Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun menet kylään ja kysytään haluatko kahvia - niin mitä sanot?

Vierailija
26.04.2008 |

...Minä sanoin, että otan kahvia, jos isäntäväkikin ottaa

- ja jäin kokonaan ILMAN kahvia...

T. eilen kylässäkäynyt ap ( pk-seutu)

ps. mites muilla?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

APUA! Mun miehen sukulaiset on itäsuomalaisia ja aina tyrkyttämässä kahvia. Tuntuu, et loukkaantuvat jos ei jäädä kahville. Ja heille ei saa ilmoitttaa eeltä käsin et ollaan tulossa; loukkaantuvat kun käsittävät et nyt me halutaan jotain erikoista kun etukäteen ilmoitetaan. Ite taas oon tottunu ilmoittamaan ja kysymään voiko tulla käymään. En tykkää ite yllätysvieraista.

Neuvokaa siis hämäläistä; kun tyrkytetään ja näytetään loukkaantuneelta jos ei kelpaa, niin onko se loukkaantuminen kohteliasta näyttelemistä vai voinko oikeesti ottaa kahvia tarjottaessa??!!

Jos ovat fiksuja, niin ymmärtävät kyllä, että et oo tottunu heidän tapoihinsa. Voit ottaa sitä kahvia, kun tyrkytetään, mutta ei oo pakko. Jokainen on tietysti yksilönsä, mutta sanoisin, että eivät välttämättä näyttele loukkaantumista tai näyttelevät huumorinpilke silmäkulmassa.

Sitäpaitsi, ette varmaan ole siellä kovin usein, ja tulette pitkän matkan takaa, joten silläkin perusteella voit ihan hyvin sanoa vaikka suoraan kyllä kiitos.

Ei kannata näistä nyt niin hernettä nenäänsä ottaa kenenkään.

Vierailija
122/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin se erilaisuus on syy elinikäiselle vainolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin sanonut jo kiitos ei. Itse en myöskään ala kellekään tuputtamaan tarjoiluja, tympii laittaa pöytä " koreaksi" , jos siihen ei kosketa.

Minä kyllä vastaan kylässä useinkin, että juon kahvia/teetä, jos muutkin juo. Tai sanon ei kiitos, ottaisin lasin vettä tai mehua. Aina ei lämmin juoma maistu.

Vierailija
124/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikään ei ole oikein hyvä. Ei sais yhtä-äkkiä tupsahtaa käymään, ettei yllätä toista ilman kahvileipää, ja ei sais soittaa, koska se näyttää, että luulee että isäntäväellä ei varmasti ole kahvileipää jos ne yllättää. Ei voi pyytää kahvia, mutta varmasti loukkaantuu jos ei tarjota. Tuputetaan väkisin sitten se kahvileipä kurkkuun. Ne on kyllä helposti loukkaantuvaa, ja töksähtelevää sakkia. Ja myös kateellista, ja juoruavaa.

Täällä asuu niin savolaisia kuin karjalaisiakin ja vähän muitakin.

Mutta täällä meilläpäin (savokarjalan rajamailla) saa tupsahtaa kylään ja jos emäntä valittelee että ei oo kahvileipää, niin se ei tosiaankaan tarkota, ettetkö ois tervetullut. Se vaan tarkoittaa, että olet niin mieluisa vieras, että olis kiva jos ois ollu siulle jotain tarjotakin.

Vierailija
125/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

APUA! Mun miehen sukulaiset on itäsuomalaisia ja aina tyrkyttämässä kahvia. Tuntuu, et loukkaantuvat jos ei jäädä kahville. Ja heille ei saa ilmoitttaa eeltä käsin et ollaan tulossa; loukkaantuvat kun käsittävät et nyt me halutaan jotain erikoista kun etukäteen ilmoitetaan. Ite taas oon tottunu ilmoittamaan ja kysymään voiko tulla käymään. En tykkää ite yllätysvieraista.

Neuvokaa siis hämäläistä; kun tyrkytetään ja näytetään loukkaantuneelta jos ei kelpaa, niin onko se loukkaantuminen kohteliasta näyttelemistä vai voinko oikeesti ottaa kahvia tarjottaessa??!!

Jos ovat fiksuja, niin ymmärtävät kyllä, että et oo tottunu heidän tapoihinsa. Voit ottaa sitä kahvia, kun tyrkytetään, mutta ei oo pakko. Jokainen on tietysti yksilönsä, mutta sanoisin, että eivät välttämättä näyttele loukkaantumista tai näyttelevät huumorinpilke silmäkulmassa.

Sitäpaitsi, ette varmaan ole siellä kovin usein, ja tulette pitkän matkan takaa, joten silläkin perusteella voit ihan hyvin sanoa vaikka suoraan kyllä kiitos.

Ei kannata näistä nyt niin hernettä nenäänsä ottaa kenenkään.

Vierailija
126/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin nrot 37, 57, 60, 71, 88 ja 104...

ja nro 134:lle vastaus- itäsuomalaiset tulevat miellellään kylään

ja kutsuvat mielellään kylään

- ja aina tarjotaan tarjottavaa:)

T. ap

Vierailija
127/127 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan riippuen siitä mistä on vähiten vaivaa isäntäväelle, otan sitten sitä, eli tee, mehu, vesi, maito, limu melkein mikä vaan muu kelpaa.