastaan kahden mun kaverin miehet eivät tunne ketään, mutta he ovat sellaisia suupaltteja, että varmasti löytävät juttukavereita.
Kun puhuin " meillä kaikkein rakkaimmista ihmisistä" , tarkoitin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ollaan muutenkin tosi paljon tekemisissä. Väkisinkin nämä ihmiset ovat vuosien aikana oppineet tuntemaan toisiaan meidän kautta. Meidän häissä ainoa, joka ei muuta porukkaa hirveän hyvin tuntenut oli bestmanin suht uusi tyttöystävä. Osin siitä syystä otin hänet ns. kaasoksi (varsinaista kaasoa minulla ei ollut), joka kulki bestamanin ja meidän hääparin mukana pitkin päivää ja autteli missä milloinkin. Näin torjuttiin se, että joukon ainoa ihminen, joka ei tunne muita kuin hääparin, olisi joutunut jäämään yksin kun poikaystävänsä hoiteli bestmanin velvollisuuksia.
Kun häät (toivon mukaan) pidetään vain kerran elämässä, miksi niistä ei tekisi sellaisia, kuin itse haluaa? Toiset haluavat isot ohjelmahäät, toiset pienemmät ja rennommat. Joku ei kaipaa paikalle muita kuin papin. Jos vieras ei osaa nauttia häistä, olivat ne sitten millaiset tahansa, niin mielestäni se ei ole morsiusparin ongelma. Parhaansa kuitenkin varmasti kaikki yrittävät.
Terveisin 3
Tietysti on ihmisiä, jotka eivät viihdy, vaikka päälläsi seisoisit, vaan aina jokin on vialla, mutta silti juhlia järjestäessä pitää aina ajatella myös vieraiden kannalta ja pyrkiä välttämään pahimpia sudenkuoppia. Pienissä, ohjelmattomissa häissä, joissa vielä saunomismahdollisuus (joka usein sukupuolen mukaan jakaa porukan kahtia) on todella monia sudenkuoppia vieraiden viihtyvyydelle ja niihin putoaa aika varmasti, jos juhlia järjestää asenteella: " meille läheisimmät ihmiset, rentoa yhdessäoloa ja jutustelua, ei mitään ohjelmaa, jos haluaa voi saunoa." Kuulostaa tietysti idylliseltä järjestäjän näkökulmasta, mutta vieraille voi hyvinkin olla aika rasittava tilaisuus, jos vieraiden viihtyvyyttä ei oikeasti ole yhtään ajateltu.
Oman näköiset häät saa aina järjestää, mutta jos niihin kutsuu vieraita, pitää heidätkin ottaa huomioon.
19
Vierailija:
Kun häät (toivon mukaan) pidetään vain kerran elämässä, miksi niistä ei tekisi sellaisia, kuin itse haluaa? Toiset haluavat isot ohjelmahäät, toiset pienemmät ja rennommat. Joku ei kaipaa paikalle muita kuin papin. Jos vieras ei osaa nauttia häistä, olivat ne sitten millaiset tahansa, niin mielestäni se ei ole morsiusparin ongelma. Parhaansa kuitenkin varmasti kaikki yrittävät.Terveisin 3
tai ovat yleisesti orttaen sosiaalisia.
Olin viime kesänä isommissa häissä joissa ei ollut juuri ohjelmaa, oli tosi kivaa! Minusta ne ohjelmat ovat usein varsin tylsiä...
Miehet saunomaan ja ottamaan olutta sinne. Naiset pikkusievästi puuhastelemaan salaatteja ja keittiötä kuntoon ja juoruilemaan vauvoista ja kakkuresepteistä.
Toinen yök.
joka takuulla löytää sen sudenkuopan. Jos ei muuten, niin käyt kaivamassa.
ja meikissä ja panee parasta päälle. Pienissä häissä näitä naisia ei kovin montaa edes ole. Miehet tietenkin laittaa puvut ja muuta. Mutta sauna on siis tarkoitettu miehille (ap jo heti alussa osoittaa, että naiset ei VARMAAN halua käydä saunassa kun ovat tällänneet). Sinne ei siis kukaan nainen siis viitsi mennä kun asenne on jo tämä.
Se pieni porukka siis jaetaan kahtia viettämään hääparin juhlaa. Sulhanen miesten kans saunassa ja ne muutama nainen kikattelemassa juhlatällingeissä yhdessä.
Milloin se juhla siis alkaa jos se menee näin, että miehet viettää hikisinä ja märkinä saunassa iltaa ja naiset viimeisen päälle tällingissä yhdessä toisessa huoneessa.
Meneekö se siis niin, että naiset laittaa sillä aikaa pöydän kuntoon ja hikiset ja hiukan maistiaisissa olevat miehet sulhasen kanssa tulevat sitten myöhemmin paikalle hiukan rutistuneissa ja kostuneissa puvuissa ja paidoissa.
Itse asiassa pieni juhla on kiva jos sen voi viettää yhdessä niin, että miehiä ei panna juhlimaan " jätkien kans" yhdessä eri paikkaan. melko vaivautunut tunnelma taatusti sen muutaman naisen kesken kun he naputtelevat tekokynsiään ja räpsyttelevät kaneboripisiään ja miettivät keskustelunaiheita morsiamen kans kun sulhanen on ihan muissa hommissa.
