Edellinen asukas ei ole lähtenyt hotellista
Ja nyt vastaavaa huonetta ei ole vapaana. Huoneen piti olla valmis klo 14, mutta meille sanottiin vaan että odottakaa hetki, sitte se oli jo klo 15. Miten on että saako hotelliasukkaan kamat siivota pois jos hänen varaus jo loppunut. Ja mikä olisi kohtuullinen korvaus hotellilta, kun nyt menimme toiseen huoneeseen ja saamme oman huoneen vasta huomenna toivottavasti.
Kommentit (20)
Jos huone on samaa tai korkeampaa tasoa ei ole mitään perustetta korvaukselle. Tuosta tunnin viivästyksestä kyllä vaatisin jotain hyvitystä esimerkiksi lahjakorttia hotellin ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Matkamiesmies kirjoitti:
Jos huone on samaa tai korkeampaa tasoa ei ole mitään perustetta korvaukselle. Tuosta tunnin viivästyksestä kyllä vaatisin jotain hyvitystä esimerkiksi lahjakorttia hotellin ravintolaan.
Jos ap joutuu vaihtamaan huonetta huomenna, on siitäkin ylimääräistä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Ap on siis Iranissa tai Kazakstanissa?
Niin no, kun toimitaan ihmisten kanssa, niin siinä on aina sellainen epävarmuustekijä, eli ne ihmiset. Sait huoneen. Jos se on samaa tasoa kuin varaamasi huone, niin sait juuri sen palvelun, jonka tilasit. Et voi kohtuudella odottaa, että tällaisia häiriöitä ei voisi osua kohdallesi, kun asioit hotellin kanssa. Tästä syystä myöskään juridisessa mielessä sinulla ei ole perustetta millekään hyvitysvaatimukselle, koska sinun täytyi tietää, että näin voi käydä, ja koska hotelli on tehnyt kaikki kohtuudella vaadittavat toimet tilaamasi palvelun toteuttamiseksi häiriöstä huolimatta.
Tää ei tapahtunut Suomessa, ja ilmeisesti kaikki paremmat huoneet oli käytössä. Meille tarjottiin perushuonetta ja olimme maksaneet parvekkeesta ja näköalasta, eli viivästys ja ylimääräinen huoneen vaihto olis mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Ap on siis Iranissa tai Kazakstanissa?
Kiinni jäit !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Ap on siis Iranissa tai Kazakstanissa?
Ap kertoo asioista imperfektissä eli se on voinut hyvin tapahtua vaikka eilen.
Melrose mom kirjoitti:
Tää ei tapahtunut Suomessa, ja ilmeisesti kaikki paremmat huoneet oli käytössä. Meille tarjottiin perushuonetta ja olimme maksaneet parvekkeesta ja näköalasta, eli viivästys ja ylimääräinen huoneen vaihto olis mielipahaa.
No sitten maksat sen hinnan, jonka hotelli normaalisti veloittaa siitä perushuoneesta ilman parveketta ja näköalaa. Mielipahan hyvittäminen on ylimääräinen asiakaspalvelu, joka on hotellin harkintavallassa.
Ihan itse neuvottelette siellä sen korvauksen. Ei välttämättä tule muuta kuin hinnan erotus, jos siis olette nyt halvemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Ap on siis Iranissa tai Kazakstanissa?
Vaikea sanoa, kun ei ap sano paljon kello on kohteessa parhaillaan. Muutenkin Iran ja Kazakstan sijaitsevat eri aikavyöhykkeillä.
Kai olet ollut matkayhtiöön yhteydessä? Vai oletko niitä omatoimimatkoja ylistäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Ap on siis Iranissa tai Kazakstanissa?
Ap kertoo asioista imperfektissä eli se on voinut hyvin tapahtua vaikka eilen.
Silti hän aloittaa " Ja nyt vastaavaa huonetta ei ole vapaana." Eli nyt oli jo eilen?
Olet reissussa ja päivität vauva palstaa?? Haloo hanki elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohan on vasta 13.15.
Ne aikavyöhykkeet on jännä asia, kun kello ei olekaan saman verran joka paikassa.
Ap on siis Iranissa tai Kazakstanissa?
Vaikea sanoa, kun ei ap sano paljon kello on kohteessa parhaillaan. Muutenkin Iran ja Kazakstan sijaitsevat eri aikavyöhykkeillä.
Molemmissa klo on jo lähempänä klo 17 kuin klo 12.
Melrose mom kirjoitti:
Tää ei tapahtunut Suomessa, ja ilmeisesti kaikki paremmat huoneet oli käytössä. Meille tarjottiin perushuonetta ja olimme maksaneet parvekkeesta ja näköalasta, eli viivästys ja ylimääräinen huoneen vaihto olis mielipahaa.
No tuossa tapauksessa ekana yhteys matkatoimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Melrose mom kirjoitti:
Tää ei tapahtunut Suomessa, ja ilmeisesti kaikki paremmat huoneet oli käytössä. Meille tarjottiin perushuonetta ja olimme maksaneet parvekkeesta ja näköalasta, eli viivästys ja ylimääräinen huoneen vaihto olis mielipahaa.
No sitten maksat sen hinnan, jonka hotelli normaalisti veloittaa siitä perushuoneesta ilman parveketta ja näköalaa. Mielipahan hyvittäminen on ylimääräinen asiakaspalvelu, joka on hotellin harkintavallassa.
Meillä oli Nokian Edenissä aikoinaan hotellihuoneen sijaan kokoustila yöpymiseen eli patjat lattialla. Hyvitystä ei haluttu maksaa, koska hotellihuoneen ei tarvitse olla samanlainen kuin kuvissa tai edes huoneselosteessa eli vuode ei ole vakiovaruste, patja riittää. Hinta oli mukava 177 e/vrk.
Melrose mom kirjoitti:
Tää ei tapahtunut Suomessa, ja ilmeisesti kaikki paremmat huoneet oli käytössä. Meille tarjottiin perushuonetta ja olimme maksaneet parvekkeesta ja näköalasta, eli viivästys ja ylimääräinen huoneen vaihto olis mielipahaa.
Meidät siirrettiin kerran toiseen hotelliin. Kyseisessä tapauksessa edellinen ei pystynyt sairauden vuoksi lähtemään. Toinen hotelli oli parempi, mutta huonommalla alueelle. Emme olisi halunneet siirtoa. Varaus oli Bookingin kautta. Ei mitään hyvitystä.
Kerran oli vesikatko, josta ei kerrottu. Oli matkatoimiston pakettimatka. Matkatoimisto antoi 50 e lahjakotin ja valitti hotellille. Hotellin henkilökunta ei puhunut sanaakaan loppuloman aikana. Ei edes tervehtinyt. Minulla oli tärkeä perhejuhla ko päivänä siellä lomakohteessa. En voinut käydä aamulla suihkussa eikä ollut edes vettä hampaiden pesuun. Tietenkin olisin käynyt suihkussa illalla, jos olisin tiennyt. Harmitti lähteä juhliin eilisen illan aurinkovoiteelle haisevana. En ikinä mene siihen hotelliin!!!
Mikä vika siinä nykyisessä huoneessa on? Onko eri tason huone? Kohtuullisesta korvauksesta en tiedä, kun tapauksissa, joissa ei ole huone ollut vapaana sisäänkirjautumisaikana, olen aina saanut paremman huoneen tilalle ilman odottelua. En ole sen kummemmin korvauksia vaatinut.