Meikatahan voi aina uudestaan ja kaikki naiset ei halua olla niin jäykkiä.
Jos joku morsiamen kaveri haluaakin miesten kans porukalla saunaan kun kyse on vapaista ja pienistä juhlista tutun porukan kesken. Mitäs sitä kursailemaan.
että siellä saunassa saa piipahtaa, eikä se aloita iltaa. Olen ollut monissa monituisissa häissä, joissa on saunottu ja se on aina ollut siihen illan päätteeksi. Eikä siellä yleensä ole kumpikaan parista saunonut, vaan lähinnä just ystäväporukkaa tai esimerkiksi sukulaisilapsia/nuoria.
mutta häissä?
Aika erikoinen kaveriporukka sinulla jos olet ollut MONISSA häissä, missä on tapana saunoa.
Minä en ole ollut saunahäissä kertaakaan, vaikka olen kiertänyt ainakin 50 häät ja niitä on ollut isoja ja pieniä. Mutta ei koskaan sellaista, että miehet saunaan ja naiset hienostelemaan.
Toivottavasti ei tulekaan vastaan.
Tai sitten teidän miehet ei paneudu ulkonäköönsä kun lähtevät juhlimaan. On toki eri asia jos on paskaiset farkut ja t-paita. Mutta me olemme tottuneet siihen, että on puku ja silitetty paita ja kraka yms. Niitä on kyllä aika ikävä kiskoa nihkeälle ja kostealle iholle kesken juhlien.
Häät, joissa minäkin viihtyisin. :)
Häissä saunotaan yleensä siinä loppuvaiheessa. Jos häät alkavat sanotaan kello 12 - 14, niin se saunomisosuus on yleensä siellä kello 23 - 24 tms.
Eli kun häät ovat jo muuttuneet illanvietoksi. Melkein kaikkien minun ja mieheni opiskelukavereiden häissä ilta on jossain vaiheessa jatkunut näin, kyllä. Veljeni häissä samaten jne.
Meillä on itselläkin aina bileissä joku halunnut saunomaan. Asutaan merenrannassa ja sauna ja ranta on erikseen. Muu porukka on muualla, eikä kukaan häiritse ketään.
35
Vierailija:
Meidän häissä ainoa, joka ei muuta porukkaa hirveän hyvin tuntenut oli bestmanin suht uusi tyttöystävä. Osin siitä syystä otin hänet ns. kaasoksi (varsinaista kaasoa minulla ei ollut), joka kulki bestamanin ja meidän hääparin mukana pitkin päivää ja autteli missä milloinkin. Näin torjuttiin se, että joukon ainoa ihminen, joka ei tunne muita kuin hääparin, olisi joutunut jäämään yksin kun poikaystävänsä hoiteli bestmanin velvollisuuksia. Terveisin 3
Negatiivista porukkaa, kuten arvata saattaa. Jos hääpari tietää, että jokaiselle vieraalle löytyy useampi tuttu, ei hätiämitiä. Itse oon ollu häissä, joista en juuri ketään tuntenu, parhaimmassa tapauksessa morsiamen isän. On tosi kiva, jos hääpari muistaa tosiaa huolehtia myös niistä, jotka eivät juhlasta juuri muita tunne, kuin " perhepöydässä" istuvia.
Ja siitä saunasta....
Nii, monesti häät päättyvät illanviettoon, jossa otetaan tuoppi ja se toinenkin. Mikä ihme siinä on, ettei siihen sauna sopisi? Perskännit on hyväksyttävä juttu kunnon bileiden päätteeksi, mutta sauna on " hyi kauhistus" .
Ongelmia saa väännettyä vaikka pyöreestä kivestä, jos haluaa.
Onnea ap:lle ja ihania juhlia! Varmasti onnistuvat ja vieraat viihtyvät. Tuskin saunaa edes järjestäsit, jos tietäisit ettei kukaan haluaisi saunoa tai että vieraasi olisivat jäykkiä eivätkä kehtaisi saunoa.
MAHTAVA IDEA
vedä perskännejä saunassa.
Mutta jos on tottunut sellaiseen porukkaan ja liikkuu sellaisissa piireissä niin mikäs siinä. Itse vain en ole koskaan ollut häissä, missä miehet siirtyy ryyppäämään saunaan illan päätteeksi. Siksi pidän sitä aika erikoisena.
porukan jakautuminen saunojiin ja saunojia saunasta tuleviksi odottaviin on kyllä minun kokemuksen mukaan useimmiten saanut bileet lässähtämään.
että miehet kerääntyy saunaan ryyppäämään??
Enkä myöskään tajua, miksi _kaikkien_ pitää olla tuttuja, jotta bileissä voi saunoa. Pikemminhän se toimii nimenomaan niin, että eri porukat eriytyy.
aika tylsän kuuloista tuollainen, missä jo vähä porukka liukenee saunaosastolle ja mimmit jää juhlimaan keskenään.
Vierailija: